VW Golf2 kokemuksia?

Tuomas

Jos jollakin on hyvää tai huonoa sanottavaa kakkoskopan golffista sanokoon sen nyt, ensimmäinen auto olisi hakusessa ja kovasti moinen himottaisi..

vm. 1988, 160tkm ajettu, harmaa, tuplavalomaski.. hiaano :)

16

4984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golf
      • Tuomas

        Kone on 1.3l, ei varmast mikään tykki, mut ok käyttöauto?

        Kiitokset tyyppiviat linkistä, varmasti tarpeen kun vanha auto kyseessä..


    • Chevy

      Ei mitään muuta pahaa sanottavaa, kuin että jakopään hihnan vaihdon kanssa oltava tarkkana. Meiltä vähän ennen vaihtovälin täyttymistä pomppasi päältä ja kansi uusiksi 1000€. Muuten autossa ei ollut kertakaikkiaan mitään vikaa, vanhemmiten alkoi ruoste vaivata (vm 1986 1.3l). Myydessä mittarissa n. 250tkm.
      Suosittelen.

    • golf II 1.6

      Todella hyvä ja vakaa ajettava pikkuautoksi!Kun käy ajelemassa samanikäisellä vokkipannulla niin huomaa viel paremmin eron!Ite kävin viikonloppuna ajelee 400km vm.96 1.6 corolalla ja voi hyvä helvetti sitä autoo..Koko ajan sai puristaa ratista rystyset valkosena kun valsi laiasta laitaan, tuuli oli kova mutta eipähän ollu Golfilla sellasia ongelmia..Vaikka on 10v vanhempi!

      Noilla kilometreillä saat itelles viel pitkäksi aikaa auton..Ja jos ongelmia on niin osat saa ,omasta mielestäni ainakin edullisesti ja helppo vaihtaa koska on sopivan yksinkertainen tekniikka..Ei muuta ku osta pois! =)

    • Esko

      Minä ostin Jetta-88:n. Katsastuksessa huomattiin, että etuakselin palkki oli puhki ruostunut. Se tuli korjattua hitsaamalla. Vaihdoin nyt sen äskettäin uuteen. Senkin voi itse tehdä, jos on aikaa ja osaamista. Pakosarja oli halki. Se tuli hitsattua ja on kestänyt viime kesän jälkeen. Vetonivelien suojakumit tuli vaihdettua. Senkin voi tehdä itse. Jarrupalat tietysti pitää vaihtaa, jos on kuluneet. Vesiputki moottorin puolella oli puhki ruostunut. Se on helppo vaihtaa.
      Jakopään remminkin vaihdoin rullan kanssa. Moottorin tärinä tuntuu enemmän kuin muissa autoissa. Sitä en ole pystynyt parantamaan. Kori on hyvin ruostesuojattu, eikä ole ruostunut paljon.

      • golf II 1.6

        Sulta on varmaan menny nuo moottorin tukikumit paaskaksi..Siitä moottorin tärinä johtuu..

        Ja jokainen autohan on yksilö, riippuen miten entinen omistaja on sitä pitänyt..itsellä on 84 vuoden golf II:nen 1.6 ja kun ostin sen 2 vuotta sitten sillä oli ajettu 150tkm.. Nyt on mittarissa vasta 181 tkm ja tekniikaltaan loisto kunnossa..Normaaleja kulutus osia vain vaihdettu ja on omasta mielestäni aika rivakka kulkemaankin..Ruostetta ei löydy mistään, no tottakai jossain piilossa varmaan kytee joku läikkä mut näin päällisin puolin...Alustakin on hyvässä kunnossa eikä ole kertaakaan paikkailtu!!

        Kyllähän autosta kuin autosta saa paskan jos ei huolehdi siitä!!


    • Jupe21

      itellä on 88 1.3 golf. Viikon oon sitä nyt laittanu iskuun. Kyllähän vanhassa autossa aina tekemistä on. Koria saa paikkailla ja kulutusosia vaihdella. Mutta aina kun yhden osan vaihtaa niin sitä ei tarvi uudestaan vaihtaa vuosiin. Mainio kaupunkiauto! Hyvä ajettava ja pieni ruokainen. Mutta kannattaa ennen ostoa tosiaan ottaa silmä käteen ja katsoa myös sieltä auton alta. Mutta jos auto näyttää hyvältä niin osta pois!mainio peli ensiautoksi!

    • on ainakin

      sitä "pierupurkin" (Pierburg) kaasutinta manailtu. Automaattiryypyssä tuntuu olevan usein ongelmia jolloin tyhjäkäynti on helposti 2000 1/min. Jotkut on vaihtaneet käsiryypyn, muttei nykyisin kaikilla ole senkään oikeaan käyttöön valmiuksia.

    • Golf II

      1.6 on kyllä paras vaihtoehto, myös tekniikaltaan -88 malliin. 1.8 tarttee 98 okt.
      Mun -88 ei vie tippaakaan öljyä. Vaihdan 10tkm välein keltasta Helixiä. Oon ajanu 165 tkm.

    • Tuomas
    • Jamppa

      Taas Kimin auto hajos:(

      Ihan asiallinen auto (siis se golffi), meillä oli noita monta peräkkäin. Toi mitä oot hankkimassa kuullostaa hyvältä ku on noin vähän ajettu, harmaa on hyvä väri pitää ja tossa -88:ssa on jo yksiosainen etusivulasi, mukavampi katsella peileistä. Mikä mylly siinä on?

      Noi vikatilastot (esim. ffp) voi jättää omaan arvoonsa, voin tehdä sulle samanlaisen mistä tahansa autosta, edes avaamatta sen nokkapeltiä. Noita vikoja kun on kaikissa, kysymys onkin että kuinka paljon.

      Hyviä puolia autossa:

      -edullinen käyttää
      -pitää arvonsa hyvin
      -tekniikka yksinkertaista ja kestävää
      -ei erityisen herkkä ruostumaan
      -hyvä ajettavuus myös tien päällä
      -ei ole jatke

      Huonoja puolia autossa:

      -Herkästi kuluvia paikkoja on takapyörän laakerit, niitä joutuu kiristeleen aika usein eikä silti kestä kovin kauaa. Tosin laakerit on puoli-ilmaisia ja navat kestää auton iän.

      -Oven kahvoilla on taipumus lakata toimimasta vanhemmiten, auttaa jos otat ovipahvit joskus pois ja voitelet.

      -Kaasareissa oli jonkin verran häikkää, yksi 1,3 golffi ei millään meinannut käydä sadekelillä.

      -Vaihteensiirron nivelet on olleet viime vuosiin asti onnettomia volkkareissa, tuntuu väljyytenä vaihdekepissä, ei vaikuta vaihteistoon sinänsä mut jos väljää on paljon, vaihteet ei mene päälle kunnolla.

      -Virtalukon pohja on muistaakseni hankala vaihtaa, noissa on kaksoiskäynnistyksen esto siinä pohjassa ja se saattaa jäädä päälle talvella.

      • VW1,8

        "-Herkästi kuluvia paikkoja on takapyörän laakerit, niitä joutuu kiristeleen aika usein eikä silti kestä kovin kauaa. Tosin laakerit on puoli-ilmaisia ja navat kestää auton iän."

        Takapyörän laakereiden pahin vihollinen on asentaja, joka kiristää ne liian tiukalle. Laakerissa PITÄÄ TUNTUA SELVÄ VÄLYS pyörää ravistettaessa. Oikea kiristysohje löytyy esim. Haynesin korjausoppaasta.


        "-Oven kahvoilla on taipumus lakata toimimasta vanhemmiten, auttaa jos otat ovipahvit joskus pois ja voitelet."

        Ei ole mitää syytä irroittaa ovipahveja lukkojen ja ulkopuolen kahvojen huoltoa varten. Sekä kahva että lukko ovat kiinni kahdella ruuvilla ovirungon ulkopuolella. Niittenkin huolto-ohjeet löytyy mainitusta kirjasta.


      • Tuomas
        VW1,8 kirjoitti:

        "-Herkästi kuluvia paikkoja on takapyörän laakerit, niitä joutuu kiristeleen aika usein eikä silti kestä kovin kauaa. Tosin laakerit on puoli-ilmaisia ja navat kestää auton iän."

        Takapyörän laakereiden pahin vihollinen on asentaja, joka kiristää ne liian tiukalle. Laakerissa PITÄÄ TUNTUA SELVÄ VÄLYS pyörää ravistettaessa. Oikea kiristysohje löytyy esim. Haynesin korjausoppaasta.


        "-Oven kahvoilla on taipumus lakata toimimasta vanhemmiten, auttaa jos otat ovipahvit joskus pois ja voitelet."

        Ei ole mitää syytä irroittaa ovipahveja lukkojen ja ulkopuolen kahvojen huoltoa varten. Sekä kahva että lukko ovat kiinni kahdella ruuvilla ovirungon ulkopuolella. Niittenkin huolto-ohjeet löytyy mainitusta kirjasta.

        ..hyvä vehje, tossa pihassa seisoo jo :)


      • Jamppa
        VW1,8 kirjoitti:

        "-Herkästi kuluvia paikkoja on takapyörän laakerit, niitä joutuu kiristeleen aika usein eikä silti kestä kovin kauaa. Tosin laakerit on puoli-ilmaisia ja navat kestää auton iän."

        Takapyörän laakereiden pahin vihollinen on asentaja, joka kiristää ne liian tiukalle. Laakerissa PITÄÄ TUNTUA SELVÄ VÄLYS pyörää ravistettaessa. Oikea kiristysohje löytyy esim. Haynesin korjausoppaasta.


        "-Oven kahvoilla on taipumus lakata toimimasta vanhemmiten, auttaa jos otat ovipahvit joskus pois ja voitelet."

        Ei ole mitää syytä irroittaa ovipahveja lukkojen ja ulkopuolen kahvojen huoltoa varten. Sekä kahva että lukko ovat kiinni kahdella ruuvilla ovirungon ulkopuolella. Niittenkin huolto-ohjeet löytyy mainitusta kirjasta.

        Kyllä vain, kartiolaakerit ei tykkää olla liian tiukalla mut liian löysä on yhtä paha. Eikä sitä kolinaa jaksa kukaan kuunnella. Se selvä välys ei saa olla siis liian selvä vaan et just tuntuu. Jos kiristät itse niitä niin uutena ne tulis kiristää niin että napamutterin alla oleva prikka on liikuteltavissa ruuvimeisselillä ilman kampeamista.

        Laakerien pyöriessä muutaman kymppitonnin tämä ei ole kuitenkaan mahdollista vaan niitä joutuu kiristään ylitiukkaan ettei ne kolise ja jarrut laahaa. Tämä johtaa pian vaihtoon.

        Voitelin itse noi lukkomekanismit kun lisäsin kotelosuojaa omaani, toki ne voi irrottaakin.


    • Anonyymi

      ITE OIS KIVA OMISTAA JOSKUS
      GOLF 1.3-83
      GOLF 1.5-85
      GOLF 1.3-86
      GOLF-87

    • Anonyymi

      Ahdas pikkuauto ainakin 190 senttiselle. Mulla oli 3 kk, eikä ole eikä tuu ikinä olemaankaan enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe