Oon vuosia taistellut masennuksen ja muiden mielenterveysjuttujen kanssa, jonka takia gradun teko ja valmistuminen on lykkääntynyt. Nyt vihdoin psykoterapian avulla toivuttuani olen myös puurtanut tuon kesken jääneen gradun valmiiksi.
Mutta, mutta... ilmeisesti tiedekunta on tehnyt viime syksynä päätöksen, että vanhoja syventäviä opintoja on täydennettävä, vaikka olisi kokonaisuusmerkintä. Mulla kaikki opinnot on paketoitu kandin tutkintoon, ja olen kysynyt asiaa pari vuotta sitten tiedekunnasta. Opintoasioista vastaava ilmoitti, että voin uudessa järjestelmässä valmistua tekemällä vain gradun valmiiksi. Tästä minulla on kirjallinen s-posti tallessa. Voiko tiedekunta vetää sanansa takaisin ja vaatia lisäsuorituksia? En uskalla edes soittaa ja kysyä ennen kuin saan gradun esitarkastuksesta. Pelkään että masennun totaalisesti, jos valmistumiseni esteen nousee taas uusi este :'''(((
Mahtiahdistus! Gradu vihdoin kasassa mutta opintoja vanhentunut?
3
721
Vastaukset
- poiuykl
Voi että, sympatiat on kyllä täysin sinun puolella. Itsellä voi olla samantapaisia ongelmia edessä, tosin gradun teko ja valmistuminen on lykkääntynyt muista syistä.
Uskoisin (ja toivoisin), että jos tiedekunnasta on kertaalleen luvattu jotain ja siitä on vielä sähköpostikin todisteena, niin tuskin voivat vetää sanaansa takaisin. Ja yleensä opinnot suoritetaan aina loppuun sen alkuperäisen tutkintorakenteen mukaan, myöhemmin tehdyt uudistukset ja muutokset koskevat vain niitä uudempia opiskelijoita.
Soita ihmeessä jo nyt ja selvitä asia, helpottaa varmasti oloa. Tuommoinen epätietoisuus on ihan hirveää.. Pelottavaahan se soittaminen on, mutta varmasti helpottaa. Ja tosiaan uskoisin, etteivät tule mitään lisäsuorituksia vaatimaan; kyllä ne siellä yliopistollakin haluavat, että opiskelijat valmistuvat mahdollisimman pian. Eivät ne tahallaan halua kenenkään opintoja viivyttää.
Tsemppiä kovasti, toivottavasti asia selviää pian. Ja onnea gradun valmistumisesta! - Ikionnellinen FM
Ensin mahtionnittelut gradun valmistumisesta! Mahtava juttu että sait sen tehtyä!
Itselläni oli ehkäpä hyvinkin samankaltainen tilanne. Valmistuin kandiksi muutama vuosi sitten ja FM-tutkinnosta multa puuttui vuosia vain gradu. Syventävistä mulla oli kokonaismerkintä rekisterissä (silloin kun se oli tehty gradu oli osa syventäviä). Ennenkuin aloin tehdä gradua varmistelin moneen kertaan että eihän tässä nyt sitten tosiaan tarvi muuta kuin gradu pakettiin niin tutkinto on valmis. Vastaus oli että gradu tosiaan riittää.
Tutkintorakenne-muutosten vuoksi multa jäi syventävistä puuttumaan muutama opintopiste mutta tällaisista tapauksista oli joku poikkeus-ohje olemassa, ja mulle tehtiin gradun valmistuttua joku opintopistetäydennys rekisteriin jolloin pistemäärät täyttyi. Voisko sulla olla sama homma? Miten asia ratkesi?
Itselläkin gradu viivästyi masennuksen ja kaikenlaisten vastoinkäymisten myötä ainakin 10 vuodella. Tuntui kyllä mahtavalta valmistua maisteriksi lopulta ja osallistua juhliin yliopistolla. Vieläkin viikoittain tai jopa päivittäin saan kicksejä asiasta ihan vaan sen takia että gradusta oli tullut niin valtava mörkö ja tuntuu uskomattomalta että sen sai lopulta tehtyä. - -FM-
No kyllä ne siellä yliopistolla joustaa ihan mielellään, että pääsevät eroon näistä roikkujista :) eli lähes valmistuneista. Mene nyt vaan pikaisesti opintoneuvojan luokse neuvottelemaan ja kerro rohkeasti tilanteesi. Ja onnea rutosti urakan loppuun saattamisesta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278