Äänekosken terveysaseman lääkäri

sairaana

Nyt olen kuullut jo niin monelta tästä samaisesta naislääkäristä, että oikein kuvottaa.

Lääkäri karjaisee nimen ovelta, menee istumaan tuoliinsa ja kysyy äkäisenä "mikäs sulla nyt on vikana?" kuuntelee tympääntyneen oloisena, ei edes tutki, tekee lääkemääräyksen ja seuraava. Samalla huomaan tietokoneen näytöllä olevan auki iltalehden sivut. Tokkopa kiinnostaa asiakkaat.

Tuttavat ovat puhuneet samasta lääkäristä, yksi näistä oli käynyt lapsensa kanssa. Kun lapsi oli sairaana alkanut vastaanotolla itkemään, oli tämä naislääkäri tokaissut vain "vie se penikka käytävälle!"

Eikö tähän pitäisi jo puuttua. Ei päivystys ole mikään armeija. Yhtälailla sekin on asiakaspalvelua. Saisi tämä naislääkäri katsoa hetken peiliin, ja miettiä minkälaista kohtelua itselleen haluaisi sairaana ollessaan.

En ole koskaan tavannut ketään yhtä kuvottavaa henkilöä, varsinkaan lääkäriä. Terveyskeskuksen henkilökunta, tehkää jo tälle asialle jotakin!

62

9345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilas007

      kerroppa tarkemmin, kuka tuollainen lekuri oikein on?

    • konitohtoriharrastaj

      Eiköhän se ole niin, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Lääkäri epäilemättä tuntee vakiopotilaansa entuudestaan ja arvaa mikä on vialla maanantaiaamuisin kun olisi vaika töihinki mentävä vaikka kuinka kuparisepät hakkaavat "vaikeasti sairaan potilaan" kallon sisällä. Hyvä ehdotus terveyskeskuksen henkilökunnalle se että karsitaan nuo maanantaipotilaat tulemaan vastaanotolle vasta perjantaiaamuna.

      • Asiallinen kohtelu

        Väitätkö tosissasi, että kaikki maanantaina sairastavat ovat krapulassa. Kyseistä naislääkäriä en tunnista näillä tiedoilla mutta muutama muukin lääkäri tarvitsisi asennekoulutusta. Potilasvalitus on lähdössä muutamasta lääkäristä eteenpäin. Kehoitan kaikkia viemään epäasiallisesta kohtelusta tiedon potilasasiamiehen kautta eteenpäin. Jos lääkärillä on noin vaikeaaa tarvitsee hän ehkäpä itse sairaslomaa...


      • kokemusta on
        Asiallinen kohtelu kirjoitti:

        Väitätkö tosissasi, että kaikki maanantaina sairastavat ovat krapulassa. Kyseistä naislääkäriä en tunnista näillä tiedoilla mutta muutama muukin lääkäri tarvitsisi asennekoulutusta. Potilasvalitus on lähdössä muutamasta lääkäristä eteenpäin. Kehoitan kaikkia viemään epäasiallisesta kohtelusta tiedon potilasasiamiehen kautta eteenpäin. Jos lääkärillä on noin vaikeaaa tarvitsee hän ehkäpä itse sairaslomaa...

        Luulisinpa, että huomattava osa on vielä ilman krapulaa koska he ovat iloisessa huppelissa. Oli vain käynyt sellainen onneton tilanne, että työkkäristä tuli ilmoitus töitten alakamisesta juuri samaisena maanantaina.
        MeikäMannelle kävi juuri noin surkee tilanne joku aika sitten.


      • sairaana

        Minä käyn terveyskeskuksessa 1-2 kertaa vuodessa, etten usko olevani vakiopotilas. Enkä kovin helpolla lääkäriin mene. Naisen nimeä en muista, mutta siili tukka oli viimevuonna, pyylevä, 30-40 vuotias, kuulemma tyly muitakin kohtaan. Montaa siellä ei tällaista ole, työterveyslääkärinä jossain toimii. Vain välillä päivystyksessä.


      • eerku

        paljon meillä on kaikenlaisia huolia,terveys yksi tärkeimpiä.Näistä yllä tuoduista epäkohdista ja epäasiallisista asioista kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen(naiseen)Ehkä toimenpide saattaa tuntua turhalle,mutta sitä se ei ole.Varmasti palautetta seuraa kun näinkin paljon epäasiallisesti kohdeltuja asiakkaita(potilaita)tuo asioita esille,saatika se asiakasmäärä joka ei halua,-osaa,tai jaksa tuoda tätä epäasiallista käytöstä julkisuuteen.


      • 2ersasd
        kokemusta on kirjoitti:

        Luulisinpa, että huomattava osa on vielä ilman krapulaa koska he ovat iloisessa huppelissa. Oli vain käynyt sellainen onneton tilanne, että työkkäristä tuli ilmoitus töitten alakamisesta juuri samaisena maanantaina.
        MeikäMannelle kävi juuri noin surkee tilanne joku aika sitten.

        Tuollainen yleistäminen on kyllä aika ajattelematonta mutta eipä sitä tuollaiselta juntilta muuta voi odottakaan.

        Itselläni ja tuttavallani myös huonoja kokemuskia Äkin terveyskeskuslääkäristä ja yleensä koko puljun toiminnasta, siellä kannattaa pistää kova kovaa vastaan eikä vaan kuunnella lääkärin naljailua vaan sanoa kovasti, ihminen se lääkärikin on ja siihen tehoaa aivan samalla tavalla sana kuin muihinkin ja jos ei sanomisen jälkeen asia hoidu kuten pitäisi niin valitus heti ylemmälle taholle tai peräti poliisi paikalle. Kyllä tuollaiseen käytökseen pitää tolkku saada.


      • leipääntynyt lekuri?

        Minä kyllä tunnistan kyseisen lääkärin...Kohtelu on sama niillekin, jotka käyvät lääkärissä vain harvoin tai ensimmäistä kertaa. Kyse ei tosiaankaan ole siitä, että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa". Vai miten pienten lasten sitten pitäisi osata käyttäytyä, että saisivat asiallista kohtelua ja hoitoa? Viesti on vanha, mutta lääkäri on siellä tapoineen edelleen.


      • mymmeli7
        sairaana kirjoitti:

        Minä käyn terveyskeskuksessa 1-2 kertaa vuodessa, etten usko olevani vakiopotilas. Enkä kovin helpolla lääkäriin mene. Naisen nimeä en muista, mutta siili tukka oli viimevuonna, pyylevä, 30-40 vuotias, kuulemma tyly muitakin kohtaan. Montaa siellä ei tällaista ole, työterveyslääkärinä jossain toimii. Vain välillä päivystyksessä.

        tiedän yhden nais lääkärin joka on pyörea ja tukeva on lyhyt siilitukka harvoin on minun aikaan siitä voisi mainita sille tk johtajalle ja kuvailla sitä naista ettei toiset joudu samaan kohteluun . kannnattaa tehsä tosissaan valitus tosi törkeää.


      • .jkohg.
        sairaana kirjoitti:

        Minä käyn terveyskeskuksessa 1-2 kertaa vuodessa, etten usko olevani vakiopotilas. Enkä kovin helpolla lääkäriin mene. Naisen nimeä en muista, mutta siili tukka oli viimevuonna, pyylevä, 30-40 vuotias, kuulemma tyly muitakin kohtaan. Montaa siellä ei tällaista ole, työterveyslääkärinä jossain toimii. Vain välillä päivystyksessä.

        Tiedän ehkä kyseisen henkilön,olikohan sukunimi tammelin..sellainen tukevahko nainen,äitini on hänestä puhunut..kuulema todella tökerö nainen..hauskaa on se kun äitini meni viimeisillään raskaana kyseiselle henkilölle ja valitti vatsakipua,tämä vain tokaisi että mahatautia se vai on,synnytys käynnistyi tuntia myöhemmin.. tämä oli vuonna 89..itse en edes mene kovin helpolla
        Lääkäriin,kuullut niin paljon tuosta huhua tuosta äkin terveyskeskuksesta..moni sanoo että on pikemminkin arvauskeskus kuin terveyskeskus.. ikäni asunu äänekoskella en kyllä montaa kertaa ole tuolla tk:ssa käyny..


    • KK

      Terveyskeskuslääkärin työtaakka on tänäpäivänä melkoinen,joten ei ole kumma jos pinna meinaa välillä kiristyä.Itsekin hoitoalaa läheltä seuranneena olen huomannut että huumori on paras lääke tällaisiin ongelmiin.

      • Anonyymi

        Sit o mentävä vaikka Tokmannille töihi


    • silmiäpyöritellen

      On siellä mieslääkärikin joka on todella tökerö, nimeä en muista, kymmenen vuotta sitten kävin, niin hän suorastaan repi paitani ylös ja nopeasti kuunteli sydämen ja keuhkot. Kyllä ärsytti, ihan kun en itse olisi paitaani voinut nostaa ylös.

      Sitten on toinen mies lääkäri, yhdesti kävin kun tuntui keuhkoissa rohinaa flunssan jälkeen ja poskionteloissa räkää, tämä lääkäri paineli imusolmukkeet kurkussa, kysyi sattuuko, ei kuunnellut keuhkoja eikä tutkinut poskionteloita vaan tulosti antibioottireseptin ja "heihei". Käyntiin meni varmasti minuutti!!!! Suu auki jäin tuijottamaan ja hän oli sen näköinen ettei mitään kysymyksiä saanut enää esittää ja tämä oli tässä, poistuin vähin äänin apteekkiin.

    • asiakas......

      paras lääkäri, tietää

      • Lääkärin etiikka?

        Onkohan tässä kyseessä eräs lihavahko naislääkäri, joka olemuksellaan vesittää koko lääkärin ammatin? On erittäin epäuskottavaa, että muiden terveydestä vaalimisesta leipänsä saava tyyppi näyttää itse selkeästi harjoittavan vähintäänkin epäterveellisiä elämäntapoja.


    • karjulan emäntäkös

      Ai se karjuja? :D Joo, meidän tyttö hyppäs melkein penkiltä kun se tuli karjumaan nimen. Voisi opetella kyllä käyttäytymään ennenkuin asiakaspalveluun ryhtyy.

    • asiakaspalvelua

      Joo tuttu on minullekkin kyseinen henkilö. Pilaa lääkäreiden ja koko terveyskeskuksen maineen. Kunnioitus muita ihmisiä kohtaan on todella alentavaa. Ei kauheasti ole hyvää kuulunut lapsiperheiltä tästä lääkäristä.

    • Tyytymätön

      Laitampas tähän muutaman lakipykälän mistä voi olla teillekkin hyötyä. Itselleni ainakin oli kun vain tulostin koko lakinivaskan ja otan sen aina mukaani kun menen äkin tk:hon.
      Toivon, että seuraavista lakipykälistä ja tekstistä olisi teillekkin apua.

      Lisää lakipykäliä liittyen potilaan asemaan ja oikeuksiin. Suosittelen kaikkia lukemaan ketkä eivät ole tyytyväisiä Äkin terveyskeskuksen toimintaan:
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785#a30.6.2000-653

      Mikäli kuitenkin olette sitämieltä että siellä silti syrjitään tai ei muutenkaan hoideta asiaa kunnolla niin suosittelen tekemään muistutuksen ylilääkärille.
      Muistutuksen tekeminen on kaikista helpointa potilasasiamiehen kautta.

      Jos kuitenkaan ei muistutuksen jälkeen tule sitä vastausta minkä tahdoitte tai katsotte että se on edelleenkin väärin niin on myös mahdollista tehdä aluehallintoon hallintokantelu jonka prosessi on vähän pidempi, mutta perusteellisempi ja puolueettomampi. Myös tämän voi tehdä potilasasiamiehen kautta.

      PS: Itselläni menossa juuri hallintokantelu koko terveyskeskuksesta, ylilääkäristä sekä mielenterveystoimistosta

      Yhteystiedot

      Potilasasiamies
      Osastonhoitaja Anne Hakkarainen
      Toimipaikka: Neuvolat, Kotakennääntie 31, 44100 Äänekoski

      Vastaanotto sopimuksen mukaan
      puhelinaika ma - to klo 10-11
      020 632 2531

      Potilasasiamiehen sijainen
      Johtava hoitaja Anna-Kaisa Hyvönen
      020 632 2106

      Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa
      [email protected]
      (ääkkösistä pisteet pois eli ä>a ja ö>o)

      3 §
      Oikeus hyvään terveyden- ja sairaanhoitoon ja siihen liittyvään kohteluun

      Jokaisella Suomessa pysyvästi asuvalla henkilöllä on oikeus ilman syrjintää hänen terveydentilansa edellyttämään terveyden- ja sairaanhoitoon niiden voimavarojen rajoissa, jotka kulloinkin ovat terveydenhuollon käytettävissä.

      4 § (30.12.2010/1335)
      Pääsy hoitoon

      Potilaalle on ilmoitettava hoitoon pääsyn ajankohta. Jos ilmoitettu ajankohta muuttuu, on uusi ajankohta ja muutoksen syy ilmoitettava potilaalle välittömästi.

      5 §
      Potilaan tiedonsaantioikeus

      Potilaalle on annettava selvitys hänen terveydentilastaan, hoidon merkityksestä, eri hoitovaihtoehdoista ja niiden vaikutuksista sekä muista hänen hoitoonsa liittyvistä seikoista, joilla on merkitystä päätettäessä hänen hoitamisestaan.

      6 §
      Potilaan itsemääräämisoikeus

      Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. Jos potilas kieltäytyy tietystä hoidosta tai hoitotoimenpiteestä, häntä on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla.

    • Äkiläinen hoitaja

      Tunnen työni kautta nämä kummatkin lääkärit; sekä tämän naispuoleisen karjujan ja tämän nopean mieslääkärin. Kumpikin on erittäin hyviä lääkäreitä. Tiedän, että tämä nainen on sellainen ettei siinä paljoa tee mieli ylimääräisiä jutella mutta hyvin kokenut on. Samoin tämä mieslääkäri, arvostettu ja todella hyvä lääkäri ja kun hän on päivystämässä, ei jonoa niin kerry ja tämä johtuu vain ja ainoastaan kokemuksesta.

      • vertailijaX

        Hah hah! Vai että kokeneita, jostain ihan muusta ovat kokemusta saaneet mutta ei lääärin työstä, ovat kai lukeneet natsisaksan mengelen oppeja.

        Eivät ota tosissaan potilaan vaivoja ja asiakkaiden kohtelu on juuri sitä..potilas on ali-ihminen kun sinne tulee valittamaan vaivojaan..miksi sitten esim yksityisillä läkäriasemilla kuten Terveystalo, kohtelu on aivan eri "planeetalta", jo vastaanotossa ollaan todella ysävällisiä ja koko henkilökunta ansaitsee ison kiitoksen.


      • .hjtuuk.

        Työtä tehdään vain rahan takia ei sen takia että haluaa auttaa ihmisiä,kyllä semmosesta ihmisestä huomaa kuka oileasti välittää potilaan terveydestä..oon niin kyrpiintyny tästä äänekosken tk.n toiminnasta että pitää vaihtaa varmaan paikkakuntaa että saa oikean diagnoosinkin..


    • !

      Mielestäni kaikki muut lääkärit ovat enemmän tai vähemmän päteviä, mutta hoitavat työnsä kunnialla, paitsi tämä kyseinen nainen.
      On jo ovesta heittämässä pihalle ennenkuin sisälle ehtii tulemaankaan. Onneksi siirryin yksityiselle niin minunkin vaivojeni ISO syy selvisi..

    • SANOMULLESE

      Sitä saa mitä pyytää,eli millainen asiakas sellainen palvelu,johan lääkäri lukee ennakkoon potilaan tiedot saa sieltäkautta informaatiota,näin se kulkee lapsukaiset ja valittajat. Aina voi vaihtaa yksityiselle tai pitää sellaisen rumpan kuin eräät vähemmistöporukat.

    • voikoollanäin

      Itse olen lääkäri, ja en todellakaan ole tuota mieltä edellisen kanssa.
      Jokaista täytyy arvostaa ja kunnioittaa ihmisenä, oli sitten minkälainen ihminen tahansa.
      "lääkäri lukee ennakkoon potilaan tiedot saa sieltäkautta informaatiota,näin se kulkee lapsukaiset ja valittajat."
      Jos lääkäri aloittaa jo asiakkaan kanssa kyselyn tuohon sävyyn, ei hän ole tiennyt asiakkaasta luultavasti muuta kuin sen että hän on ollut usein sairas. Me ihmiset kun olemme erilaisia, toiset sairastaa enemmän, toiset vähemmän. Toisilla on kipukynnys isompi kuin toisilla.

      Jos menen kauppaan ja olen hieman allapäin, ei kukaan ala "äkäisesti" minulle puhumaan. Vaan ihan yhtä hymyilevästi kuin muillekkin. Näin sen pitää olla joka ammatissa.

      Tottakai lääkäreillä on huonoja päiviä, mutta ei sen tarvitse asiakkaalle näkyä, ja noin USEIN!

      • SANOMULLESE

        Sinä lääkäri?Tuota et usko itsekkään,melkoinen feikki kyllä olet.Uskon siihen että lääkärit kirjoittavat omalla nimellään.


    • ´p´p

      ^Kai sinullakin jokin ammatti on, vaikket omalla nimellä kirjoitakkaan...

    • äänekoskelainen1987

      Tuo siilitukkainen karjuja lääkäri, ei vaikuta kyllä mitenkään erityisen pätevältä virkaansa. Kävin viime syksynä TK:ssa, koska korvani olivat hyvin kipeät ja olin varma, että tulehdus on korvassa. Noh, odotin käytävällä reippaasti yliaikaa, kunnes aika suurikokoinen naishenkilö tuli huoneestaan käytävälle ja karjaisi nimeni. Seuraavana, kun huoneeseen pääsin, niin hän ei edes esitellyt itseään, ja sanoi vain: "istupas nyt siihen penkille ja kerro mikä vaivaa", ärsyyntyneellä äänensävyllä. No sitten kerroin mikä on vialla ja tämä lääkäri vain tunki putken korvaan (eikä todellakaan kovin hellästi) ja katsoi sitä ehkäpä jopa noin kaksi sekuntia ja totesi "puhdas". Tämän jälkeen hän vain sanoi: "Onko muuta, jos ei niin SEURAAVA".
      Koko tarkastuksessa kului siis yhteensä maksimissaan puoli minuuttia ja voisin nyt, vaikkakin vähän terveyskeskuksissa käyneenä todeta, että tutkimisessa menee hieman kauemmin.
      Eikä siinä vielä todellakaan kaikki. Vaikka tämä "lääkäri" totesi korvan olevan "puhdas", ja en siitä aivan itse ollut kivusta päätellen kovinkaan vakuuttunut, niin ajattenlin käydä yksityisellä vastaanotolla. Kävinkin, vielä samana päivänä, yksityisellä ja kas kummaa korvassa oli suhteellisen ärhäkkä tulehdus ja sain siihen antibiootteja...
      On se mielenkiintoista, millaisia ihmisiä on TK:ssa töissä ja vielä ihmeellisempää on se, miten "puhdas korva" tulehtuu parissa tunnissa. Että tämmöistä.

      • kokemusta on

        tiedoksi sinulle että olen kahden korvakierre lapsen äiti ja korvan tilanne voi todellakin muutamassa tunnissa....


      • äänekoskelainen 1987
        kokemusta on kirjoitti:

        tiedoksi sinulle että olen kahden korvakierre lapsen äiti ja korvan tilanne voi todellakin muutamassa tunnissa....

        Tiedoksi sinulle, että varmaan itse tiedän miltä korvassani tuntuu ja milloin se on tulehtunut ja milloin ei. Kyllä, tilanne voi muuttua muutamassa tunnissa, mutta tuossa tilanteessa se "muutama tunti" meni aika monta tuntia sitten :D


      • Anonyymi
        äänekoskelainen 1987 kirjoitti:

        Tiedoksi sinulle, että varmaan itse tiedän miltä korvassani tuntuu ja milloin se on tulehtunut ja milloin ei. Kyllä, tilanne voi muuttua muutamassa tunnissa, mutta tuossa tilanteessa se "muutama tunti" meni aika monta tuntia sitten :D

        👍 hyvä vastalause


    • Vituttavaa

      Todellakaan ei ole hyvää sanomista..Muutama vuosi sitten minulle tuli kovia hengenahdistus oireita.
      En pystynyt kuin makaamaan sohvalla.Diagnoosi vaihtui noin viikon välein :
      Ensin on astma sitten olikin paniikkihäiriö ja vielä tuokaan ei riittänyt vaan diagnoosiksi laitettiin heinä allergia!! Lääkkeitä en saannut..Myöskin oli kirjoitettu erittäin törkeitä kommentteja potilasvihkoon (mikä lie) ,joita ei sinne saisi kirjoittaa!
      Menin kuitenkin yksityiselle tutkittavaksi ja sain heti kunnon astmalääkkeet mukaani ja hengenahdistus loppui siihen :)
      Tämä on vain yksi niistä monista kerroista kun minua ei olla kyseisessä laitoksessa hoidettu. Olen laittanut palautetta eteenpäin mutta muutosta ei tapahdu vain minun valitusten perusteella.
      Vieläkin harmittaa se mitä ne ovat potilaskertomuksiin kirjoittanut, sillä ne pysyvät siellä aina.
      -Nimim. Paniikkihäiriöinenkö?!

    • Pectus calabritius

      Tyypillinen sohvaperunaoire. Itiöitä alkaa puskea peräpäästä. Ei sille mitään voi. Uskoisit vähemmällä.
      Millainen se potilasvihko on ja missä sitä pidetään? Olisit pyytänt yksityistä kirjoittamaan paremman potilasvihkon. Siinäpä olisi ollut jölkipolvillekin nauramista. Alkuperäinen vihko ainakin nauratti minua kovasti.

    • hohoo

      Pectus voi keskenään löhöillä sohvaperunana kotisohvallaan jos ei parempaa tekemistä keksi kun provoja tänne kirjoitella :]

    • JAfilski //

      Jos siltä vaikuttaa ,että on kohdeltu väärin ja hoitovirheitä tapahtunut,nythän on mahdollisuus ryhmäkanteen nostaminen vastuussaoleville,joten ei kuin tuumasta toimeen ja asiat vireille ,turha tänne niitä kirjoittaa on, se ei auta yhtään mitään.

    • Tri. sykerö

      minusta näihin pikkukylien terppareihin lääkäriksi olisi paras mahdollinen valinta valelääkäri, valelääkärillä olisi työmotivaatio kohdallaan, ja vois olla että valelääkäri opiskelisi sen verran lääketiedettä tai ainakin selaisili lääkärikirjasta muitakin diagnooseja kuin tension neck että olis hieman vaihtoehtoja enemmän kuin yksi.

    • lekurin potilas

      NO huhhuhhuu...Tänne palstalle näköjään kirjoittaa tämä KAIKKIMULLENYTHETI-porukka.
      Ajatelkaapa itsenne LÄÄKÄRIN paikalle!
      Ei lääkärit varmaan tahallaan ole ynseitä, vaan voipi olla vikaa potilaassakin....

    • samataassesaatana

      ja paskat..sama naama norsun värkillä joka päivä..parasta olis vastaanotto-automaatti joka arpoisi joka potilaalle jatkotoimenpiteet, sellainen lottokone, buranaa ja töihin olis yleisin jatkotoimenpide.

    • lsertommi77

      Jos olet töissä,onhan olemassa työterveydenhoito,jos taas olet eläkkeellä tai työtön ,onhan sinulla aikaa odotella tai käy yksityisellä.Vapaus valita lääkäri,norsuntavaran katsominenkin on vapaaehtoista ei pakollista,muuta,mene jykylään,astu uuteen maailmaan.

    • Makuuhaavoja?

      5 tuntia 5 asiakasta siinä oli tohtorin tahti.

    • Potilas n:o 77446

      Tekee näköjään perusteellista työtä. Joku toinen ottaa 5 potilasta tunnissa, eikä kuuntele edes mikä potilasta vaivaa. Resepti kouraan ja ulos:SEURAAVA!

      • pätevä pullukka

        Tuo pullukka lekuri on varmaan Äänekosken tk:n pätevin ja osaavin lääkäri kun on jo niin pitkään ollut.


    • tilli2

      Jos ei terveyskeskuksen lääkärit kelpaa, niin onhan Äkellä kaiksi yksityistä lääkäriasemaa.

    • pexi pekoni turusta

      äänekosken terveysasema.miksikalliita tutkimuskoneita ei käytetä .aina vaan jyväskylään tutkimuksiin.taksi vie ja asiakas maksaa,vai.eikö äänekoskelle saada kunnon pysyviä lääkäreitä.missä mättää päättäjät tehkää asialle jotain ja pian ,sillä kohta ei ole enää asiakkaita mitä hoitaa.miksi vanha ihminen ei saa kipupiikkiä iskiasvaivaansa,eikö hoitaja osaa vai pitääkö joka toimenpiteeseen olla lääkärin koulutus.siinä muutamia mielipiteitäni äänekosken terveyshoidosta.tehkää jotain ja pian.ellette niin lopettakaa koko säästökuppauksilla huonosti toimiva terveysasema.kirjoitan asiaa sivusta seuranneena jo vuosia

    • äkelainene

      Eipä ole kummoisia kokemuskia ko. lääkäristä minullakaan, tosin nyt kai palvelu jo hieman parantunut.

    • tympääntynyt

      Äänekoskella pitää kuolla,ennen kun terveyskeskuksesta saa hoitoa!on muuten,niin välinpitämätön terveyskes.ei oteta asiakasta vakavasti ollenkaan.

    • Peruspalvelu

      "Tympääntyneen oloinen"? Just. Jos palvelua ja jaarittelua teekupin ääressä haluaa, voi hakeutua yksityiselle puolelle. Ei verovaroin kustannetun teekoon pidä mikään täyden palvelun laitos ollakaan, vaan paikka jossa perustavaa laatua oleva terveydenhuolto hoidetaan mahdollisimman kustannustehokkaasti. Pitäisi olla tyytyväinen, että Äänekosken kokoiseen kylään on ylipäätään joku lääkäri suostunut sijoittumaan.

    • enenääkoskaan

      Sitä saa mitä tilaa. Tympeät asukkaat, tympeät potilaat. Kuka jaksaa Äänekoskella edes olla. Ikuisten valittajien kehto. Luusereita koko sakki. Hankkikaa elämä ja vaikka muuttakaa, kuten joku täällä jo kehoittikin. Perus äänekoskelainen ei uskalla edes kaupungin rajojen ulkopuolelle mennä. Koko suku on tehtaalla töissä ja elämä pyörii toisten asioita vatvoessa. Olette ansainneet itse kohtelunne . kaikki kynnelle kykenevät: MUUTTAKAA!

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • polvipipi

      Ilmeisesti kyseinen karjuja on nykyään terveyskeskuksen pomona

    • Hugotti

      Itse tiedän tämän naislääkärin ja täytyy sanoa, että minä tykkään. Myös lasten lääkärikäynnit (neuvolatarkastukset) tehnyt ripeästi, mutta erittäin osaavasti-ja mielestäni oli oikeasti kiinnostunut lapsen kasvusta ja hyvinvoinnista. Mitä väliä siis asioilla joilla ei ole merkitystä, jos asiaan kuuluvat toimenpiteet ja tutkimukset hoidetaan? Elkää jumaliuta olko nuin herkkiä :)
      En mene lääkärille etsimään uutta ystävää, enkä jutustelemaan niitä näitä. Riittää kun homma tulee selväksi, ilman liirum laarumeja tai tunnin esitelmää itseltä pohjustuksena tai lääkäriltä sairaudesta, oireista tai mistään muustakaan.
      Nuhakuume tai pikkuvaivat-onko ihan pakko edes päästä lääkärille? Tai edes terv.keskukseen, hoitajalle?

    • Marjut12

      Tuttu juttu. Tosi törkeä lääkäri. Äänekoskella vaan niin huono lääkäritilanne ettei valitukset auta mitään.

      • Tkssa

        Ainoa joka tunnistaa keuhkokuumeen. Eikä lässyttäjiä kaivata.


    • Nujerrettu

      Psykiatrin vastaanotolla saa jutella vaikka tunninkin, kertoa asioita ja vaikka pahoja terveyskeskuslääkärikokemuksia. Hän kuuntelee ja esittää vastavuoroisia kysymyksiä. Olen joutunut käymään juuri tk-kokemusten saattelemana kys. hoidoissa. Tulee yhteiskunnalle kalliiksi, kun ei tule kuulluksi tk:ssa.

    • Tuula.muori

      Itse kävin eilen vastaanotolla. Mennessäni tohtorin luo ...mieslääkäri sanoi...laita ne romusi tonne nurkassa olevalle tuolille(laukku ja takkini siis)
      Sit kysyi suku sairauksista ja tokaisi kylmän rauhallisesti....että kuolisinkolmen vuoden sisällä..sen kummemmin perehtymättä sairaskertomuksiini... lähtiessäni vielä kysyi et ..onha sulla varmasti vara maksaa toi18€ lääke....enpä erehy toista kertaa kyseisen herran tutkimuksiin

    • Liikaaveroja

      Uudessa terveyskeskuksessa on semmonen yli lääkärin sihteeri, että kävelee ku hidastetussa elokuvassa. Syömässä ennen ku sairaille on tarjoiltu. Neppu pystyssä
      sitte mulukoillaa ja arvioijaan toisten työpanosta. Kovaan ääneen juoruillaan, että paljonkohan tuollekkin maksetaan.
      Kadulta revitty pystys ne senki exel-taulukot täyttelemään. Vähemmällä huomiohuorauksella, niinku aikuiset tekee.

    • Määräaikaistarkistukset

      Minä pidin kun kiveksiäni puntaroitiin ja arvioitiin kevyesti puristellen. Hyvä lääkäri tuo josta kaikki valittaa. Hellästi tutki vielä sen eturauhasenki. Tarkastellaan kuulemma myöhemmin uuestaan ettei olis liian suureksi kasvaneet. Mielelläni menen kun tarvis taas vaatii.

    • ON_ON

      Onko tuo naislääkäri se tuhti tyttö. Joo ei turhia turise.
      Se toinen mies työterveyslääkäri, tai onhan se päivystämässäkin toisinaan, hölöttää ja vitsailee, no määrää tutkimuksia onhan sekin hyvä pointti mutta astma on sille intohimo, tuntuu että kaikille tehdään pitkäpiimäiset astmatutkimukset.
      Huomasin et ylilääkärin virka tulee hakuun, eihän se TT vielä eläkeiässä ole vai onko saanut jonkun todella hienon yliyli viran.

      Ja se ylilääkärin sihteeri on miten sen sanoisi, omanlaisensa.

      • Anonyymi

        TT sai paikan Sotessa jkl hyvinvointijohtajana.


    • Anonyymi

      Äänekosken terveyskeskuksen päivystyksen hoitajattarelle,kauneimmat kiitokset,ystävällisestä,hyvästä asiakaspavelusta,jaksaa olla ystävällinen ja aurinkoinen ,kaikesta kiireestä huolimatta!Päivystyksessä olleelle lääkärille,miinuspisteitä,epäasiallisesta käytöksestä!Vastaan otolla,ehti tulostaa minulle kaksi reseptiä,sanoin,että haluaisin kysyä yhtä asiaa.....puhelin soi,hän sanoi minulle,hänelle tuli puhelu,ei ole aikaa....tilaa uusi aika...näytti ovea...hyvä ettei sanonut,että ulos!Sieppasin tavarani ja menin käytävälle!Esinnäkin,yritin tilata aikaa lääkärille,sanottiin,aikoja ei ole,kannattaa mennä päivystykseen,siellä odottelin neljä tuntia....kokemus on tämäkin,onneksi ei ole tarvinnut usein käydä!!

      • Anonyymi

        Äitini kävi hetki sitten korvakivun takia päivystyksessä ja sai sairaanhoitajalta haukkumiset kun tuli sinne hänen mielestä väärään aikaan. Olisi pitänyt kuulemma tulla päiväpolin aikaan. Äitini vei hoitajan mukaan toisten aikaa. Päivystyksessä ei ollut kuin yksi ihminen odottamassa, joka oli todennäköisesti tullut hoitajan luota odottelemaan. Että tällaista palvelua Äänekosken terveyskeskuksesta saa.


    • Anonyymi

      Ja siis, kun lääkäri tulee 20min myöhässä niin ei mitään pahoittelua, ei anteeksipyyntöä. Ei mitään. Tuntuu, että lääkärien palkkaa ja palkkioita tulisi katsella reilusti alaspäin, kun ovat vieraantuneet kokonaan käytöstavoista eikä kellokaan ole hallussa.

    • Anonyymi

      Oliskohan sama naislääkäri kyseessä, kun menin valittamaan huimausta, toistuvaa päänsärkyä ja silmäoireita. Lääkäri mittasi verenpaineen, joka oli sillä hetkellä aika korkea. Muuta ei sitten tehnytkään kuin totesi, että painonpudotuksella saat verenpaineen ja muutkin oireet kuntoon. Mulla tuolloin painoa 65 kg ja pituutta minulla 172kg.
      Ei auttanut painonpudotus vaan menin yksityiselle ja sitä kautta löytyi pieni kasvain. Onneksi oli hyvänlaatuinen ja sen sortttinen että saatiin leikattua.
      Terveyskeskus = arvauskeskus.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe