gallup - mistä ja miten olette hankkineet kissanne

ccatt

oletteko käyttäneet eläinsuojelu, rotuyhdistyksiä vai ostaneet yksityisiltä

39

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisuli100

      sillä itse mentiin halpaan muutamamia vuosia sitten, ostimme ns. maatiaisia sekarotuisia ja lopuksi 2v päästä niin sairaita että oli lopetettava. Kantapää opetti, nyt olemme ostaneet vain kasvattajalta ja heidänkin tiedot tarkastettu, ei enää surua ja murhetta, vaan iloa perheeseen.

      • kohtalon sormi?

        naapurin haki kissanpennun( n 6-7vk) ties mistä ja kyllästyi siihen viikossa. Otin vielä pennun hoitooni n 2 vuotta sitten. Pennulla oli silloin vielä "lapsen silmät" eli väri ei ollut kehittynyt aikuiseksi. Ainoa ongelma liian varhaisesta vieroistukses on vaatteiden pureskelu. Muuten täyspäinen kolli ja ankara metsästäjä, vaikka onkin tarhakissa niin listii myyriä kiitettävästi.


    • Itisperhe

      Hankin rekisteröidyn kissan pienkasvattajalta. Syitä rotukissan hankintaan oli 2:
      1) halusin tietynluonteisen kissan; vaikka jokainen kissa on yksilö, rotukissasta tietää suuntaa antavasti sen puheliaisuudesta, aktiivisuudesta, seurallisuudesta jne.
      2) halusin olla varma pentujen tasapainoisesta lapsuudesta; pennut olivat luovutushetkellä riittävän vanhoja ja he olivat saaneet kaikki asianmukaiset rokotukset ja madotukset.

      Vihoviimeinen vaihtoehto on hankkia kallis "rotumix" tai paperiton "rotukissa". Näin tuetaan vain pentutehtailua!

    • näin.

      Eläinsuojeluyhdistyksillä on usein aivan järjettömät luovutusehdot. Rotukissaa en ostaisi, koska en halua tukea kissabisnestä. Siispä hankin maatiaisen yksityiseltä.

      • wwrrr

        olen lukenut luovutusehtoja ja mielestäni eivät ihmetytä jos on normaalisti valmis sioutumaan lemmikkiinsä.


      • ***
        wwrrr kirjoitti:

        olen lukenut luovutusehtoja ja mielestäni eivät ihmetytä jos on normaalisti valmis sioutumaan lemmikkiinsä.

        No minua ne ihmetyttävät melkoisesti. On tosin paikkoja, joissa on kutakuinkin järkevät ehdot. Sitten on noita melkoisia ylilyöntejä.


      • Itisperhe

        Hassua, ettei kukaan hämmästele sitä, että meillä on rotukoiria. Meidän rotukissoja sitä vastoin hämmästellään jatkuvasti. Kuitenkin ihan samoista, yllä luettelemistani syistä hankin rotukoiran kuin rotukissankin. En tue mitään "bisnestä", sillä tunnen pentujeni kasvattajan ja tiedän hänen motiivinsa rodun ja eläinten suhteen. Toista on niillä "rotumiksien" tai "paperittomien rotukissojen" ostajilla, jotka haluavat vain erikoisen näköisen kissan halvalla.


    • -mymmis-

      Kaksi kissoistani on ostettu Viikin löytöeläintalolta. Toinen oli jo arvion mukaan vuoden ikäinen ja toinen aivan pentu. Molemmille annettu madotukset ja rokotukset valmiiksi. Kolmas kissoistamme on villikissanpentu. Kaikista kasvanut ihania tasapainoisia aikuisia kissoja.

    • Karkkikisut

      Ensimmäinen kissa otettiin maalta tuttavaperheesta. Maatiaiskissanpentu, jolla ilmeni luuston kehityshäiriö ja eli vain ½-vuotiaaksi. Johtui luultavasti sisäsiittoisuudesta.
      Kaksi seuraavaa on otettu yksityiseltä pientä rokotus- ym. korvausta vastaan. Hyviä ovat ja ihania. Toisen vatsavaivatkin tulivat lopulta kuntoon.

    • Pysyvän kodin saanut

      Maalaistalosta kolmisen vuotta sitten. Tavallinen maatiaiskissa, jonka isä on tuntematon. 14 viikkoisena tuli mukaamme. Ei maksanut mitään.
      Kastroitu puolivuotiaana, säännöllisesti madotettu ja vuosittain rokotettu.

      Terve, ihmisrakas ja hyvä hiirestäjä. Aivan ihana söpöliini.

    • kissafani01

      eläinsuojelu yhdistykseltä yhden mun kissoista ja ei kyllä ollu mitään ihmeenpiä ku lhain sen aj sit käytettiin neiti leikkauttaan ja se siitä. muut kisut on kawereilta ja maailman ihanimpia kisuja owat!!!=))

      • Vili Vilperi

        Viikin löytöeläintalosta on kisu otettu.Käytin itse sitten eläinlääkärillä ja kaikki oli ok ! Ihan kiltti kissa !


    • Mantumande

      Kaverin maatiais kissan synnyttämät pennut yksi minulla joka täyttää 10v kesäkuussa ja toinen pentu meni vanhemmille samaan aikaan eikä ole minkäänmoisia vaivoja ollut joten tarkastuksillakaan ei ole ollut tarvetta käydä paitsi pallien poistossa :)

    • -mirkku-

      Toisen otin Rekkurescuesta. Oli syntynyt Tallinnan kadulle, josta sitten kk ikäisenä pelastettu yhdessä veljen ja siskon kanssa. Toisen löysin netti-ilmoituksen kautta. On puoliksi persialainen ja puoliksi maatiainen.

    • kahden kisun mamma

      molemmat kissani olen saanut pentuina ilmaiseksi yksityishenkilöiltä (eri paikoista ja eri aikaan), ihan tavallisia maatiaisia. Molemmat terveitä, viisaita, mukavia ja kauniita kisuja. Mielelläni tarjoaisin kodin hylätyllekkin kodittomalle kissalle, mutta en voi alistua eläinsuojeluyhdistysten hysteeriseen toimintaan ja naurettaviin ehtoihin. En ole edes kokeillut, mutta kuulemani mukaan kissoja on erittäin vaikea saada löytöeläinpaikoista. Me emme varmasti saisikaan, lapsiperhe kun olemme. Sääli sinänsä, kun sitten kuulee kissoja lopetettavan näissä paikoissa, kun ei koteja löydy. No ei kai löydy, kun ei tavalliset kodit kelpaa. Kissoille kelpaisi varmasti ja onnelisia olisivat, jotkut kissaihmiset vaan tuntuvat olevan aivan pihalla realiteeteista.

    • saltzuge

      Itse bongasin kissani netistä. Asiallinen ja tarpeeksi pitkä ilmoitus missä oli paljon informaatiota sai minut soittamaan omistajalle, ja viikkoa myöhemmin (kun pennut olivat luovutusikäisiä) kävin hakemassa söpöläiset kotiini. Ihan maatiaisiahan nuo siskokset ovat, madotukset ja rokotukset kunnossa kun hain ne. Ei ole ollut mitään ongelmia kummankaan kanssa, ihan täydellisiä pikkuisia kehruukoneita molemmat :)

    • nellinalle1

      Omat ensimmäiset 2 kissaa otin löytöeläinkodilta, aikuisina. Molemmat aivan mahtavia kissoja. Toisen kuoltua hain naapuri maatilalta uuden kaverin, 12 viikkosen kissanpennun, joka jäi aika araksi. Tämän jälkeen olen ottanut 2 rotukissaa (eri rotuja) ja tulen tästä lähtien aina ottamaan vain rotukissoja. Rotukissaa ottaessa tiedät suunnilleen minkäluonteisen kaverin tulet saamaan (rauhallisempaa/vilkkaampaa).

    • 2 x sinisilmä

      Halusimme nimenomaan ragdoll-kissoja, joten otimme yhteyttä kasvattajiin ja valitsimme joukosta hyvältä vaikuttavan. Ja valinta onnistui erinomaisesti. Kaikesta sai vaikutelman että todella välittävät erittäin paljon kissojen terveydestä ja hyvistä kasvuolosuhteista. Kävimme katsomassa kissoja kolme kertaa ennen kuin ne tulivat meille 15 viikon ikäisinä, ensimmäisen kerran kun ne olivat 6-viikkoisia, ja siitä sitten muutaman viikon välein. Kasvattajat halusivat ehdottomasti tuoda kissat meille kotiin kun tuli luovutuksen aika, eli eivät suostuneet että haemme ne itse. Tämä minusta myös hyvä merkki, eli halusivat varmistaa että meillä on hyvät olot kissoille.

      Kissat ovat nyt olleet meillä neljä vuotta ja viettävät edelleen kaikki pitemmät lomat kasvattajan luona, jossa ne saavat vapaasti juosta ympäri taloa. Ihanaa kun ei tarvitse viedä kissahoitolaan jossa ne joutuisivat olemaan häkeissä.

    • Eläinrakas <3

      Meillä oli kaksi maatiaiskissaa tuttavilta( oli silloin villi kissan pentuja) ne eli 15 vuotiaksi. Toinen katosi(oli vähän sairas) ja myöhemmin toinen kuoli... :(

      Nyt meillä on n.5 vuotta ollut maatiaiskissa joka on otettu löytöeläinkodista, ollessaan n.7-9-vuotias.. :))

      Rotukissoja en varmaan ikinä ota,sillä maatiaiskissat ja sekarotuisetkin ovat tosi kauniita ja kilttejä.

    • 9 kisua

      Minulla on Tallinnan pelastettuja kissoja ja myös Suomen kissoja yksityisiltä ja kaikki on ihan yhtä terveitä ja ihania kissoja.

    • Nainen vm-89

      Minun ei oikeastaan tarvinnut etsiä kahta pikku riiviötäni, voisi väittää että ne löysivät minut ja mieheni...

    • kiittilä

      Ihana kissa yksityiseltä taholta. Kissa on ihan tavallinen ja tavallisen näköinen, mutta ihana kaikin puolin! En halua missään nimessä mitään rotukissaa, koska se on niin kauheaa bisnestä kissojen ulkonäöllä yms. Rotubisneksessä määrää ihminen, joka haluaa muokata luontokappaleen ihanteidensa mukaisiksi ja kissoja kuskataan kauneusnäyttelyihin, joissa IHMISET arvoiovat jälleen kissoja ja kilpailevat paremmuudestaan keskenään kissojen kustannuksella. Lisäksi rotukissoista kiskotaan kauheita summia vain sen takia, että ne sattuvat olemaan jotenkin erikoisia, ei "taviksia". Vähän sama homma kuin koirabisnes. Isoja rahoja pyörii molemmissa siellä korkeammalla taholla, jotka näitä rotuja suunnittelevat mieleisekseen. Minusta on säälittävää, että kissoilta viedään kokonaan niiden alkuperäiset luonteet ja ominaisuudet ja niistä tehdään esim. laiskoja ja veteliä. Toki kaikki kissat ovat ihania, mutta eri asia on, mitä haluaa kannattaa ja miksi.

    • 23hhjk

      oma kissani puolipitkäkarvainen maatiainen, löytöeläintalosta haettu n.10kk ikäisenä. mahtava persoona. hurisee nytkin tässä näppiksen edessä.

    • Otetaan/ostetaan mielummin leikattu kissa. Mielummin ikääkkäämpi kissa.
      (sisäsiisti). Oma kissani oli 12 vuotta minulla
      ja tuli "käytettynä" eli vuosia kertyi 18V. Omani "Taavi" eli täällä ja
      oli viisaampi kuin koulutetutkoirat. Ikäkävä on on kova. Auttaa ainoastaan
      uusikissa. Saa olla pentukin, sen verran kumoan aikaisempia lauseitani.
      Olen 46v. eläkeläinen eli lähes aina kotona. KIIRE.
      0442930447 Kaikki kellonajat käy, mutta ei ole autoa käytössä,
      (seisontsvakuutuksissa) , eli tarvis tuoda (samalla näet mihin kissa päätyy,
      kaksioon) tänne.Annan luonnellisestikkin bensarahat.
      Mika 0442930447

    • <<<<

      Minä löysin kissani netin sivustolta.
      Kävin hakemassa sen 200km päästä.
      Hyvä persoonallinen kissa. Alku oli hankalaa ennekuin opittiin toistemme tavoille Kissa oli meille tullessaan nelivuotias.
      Omistaja joutui luopumaan kun teki pitkää työpäivää ja kissa joutui olemaan paljon yksin. Olen eläkkeellä joten sitä ongelmaa ei ole.

