Minulle olisi siis ehkä tulossa kaksi kissanpentua samasta poikueesta. Joutuisin kuskaamaan kissoja jonkun verran junassa ja bussissa, miten tämä onnistuisi helpoiten? Voisiko kissoja kuljettaa samassa kantokopassa? Kahden kopan kuskaaminen kuulostaa vähän turhan vaivalloiselta. Kissojen koosta aikuisena ei tietty ole vielä tietoa, toivon että jäävät pieniksi. :) Emo on ainakin todella pienikokoinen, isästä ei ole tietoa. Millainen kuljetuskoppa olisi kätevin julkisissa kulkuvälineissä, kankainen vai muovinen? Olalla kannettava?
Kahden tai useamman kissan omistajilta kaipaisin kaikenlaista kokemusperäistä tietoa julkisilla liikkumisesta kissojen kanssa. :) Kiitos!
Kahden kissan kuljetus
10
6608
Vastaukset
- plokijhuyg
itsellä ei ole kuin yksi kissa, mutta...kyllä kaksi kissaa voi olla samassa kopassa, kunhan siellä ei ole liian ahdasta, eli mahtuvat kääntymään. itse ottaisin ehkä muovisen kopan, koska se on helpompi pestä ja tuulettuu paremmin kuin kankainen
- meillä-
Itselläni on kaksi täysikasvuista poikakissaa, ja hyvin kulkevat samassa kantokopassa (joskin painavat paljon!). Liikun siis aina julkisilla, eikä ongelmia ole ollut. Kannattaa totuttaa kissat pennusta saakka matkustamiseen (ja samassa kopassa olemiseen). Meillä on muovinen kuljetuskoppa, kankaisesta ei ole kokemusta. Kankainen toki olisi varmaan kevyempi kantaa.
- Mimimimi
Kissat matkustavat varmasti mieluummin samassa kopassa. Meillä ainakin ovat huomattavasti rauhallisempia kun ovat yhdessä. Alkuun kannattaa varmaan hankkia tukeva, muovinen kuljetuskoppa, joka on helppo puhdistaa ja on myös turvallisin vaihtoehto esim. autolla liikuttaessa.
Laita alustaksi koppiin pyyhe tms helposti pestävä pehmuke. Ota mukaan myös varapyyhe, pennuille voi jännityksestä käydä vahinko, joten on hyvä jos voit vaihtaa pehmusteet, ettei pisussa/oksennuksessa tarvitse matkustaa. - Hmm...
Helpointa olisi jos sinulla olisi auto, mutta ei taida olla. Kyllä kissat varmaan samassa kuljetuskopassa menevät jos kuljetuskoppa on niille sopivan kokoinen. Muovinen on mielestäni parempi.
- reissukisu
Olen ostanut Prismasta n.25 e maksavan muovisen 45x30x45 kokoisen perus-kantokopan. Irroitettava yläosa.
On ollut lujassa käytössä autossa, bussissa ja junassa.
Olen kuljettanut eri-ikäisiä kissoja: Luovutusikäisiä pentuja kaksi yhtäaikaa.,mahtuvat hyvin ja saavat turvaa toisistaan jos sattuu vaikka junankuulutus pelottamaan, Samoin olen kuljettanut aikuista kissaa yksinään em.kopassa.
Kuljettamani kissat ovat aikoinaan olleet ensikertalaisia matkustamisessa, mutta olen silti esim. junamatkan aikana ottanut kissan (valjaat päällä) syliin ja antanut katsella sylissäni ympärilleen ja ikkunasta maisemia.
Kaikki matkat ovat sujuneet erittäin hyvin. Pelokasta kisua kannattaa jututtaa ja jos mahdollista ottaa syliin matkan aikana, ne tottuvat kyllä!
Hyvää matkaa! - suojavyö ei auta tak
Kyllä autossakin pitää kissat pitää kopassa, muuten on liikenneturvallisuus vaarassa. Meillä ensin kuljetettiin yhdessä häkissä, kun olivat pieniä. Nyt ovat 6 kg ja tarvitsevat oman häkin kumpikin. Painava kantamista riittää.
Pidin häkkejä ensin takana, mutta nyt olen ottanut takapenkille. Olisi turvallisempaa kaikille laittaa takaisin takakonttiin ja pakata niin, että eiv't pääsen liukumaan.
- Mimmmms
Mulla on ollut kissat samassa muovisessa kopassa, ostin vain sellaisen vähän reilumman kokoisen niin mahtuvat mukavasti, ja huom, tällöin maksaa vain yhden lemmikkilipun! :) (opiskelijalle sekin on iso juttu)
Tykkäävät matkata yhdessä kun ovat tehneet niin aina. Toinen kyllä on mieluiten sylissä, joten usein on niin että toinen koisaa kopassa ja toinen sylissä. Sit taas kun pitää liikkua niin pistän toisenkin koppaan. Näin meillä. :)- 2 kollinronttia
Kiitos kysyjälle, että hommaa KAKSI kissaa kerralla, niille on todellakin paljon iloa toisistaan.
Ja kuten aik. tulikin ilmi, kahden on mukavampaa ja turvallisen tuntuista matkustaa samassa kopassa. Ja onhan niitä olutkärrytyylisiä ratkaisuja, voi vetää koppaa perässään jos ei jaksa kansaa.
- miu-mau-mou
Hei, kiitos kaikille vastauksista!
Olisin ihan superkiitollinen, jos te useampaa kissaa samassa kopassa kuljettavat viitsisitte vielä kertoa, minkä kokoisissa kantolaatikoissa niitä viette. Vaikka jos jaksaisitte ihan mittailla laatikoiden mittoja, niin olisi ihan hirveästi apua! Olen kovasti yrittänyt katsella nettikauppojen lootatarjontaa, mutta on jotenkin vaikeaa arvioida, mikä olisi sopiva koko. :) - 11+4
Kahta pentua voi hyvin pitää samassa kopassa, mutta kun ne kasvavat on sinun hankittava toinenkin koppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181