Olemme mieheni kanssa yrittäneet saada lasta jo vuoden verran onnistumatta. Minulle on tehty verikokeita ja laparoskopiatutkimus jossa ei löytynyt merkkejä endometrioosista ja munatorveni olivat auki.Miehen sperma tutkittiin ja siinä löytyikin selvä laadun alentuma. Nyt otamme seuraavan askeleen eli lähdemme yrittämään inseminaatiota.Emme odota ja jatka enää normaalikeinoin sillä se ei näyttäisi auttavan. Toivottavasti onnistuisimme, nimittäin vauvakuume on kova ja ikääkin jo 32 v! Kirjoitelkaa aiheesta, olisi kiva jakaa asia jonkun kanssa. Onko sinulla kokemuksia inseminaatiosta? kirjoita!
Inseminaatio ensi kierrolla!
35
87255
Vastaukset
- viivi
Hei, samanikäisiä ollaan minä olen myös 32 v. Inseminaatiosta positiivisia kokemuksia. Tulin sen avulla raskaaksi viime kierolla. Lapsettomuutta takana yli kaksi vuotta ja nyt toisella inseminaatio kerralla onnistui. Toimenpide oli mielestäni melko kivuton ja nopea. Sitä ei kannata pelätä etukäteen. Minusta tuntui kun kaksi vuotta oli ylittynyt yrittämisestä, että ei tule meille vauvaa, mutta nyt näyttää jo positiivisemmalta. Onnea yritykseseen ja toivottavasti liityt pian plussanneitten joukkoon.
- mammamia
Kiitos vastauksesta! Rohkaisevaa saada kuulla että hoito voi auttaa noinkin pian, onnea vaan teille! Olisi pari kysymystä.. käytitkö hormonihoitoa tukena hoidossa? Tuliko sivuvaikutuksia? Kuinka usein hormonipiikki pitää pistää? Kävitkö yksityisellä vai yleisessä hoidossa?
- viivi
mammamia kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Rohkaisevaa saada kuulla että hoito voi auttaa noinkin pian, onnea vaan teille! Olisi pari kysymystä.. käytitkö hormonihoitoa tukena hoidossa? Tuliko sivuvaikutuksia? Kuinka usein hormonipiikki pitää pistää? Kävitkö yksityisellä vai yleisessä hoidossa?
Ensin kokeiltiin clomifen lääkeellä kolmisen kuukautta ja kun se ei onnistunut siirryttiin inseminaation yhdistettynä clomifen lääkityksen. Clomifen tabletteja jouduin syömään aina kuukautiskierron alkupuolella viiden päivän ajan. Oireina oli että yhtä-äkkiä saattoi tulla tosi kuuma. Lääkäri arvioi sen johtuvan siitä kun olen niin kevytrakenteinen ja painan aika vähän. Hoidoissa kävin julkisella puolella sairaalassa, jonne pääsin terveyskeskuksen kautta.
- PPP
mammamia kirjoitti:
Onnea yrityksellenne mammamia! Tässä minun kokemukseni.
Me olemme yrittäneet raskautta Clomifenilla. Tuloksena on ollut kaksi raskautta, mutta lopputulokset valitettavasti ikäviä.
Viimeisin raskaus sai alkunsa inseminaatiosta heti 1. tällaisella hoitokerralla. Hoito oli kivuton ja "helppo". Söin aluksi Clomifenia ja pistoksia piti ottaa myöhemmin muutamana päivänä (1/pv). Lopuksi yksi irrotuspiikki. Olemme olleet Väestöliiton asiakkaina, koska sinne on päässyt hoitoon pikaisesti.
Itse en osaa sanoa enää sivuvaikutuksista, koska olen syönyt hormoneja useampaan otteeseen enkä enää aina tiedä, mikä on normaalia ja mikä hormonien sivuvaikutusta. Mielestäni viimeisimmästä hormonihoidosta ei ollut juuri sivuvaikutuksia. Jälleen kerran raskaus onnistui, mutta alkuraskautta pitemmälle ei koskaan päästy. Nyt odotelemme, että voimme yrittää uudestaan - inseminaatiolla.
Positiivista mieltä toivotellen! - Kirsi
PPP kirjoitti:
Me olemme yrittäneet raskautta Clomifenilla. Tuloksena on ollut kaksi raskautta, mutta lopputulokset valitettavasti ikäviä.
Viimeisin raskaus sai alkunsa inseminaatiosta heti 1. tällaisella hoitokerralla. Hoito oli kivuton ja "helppo". Söin aluksi Clomifenia ja pistoksia piti ottaa myöhemmin muutamana päivänä (1/pv). Lopuksi yksi irrotuspiikki. Olemme olleet Väestöliiton asiakkaina, koska sinne on päässyt hoitoon pikaisesti.
Itse en osaa sanoa enää sivuvaikutuksista, koska olen syönyt hormoneja useampaan otteeseen enkä enää aina tiedä, mikä on normaalia ja mikä hormonien sivuvaikutusta. Mielestäni viimeisimmästä hormonihoidosta ei ollut juuri sivuvaikutuksia. Jälleen kerran raskaus onnistui, mutta alkuraskautta pitemmälle ei koskaan päästy. Nyt odotelemme, että voimme yrittää uudestaan - inseminaatiolla.
Positiivista mieltä toivotellen!Hei!Hyvää tietoa!Kiitoksenne!Mutta vielä sen verran että paljonkohan esim.Väestöliitolla maksaa em.tutkimukset ja hoidot?
- PPP
Kirsi kirjoitti:
Hei!Hyvää tietoa!Kiitoksenne!Mutta vielä sen verran että paljonkohan esim.Väestöliitolla maksaa em.tutkimukset ja hoidot?
Muistelen Väestöliiton hoidosta seuraavanlaisia: hormonit (Clomifen, Menogon, Pregnyl) noin 70-100 euroa yhteensä ja inseminaatiosta maksettavaa kaikkinensa 150-170 euroa.
- mammamia
PPP kirjoitti:
Positiivista mieltä toivotellen!Kysymys vielä Clomifemistä.. Miten se vaikuttaa? En ole kuullut vielä koko lääkkeestä? Onko ne niinkuin pillerit että ne tasaa kiertoa? Ajttelimme kokeilla eka yritys ilman hormoneja ja kunnallisessa koska yksityiseen matkaa 300km. Jatkossa hoidot tarkoitus tehdä Väestöliitossa.
- Ansku
Hei!
Voisitko kertoa toimenpiteestä tarkemmin. Tiedän että siittiöt pestään ja ruiskutetaan ohuella katetrilla kohtuonteloon, mutta tehdäänkö se puudutuksessa vai kipulääkkeen voimin? Ja koskeeko se vai tuntuuko vain epämiellyttävältä? Meillä saattaa olla inseminaatio tällä viikolla esillä jos munarakkulat on kasvaneet tarpeeksi. Olen pistänyt Puregonia nyt kahdeksan päivää ja tänään pitäisi pistää viimeinen... Jännittää! - Maria
Ansku kirjoitti:
Hei!
Voisitko kertoa toimenpiteestä tarkemmin. Tiedän että siittiöt pestään ja ruiskutetaan ohuella katetrilla kohtuonteloon, mutta tehdäänkö se puudutuksessa vai kipulääkkeen voimin? Ja koskeeko se vai tuntuuko vain epämiellyttävältä? Meillä saattaa olla inseminaatio tällä viikolla esillä jos munarakkulat on kasvaneet tarpeeksi. Olen pistänyt Puregonia nyt kahdeksan päivää ja tänään pitäisi pistää viimeinen... Jännittää!Operaatio kestää pari minuuttia, ei tunnu juuri miltään, eli puudutusta ei tarvita. Katetri on jokusen millin halkaisijaltaan, etköhän säkin ole sinne tukevampaa joskus ottanut...;-D.
- Eve
Maria kirjoitti:
Operaatio kestää pari minuuttia, ei tunnu juuri miltään, eli puudutusta ei tarvita. Katetri on jokusen millin halkaisijaltaan, etköhän säkin ole sinne tukevampaa joskus ottanut...;-D.
Tuskin nyt kohdunkaulasta läpi kuitenkaan... (tämä Marialle).
Minulle tehtiin 7 inseminaatiota, muutaman kerran muoviletku ei mennyt perille, piti vetää joillain pihdeillä kohdunkaula suoraksi, se vähän nipisti, muuten melko vaivaton toimenpide, lääkityksiä ei tarvita. - paukku
viivi kirjoitti:
Ensin kokeiltiin clomifen lääkeellä kolmisen kuukautta ja kun se ei onnistunut siirryttiin inseminaation yhdistettynä clomifen lääkityksen. Clomifen tabletteja jouduin syömään aina kuukautiskierron alkupuolella viiden päivän ajan. Oireina oli että yhtä-äkkiä saattoi tulla tosi kuuma. Lääkäri arvioi sen johtuvan siitä kun olen niin kevytrakenteinen ja painan aika vähän. Hoidoissa kävin julkisella puolella sairaalassa, jonne pääsin terveyskeskuksen kautta.
mitä eri lapsettomuushoitoja olette käyneet läpi ennen inseminaatiota?
- Eeva
paukku kirjoitti:
mitä eri lapsettomuushoitoja olette käyneet läpi ennen inseminaatiota?
1. normaali gyn.tutkimus
2. siemennestetutkimus
3. Clomifen-kuuri ajoitettu yhdyntä
4. Munatorvien varjoainekuvaus
5. Kohdunkaulanlima (siittiöiden liikkuvuus siinä)
6. Laparoskopia
7. Inseminaatio useita kertoja
8. Koeputki 1 kerta
ja lapsi tuli - 2+2äiti
Eeva kirjoitti:
1. normaali gyn.tutkimus
2. siemennestetutkimus
3. Clomifen-kuuri ajoitettu yhdyntä
4. Munatorvien varjoainekuvaus
5. Kohdunkaulanlima (siittiöiden liikkuvuus siinä)
6. Laparoskopia
7. Inseminaatio useita kertoja
8. Koeputki 1 kerta
ja lapsi tuliihan samoilla litanioilla tärppäsi lisäksi vaan toinen lapsi ekaan koeputkihedelmöitykseen kaksi vuotta myöhemmin
- mammamia
Ansku kirjoitti:
Hei!
Voisitko kertoa toimenpiteestä tarkemmin. Tiedän että siittiöt pestään ja ruiskutetaan ohuella katetrilla kohtuonteloon, mutta tehdäänkö se puudutuksessa vai kipulääkkeen voimin? Ja koskeeko se vai tuntuuko vain epämiellyttävältä? Meillä saattaa olla inseminaatio tällä viikolla esillä jos munarakkulat on kasvaneet tarpeeksi. Olen pistänyt Puregonia nyt kahdeksan päivää ja tänään pitäisi pistää viimeinen... Jännittää!Onnea yritykselle!
Minä aloitan lääkityksen piikit huomisesta eteenpäin. Jännittää myös... Mulla vaan jännittää lähinnä se kun kierto saattaa sattua viikonlopulle.Silloin ei tehdä inseminaatioita. Irrotuspiikkihän annetaan mutta silti kai oma kierto vaikuttaa milloin se tapahtuu vai? Oletteko silti kokeilleet ovulaatiotikkuja vai riittääkö se 1 ultra ennen inseminaatiota? Mistä tietää milloin oikea päivä on kyseessä? - MAMA
mammamia kirjoitti:
Onnea yritykselle!
Minä aloitan lääkityksen piikit huomisesta eteenpäin. Jännittää myös... Mulla vaan jännittää lähinnä se kun kierto saattaa sattua viikonlopulle.Silloin ei tehdä inseminaatioita. Irrotuspiikkihän annetaan mutta silti kai oma kierto vaikuttaa milloin se tapahtuu vai? Oletteko silti kokeilleet ovulaatiotikkuja vai riittääkö se 1 ultra ennen inseminaatiota? Mistä tietää milloin oikea päivä on kyseessä?Kierto ajoitetaan niin, ettei ovulaatio osu viikonlopulle, muutenhan koko hoidossa ei olisi mieltä.
- Leena
Ansku kirjoitti:
Hei!
Voisitko kertoa toimenpiteestä tarkemmin. Tiedän että siittiöt pestään ja ruiskutetaan ohuella katetrilla kohtuonteloon, mutta tehdäänkö se puudutuksessa vai kipulääkkeen voimin? Ja koskeeko se vai tuntuuko vain epämiellyttävältä? Meillä saattaa olla inseminaatio tällä viikolla esillä jos munarakkulat on kasvaneet tarpeeksi. Olen pistänyt Puregonia nyt kahdeksan päivää ja tänään pitäisi pistää viimeinen... Jännittää!Meillä on aloitettu hoitona icsi.Ennen hoitoa mieheltäni otettiin näyte,joka pestiin ja tarkistettiin miten siittiöt liikkuvat.(n.50€)Sen jlk.alkoi minun hoidot.
Ensimmäinen piikitys 27.4.04.(Enanton depot,105,48€)
N.vko:n päästä aloitin toisen piikityksen (Gonal-F)jota kesti reilun vko:n (se oli kallein,292,48€x2 kuuria.)
Kolmas lääke oli munasolujen irrotuspiikki,Pregnyl,halvin 7,72€.
Kaksi pv.myöhemmin,27.5.04 ensimmäinen punktio.(tottakai antoivat suoneen kipulääkettä,en tuntenut juuri mitään,välillä "itikanpiston") 28.5.04 viimeisen lääkkeen aloitus,Lugesteron(3pakkausta 53€)jota laitan alapäähän 2tabl.3xpv:ssä ainakin raskaustestiin asti.29.05 olisi ensimmäinen siirto.(sillä ohuella neulalla) Jännittää! Ultrassa olen käynyt 4xhoidon aikana a´n.70€.
Punktiosta,pakastuksesta ja siirrosta en ole saanut vielä laskua,mutta se tulee olemaan neljässä erässä.
Kaikki hoidot on aloitettu yksityisellä,
kunnalliseen on valtavat jonot,eikä ne ota välttämättä asiaa niin tosissaan kuin yksityinen.
Onnea kovasti teille!!
- mammamia
siksi kun Clomifen lääkitys yhdistettynä Menogon piikkeihin oli liian tehokkaita mulle. Munasoluja kehittyi 7! Inseminaatiota ei tehdä jos munasoluja kehittyy näin paljon. Samoin ehdoton yhdyntäkielto. Buu! Nyt ei auta muu kun odottaa seuraavaa chanssia...
- ivf
miksei sulle muuten tehty koeputkihedelmöitystä, jos kerran niitä munasoluja tuli liikaa? Mulle ainakin lääkäri sanoi, että jos nyt tästä tänään alkavasta Menogon -piikkikierrosta saadaan liikaa muniksia, niin sitten tehdään ivf.
- mammamia
ivf kirjoitti:
miksei sulle muuten tehty koeputkihedelmöitystä, jos kerran niitä munasoluja tuli liikaa? Mulle ainakin lääkäri sanoi, että jos nyt tästä tänään alkavasta Menogon -piikkikierrosta saadaan liikaa muniksia, niin sitten tehdään ivf.
Lääkäri kysyi että halutaanko ivf:ää mut ajateltiin että se saa olla viimeinen vaihtoehto. Yritämme ensin inseminaatiota kun munasoluja näyttää hyvin tulevan. Se on varmaan sellaisilla eri asia joilla ei munasoluja kehity normaalisti.Tätä lapsen teko asiaa ei mielestäni tarvi hopun kanssa ajatella. Onnistuu sit kun onnistuu, ajan kanssa. Toivoin minäkin kyllä että nyt olisi jo aika , mutta täytyy vaan odottaa vielä.
- Some
ivf kirjoitti:
IVF:ää ei yleensä tehdä jos sperma on huonolaatuista ja siittiöt heikosti liikkuvia tms. Tähän tapaukseen sopisi paremminkin ICSI, jossa siittiö laitetaan ohuella neulalla munasoluun. Ivf poikkeaa tässä siinä tavoin, että siittiö luonnollisesti hedelmöittää munasolun.
- mammamia
Ylihuomenna toinen yritys, tälläkertaa inseminaatio päästään tekemään. (lääkitys puolitettiin). Toiveet korkealla nyt. Toivottavasti...
- Säde
mammamia kirjoitti:
Ylihuomenna toinen yritys, tälläkertaa inseminaatio päästään tekemään. (lääkitys puolitettiin). Toiveet korkealla nyt. Toivottavasti...
Hei,
mulle tehtiin tänään ensimmäinen inseminaatio. Mulla kaikki ok, mutta miehen sperma vähän heikkolaatuista. Pesulla päästiin kuitenkin lääkärin mukaan hyvään lopputulokseen, joten ehkä olisi mahkuja raskauteen.
Mun hormonitoiminta näyttää olevan niin kunnossa, että kun kp 12 ultrassa todettiin ovulaation lähestyvän, sain samana iltana irrotuspiikin ja siitä 38 tunnin päästä (ovulaation aikaan) tehtiin inseminaatio.
Toimenpide oli täysin kivuton ja nopea ja meni läpi ilman ongelmia. Nyt sitten odotetaan 14-15 päivää mahdollisia kuukautisia. Mikäli ne alkaa, seuraava inssiyritys ensi kierrossa. Mahkut yhdellä munasolulla on kuitenkin vain viiden prosentin luokkaa, joten yritän suhtautua asiaan varovaisen toiveikkaasti. Seuraavassa kierrossa ilmeisesti vähän stimuloidaan, niin että munasoluja olisi useampi ja raskauden mahdollisuus vähän kasvaisi.
Paljon onnea matkaa toiseen yritykseen!! - mammaia
Säde kirjoitti:
Hei,
mulle tehtiin tänään ensimmäinen inseminaatio. Mulla kaikki ok, mutta miehen sperma vähän heikkolaatuista. Pesulla päästiin kuitenkin lääkärin mukaan hyvään lopputulokseen, joten ehkä olisi mahkuja raskauteen.
Mun hormonitoiminta näyttää olevan niin kunnossa, että kun kp 12 ultrassa todettiin ovulaation lähestyvän, sain samana iltana irrotuspiikin ja siitä 38 tunnin päästä (ovulaation aikaan) tehtiin inseminaatio.
Toimenpide oli täysin kivuton ja nopea ja meni läpi ilman ongelmia. Nyt sitten odotetaan 14-15 päivää mahdollisia kuukautisia. Mikäli ne alkaa, seuraava inssiyritys ensi kierrossa. Mahkut yhdellä munasolulla on kuitenkin vain viiden prosentin luokkaa, joten yritän suhtautua asiaan varovaisen toiveikkaasti. Seuraavassa kierrossa ilmeisesti vähän stimuloidaan, niin että munasoluja olisi useampi ja raskauden mahdollisuus vähän kasvaisi.
Paljon onnea matkaa toiseen yritykseen!!Eka inseminaatio tehtiin mulle viimeviikolla.Toimenpide mielestäni myös todella helppo ja kivuton. Samoin piikit.. ei sivuvaikutuksia ja kun itse vielä pistin niin se oli helppoa. Mulla myös 1 munasolu joka oikean kokoinen. Kaikkiaan niitä kehittyi 7-8 niinkuin viime kierrollakin, jolloin ins ei tehty liian suuren monisikiöriskin vuoksi. Lääkitys puolitettiin ja nyt tosiaan vain 1 oikean kokoinen munasolu. Taitaa olla arpapeliä montako niitä kypsyy milläkin kierrolla?! Odotus on suuri, tosin täytyy ajatella realistisesti, koska joka seitsemäs vaan onnistuu keskimäärin. Meidän hoitopaikassamme (kunnallisessa) ei tutkittu mieheni spermaa nyt ollenkaan. Siittiöt vaan pestiin ja ruiskutettiin minuun. Nyt ei tiedä mahiksista paljoakaan. Ei auta muu kuin odotella pari viikkoa... Onnea ja Tsemppiä teillekin yritykseen!
- Säde
mammaia kirjoitti:
Eka inseminaatio tehtiin mulle viimeviikolla.Toimenpide mielestäni myös todella helppo ja kivuton. Samoin piikit.. ei sivuvaikutuksia ja kun itse vielä pistin niin se oli helppoa. Mulla myös 1 munasolu joka oikean kokoinen. Kaikkiaan niitä kehittyi 7-8 niinkuin viime kierrollakin, jolloin ins ei tehty liian suuren monisikiöriskin vuoksi. Lääkitys puolitettiin ja nyt tosiaan vain 1 oikean kokoinen munasolu. Taitaa olla arpapeliä montako niitä kypsyy milläkin kierrolla?! Odotus on suuri, tosin täytyy ajatella realistisesti, koska joka seitsemäs vaan onnistuu keskimäärin. Meidän hoitopaikassamme (kunnallisessa) ei tutkittu mieheni spermaa nyt ollenkaan. Siittiöt vaan pestiin ja ruiskutettiin minuun. Nyt ei tiedä mahiksista paljoakaan. Ei auta muu kuin odotella pari viikkoa... Onnea ja Tsemppiä teillekin yritykseen!
Moi Mammamia!
Joko olet testaillut inssin jälkeen??
Mä tein tänä aamuna elämäni ekan positiivisen raskaustestin ja olo on ihanan epäuskoisen onnellinen. En meinannut silmiäni uskoa, kun sain testiin kaksi viivaa! Tarkistin testituloksen vielä toisella (erimerkkisellä) testillä ja sieltä tuli vielä vahvempi plussa!
Meillä oli ihan uskomaton onni, että eka inssi tuotti heti toivotun lopputuloksen!
Toivottavasti teillä on yhtä hyviä uutisia!! Paljon plussasäteitä sinnepäin!
Säde - mammamia
Säde kirjoitti:
Moi Mammamia!
Joko olet testaillut inssin jälkeen??
Mä tein tänä aamuna elämäni ekan positiivisen raskaustestin ja olo on ihanan epäuskoisen onnellinen. En meinannut silmiäni uskoa, kun sain testiin kaksi viivaa! Tarkistin testituloksen vielä toisella (erimerkkisellä) testillä ja sieltä tuli vielä vahvempi plussa!
Meillä oli ihan uskomaton onni, että eka inssi tuotti heti toivotun lopputuloksen!
Toivottavasti teillä on yhtä hyviä uutisia!! Paljon plussasäteitä sinnepäin!
SädeOnnea teille kun saitte hyviä uutisia! Olo on varmasti tosi onnellinen!? Tuliko sulle tuntemuksia jo tässävaiheessa? Itse en ole vielä tehnyt testiä.. tuntuu että menkat varmaan alkaa pian kun mahaa nipistelee sillain kun aina ennenkin. Odottelen siis vielä...
- annukka
Lasta yritetty 4-vuotta ja ensimmäinen hoito tehtiin 2 vko:a sitten ei tärpännyt mieli on maassa ja tunteet heittelehtii joka suuntaan, mut periksi en anna jos luoja suo niin lapsi saadaan kun jaksetaan toivoa ja uskoa. Reilun viikon päästä uusi yritys toivottavasti parempi onni sillä kertaa. Onko muita samassa tilanteessa tällä hetkellä?
- talven toivo
annukka kirjoitti:
Lasta yritetty 4-vuotta ja ensimmäinen hoito tehtiin 2 vko:a sitten ei tärpännyt mieli on maassa ja tunteet heittelehtii joka suuntaan, mut periksi en anna jos luoja suo niin lapsi saadaan kun jaksetaan toivoa ja uskoa. Reilun viikon päästä uusi yritys toivottavasti parempi onni sillä kertaa. Onko muita samassa tilanteessa tällä hetkellä?
itse olemme kanssa yrittäneet pienokaista reilut 3½ vuotta, ja nyt tammikuussa aloitettiin lapsettomustutkimukset- ja -hoidot. Nyt edessä ensimmäinen inseminaatio. Hieman jännittää, mutta toisaalta ihanan aviomieheni kanssa jaksaa odottaa, joko toivomme kuultaisiin. Itse olen syönyt clomifeenia ja nyt sit´päälle hormonipiikki ennen huomista... :) lämmin halaus!
- Sari
Olen 21-vuotias ja olemme avomieheni kanssa yrittäneet lasta puolitoista vuotta tuloksetta.
Kovien kuukautis- ja yhdyntäkipujen vuoksi aloin epäillä endometrioosia ja pyysin lääkäriltä lähetettä tarkempiiin tutkimuksiin. Olin jo aiemmin käynyt useasti samasta vaivasta lääkärissä, mutta minua ei uskottu, kuvittelin mukamas vaivani.. Kaikki oli kuulemma kunnossa..
Minulle tehtiin sitten 5/05 laparoskopia jossa todettiin laaja endometrioosi. Samassa toimenpiteessä poltettiin endometrioosi. Sanottiin että hedelmällisyystaso on voinut laskea huomattavasti, koska endometrioosia oli todella paljon, myös suolistossa. Vuotoja aiheutui jonkin verran ja jouduin jäämään sairaalaan yöksi. Seuraavassa kontrollissa sain Clomifen lääkettä (sivuoireena kuumat-kylmät aallot, todella epämiellyttävää), jonka piti edistää raskaaksi tulemista. Tästä kuitenkaan ei ollut apua ja sain lähetteen Tampereen hormoni ja lapsettomuusklinikalle. Kävin 3/06 ensitutkimuksessa ja lääkäri päätyi siihen tulokseen että alan pistämään Monopur nimistä lääkettä ja ensikuussa suoritetaan ensimmäinen inseminaatio. Mieheni sperma tutkittiin, siinä todettiin että "kunnollisten" solujen määrä on hiukan laskenut, mutta tämän ei pitäisi kuitenkaan olla ongelma. Nyt odottelen ensikuuta innolla ja toivoisin että tämä tuottaisi tulosta. Vauvaa on niin kovasti toivottu!! Jännitän kuitenkin hiukan toimenpidettä..Sattuuko se mahdollisesti, miten se tehdään jne! Kirjoitelkaa ihmeessä kokemuksianne, asiasta kirjoittaminen ja tiedon saanti auttaa tässä tilanteessa!!- amelia
Me ollaan miheni kanssa yritetty lasta melkein vuosi. Olen syönyt clomifeeneja neljäkuukautta ja kahdella viimeisellä kierrolla tulos on ollu heikko. Mulla piti olla tässä kierrossa inseminaatio , mutta ikävästi tämä pääsiäinen sotki suunnitelmat.
Toivoa on kuitenkin vielä että olisin luonnollisella tavalla tulossa raskaaksi. Jos parin viikon päästä menkat tulee, niin ensi kierrossa sitten inseminaatio. toivon vaa ettei osu viikonlopulle...
Onnea teille inseminaatioon. - juutuu
amelia kirjoitti:
Me ollaan miheni kanssa yritetty lasta melkein vuosi. Olen syönyt clomifeeneja neljäkuukautta ja kahdella viimeisellä kierrolla tulos on ollu heikko. Mulla piti olla tässä kierrossa inseminaatio , mutta ikävästi tämä pääsiäinen sotki suunnitelmat.
Toivoa on kuitenkin vielä että olisin luonnollisella tavalla tulossa raskaaksi. Jos parin viikon päästä menkat tulee, niin ensi kierrossa sitten inseminaatio. toivon vaa ettei osu viikonlopulle...
Onnea teille inseminaatioon.Itsellä olisi siirtynyt eka inssi kanssa tuosta syystä. Julkisella sektorilla muutenkin sain hermoni menetettyä kun syitä arvuutellaan ja hoidot on miten on.(turhaan söin vääriä lääkkeitä kun syy oli irtoamisessa) Hoidettiin vuos ja päätin maanantaina mennä yksityiselle kun pääsiäinen olisi sekoittanut taas asioita....perjantaina olin raskaana. Nyt odotellaan toista lasta ja sekin inssillä :) Hinnaksi tuli omavastuulle noin 360€ että ei paha hinta mielestäni.
Onnea kaikille ja valitettavasti en oikein julkiseen terveydenhoitoon luota kun kaikessa säästetään ja puhuivat jo ettei raskaus ole välttämättä mahdollista monirakkulaisten munasarjojen takia.
Reippaasti hermoja ja aikaa säästellen yksityiselle hoitoon!
- 36vee
Olemme yrittäneet lasta jo 2,5 vuotta. Minä olen jo 36 ja mieheni 34 vee.
Minulla on 15 vuotias tytär ja kaksi raskauden keskeytystä. Miehelläni ei ole lapsia ennestään. Kävimme tutkimuksissa kotipaikkakunnallamme. Kävi ilmi että miehelläni on siittiöiden laaatu alentunut.
Menimme väestöliittoon ja minut laitettiin vielä kalliisiin verikokeisiin. Otti niin päähän. Tiesin, että niissä ei ole mitään vikaa. Ja sainkin hyvät tulokset.
Insemionaatioon mekin päädyimme. Mutta en suostunut jotain hormoonipistoksia ottamaan! Miksi minuun pitää piikittää hormoonia jos kaikki hormonini ovat hohdallaan??!!
Eli ensi kierrolla kun ovulaatio testi näyttää positiivista menemme toiminpiteeseen. Odotukset ei ole kovin korkealla kun joka viides onnistuu. Sinänsä aika pieni onnistumisprosentti...
Mutta Mieheni sisko kävi samaisasa paikassa ja tuli raskaaksi ensimmäisellä inseminaatiohoidolla. Taas yksi ystäväni on käynyt läpi jo kolme inseminaatioat ja kaksi koeputkihedelmöitystä tuloksetta...
Kyllä niin vituttaa tää tilanne! - 36vee
piti kysyä että onnistuiko se imseminaatio!!!???
- Periksi ei anneta
En voi muuta sanoa, että kuin tuttu tunne. Yritimme avopuolisoni kanssa 1,5 vuotta lasta ilman tulosta. Seuraavaksi siirryimme tutkimuksiin Väestöliittoon. Kumpikin tutkittiin ja vikaa ei löytynyt. Seuraava steppi oli hormoonihoito minulle ja siitä seurasi piikittäminen. Piikitin itseäni 14 päivää ja sen jälkeen oli inseminaatio. Sitten seurasi odottaminen ja pettymys. Piti taas valmistautua toiseen inseminaatioon. Nyt piikitysaikani oli vain 7 päivää. Täytin viime lauantaina 30 vuotta. Minulla oli taas tuntemuksia kuukautiskivuista. Tein testin tiistaina. Ja se oli positiivinen. En voinut uskoa, vaan tein toisen testin. Minulla on usempi tuttava, joille on tehty inseminaatio. Toisia se ei ole auttanut ja nyt minä olen hyvä esimerkki siitä, että meitä se auttoi. Toivon teille tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Ajatukset on vain yritettävä saada muualle, vaikka se on vaikeaa. Kaikkea hyvää!
- mirta
me isännän kanssa olimme yrittäneet 1,5 vuotta lasta ilman yhtään ainutta onnistunutta tulosta:/ menimme viime marraskuussa ensimmäisen kerran lääkärin puheille ja sieltä minut laitettiin jatko tutkimuksiin munatorvien varjokuvaukseen, jossa käytetty neste ei virranut läpi, ei jonkin moista tukkeumaa minun munatorvissa oli :/ isännälle tehtiin sperma testi ja sperman laatu oli loistavaa :) lääkäri joka kuvasi munatorvet määräsi minut laproskopiaan, eili leikkaukseen missä sitten selviäisi lopulta mikä on vikana. odotin leikkaus aikaa puoli vuotta ja 22.5 minut sitten leikattiin, leikkauksesta minulta löytyi paljon kiinnikeitä kummastakin munatorvista, mutta ne saatiin poistettua, pääsin inseminaatiohoitoon jo 13.6 ja 27.6 tein positiivisen raskaustestin, eli raskausviikot nyt 4 3, vielä on paljon jännitettävää!
- Anonyymi
Ihmettelen suomessa epä-ammattimaista käytöstä naistenklinikalla..robottimaisuutta..haarat auki..3hoitajaa istuu ei peitetä edes hoidettavaa kuten muualla maissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517033Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414774HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002718- 1411989
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161479
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki211263mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111153