Kävin ajamassa tänään uuden Jetan.
Ajoltaan ja olemuksetaan auto on kuin mikä tahansa kunnollinen auto. Kaikki käyttöominaisuudet olivat autossa aivan ok.
Kitkarenkailla auto oli melko hiljainen. Ajoäänet olivat lähinnä tuulen suhinaa. Melutaso kokonaisuudessaan oli hiljasemmasta päästä alemmassa keskiluokassa. Todella yllättävää!
Ajoltaan auto oli ihan OK. Helppoa peruskauraa. Viimeinen herkkyys ajosta kuitenkin puuttui, jota esiintyy vaikkapa luokkaa paremmissa autoissa, kuten A4 tai S80. 1.2 TSI oli luonteeltaan sitkeä puurtaja. Riittävä perusmoottori.
Suurin heikkous oli mielestäni lämmityslaite. Säädin lämmityksen täysille ja puhalluksen siedettävälle äänitasolle, eli nopeudelle 2. Ajoin Espoo-Kirkkonummi-Espoo reitin länsiväylää pitkin. Lenkin jälkeen oli edelleen kylmä, vaikka ulkona oli pakkasta 5 astetta. Auto tarttee lisälämmittimen tai toppavaatteet talviajoon.
2011: Uusi Jetta ajettu
15
1543
Vastaukset
- sitten.
kun on kovempi pakkanen? Lisävarusteena autoon toivottavasti saa supiturkin ja karvareuhkan. Puhuvat että volkkarit olisivat kylmiä autoja.
- autoa odotellessa
Suomeen tuotavissa malleissa on suoraan talvipaketti mukana, sisältää mm. lisälämmittimen.
Itse koeajoin samoihin aikoihin ja yllättävän nopeasti veti kopin lämpimäksi. - autoa lämmitellessä
"1.2 TSI oli luonteeltaan sitkeä puurtaja..."
Eipä mahda olla noissa pikkubensoissa mitään lisälämmitintä mukana. - sälärit auki
ulkonäkö vain on kuin -90 luvun corollassa joten vois vokkarissakin muotioluosaston pojat siirtyä pari vuosikymmentä eteen päin virittää persoonaa kautta koko mallisarjan.
- näin !!!!!!
ei ne muotoiluosaston pellett mitään osaa, Enemmän muotoja uusiin volsuihin eikä mitään tylsän näköisiä, ei niitä kukaan osta!
- Jettamiäs
"Enemmän muotoja uusiin volsuihin eikä mitään tylsän näköisiä, ei niitä kukaan osta! "
No siltähän se pahasti vaikuttaa. Eihän se ole kuin automerkkien ykkönen myytyjen autojen lukumäärällä mitaten. Ajattele jos se olisi hyvin muotoiltu, niin miten korkealle se tässä tilastossa voisi yltääkään.- .
No ainakin se on muotoiltu, japseilla kun on tapana vaan ottaa moottori ja piirtää sitten penkkien ympärille joku koppi, ihan sama minkälainen kunhan näyttää vähän erilaiselta kun edellinen koppi, ja sitten vaan kiireellä ja enempiä miettimättä myyntiin, ja 5v päästä et saa enää varaosia, koska on taas "suunniteltu" 5 minuutissa uusi koppi sille samalle moottorille kun ennenkin.
- Jaretako
Nyt tuli laitettua 1,6 TDI tilaukseen. Kuukauden päästä pääsee ottamaan parempaa tuntumaa.
- Jaretako
Nonni. Nyt on auto pihassa ja ajettu jo miltei 700 kilometria eikä mitään vikaa. Kyllä on hyvä auto :-).
Ensi tuntumaltaan ihan kiva peli. Entinen auto oli Seat Altea XL 1,9 TDi, johon verrattuna parannus ihan selvä. Eniten eroa ehkä yleisessä tukevuudessa ja hiljaisuudessa.
Vaikka Seat oli taloudellinen, on Jetta vielä reilusti taloudellisempi vaikka tässä on automaatti. Automaatti tekee muutenkin ruuhassa ajosta yhtä juhlaa entisen kytkimen pumppauksen sijaan.
Ärsyttävää on, selkänojan portaallinen säätö. Tuntuu, että se täydellinen ajoasento olisi aina siinä jossain välillä. Käsittämätöntä on myös, että automaattinen ilmastointi ei kuulu vakiovarustukseen kuin High Line malleissa.
DSG vaihteisto on taloudelliseksi viritetty, joten tuntuu, että se ehkä aavistuksen turhan isoilla vaihteilla välillä vetää. Toisaaltahan sitä voi tietenkin ajaa valitsin S-asennossa jos häiritsee. - Jaretako
Jaretako kirjoitti:
Nonni. Nyt on auto pihassa ja ajettu jo miltei 700 kilometria eikä mitään vikaa. Kyllä on hyvä auto :-).
Ensi tuntumaltaan ihan kiva peli. Entinen auto oli Seat Altea XL 1,9 TDi, johon verrattuna parannus ihan selvä. Eniten eroa ehkä yleisessä tukevuudessa ja hiljaisuudessa.
Vaikka Seat oli taloudellinen, on Jetta vielä reilusti taloudellisempi vaikka tässä on automaatti. Automaatti tekee muutenkin ruuhassa ajosta yhtä juhlaa entisen kytkimen pumppauksen sijaan.
Ärsyttävää on, selkänojan portaallinen säätö. Tuntuu, että se täydellinen ajoasento olisi aina siinä jossain välillä. Käsittämätöntä on myös, että automaattinen ilmastointi ei kuulu vakiovarustukseen kuin High Line malleissa.
DSG vaihteisto on taloudelliseksi viritetty, joten tuntuu, että se ehkä aavistuksen turhan isoilla vaihteilla välillä vetää. Toisaaltahan sitä voi tietenkin ajaa valitsin S-asennossa jos häiritsee.Nonni, ei niitä ekoja vikoja tarvinnut kauaa odotella.
1. Kyljettajan puoleisesta pissapojasta ei tule yhtään mitään.
2. Ns saattovalot eivät kerran sammuneetkaan. - ei ole...
Jaretako kirjoitti:
Nonni. Nyt on auto pihassa ja ajettu jo miltei 700 kilometria eikä mitään vikaa. Kyllä on hyvä auto :-).
Ensi tuntumaltaan ihan kiva peli. Entinen auto oli Seat Altea XL 1,9 TDi, johon verrattuna parannus ihan selvä. Eniten eroa ehkä yleisessä tukevuudessa ja hiljaisuudessa.
Vaikka Seat oli taloudellinen, on Jetta vielä reilusti taloudellisempi vaikka tässä on automaatti. Automaatti tekee muutenkin ruuhassa ajosta yhtä juhlaa entisen kytkimen pumppauksen sijaan.
Ärsyttävää on, selkänojan portaallinen säätö. Tuntuu, että se täydellinen ajoasento olisi aina siinä jossain välillä. Käsittämätöntä on myös, että automaattinen ilmastointi ei kuulu vakiovarustukseen kuin High Line malleissa.
DSG vaihteisto on taloudelliseksi viritetty, joten tuntuu, että se ehkä aavistuksen turhan isoilla vaihteilla välillä vetää. Toisaaltahan sitä voi tietenkin ajaa valitsin S-asennossa jos häiritsee....climatronicia vakiona edes highlinessa. Se on lisävaruste, jetta-paketin mukana. Aika outoa volkkareissa, näissä hintaluokissa, kun ei vakiona ole automaatti-kylmästöintiä.
Itselleni se on ehdoton varuste, tekee autoilusta niin paljon mukavampaa kun ei tarvitse 99% vuoden päivistä koskea lämppärin namiskoihin, - Jaretako
Jaretako kirjoitti:
Nonni, ei niitä ekoja vikoja tarvinnut kauaa odotella.
1. Kyljettajan puoleisesta pissapojasta ei tule yhtään mitään.
2. Ns saattovalot eivät kerran sammuneetkaan.Hmm. Hiukan hankala tuo DSG-vaihteiston (koskee kai kaikkia vaihteistoja, jotka eivät käytä momentimuunninta) ominaisuus, että sitä ei saa milli kerrallaan ryömitettyä eteen päin. Erityisesti kun taskuparkissa haluat ajaa ihan kiinni toiseen autoon tai haluat peruuttaa koukun perävaunuun kiinni.
Perheen Landroverin automaatti toimii tuossa suhteessa paljon paremmin. Tosin siitä saa sitten maksaa kulutuksen muodossa. - Jaretako
Jaretako kirjoitti:
Hmm. Hiukan hankala tuo DSG-vaihteiston (koskee kai kaikkia vaihteistoja, jotka eivät käytä momentimuunninta) ominaisuus, että sitä ei saa milli kerrallaan ryömitettyä eteen päin. Erityisesti kun taskuparkissa haluat ajaa ihan kiinni toiseen autoon tai haluat peruuttaa koukun perävaunuun kiinni.
Perheen Landroverin automaatti toimii tuossa suhteessa paljon paremmin. Tosin siitä saa sitten maksaa kulutuksen muodossa.Nyt on n. 25000 km ja 10 kk takana.
Ajo on edelleen miellyttävää ja erityisen mukavalta on tuntunut tuo äänettömyys ( verrattuna Seat:iin) . Eräs asia joka hiukan arvelutti oli, että tarkeneeko. Täytyy sanoa, että 2011-2012 talven perusteella tarkenee. Istuinlämmitys saisi olla ärhäkkäämpi ja näin kesällä mysä ilmastoinnissa ehkä enemmän tehoa, mutta ihan ok.
Elokuun alkuun on varattu kuitenkin aika muutamalle pienelle tarkistukselle/korjaukselle.
1 Edelleenkään tuo pissapoika ei toimi tyydyttävästi
2. Jotain pientä sirinää kuuluu toisesta takaovesta
3. Etupuskurissa jälkiä, jotka mielestäni eivät ole kiveniskemiä. Maalivirhe?
4. Vanteissa rengasliike havaitsi pystysuuntaista heittoa.
5. 3 kertaa vuoden aikana ovat ajovalot jääneet sammumatta automaattisesti. - jetta 2011
Jaretako kirjoitti:
Nyt on n. 25000 km ja 10 kk takana.
Ajo on edelleen miellyttävää ja erityisen mukavalta on tuntunut tuo äänettömyys ( verrattuna Seat:iin) . Eräs asia joka hiukan arvelutti oli, että tarkeneeko. Täytyy sanoa, että 2011-2012 talven perusteella tarkenee. Istuinlämmitys saisi olla ärhäkkäämpi ja näin kesällä mysä ilmastoinnissa ehkä enemmän tehoa, mutta ihan ok.
Elokuun alkuun on varattu kuitenkin aika muutamalle pienelle tarkistukselle/korjaukselle.
1 Edelleenkään tuo pissapoika ei toimi tyydyttävästi
2. Jotain pientä sirinää kuuluu toisesta takaovesta
3. Etupuskurissa jälkiä, jotka mielestäni eivät ole kiveniskemiä. Maalivirhe?
4. Vanteissa rengasliike havaitsi pystysuuntaista heittoa.
5. 3 kertaa vuoden aikana ovat ajovalot jääneet sammumatta automaattisesti.meillä samoja maalivirheitä.korjattiin takuuseen.
- Harry57
Olen jonottanut kaksi kuukautta saadakseni 1.4 90 kW Jetan koeajoon pääkaupunkiseudulla. Onko kellään tietoa miksi näitä ei liikeistä löydy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24945389Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3211264Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy21110892Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369721Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858538Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2306539Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03220Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302259- 391707
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261530