Ärsyttää muutamat ulkosuomalaisten 'puolesta' puhujat

....................

Suomessa. Ovat asuneet pari vuotta jossain maassa joskus vuosikymmeniä sitten ja pitävät sen takia itseään oikeutettuina tuppautua jonkinlaiseen 'asiantuntijan' asemaan antamaan lausuntoja meidän puolestamme. Yksi sellainen väittää selittäneensä jollekin suomalaisen median tiedustelijalle, että juu, kyllä australialaiset suomalaiset katselevat Yle Areenan ohjelmia netistä. Herra ei ilmeisesti tiedä, ettei Yle Areenan ohjelmat näy Suomen ulkopuolella. Emme siis katsele niitä. Voi taivas, mistä jotkut kehittelevät egolleen jatketta, kun ei todellisuus riitä.

16

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUH HUH
      • musta kylki

        Jopa oli ärsyttävä kommentti taas.
        Tuossa listassa ei ollut kovin paljon kiinnostavaa. Suurin osa ohjelmista tosiaan ei näy Suomen ulkopuolella. Olisihan sen aloittajalle voinut osoittaa ystävällisestikin, miten paljon tahansa hänen tietämättömyytensä tai asenteensa ärsytti?


      • hidas arena
        musta kylki kirjoitti:

        Jopa oli ärsyttävä kommentti taas.
        Tuossa listassa ei ollut kovin paljon kiinnostavaa. Suurin osa ohjelmista tosiaan ei näy Suomen ulkopuolella. Olisihan sen aloittajalle voinut osoittaa ystävällisestikin, miten paljon tahansa hänen tietämättömyytensä tai asenteensa ärsytti?

        Minäkään en tiennyt, että jotkut heidän ohjelmistaan näkyvät. Nekin kyllä latautuvat niin hitaasti, että puolen tunnin ohjelman katsomiseen menee tunti. Harvoin jaksan sellaista, jos ei satu olemaan jotain todella kiinnostavaa.


      • katsellut

        Jep, kyllä näkyy osa Areenan ohjelmista.


      • Kuvarauta
        musta kylki kirjoitti:

        Jopa oli ärsyttävä kommentti taas.
        Tuossa listassa ei ollut kovin paljon kiinnostavaa. Suurin osa ohjelmista tosiaan ei näy Suomen ulkopuolella. Olisihan sen aloittajalle voinut osoittaa ystävällisestikin, miten paljon tahansa hänen tietämättömyytensä tai asenteensa ärsytti?

        Käyttäkää VPN palvelua, niin voit katsoa KAIKKI yle areenat ja jopa telkku.comin lähetykset. Niin minä teen ja kaikki toimii kuten suomessa. Ja sitä streamia on turha katsella millään puolen megan yhteydellä...

        Se joka nyt tipahti heti kärryltä, tipahtakoon. En ala nyt edes selittämään, mutta nuoremmat ihmiset tajuavat kyllä.


    • Ulkonainen

      No eipä tuollainen aloitus tasokkaampaa kommentointia kaipaa.

    • terveisia vuan

      katsele niitä. Voi taivas, mistä jotkut kehittelevät egolleen jatketta, kun ei todellisuus riitä.

      juu juu jatkettahan tuossa haetaan...mihin? egolle tai johonkin muuhun...

      ja mina sita olen asiantuntija...jee asunut jo yli30 vuatta muualla ja asun edelleenkin..ja kuuntelen areenaa useinkin kanadassa.

    • FinScot-lander

      Kyllä mun sisar on katsellut lastensa kanssa lastenohjelmia yle areenalta jo jonkin aikaa...

      Ja itsekin aion palvelua käyttää..netin kauttahan sitä käytetään eikä "kuunnella" mistään...

    • usf II

      Joo, molemmat väitteet ovat totta. Siis monia ohjelmia ei voi katsella ulkomailla, mutta monia suoria lähetyksiä voi katsella. Esim. linnanjuhlat, ja jos ei silloin ehdi, niin on 30 pv. aikaa katsoa ne vielä jälkikäteen.

      Mutta siis ohjelmia, joissa on jonkun sortin lisenssi, ei voi katsoa, siis esim. ulkomaisia tv-sarjoja ja elokuvia. Näinn ainakin minä olen asian ymmärtänyt.

      Siinä asiassa kyllä aloittaja on oikeassa, että henkilöt, jotka ovat muinaisina vuosina olleet puolivuotta opiskelijavaihdossa tai työharjoittelussa jossakin, niin minunkaan mielestäni eivät ole mitenkään erityisen päteviä esiintymään asiantuntevina ulkosuomalaisina.

      Valitettavasti media vaan ei kysy meiltä mitään, kun me ei olla siellä tavoitettavissa.

    • planaut

      Miksi edes kaivoitte tämän vanhan ketjun esiin? Aloittajan viesti on samaa luokkaa kuin niiden jotka väittävät ettei kirjoittaja voi asua ulkomailla, koska tämän viestissä on käytetty ääkkösiä. Olen törmännyt usein tähän käsittämättömään harhaluuloon, ettei ä- ja ö-kirjainta voi kirjoittaa kuin Suomessa tai enintään Suomesta ostetulla koneella. Minun koneeni on ostettu Yhdysvalloista, ihan tavallisesta kaupasta tavallinen kone ja erittäin hyvin toimii ääkköset. Pisteet kirjainten päältä eivät häviä edes matkalla Atlantin toiselle puolelle. Jos tietotekniikan tietämys on täysi nolla, niin kannattaisi pidättäytyä kommentoimasta ääkkösiä, Ylen Areenaa tai muuta digitaalista palvelua. Jos ei itse osaa, niin se ei tarkoita etteikö joku toinen osaa.

      • usf II

        Täällä saksankielisessä maailmassa on tietysti koneissa myös ÄÄÄ:t ja ÖÖÖ:t. Tuon väitteen olen kuullut monesti liittyen sähköposteihini. Joku koulukaveri syytti minua valehtelusta, ja väitti minun jääneen peräkammariin ja kirjoittelevani kokemuksiani sieltä käsin.


      • ulkkis2012
        usf II kirjoitti:

        Täällä saksankielisessä maailmassa on tietysti koneissa myös ÄÄÄ:t ja ÖÖÖ:t. Tuon väitteen olen kuullut monesti liittyen sähköposteihini. Joku koulukaveri syytti minua valehtelusta, ja väitti minun jääneen peräkammariin ja kirjoittelevani kokemuksiani sieltä käsin.

        Tervetuloa kerhoon. Minulta on joskus pyydetty todistamaan aikaero, jotta voisin näyttää olevani ulkomailla. Meitä on moneksi.


      • lololooooool
        ulkkis2012 kirjoitti:

        Tervetuloa kerhoon. Minulta on joskus pyydetty todistamaan aikaero, jotta voisin näyttää olevani ulkomailla. Meitä on moneksi.

        Milläköhän sen aikaeron voi todistaa? :D


      • ulkkis2012
        lololooooool kirjoitti:

        Milläköhän sen aikaeron voi todistaa? :D

        Ei ole minulle ìtsellenikään vielä selvinnyt, mutta ainahan sitä kysyä saa.....


      • aloittanut

        Aloittajan viesti käsitteli T. Uotilaa, että se siitä.


    • Riittaa....

      Alkaahan nyt, ei se ny ole sen ihmeellisempaa.
      Ohjelmia nakyy tai sitten ei.
      Ei YLE:lla ole mitaan velvoitetta lahettaa ohjelmaa mihinkaan maailman aariin.
      Areena nakyy Suomessa, Virossa, Karjalan Tasavallassa, Ruotsissa ja Norjan pohjoisosissa.
      Allo, allo! Ei tuon asian kanssa tarvitse riidella.
      Asia on suunnilleen niin, etta haluaisiko joku minulta kissan? Mustavalkoinen, leikattu naaras, osaa metsastaa hiiria, sisasiisti, punkit on poistettu, terve.

      Taman jutun taso on juuri niin.

      Haluaisiko joku sen katin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2539
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2254
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      59
      2248
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1752
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe