Oma tontti on järjen mukaan oma tontti.

SAipaan NoroPPa

Ja minä rakennan sille mitä haluan. se on minun oma tontti. omaa maata. Kuka elävä ihminen voi perustella,mikä on hänen omaa maataan? ei sitten vittu kukaan. minäkin maksan minun omasta tontista. mitä vittua. oikeastaan minäkin omistan koko maailman.. tää on mun pallo..tänne se saatana. KUKA VITTU ON KAIKEN TAKANA??

15

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jambori

      Meehän hoitoon ennenku sekoat lopullisesti.

    • kyllästynnä

      viännetäämpä sitten vähän rautalankaa. Sinä ostat tontin ja laitat sinne mökin josta maksat vaikka 100 000 euroa. Mukavasti sujuu pari kesää ja vaimokin tykkää. Minä ostan sitten siitä naapurista tontin tai vaikka kaksi. Hakkaan puut matalaksi, räjäytän kalliot murskeeksi ja perustan seuraavana kesänä sinne 1000 sian sikalan. Ihan vain koska se on mun tontti ja mä saan tehdä siellä mitä minä haluan. Ei pitäisi olla kenelläkään mitää sanomista siitä. Ja mitä sitten jos lasken sikalan jätevedet siihen sun laiturin viereen, se on laillista liiketoimintaa.

      Eiköhän kuitenkin nyt sovita niin, että lait ja kaavoittaminen on tehty meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi. Joskus se saattaa pikkasen kivestää, mutta yleensä niistä selviää maalaisjärjellä.

      • hetipystyyn.

        Menit heti sitten äärilaitaan. Mutta esim mökkialueella voisi olla säännöt : 15 metriä rajasta, 2 kerrosta max. 200 neliötä max. 20m vesirajasta. ei vakituiseksi asunnoksi. Ja sitten eikun rakentamaan, mitään lupia ei tarvita eikä piirrustuksia kunnalle lähettää. Suomen rakennuslakeja ja sääntöjä vain tarvii noudattaa.


      • Kokemus-K
        hetipystyyn. kirjoitti:

        Menit heti sitten äärilaitaan. Mutta esim mökkialueella voisi olla säännöt : 15 metriä rajasta, 2 kerrosta max. 200 neliötä max. 20m vesirajasta. ei vakituiseksi asunnoksi. Ja sitten eikun rakentamaan, mitään lupia ei tarvita eikä piirrustuksia kunnalle lähettää. Suomen rakennuslakeja ja sääntöjä vain tarvii noudattaa.

        "Mutta esim mökkialueella voisi olla säännöt : 15 metriä rajasta, 2 kerrosta max. 200 neliötä max. 20m vesirajasta. ei vakituiseksi asunnoks"

        Tuo vastaa hyvin pitkälle juuri sitä tasoa millä rantakaavat nykyisinkin määräävät vapaa-ajan asuntojen rakentamisesta. Rakennusoikeus toki hieman vaihtelee tonttien koon yms. mukaan.
        Muu rakennusvalvonta keskittyy tämän jälkeen lähinnä siihen että rakentaminen täyttää muut rakennuslainsäädännön vaatimukset.


      • kyllästynnä
        hetipystyyn. kirjoitti:

        Menit heti sitten äärilaitaan. Mutta esim mökkialueella voisi olla säännöt : 15 metriä rajasta, 2 kerrosta max. 200 neliötä max. 20m vesirajasta. ei vakituiseksi asunnoksi. Ja sitten eikun rakentamaan, mitään lupia ei tarvita eikä piirrustuksia kunnalle lähettää. Suomen rakennuslakeja ja sääntöjä vain tarvii noudattaa.

        Juu, niin menin, mutta ihan tarkoituksella. Mä oletin aloittajan hakevan juuri tuota, että hänen pitäisi saada tehdä omalle maallaan ihan mitä haluaa. Sun esimerkissä ollaan kuitenkin jo määritelty, että mihin saa rakentaa kesämökin, kuinka paljon neliöitä ja kerroksia. Kuka tuota sitten valvoisi? Jos minä kuitenkin rakentaisin sinne mökkialueelle 205 neliöisen omakotitalon? Pitäisikö minun purkaa se vai saisiko se jäädä? Entä jos laittaisinkin sinne kolme mökkiä ja vuokraisin niitä ympäri vuoden? Näitä yritteliäitä pykälänkiertäjiä löytyy aina, joten siksi musta on hyvä, että meillä on kohtuullisen tiukat asetukset.

        Kaavoitus ja rakennusvalvonta on kuitenkin sitä varten, että voidaan välttää etukäteen kalliiden mokien tekeminen.


    • Kokemus-K

      "Ja sitten eikun rakentamaan, mitään lupia ei tarvita eikä piirrustuksia kunnalle lähettää. Suomen rakennuslakeja ja sääntöjä vain tarvii noudattaa"

      Ja kukahan sitten valvoo että säädöksiä noudatetaan jos mitään suunnitelmia ei kenellekään näytetä? Rakennuslupa on nimenomaan ennakkovalvontaa siitä että hanke täyttää lait ja säädökset. On sitäpaitsi kaikkien kannalta paljon parempi asia että asiat katsotaan ENNEN kuin aletaan rakentamaan että ei sitten tarvitse valmista purkaa jos kaikki ei olisikaan mennyt ihan säädösten ja lakien mukaan.

    • eilupia...,...

      Tätä rakentamista voi valvoa vaikka kunnanjohtaja ajelemalla autolla tonteille kun rakennukset alueella ovat valmiit. Eikä niitä sisältä ole tarkoitus tarkastaa, jos joku haluaa tehdä huonompaa kun määräykset ovat, se on sitten jokaisen oma asia.

      • Kokemus-K

        "Tätä rakentamista voi valvoa vaikka kunnanjohtaja ajelemalla autolla tonteille kun rakennukset alueella ovat valmiit"

        Edelleen kysyn, miten ennakkovalvonta on huonompi asia kuin valvonta jälkikäteen?

        ", jos joku haluaa tehdä huonompaa kun määräykset ovat, se on sitten jokaisen oma asia"

        Ja tämä "joku" varmaan sitten aikanaan talon myydessään kertoo avoimesti että ei aikoinaan ihan priimaa ja määräysten mukaan ole tehty... joo, uskoo ken tahtoo. Myydessä kaikki on aina viimesen päälle.


    • ahahhahahhaaha

      Ja kuka kusetti sua, että hommasit joutomaata?

      Kato peiliin pelle, siellä se ongelmasi piilee :D

      • Näin LAKI toimii

        Tekis mieli vastata tähän kysymykseen että meikäläistä kusetti KUNTA JA SEN RAKENNUSVALVONTA. Lupasi nimittäin ennen maakappaleen ostoa rakennusluvan , haettaessa noin kahden viikon sisällä hakemisesta , mutta kun rakennusluvan aika tuli vastaus oli ettei kunta voikkaan päättää kyseisen alueen rakennusluvista ja ELY:n vastauksen jo arvaattekin (vaikka ELY:ynkin oltiin jo ennen kauppojen tekoa yhteydessä)


      • Hilipatihuippaa
        Näin LAKI toimii kirjoitti:

        Tekis mieli vastata tähän kysymykseen että meikäläistä kusetti KUNTA JA SEN RAKENNUSVALVONTA. Lupasi nimittäin ennen maakappaleen ostoa rakennusluvan , haettaessa noin kahden viikon sisällä hakemisesta , mutta kun rakennusluvan aika tuli vastaus oli ettei kunta voikkaan päättää kyseisen alueen rakennusluvista ja ELY:n vastauksen jo arvaattekin (vaikka ELY:ynkin oltiin jo ennen kauppojen tekoa yhteydessä)

        Elikä kunta lupasi "antoi" sinulle rakennusluvan ennen tontin ostoa, eli miten saat rakentaa ennen kuin sinulla on maata?

        Ok, pieni näsäviisaus, mutta saamasi rakennuslupa peruttiin, vai et saanut luvattua rakennuslupaa?

        Kai sinulla on kaikki kunnan paperit mustaavalkoisella, vai oletko osa hyvävelijärjestelmää jota kustiin nilkkaan?

        Kyllä tiedän että pieniä immeisiä sorretaan mutta harvemmin siihen otetaan mukaan elmua.


      • näin laki menee..
        Hilipatihuippaa kirjoitti:

        Elikä kunta lupasi "antoi" sinulle rakennusluvan ennen tontin ostoa, eli miten saat rakentaa ennen kuin sinulla on maata?

        Ok, pieni näsäviisaus, mutta saamasi rakennuslupa peruttiin, vai et saanut luvattua rakennuslupaa?

        Kai sinulla on kaikki kunnan paperit mustaavalkoisella, vai oletko osa hyvävelijärjestelmää jota kustiin nilkkaan?

        Kyllä tiedän että pieniä immeisiä sorretaan mutta harvemmin siihen otetaan mukaan elmua.

        Rakennuslupahakemuspaperit hävisi jonnekkin kunnassa (kysellessäni niitä ja niihin tulevia käsittelymerkintöjä) ja tosiaan sain kirjallisen ilmoituksen silloiselta rakennustarkastajalta kun aluetta olimme ostamassa (siis ennen kauppaa) jolla luvattiin rakennuslupa kyseiselle asemakaavaan merkitylle paikalle. Olisi tämä uusi raktarkastaja ( jolle varsinaista rakennuslupahakemusta kiikutin) halunnut liittää kyseisen paperin jostain syystä liitteeksi papereihin "arvelin ääneen jotta varmaan kopio siitä riittää, haluan sen alkuperäisen itselleni". Sen vois ainakin raamittaa tauluksi ja muistoksi


      • Politbyrogratia
        näin laki menee.. kirjoitti:

        Rakennuslupahakemuspaperit hävisi jonnekkin kunnassa (kysellessäni niitä ja niihin tulevia käsittelymerkintöjä) ja tosiaan sain kirjallisen ilmoituksen silloiselta rakennustarkastajalta kun aluetta olimme ostamassa (siis ennen kauppaa) jolla luvattiin rakennuslupa kyseiselle asemakaavaan merkitylle paikalle. Olisi tämä uusi raktarkastaja ( jolle varsinaista rakennuslupahakemusta kiikutin) halunnut liittää kyseisen paperin jostain syystä liitteeksi papereihin "arvelin ääneen jotta varmaan kopio siitä riittää, haluan sen alkuperäisen itselleni". Sen vois ainakin raamittaa tauluksi ja muistoksi

        Kohtuus kaikessa.Kyllä nykyinen paperin pyöritys on menny liian pitkälle.
        Maaseun pihalle mettän keskelle ei saa lupaa varastorakennukselle.Kyllä ihmiset tarvii
        varastotiloja eri tarkoituksiin.Pyysin lupaa autotalliin 8x 9 metriä.Rak.Tark mielestä liian suuri.Auto kun mahtuu pienempäänkin tilaan.Mahtuu, mutta jos meinaa harrastella autojen laittoa niin tilaa tarvitaan enemmän.Tuttavien mökillle rak.tark vaati oven makuuhuoneesta kuistille.Lisää muutoksia ja rahan menoa eikä saanut sellaista joka heidän tarpeisiin sopi.Pääasia että sopii rak .tark, vaikkei sitä mökkiä käytäkkään.


    • g54738

      tämä on kytää ja kontorlli kommunistivaltio ,siksi kaiken maailman lupia veroja ja kommunisteja on maa täynnä.

      • joukahinen007

        Mulla on mökki metrinpäässä järvenrannasta enkä ole hakenut lupaa kun se ei tarvi. Mökki 4x8 metriä ja rakennettu lavetille, kesäisin kytkettynä viemäriin ja vesijohtoon(huomaamattomasti) varsinaiseen asunrakennukseen. Olen siirtänyt välissä mökkiä eri paikkoihin niemenkärkeä ja kerran käynyt kunnan urpo kyseleen rakennusesta rannalla mutta se totes että tää on traktorin lavetti ja voi sitä siin pitää


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe