Mitä ulkomaille häälahjaksi?

suomalainen design?

Olisiko hyviä ideoita vietäväksi ulkomaalaisiin häihin, joissa olen siis ainut suomalainen. Olen köyhä opiskelija ja muut siellä ovat ökyrikkaita, mutta he eivät odota minulta kuin jotain pientä ja itseni paikalle (maksavat matkanikin :)). He kyllä arvostavat Suomea ja suomalaisuutta ja toki haluankin viedä jotain "mainosta" kotimaastani.

6

1885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesämorsian 2005

      Terve,

      Yksi idea voisi olla englanninkielinen keittokirja suomalaisesta perinneruuasta, jossa on paljon kuvia ja tietysti nimet myös käännettynä suomeksi. Stockmannilla ainakin on ollut. Itse vein kerran synttärilahjaksi ja Hollantiin, mutta tykätty oli. Pääsinpä jälkikäteen syömäänkin suomalaisia perinneruokia hollantilaisen kaverini tekemänä.

      Tsemppiä lahjan etsintään!

    • KPy

      Suomalainen muotoilu on aina varma valinta. Aaltomalja täytettynä Fazerin suklaalla?

      • joo

        sitä sisu askia! tuo oli hyvä idea, tietenkin täytyy miettiä, että voitko viedä suklaata...sulaako matkalla..
        Mutta tuo idea oli erittäin hyvä!


    • Minna

      Jos sulla ei ole kauheesti rahaa niin osta vaikka iittalan joumalasit.

      • Muc

        Poronsarvi jauhetta. Sita myydaan pikku paketeissa ja kayttoohjeet 4-5 kielella. Eika maksa kuin muutaman euron. Siita irtoaa yleensa hyvat naurut kun ulkomaan elavat saavat omalla kielella lukea poron potenssin nostosta.
        Ja samoista paikoista loytyy yleensa tulikiven? snapsilaseja tuoppeja yms. Olen naita ostellut ihan huvikseen tuliaisiksi joskus, ei tainnut hirveasti kustantaa.


    • Hyvät tavat kunniaan

      Huvittaa lukea kuinka ihmiset vaativat rahaa tai tietyn summan kattamaan ruokailun yms. Todella moukkanaista edes pyytää rahaa mutta jokainen tekee tyylillaan.

      Itse menen ulkomailla naimisiin (en asu Suomessa tällä hetkellä) ja meillä on erittain isot häät tulossa mutta silti en odota vierailta yhtään mitään kun vain toivon että monet pääsevät juhlimaan päivää kanssamme (enkä loukaannu jos joku ei pääse raha tai muista syistä). Emme myoskään laita mitään lahjalistaa minnekään vaan tuokoon ihmiset mita haluaa.

      Naimisiin mennään rakkaudesta eikä että saadaan sukulaiset/kaverit kustantamaan häät. Jotain rajaa nyt sentaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe