Sony A330, omia kokemuksiani

Driz

Aikani vertailtuani eri valmistajia ja malleja, päädyin hankkimaan ensimmäiseksi digijärkkäriksi Sonyn Alpha 330 kameran vähän käytettynä kahden putken kitillä (18-55 ja 55-200), koska mielestäni sain siinä parhaiten vastinetta rahalle. Noin kuukauden kameran omistaneena ajattelin kertoa omia kokemuksiani näin aloittelijan näkökulmasta.

Canikonistien höpinät Canonin tai Nikonin ylivertaisuudesta ohitin olankohautuksella ja keskityin etsimään kameraa, josta löytyy mieleiseni ominaisuudet. Listallani kävivät Canon, Nikon, Pentax, Olympus ja jopa Panasonic peilittömillä kameroillaan, mutta lopulta Sonyn valintaa puolsivat omalla kohdallani mm. kuvanvakain rungossa, (hyvä) liveview, kääntyvä näyttö, hyvä hinta/ominaisuussuhde (käytettynä) ja se, että kameraan sopivat myös useat Minoltan linssit.

Kameraa käytettyäni olen huomannut, että se on mielestäni varsin helppo käyttää, kuvanlaatu hakkaa aiemmin omistamani pokkarikamerat helposti (ei mikään yllätys), se sopii käteeni hyvin ja automaattitarkennus toimii nopeasti (myös liveview-tilassa). Toki kamerassa on myös heikkouksia: etsin on syvällä ja sen käyttö vaatii hieman harjoittelua, akkukesto on aika kehno (joskin kamerani mukana tuli vara-akku) ja näytöstä ei tahdo saada selvää kirkkaassa auringonvalossa (ei mikään yllätys). Puutteiden kanssa oppii kuitenkin elämään, varsinkin jos vertaa niitä saman hintaisen (puhun siis edelleen käytetyistä) Canonin tai Nikonin malliin, joista olisi puuttunut ainakin liveview, kuvanvakain rungosta, kääntyvä näyttö ja tele-putki...

Loppujen lopuksi kyse ei kuitenkaan ole kameran valmistajista, ominaisuuksista tai rahasta, vaan hienosta harrastuksesta :)

1

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Okei, kiitos tiedosta,! Täytyy pitää mielessä, kun olen lähiaikoina katselemassa käytettyä järjestelmäkameraa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      116
      4456
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      62
      2567
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1665
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      6
      1123
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      864
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      843
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      118
      823
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      40
      806
    9. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    10. Tiedät sen

Esitän välinpitämätöntä, mutta en ole sitä oikeasti.
      Ikävä
      62
      768
    Aihe