kymysys.. :D

loony

Elikkä.. Eihän kirjoissa ole mainittu, kuka murhasi Valedrot? Mulle tää asia on vielä jääny vähän hämärään.. Ja kolmehan niitä kuolleita Valedroja oli, eli Tom Valedron äiti, isä ja.. se itse? Tjäh..?
Mä oon tästä asiasta vähän ulalla, eli selventäiskö joku, joka tietää? :)

19

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neiti N

      ... käsittääkseni Voldemort. Se ei tappanut itseään vaan isänsä jonka mukkan se oli saanut nimensä. Voldemort tappoi heidät, koska hänen isäukkonsa ei ollut halunnut olla missään tekemisissä Voldemortin äidin kanssa, koska tämä oli noita.

    • Möö

      Valedron äiti kai kuoli ihan luonnollisesta syystä eli kukaan ei murhannut häntä.

      • Neiti N

        Voldemortin äiti kuoli synnytyksessä


    • dobby

      eli Voldemord tappoi isänsä tomin, isoisänsä Lomenin ja tämän vaimon. Tai siis voldemorin käärme...Naginian tai joku sellainen....

      • snitch

        miten toi käärme nyt tähän taas liitty? ymmärtääkseni voldemort tappo isänsä ja isovanhempansa avada kevadralla...


      • Dobby
        snitch kirjoitti:

        miten toi käärme nyt tähän taas liitty? ymmärtääkseni voldemort tappo isänsä ja isovanhempansa avada kevadralla...

        se Voldemorin käärme, basiliki, tappo ne katseellaan. Siinähän sanottiin et kaikilla oli kauhistunut ilme kasvoillaan. no saatto olla niinkin että Voldemort tappo ne avadra kevadralla, mut mä ymmärsin toisin...


      • malla
        Dobby kirjoitti:

        se Voldemorin käärme, basiliki, tappo ne katseellaan. Siinähän sanottiin et kaikilla oli kauhistunut ilme kasvoillaan. no saatto olla niinkin että Voldemort tappo ne avadra kevadralla, mut mä ymmärsin toisin...

        Minäkin kyllä kieltämättä sain sellaisen käsityksen, että se oli basiliki, koska kun käyttää avadra kevadraa, niin eihän siinä ehdi muuttaa kasvojensa ilmettä, eihän? Eikös se joka heitti veivinsä(anteeksi, saattoi kuulostaa hieman julmalta) hymyillyt kuollessaan? Vai olenko taas vaihteeksi ihan hakuteillä??? Ei meinaan olisi ensimmäinen kerta..


      • Pöö
        Dobby kirjoitti:

        se Voldemorin käärme, basiliki, tappo ne katseellaan. Siinähän sanottiin et kaikilla oli kauhistunut ilme kasvoillaan. no saatto olla niinkin että Voldemort tappo ne avadra kevadralla, mut mä ymmärsin toisin...

        Voldemortin käärmeen nimi on Nagini ja se ei ole lajiltaan mikään basiliski.


      • dobby
        Pöö kirjoitti:

        Voldemortin käärmeen nimi on Nagini ja se ei ole lajiltaan mikään basiliski.

        ´...mainittu Naganin rotu??? siis mistä sä tiiät et se ei ollut basiliki??? mulle se on yks hailee millä tavalla ne kuoli mut mun mielestä ois loogisempaa et se käärme tappo ne...???


      • Pöö
        dobby kirjoitti:

        ´...mainittu Naganin rotu??? siis mistä sä tiiät et se ei ollut basiliki??? mulle se on yks hailee millä tavalla ne kuoli mut mun mielestä ois loogisempaa et se käärme tappo ne...???

        No kun neloskirjassa se käärme kattelee alussa sitä miestä ja sitten siellä hautausmaallakin Harry ei voi olla näkemättä sen silmiä. Eikä kukaan kuollut. Lisäksi se varmasti mainittaisiin erikseen jos se olisi basiliski. Lisäksi tätä Naginia ei kuvata mikskään parikymmen metriseks jättiläiseks.

        Muistaakseni myös kirjoissa aivan suoraan mainitaan, että Voldemort murhas ne. Siitä olen jopa varma.


      • Pöö
        Pöö kirjoitti:

        No kun neloskirjassa se käärme kattelee alussa sitä miestä ja sitten siellä hautausmaallakin Harry ei voi olla näkemättä sen silmiä. Eikä kukaan kuollut. Lisäksi se varmasti mainittaisiin erikseen jos se olisi basiliski. Lisäksi tätä Naginia ei kuvata mikskään parikymmen metriseks jättiläiseks.

        Muistaakseni myös kirjoissa aivan suoraan mainitaan, että Voldemort murhas ne. Siitä olen jopa varma.

        Kyllähän siis se mies nelosen alussa kuoli mutta se kuoli Voldemortin Avadaan..


    • Fawkes

      Voldemort tappoi isänsä ja isovanhempansa. Itsehän se sanoi Harrylle hautausmaalla, että hän tappoi isänsä ja sitä samaa hoki vale-Vauhkomieli. Joten tod. näköisesti Voldemort teki sen ihan ite.
      Basiliski kuvattiin 20 metriseksi käärmeeksi jolla on isot myrkkyhampaat. Nagini oli muistaakseni 12 jalkaa eli se olis noin 5 meriä pitkä. En nyt tiedä noita mittoja tarkkaan, mut suurinpiirtein.
      Tiettävästi Basiliski ei ole koskaan poistunut linnasta ainakaan se jonka Harry tappo SK:ssa.

      • ???

        Nagini ei ole basiliski.
        Sitä ei saisi sekoittaa Salaisuuksien kammion basiliskiin, jota Voldemort pystyi hallitsemaan.

        Mutta miten tuo basiliski joitui sinne kammioon? Oliko Luihuisella jotain tekemistä asian kanssa?
        Siis, Luihuinenhan eli kauan sitten, joten mietin siksi että voiko se olla mahd. Mutta basiliskithan pystyi elämään monta sataa vuotta vanhoiksi?
        Tietäisikö joku paremmin?


      • dobby
        ??? kirjoitti:

        Nagini ei ole basiliski.
        Sitä ei saisi sekoittaa Salaisuuksien kammion basiliskiin, jota Voldemort pystyi hallitsemaan.

        Mutta miten tuo basiliski joitui sinne kammioon? Oliko Luihuisella jotain tekemistä asian kanssa?
        Siis, Luihuinenhan eli kauan sitten, joten mietin siksi että voiko se olla mahd. Mutta basiliskithan pystyi elämään monta sataa vuotta vanhoiksi?
        Tietäisikö joku paremmin?

        ...siitä Salaisuuksien Kammion basiliskista sen verran et mäkin oon ihmetellyt miten se sinne on joutunu ku ne käärmeet pystyy elää satoja vuosia mut Luihusen aika oli yli tuhat vuotta sitten...

        Salaisuuksien kammion "tarussahan" kerrottiin että vain luihusen aito perillinen pystyy löytämään sen ja hallitsemaan kauhuja sen sisässä eli se meenaa sitä et basiliskin on pakko olla ollu siellä jo ennen Voldemoria (siis ku mielessä kävi et se käärme ois tullu Voldun mukana Tylypahkaan...)

        Ja tiedetojen mukaan Salaisuuksien Kammio on aukaistu vain kaksi kertaa Luihusen ajan jälkeen: Voldemort aukaisin sen "50-vuotta" sitten ja Harry "nykyaikaan"

        Ottakaa kantaa!!!


      • ???
        dobby kirjoitti:

        ...siitä Salaisuuksien Kammion basiliskista sen verran et mäkin oon ihmetellyt miten se sinne on joutunu ku ne käärmeet pystyy elää satoja vuosia mut Luihusen aika oli yli tuhat vuotta sitten...

        Salaisuuksien kammion "tarussahan" kerrottiin että vain luihusen aito perillinen pystyy löytämään sen ja hallitsemaan kauhuja sen sisässä eli se meenaa sitä et basiliskin on pakko olla ollu siellä jo ennen Voldemoria (siis ku mielessä kävi et se käärme ois tullu Voldun mukana Tylypahkaan...)

        Ja tiedetojen mukaan Salaisuuksien Kammio on aukaistu vain kaksi kertaa Luihusen ajan jälkeen: Voldemort aukaisin sen "50-vuotta" sitten ja Harry "nykyaikaan"

        Ottakaa kantaa!!!

        Basiliski on tullut ennen Voldemorttia. Juu.
        Se on fakta.
        Mutta ei kait se voi olla niin vanha, 1000 vuotta. Mutta, se jääkööt mysteeriksi.


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        Basiliski on tullut ennen Voldemorttia. Juu.
        Se on fakta.
        Mutta ei kait se voi olla niin vanha, 1000 vuotta. Mutta, se jääkööt mysteeriksi.

        Tylypahkan perustajat ovat, Helga puuskupuh, Godrick rohkelikko, Rowena Korpi kynsi ja Salazar luihuinen, ennen kuin Salazar lähti tylypahkasta se rakennutti salaisuuksien kammion ja jätti Basiliskin, mie uskon että Salazar loihti hyvin pimeällä taialla munan, sitten se vei sinne salaisuuksien kammioon.


    • pullahiiri

      no niin mä myös joskus mietin sitä ja tähän tulokseen tulin:

      Kaksi vanhempaa olivat Voldemortin mummi ja ukki ja heidän poikansa oli Voldemortin isä.

      Näin se on! toivottavasti ymmärsit!

    • Anonyymi

      Voldemort murhasi teininä isänsä Tom Valedron ja tämän vanhemmat eli isovanhempansa. Voldemortin oikea nimi on myös Tom Valedro, isänsä mukaan.

    • Anonyymi

      Valedrot olivat siis Voldemortin isä ja tämän vanhemmat, eli Voldemortin isän puoleiset isovanhemmat, jotka olivat kaikki jästejä. Ja Voldemort/Tom Valedro nuorempi tappoi heidät. Voldemortin äiti taas kuoli pian poikansa syntymän jälkeen luonnollisella tavalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. Oletko kaivattusi tyyppinen henkilö

      ulkoisesti?
      Ikävä
      134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe