Tulipa mieleeni kameliratsastus viime vuonna Egyptissä, Sharmissa. Mielestäni oli kamala kokemus! Ei ollut mitään satulaa, vain vilttejä heitetty päällekkäin joiden päälle istumaan. Ei mitään missä pitää jalkoja. Tosi pieni nuppi vain mistä pitää kiinni. Sekä se kun kameli nousi että laski, olivat HIRVEITÄ kokemuksia. Itse ajelu oli pelottavaa ja kamalaa, meinasin koko ajan pudota ja pidin paniikissa pienestä tupista niin kovaa kiinni, että kämmenestäni lopulta vuosi verta. Kamelit olivat surkean näköisiä, säälittäviä, köydet olivat nanganneet kamalat painaumat niiden kuonoihin jne. Tuli itku siitäkin silmään, miten niitä kohdeltiin... Eli haluanpa tietää, oliko oma kokemuksemme vain näin kamala vai ihanko totta, kun paljon kehuttu miten kivaa mennä kamelilla, on erilaisiakin kokemuksia???? En ikipäivänä menisi uudelleen enkä yhdellekään suosittelisi!!!
Kameliratsastus
4
730
Vastaukset
- ex-kairolainen
Egyptissä täytyy aina tarkistaa ensin, missä kunnossa eläin on ennen kuin nouset kyytiin. Kairossa olen nähnyt aivan kamalassa kunnossa olevia hevosia, joten olen tehnyt periaatepäätöksen, että kyseisiä palveluita en käytä. Tosin pyramideilla näin oikein komeita ja hyväkuntoisia hevosia, joiden kyytiin olisinkin voinut mennä.
Oma kameliratsastukseni Dahabissa oli oikein mukava. Kamelit olivat kaikki hyväkuntoisia. Ylösnousu ja maate laskeutuminen olivat jännittäviä hetkiä, koska mullakin oli vain joku nuppi siinä edessäni. Jaloille ei ollut sen kummempaa paikkaa, ja viltti oli siinä mun ja kamelin välissä. Luulen, että tämä oli kyllä ihan kamelin mukavuudeksi. Ei varmaan tule turhia hiertymiä kyytiläisten kuskaamisesta. Kamelin ratsastamisessa on tekniikka, joka pitäisi opettaa kaikille ennen kyytiin nousemista. Siinä pitää olla aivan rentona, ja myötäillä kehollaan kamelin liikkeitä. Jos on keho on jäykkä, on varmaan suurempi riski pudota. - eläinrääkkäystä
Miksi tuit ko ammattia? Ei kannata mennä eläinten kyytiin, jotka on huonosti hoidettu. Ontuiva, laihoja hevosia esim. Luxorissa on joka toinen.
- El Reino
Ratsastajalle kamelilla ratsastus on ihan miellyttävä kokemus. Pienen hetken vie, ennenkuin oppii mukautumaan kamelin askelluksen rytmiin. Minusta kamelin selässä oli turvallinen olo. Ensi kerralla lähden kunnon safariratsastukselle kamelin selässä.
Kamelin noustessa ja laskeutuessa pitää olla rentona ja nojautua taaksepäin. Youtubesta löytyy ohjeet kameliratsastukseenkin. - Kamelikemeli1
Kamelikemeli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793