Mitäs rööriasiantuntijat sanoo?
Vaimo peri -50 luvun ok talon. Ollaan pidetty sitä vapaa-ajanasuntona, tarkoituksena muuttaa sinne muutaman vuoden kuluessa. Yövyin nyt pe-la välisen yön, kun en jaksanut työmatkalta ajaa kotiin asti. Aamulla kävin suihkussa. Vedet jäikin osittan lattialle. painuivat kyllä pikkuhiljaa viemäriin. Otin rassin ja pääsin jonkun verran eteenpäin, mutta sitten tuli stoppi. Ja nyt sitten kun päästi vettä vessasta tai veti vessan, niin kellarin lattiakaivosta tuli vettä. Ei sentään sitä ihteensä. Ja rassilla ei pääse yhtään eteenpäin. Talo kuuluu kunnan viemäriverkkoon. Joku viemäriasiantuntija tuonne on kutsuttava, mutta mitäs nämä palstaveikot ovat asiasta mieltä?
Vanhan talon viemäritukos
8
676
Vastaukset
- jollet omista
tai saa lainaan viemärin puhdistusvaijeria niin putkimies saattaa auttaa. Ja huonolla onnella se kutsuu sitten imuauton imaisemaan putken tyhjäksi.
- .......... .........
Ettei vaan olisi viemäri jäässä?
- Veikko-Olavi
.......... ......... kirjoitti:
Ettei vaan olisi viemäri jäässä?
kukaan siellä jatkuvasti asu. Viemäriputket ei ole ymmärtääkseni missään kohti vaarassa jäätyä.
- nääs...
jos ei rassilla onnistu niin tarkoitusta varten olevalla kameralla sinne näkee ja pääsee selville heti mistä kysymys. Maksaa tietysti sen minkä maksaa, mutta... Niitä löytyy putkifirmoista ja loka-auto miehiltä. Loka auton etuna se että jos samalla varmasti jotain missä imusta hyötyä hoituu se samalla reissulla.
- jonkun lokafirman
katsomaan viemäreitä. Jos viemäri tukossa, niin voivat avata esim. korkeapaineella. Lisäksi puhdistavat ja kuvaavat viemäreitä, kannattaa teettää niin tietää viemäreiden kunnon.
Itse asiassa valurautaviemäreiden ajoittainen tukos "kuuluu melkein asiaan", sen voi ennaltaehkäistä puhdistuksella silloin tällöin, jos röörit muuten vielä suht. kunnossa. Muuten kannattaa miettiä uusimista.- Veikko-Olavi
että vanhempansa olivat viemäreitä rassanneet joskus vuosikymmeniä sitten, mutta silloin ei ollut kuin yksi vessa, ei suihkutilaa, oma sakokaivo. Viemärit olleet tosi vähällä käytöllä kuluneen vuoden aikana, varmaan tukos voi johtua siitäkin.
- lirtti
Veikko-Olavi kirjoitti:
että vanhempansa olivat viemäreitä rassanneet joskus vuosikymmeniä sitten, mutta silloin ei ollut kuin yksi vessa, ei suihkutilaa, oma sakokaivo. Viemärit olleet tosi vähällä käytöllä kuluneen vuoden aikana, varmaan tukos voi johtua siitäkin.
Jos valurautaputket niin uusi hyvä ihminen viemärisi!
- eljii
> Joku viemäriasiantuntija tuonne on kutsuttava
tai sitten avattava itse konetiskitableteilla tai lipeällä ("kodin putkimies" ym)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351