    • 15595735

      Ostanut yksityiseltä, kaupan seinillä myydään paljon kissoja sieltä olen ihanat kissani löytänyt.
      Viimeisimmät kissani, veljekset tulivat kaveriltani.
      Olin aikeissa ottaa kissoja ja kaverin kissalle tuli juuri sopivasti pennut.

    • riit.

      Molemmat kissani olivat ns. tappotuomiopentuja maalaistalossa, kahden eri tuttavan kautta eri paikoista. Toinen tuli minulle 7- viikkoisena, toisen tarkkaa ikää ei edes tiedetä, oletettavasti minulle tullessaan hiukan vanhempi kuin toinen, kuitenkin pieni pentu.
      Molemmat siis tapauksia, että jos kukaan ei huoli niin henki pois, uusia pentuja kuitenkin muutaman viikon päästä taas tulossa. Tiedän, ettei moista toimintaa tule "kannattaa" mutta eipä minun tai kenenkään muunkaan mahdollisen pennunottajan tekemiset siihen juurikaan vaikuta, näissä paikoissa kissoja ei leikata kuitenkaan vaikkei pennuille koteja löytyisikään, henki pois vain. Enkä oikein pahoillanikaan osaa olla että nämä hurmurit ovat minulle tulleet, toinen nyt 4 ja toinen 3 -vuotias, terveitä ja normaaleja kissoja lähtökohdistaan huolimatta molemmat kuitenkin.

    • vehnä0909

      Minua kiinnostaisi tietää minkälaisia ns. kohtuuttomia vaatimuksia löytöeläintaloilla sitten on? Perheen kissa aikoinaan sellaisesta hankittiin ja muistaakseni ainoa ehto oli kastrointi (ulkokissaksi otettiin). Halusivat myös käydä katsomassa kissan vointia muutaman viikon jälkeen, mutta kaiken kaikkiaan ihan järkeviltä nämä kyseisen paikan vaatimukset minusta tuntui. Kurja juttu jos kaikkialla ei toimita niin ja kissoja joudutaan sen vuoksi jopa lopettamaan?

    • Levia

      Meille tuli ensimmäinen kissa silloin jo kun olin pieni. Haettiin se silloin eläinsuojelusta/löytöeläinkodista. Sen jälkeen kissoja on tullu niin yksityisiltä kuin eläinsuojelusta.
      Viimeksi otin kissoja n.2v sitten yksityiseltä joka oli lopettamassa koko pentueen ellei kukaan haluaisi ottaa kissoja (kissojen omistaja oli vanhempi ruova jonka mies oli juuri kuollut eikä jaksanut enää hoitaa kissoja joten poika hoiti välityksen). Ihan on komeita kolleja kyllä ja terveitä molemmat.
      Edelliset kissat tuli kissarankkurilta jossa ainoat ehdot olivat että kissa pitää leikkauttaa ja että heidän puolelta pitäisi jonkun saada tulla tarkistamaan kissan vointi joskus (kukaan ei kyllä koskaan tullut) hyvinvoivat tyttökissat ovat olleet (nyt 7 & 8-vuotiaat). Rankkurin puolesta kissat oli madotettu ja rokotettu. Hinnaksi tuli muistaakseni 10-20euroa.

    • recodas

      Porista tuli cooni, HUONOLTA kasvattajalta, 2 norskia tuli tampereelta, maailman parhaalta kasvattajalta ja itämainen tuli ulkomailta hyvältä kasvattajalta,
      tyytyväinen olen ollut kissoihin, mutta tähän yhteen kasvattajaan olen HYVIN pettynyt

    • Nyon

      Kaksi sekarotuista kissaa yksityiseltä. Kissat ovat todella erilaisia persoonia, mutta olleet koko ajan terveitä ja hirvittävän seurallisia ja helppohoitoisia.

      Eläinsuojeluyhdistykseltä tuli aikuinen (n. 8-vuotias) kisu, jolla on krooninen hengitystieinfektio. Reipas ja tomera täti, vaikka nokka valitettavan usein tuhisee. Täti on ensimmäinen perheeseemme otettu eläinsuojeluyhdistyksen hoidokki, mutta jatkossa hankin kaikki kissani sieltä.

      Aikaisemmat kissat ovat kaikki olleet ns. maalaispesueiden sekarotuisia kissoja ja terveysongelmia ei ole yhdenkään yksilön kohdalla ollut, vaikka ei niitä siihen aikaan rokotettu.

      Nykyiset on kaikki leikattu ja rokotettu.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu, mutta haluan kertoa oman kissani löytymistarinan :D

      Olin kävelyllä koiran kanssa, kun huomattiin, että ojassa oli söötti mustavalkoinen kissanpentu. Jätin sen aluksi huomioimatta, koska uskoin, että sillä oli koti. No, käännyin takaisin aikeena mennä takaisinpäin, ja huomasin pennun seuraavan minua ja koiraa. Onneksi koira ei huomioinut sitä :D. No, joka tapauksessa, menin kotiini, ja näin pennun yhä tulevan. Menin sisälle ja se tuli myös. Otin kuvan pennusta ja kyselin lähialueilta tunnistaako kukaan kissaa, ei tunnistanut. No, otin pennun omakseni ja vein sen eläinlääkärille, tarkistuttamaan sukupuolen ja iän. Ilmeni tytöksi ja kesti hetken, kun sille keksi nimen. Sen nimi oli yhdessä vaiheessa Raato ja vaikka mitä muita vastaavia, kunnes nimeksi vakiintui Pimu. Nätti mustavalkoinen sterilisoitu maatiaiskissanarttu :D

    • Anonyymi

      Saimme kauniin pitkäkarvaisen tyttökissanpennun sukulaiselta ilmaiseksi. Leikkautimme sen, koska emme halunneet pentuja. Oli terve yksilö, emmekä tarvinneet käyttää sitä montaakaan kertaa eläinlääkärissä. Se oli ilonamme 18-vuotta.

    • Anonyymi

      2 rekattua rotukissaa pentuina kasvattajilta, 2 aikuista eläinsuojeluyhdistykseltä ja 1 aikuinen löytölästä.

    • Anonyymi

      Kaksi kissaa aikuisena löytölästä, yksi eläinlääkäriltä aikuisena ja yksi pentuna, kaksi pelastettu pentuna tappamiselta, yksi huostaanotettu ja yksi ostettu pentuna.
      Muut olleet ilmaisia paitsi löytölän killit ja ostettu katti.

    • Anonyymi

      Esy:stä 3 kissaa ❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      ksityiseltä. "tavara" oli kiinteä, jäntevä, varautunut. Siisti hännänalus ja silmät, rokotus ja tarkistus edell päivänä ollut. Vajaat neljä vuotta on kulunut. Kissa osoittautui siksi minä se myytiinkin, tietyn alueen maatiainen. Se on sangen vilkas, ihan jees tyyppi. Joskin se oli kolli. Leikkuutin tietenkin.
      On ollut tähän asti perusterve kaikin puolin- ilmeni sen rosvoilutaipumusten takia, että sillä on vilja-allergia, muttei se oo ongelma.
      On jopa niin, että kissan vanhemmat gtaaksepäin on olleet siellä kylillä mistä kissan sanottiinkin olevan. Nimittäin siellä on kuhaisa järvikin. Ja minun kissani ei testailtuna oo himoiten halunnut syödä mitään muuta kalaa kuin kuhaa. Harvoin siis, en anna säännölleen kalaa. raakaa lihaa saa vähintään kerran viikkoon, ja niitä viljattomia kissan ruokia (ja sokerittomia).
      Täytyy sanoa että ostos oli onnistunut, niin kissan luonteen, terveyden kuin senkin puolesta että se oikeasti pitää minusta( kissat valitsevat itse pitävätkö ne tyypistä vai eivät.) Että kun palvelu on kohdillaan, ollaan kotona ollessani hyvinkin kavereita.
      Vaan armias jos lauantaiaamuna ei herralle ole karjalanpaistilihoja. Minä oon nähnyt senkin kun ensin peittää kostean ruokansa tiputtamallaan huonekasvilla. Ja heti perään käy nilkkani kimppuun, siirtuen keittiön tasoja tyhjentämään- jos lihaa ei oikeeseen aikaan oo tarjolla. Snellmanin...

    • Anonyymi

      3 kissaa kahdelta eläinsuojeluyhdistykseltä ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      315
      2918
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2223
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1561
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe