digiboksi pimeenä

Osaisko joku auttaa ongelmassa. Eli kyseessä on Handan 7800 digiboksi joka ei toimi. Kovalevy ei lähe pyörimään ollenkaan. Mitattu on kovalevyn piuhoista eikä sinne tunne ollenkaan jännitettä.
Osa konkista on vaihdettu mutta ei auta asiaa. Onko kellään kokemusta samanmoisesta ongelmasta. Ja löytyiskö jostain kytkentäkaavioita tohon boksin virtalähteeseen.??

5

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konkat vaihtoon...

On kokemusta sen verran, ettei Handania tule enää talouteeni. Kahdesta 7700-mallista on poweri kypsynyt, mutta onneksi ne menivät Welhon takuuseen. Handanin 7700 ja 7800 mallit olivat Welhon verkkoon tarkoitettuja, joten maahantuojaa niiden tekninen tuki ei kiinnostanut? Nyt laitoin naapurin C6000-mallisen boksin huoltoon, sillä en viitsi sen kanssa hermojani testailla;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=650610.jpg on 6000 -mallin kuva, mutta periaatteessa 7800-sarja on saman näköinen. Konkkien koko saattaa poiketa kuvan arvoista, joten tarkista niiden arvo ennen kuin alat vaihtaa niitä.

Ei ole pahitteeksi, jos powerista vaihtaa useamman konkan, varsinkin jo ne ovat käyneet pullistelemaan omia aikojaan. Kovin pitkäikäistä laitetta siitä et enää saa, mutta koeta saada poweri henkiin ilman kovalevyä?

• Konkat vaihtoon...

Jatkoin selailua tuolla netin puolella ja sieltä tuli vastaan valmiit konkkapaketit ohjeita http://www.stradinno.com/i/ => toivottavasti tästä linkistä on jollekin iloa;)

• hanpaska

On muuten "kumma" että yleensä nämä handanit hiipuu kun takuu on juuri loppunut.. Soittelin korjausliikkeisiin, lupasivat katsoa sitä hintaan 70e!!
      Kaveri vaihtoi 5 konkkaa 5e!!

• hanssonnnn

Mulla rupes juuri handan 7800 tekemään samanlaista. kun laittaa virrat päälle, samontein kuuluu ääni et laitettais kiinni ja kovalevy ei lähde pyörimään, kun pitää vähän aikaa käynnissä ja sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin,toimii. ainoa ongelma on et tallentaminen ei onnistu,jos boxi kiinni(esim yöaikaan) tai boxi pidettävä kokoajan päällä.
      Tallennettujen lista näkyy tyhjänä ja jos ajastimella laitettu ajastus,se käynnistää kyllä boxin ja ja ilmoittaa rec,mutta huomaat ettei ohjelmaa löydy mistään...vaatii aina käynnistämisen kaksi kertaa tai pitämisen kokoajan päällä...

auttoko se konkkien vaihto???

• Vaihda konkat...

Ei kannata koettaa tallentaa enempää, saat vaan kovalevyn täysin sekaisin. Kyseessä on Handanin tyyppivika nimenomaan 7700/7800 -sarjoissa ja on ihme, että boksisi on pysynyt toiminnassa näin kauan.

Joko viet boksin huoltoon hintaan 70-100 euroa tai hankit kondensaattorit joltain firmalta. Itse olen muutamaan boksiin hankkinut konkat käyttäen googlen hakusanaa "elkokauppa". Myös huuto.net kautta löytyy kondensaattoripaketteja. Ennen kuin tilaat konkat, niin tarkista virtalähteen versio (Rev. A, B vai C), niin tulee hankittua oikeat komponentit. Nettisivulta löytyy myös komponenttien sijoittelukuvia. Ne helpottavat omatoimista kolvausta...

Tuttava käytti jossain pienessä huoltoliikkeessä Handaniaan. Kun heillä ei ollut sopivia kondensaattoreita, niin siellä oli poweriin laitettu todella isot konkat pitkien johtojen varaan. Hyvä kun digiboksin kannet sai kiinni. Se oli avattava, kun poweri alkoi vajaa vuosi aikaisemmin tehdyn "korjauksen" jälkeen oireilemaan. Vaihdoin konkat oikean kokoisiksi ja hyvin taas 7800 toimii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3145
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2822
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1721
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1575
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe