Leikkasin sormesta palan pois

Kokkichef

joo olin tossa ravintolassa hommissa ja niin, leikkailin perunoita ja hups, luiskahti, kunnon pala pois peukan päästä, vissiin lyy näkyi ja äkkiä päivystykseen nyt mukavat kivut ja gramman panadolia nassuun, 2 viikkoa sairaslomaa, mitäs kannattaa tehä tälle haavalle ylipäänsä? verta tulee ja kipeä, jotakin vahvempaa ipulääkettä?

6

8610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri. Diwarandi

Terved

Sinun vaara leikatessa on omaitse aiheuttama vika. Todennäk ravidoalalla töissä -> hieman spiritus duunin ohessa? Osa ystäväni Jurad Digwwww ww on ollut nepal restaurand töissä ja usein tapana on ottaa hieman miestä vahvampaa kastikeen teko ohessa.

Ehkä ei vahvampi kipu lääg vastaus vain sinun tarvitsisi harkita vähemmän ota pienemmin viin töissä sisällä. Lobada töiden mukana drinkki ja muistatämä:
      ÄLÄ OTA PAMIT VIINAN KANSSA!!
      Voi tulla psychosis

• mo

Haha :DDD

• osittain sama

Kyllä se siitä paranee jos hoidettiin päivystyksessä huolellisesti. Ilmeisesti pala irtosi ja jos luun pää tuli näkyviin se pitäisi peittää iholla ompelemalla ihoa luun pään päälle. Tehtiinkö näin?

Ilmeisesti haava on jo lopettanut vuotamisen ja kipukin hellittänyt, joten vahvempia kipulääkkeitä ei enää tarvita. Peukalonpää on jatkossa arka pitkään ja jos lähti iso pala pois, sitä on varottava. Itselläni peukalonpää murskautui, mutta luu säilyi ehjänä ja rikkoutuneet kudokset kursittiin kiinni tikeillä. Vuosien mittaan tuo peukalonpää on parantunut saman näköiseksi kuin tervekin peukku, mutta aikaa se vei muutaman vuoden.

• näin,
    • leikattu

Mulla irtosi sormenpää. Luu jäi törröttämään pystyssä. Leikkelivät sen pois sairaalassa ja iskivät siihen vaan haavatyynyn ja siteen päälle. Lihat ja luut jäi näkymään koko sormen paksuudelta. Jos olisivat ommelleet umpeen olisi pitänyt lyhentää sormea lisää, jotta olisi nahka yltänyt reunat yhteen.
      Sitä sitten huuhdeltiin vaan vedellä kotona ja laitettiin uutta sidettä päälle. Buranalla selvisin. Kesti aika kauan, että iho kasvoi koko sormenpään yli.
      Ei se kipu nyt niin kova ole, että sen takia kannattaisi narkkariksi alkaa.

• Vadelmansikka

Sama tapahtu kotona mulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3250
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1859
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1703
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      140
      1533
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1413
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      93
      1329
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1274
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1247
    Aihe