Jos haluan käydä terveyskeskuksessa testaamassa kuulon niin pitääkö soittaa ja varata aika vai mennä paikan päälle ja kysyä että joutaako kukaan testaamaaan.?
kuulon testaus
8
701
Vastaukset
- VINSSI42
KUULO HEIKENTYNYT
- jake12345
Pitää - siis kumpi tapa vaan - menet käymään tai soitat, niin saat ajan lääkärille, joka lähettää niin päättäessään sinut jatkotutkimuksiin keskussairaalan tai yksityiseen kuulokeskukseen.
Ei pitäis olla vaikeeta - Kunhan vastailin
Minä ainakin sain lähetteen korvan kuulotestiin aivan ensimmäisen kerran terveyskeskuslääkärin taholta, ja se testattiin 1. kerran terveyskeskuksen kuulotutkimushuoneessa.
Myöhemmin sain sitten lähetteen korvalääkärille tämän seudun ns. "Suureen Sairaalaan" , jossa korvapolilla tutkittiin vieläkin paremmin kuuloni jne.
Minulla oli muitakin oireita korvassani kuin vain kuulon heikentyminen, ja sellaisia vaivoja, joista ei tavis-terv.keskuslääkäri niin hyvin ole perillä kuin korvalääketieteeseen erikoistunut lääkäri, joka osaa tehdä myös korvakirurgisia toimenpiteitä omalla sarallaan.
En usko, että pääset noin vaan tutkimukseen paitsi itse kylläkin pääsin joskus aikoinaan silloisen työpaikan kautta yleiseen työterveystarkastukseen ja siinä yhteydessä oli myös kuulon tarkistus ja kaikki muutkin tavalliset tutkimukset, mitkä normityöterveystarkastukseen kuuluukin. Mutta silloin minulla ei vielä ollut näitä korvaoireita, mitkä ovat tulleet vasta myöhempinä vuosina mukaan kuvioihin. - Jake 12345
Jännä juttu muuten tuo kuulon testaus
Se kun suoritetaan kaiuttomassa, ympäristöstään eristetyssä kopissa. Ja sille on tietty perustelunsa, että noin on syytä toimia.
Mutta sitt kun testaus on tehty ja aletaan säätään korjaukseen valittu(j)a laitteita, niin sitt ei enää juurikaan tarkastella miten hyvin säätö onnistuikaan...
Kysytään vaan, ett "miltäs kuulostaa?" ja mahdollisesti rypistellään vähän paperia, jos sitäkään.
Mulla meni ainakin oma aikani ensi järkytyksestä selviämiseenkin, kun kaikki äänet oli niin pirskutin kovia ja teräviä. Ihan 'luonnottomia - ei totuttuja tuttuja.
En tiedä, mutt tuntuis, ett se sama tai vastaava kuulotutkimus voitaisiin tai olis hyvä tehdä uudelleen niiden säädettyjen laitteiden kanssa. Jotta saatais havainto käyrän korjautumistakin ja saatais oikein 'mustaa valkoisellakin' asiasta. Nyt saadaan vaan epämääräisiä (?) musta tuntuu-kommentteja.
No toki niilläkin on merkittävä osuus hyvään lopputulokseen pääsemisessä, mutt kuiteskiiii- kokeen suorittanut
Kummallista että äänet olivat kovia. Minulla oli sellaisia että hädintuskin kuulin niitä, ja vastailin arvailemalla melkein, koska siis korvassa on omiakin ääniä, en osannut aina äkkiä sanoa oliko se oikea ääni vai oma joka kuului, painelin nappia aina kun jotain vaan kuului. Yksikään piippaus ei ollut kova, oli joko hyvin hiljaisia taikka melkein kuulumattomia ääniä.
Tulos: Kuulo erinomainen, "kuin nuorella tyttösellä."
Ajattelen että olenpa hyvä arvailemaan. - jake12345
pitääkö siis tarkentaa, että kuulokokeen äänet ei olleet niitä kovia, vaan niiden kuulokojeiden antamat äänet...
- seul_onta
kokeen suorittanut kirjoitti:
Kummallista että äänet olivat kovia. Minulla oli sellaisia että hädintuskin kuulin niitä, ja vastailin arvailemalla melkein, koska siis korvassa on omiakin ääniä, en osannut aina äkkiä sanoa oliko se oikea ääni vai oma joka kuului, painelin nappia aina kun jotain vaan kuului. Yksikään piippaus ei ollut kova, oli joko hyvin hiljaisia taikka melkein kuulumattomia ääniä.
Tulos: Kuulo erinomainen, "kuin nuorella tyttösellä."
Ajattelen että olenpa hyvä arvailemaan.Tuo on paha ongelma, ja paljon koettu. Seulonnassa (se missä ei katsota käyrää vaan se että tarvitaanko parempaa testiä) pahimmiksi virheiksi olen kokenut koppikäyttöön tarkoitetut kuulokkeet normaalissa vastaanottohuoneessa. Pahimmillaan vielä niin että käytävämelulla on ollut mahdollisuus päästä testihuoneeseen. Testejä ne eivät ole haitanneet mutta keskittymisen kannalta kunnolliset kuulosuojainmalliset kuulokkeet olisivat ne parhaat.
- j k
vai nin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304123Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1111350- 481159
- 751057
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901