Onko täällä Debianin "sisäpiiriläisiä"?

Jallu vaan

Olisi hyvä tietää miksi Debianiin on valittu Grub2. Sehän on aivan painajaismainen viritys.

6

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys..

xf86 saisi kans olla vaihtoehtona.

• En ole sisäpiiriläinen mutta syyt lienee seuraavia:

1. Kehitytään eteenpäin (en näe itse vikaa GRUB2:ssa)
      2. Saadaan tuettua sitä jatkossakin (GRUB:n kehittäjiä ei nappaa vanhempi versio)
      3. Saadaan synergia etuja siitä mikäli sama palikka löytyy Ubuntusta, kun Debianissa jäädyttelevät paketteja samoihin aikoihin joten voivat yhteistyössä patchata sitä.

Jos kokemuksesi GRUB2:sta tulee jostain muinaisuudesta ja keskeneräisestä käyttöjärjestelmästä niin se nyt ei tietenkään päde tässä. Debian 6 on tuotantokäyttöjärjestelmä, eli valmis.

• Jallu vaan

Grub2 on kuin Windows. Kaikki on automaattista ja usein homma meneekin oikein. Mutta jos kaikki ei menekään niin kuin pitää niin sitten on sormi suussa ja toinen takapuolessa. Välillä vaihdetaan kättä ja ihmetellään mistä pitää säätää. Jo konsolin näyttötarkkuuden vaihto edellyttää ahkeraa Googlettamista ja kokeilua saati sitten joku muu virittely.

• luupiä
        Jallu vaan kirjoitti:

Grub2 on kuin Windows. Kaikki on automaattista ja usein homma meneekin oikein. Mutta jos kaikki ei menekään niin kuin pitää niin sitten on sormi suussa ja toinen takapuolessa. Välillä vaihdetaan kättä ja ihmetellään mistä pitää säätää. Jo konsolin näyttötarkkuuden vaihto edellyttää ahkeraa Googlettamista ja kokeilua saati sitten joku muu virittely.

tämä juuri on grub2:n ongelma. se on erittäin keskeneräinen ohjelma, jota ei missään tapauksessa olisi pitänyt ottaa vielä mukaan. jossain ubuntussa se voisi olla testattavana, mutta ihmettelen suuresti että debianiin sellaisia mukaan otetaan.
        jos nyt joku inisee tästä niin:
        edelleenkään ei pysty itse valitsemaan, mitä käynnistysvalikossa oikeasti on valittavissa(helposti ja sillätavalla että uusintakierros ei jyrää yli "valintoja")
        tyhmä ohjelma näyttää myös vindowsin rescue osiot käyttöjärjestelminä ja antaa buutata niitäkin ilman minkäänlaisia varmistuksia.
        jos se ei löydä käyttistä, niin sen saaminen listalle on hemmetin hankalaa ja taas kerran uusintakierros jyrää yli kaikki "asetukset".

• lilo__
        luupiä kirjoitti:

tämä juuri on grub2:n ongelma. se on erittäin keskeneräinen ohjelma, jota ei missään tapauksessa olisi pitänyt ottaa vielä mukaan. jossain ubuntussa se voisi olla testattavana, mutta ihmettelen suuresti että debianiin sellaisia mukaan otetaan.
        jos nyt joku inisee tästä niin:
        edelleenkään ei pysty itse valitsemaan, mitä käynnistysvalikossa oikeasti on valittavissa(helposti ja sillätavalla että uusintakierros ei jyrää yli "valintoja")
        tyhmä ohjelma näyttää myös vindowsin rescue osiot käyttöjärjestelminä ja antaa buutata niitäkin ilman minkäänlaisia varmistuksia.
        jos se ei löydä käyttistä, niin sen saaminen listalle on hemmetin hankalaa ja taas kerran uusintakierros jyrää yli kaikki "asetukset".

Asenna lilo, jos moderni Grub2 ei miellytä.
        http://packages.debian.org/squeeze/lilo

• luupiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7135
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3448
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2167
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe