Olin kävellen ylittämässä järven jäätä, keskusta-Kuokkala välillä, kun vastaani tuli vainen mustaruskean koiransa kanssa. Ohittaessani heitä, salamannopeasti tuo vihainen otus hyökkäsi minua kohti. Kirkaisin ja sain jalat alleni vähällä, oli että pääsi puraisemaan. Huusinkin. Eipä koiran emäntä pyytänyt anteeksi edes. Mutta tuo on sen verran vakava rikos mielestäni, että näiltä ihmisiltä pitäisi koirat ottaa pois. Tahallaan pelottelevat ilkeillä koirillaan ulkopuolisia ihmisiä. Petoja ei mielestäni saisi pitää!
Eikö virkavalta voi puuttua tällaisiin? Varmasti nuo vihaiset koirat haistavat, uskaltavatko hyökätä vai ei. Esim. tuskin asellisia poliiseja kohti hyökkäisivät.
Vihainen koira järven jäällä hyökkäsi!
66
485
Vastaukset
- koiran ystävä
Joopa joo, siellä taas yksi pelkuri valittaa, minulla myös koira joka "hyökkää" vastaantulevien ihmisten luo mutta ei suinkaan vihaisena vaan tuttavuutta tekemään, koira vaistoaa jos vastassa onkin ihminen joka reagoi peläten ja tekee siinä tilanteessa väärän liikkeen niin tällaisessa tilanteessa voi jotkut koirat "puolustautua" huitovia käsiä tai jalkoja, ei pidä esim tuijottaa koiraa silmiin vaan paras mennä ohi mitään välittämättä eikä saa ohittaa tahallaan turhan likeltä. Kirkumaanhan siinä ilman muuta kannattaa alkaa, muista myös kirkua kun vastaan tulee epäilyttävän näköinen ihminen, sehän voi hyökätä kadulla kimppuusi.
Vai on olemassa niin viisaita koiria että ne vaistoaa että poliiseilla on aseet, hah hah nyt vitsin murjaisit, voiko oikeasti olla noin tyhmiä ihmisiä, taidat olla trolli pahimmasta päästä.
Kun mitään ei vahinkoa ei sinulle tapahtunut niin miksi vaahtoat, sattuuhan liikenteessäkin vaaratilanteita ja pahempiakin ja useammin kuin näitä koiran hyökkäyksiä, miksi et vaahtoa liikenteessä tapahtuvista vaaratilanteista?- sfgsg
Kyllä se on kuule sinun tehtäväsi pitää huolta, että se piskisi ei pääse hyökkimään kenenkään päälle, olkoon sitten pahat mielessä tai tuttavuutta tekemässä. Monet ihmiset eivät halua tehdä tuttavuutta tuntemattomien kirppusirkuksien kanssa. Joten pidähän rakkisi kurissa. Itse en tee eroaa tuttavallisuuteen ja hyökkäämiseen. Jos koira tulee päälle, se saa kaikissa tapauksissa maksaa siitä vähintään kivulla ja säryllä, vähintään.
Jos kadulla epäilyttävän näköinen (tai ihan sama minkä näköinen) ihminen hyökkää kimppuun, puolustan itseäni, eikä jälki välttämättä ole kaunista. Sama pätee koiriin. Joten pidähän koirasi kurissa, ettei pääse hyökkimään ihmisten päälle. - niksnaks..
Nimim . koiran ystävä. Taidat olla itse trolli, tai sitten olet vatipää. Jos minua vastaan koirasi tulisi ja "hyökkäisi", niin se olisi sen koiran viimeinen hyökkäys. En huitoisi vaan vääntäsin siltä niskat nurin.
- Missä vika?
Vai ei koiraa pidä katsoa silmiin. Olen kyllä asiasta toista mieltä, jos ei ole kyse aidosta sudesta tai sekoituksesta. Oli oikein hyvä ohjelma vasta muutama viikko sitten ihmisen ja koiran suhteesta. Itse pidän niin koirista kuin muistakin eläimistä, mutta ongelmahan on siinä, että koiran omistajia on jos jonkinlaisia. Koiran omistajat tarvitsevat kipeästi koulutusta. Niin, koirathan pitää olla kytkettyinä tai välittömästi kytkettävissä. Tässäkään tapauksessa ei tainnut se välitön kytkentä onnistua.
- zdhbfz
Missä vika? kirjoitti:
Vai ei koiraa pidä katsoa silmiin. Olen kyllä asiasta toista mieltä, jos ei ole kyse aidosta sudesta tai sekoituksesta. Oli oikein hyvä ohjelma vasta muutama viikko sitten ihmisen ja koiran suhteesta. Itse pidän niin koirista kuin muistakin eläimistä, mutta ongelmahan on siinä, että koiran omistajia on jos jonkinlaisia. Koiran omistajat tarvitsevat kipeästi koulutusta. Niin, koirathan pitää olla kytkettyinä tai välittömästi kytkettävissä. Tässäkään tapauksessa ei tainnut se välitön kytkentä onnistua.
>>Niin, koirathan pitää olla kytkettyinä tai välittömästi kytkettävissä. Tässäkään tapauksessa ei tainnut se välitön kytkentä onnistua. >>
Ei vaan koira pitää olla taajamassa koko ajan kytkettynä, ei ainoastaan välittömästi kytkettävissä. Tässä tapauksessa oltiin taajamassa, jolloin koiran pitää olla kytkettynä.
- koira-asiantuntija
Mistäpä tiedät, sinä uhri, että koira oli vihainen? Kerro tälle palstalle ne tunnusmerkit mistä päättelit että koira oli vihainen ja sen mistä tiedät että koira aikoi purra?
- tallustelija..
Tästähän voitas käydä ihan järkeväkin keskustelu ja pohjaksi heitän tuon koira-asiantuntijan kommentin.
Onkos koira vihainen silloin kun se vetää huulet kireelle ja näyttää muristen hampaansa???
Häntäkin saattaa mennä jalkoväliin vaikka joillakin se on luonnostaan.
Minä en oikeastaan mutta keksi.
Kertokaa lisää???
- Rankkuri 88
Kai potkaisit tai löit edes koiraa tai omistajaa?
- zsfgs
Kuulostaa tutun näköiseltä koiralta... Täällä Kuokkalassa on semmoinen. Omistajat ei pidä sitä aina kiinni...
Kannattais pitää. Jos se (tai mikä tahansa koira) hyökkää mun kimppuun, tapan sen välittömästi.- ap.
Yksi lisäsyy siihen, että todella haluan muuttaa pois Kuokkalasta. Täällä on hirveät määrät koiria ja omistajat eivät pidä niitä aina kiinni. Kuitenkin irtaalla olevat koirat, mitä itseni kohdalle on osuneet, eivät siltikään ole olleet pahoja. Täällä on kävelyteillä Kuokkalan keskutaan päin, puistoalueella hirvittävät määrät koiran jätöksiä ja keltaisenaan penkat. Jätöksiä on jopa teillä. Mietin, että mitenkähän Korpelan juhlapaikan maine kestää nuo. Itse en ainakaan haluaisi sinne häitäni.
Olen asunut aika monilla paikkakunnilla, tätä ennen Helsingissä. Sielläkään en nähnyt noin paljoa koiran jätöksiä tiellä ja tien varsilla, mitä täällä. Täällä on kaikkein eniten niitä. Olen miettinyt syitä siihen. Sehän on järjestyssääntörikos jättää koiran uloste keräämättä. Mutta täällä varmasti täytyy lähes jokaisen koirallisen jättää ne jätökset tielle (jopa keskelle kävelytietä), koska niitä on niin paljo. Myös järven jäällä niitä näkee. No, kesällä sitten uivat koiran jätösten seassa.
Mielestäni koira-asuinalueet pitäisi olla erikseen, ettei tarvitse miettiä, uskaltaako lähteä kävelylenkille vai ei. Sekä siitäkin syystä, että allergiset eivät pysty välttämättä asumaan sellaisessa asunnossa, jossa on aiemmin asunut koira. - Viihdyn Kuokkalassa
ap. kirjoitti:
Yksi lisäsyy siihen, että todella haluan muuttaa pois Kuokkalasta. Täällä on hirveät määrät koiria ja omistajat eivät pidä niitä aina kiinni. Kuitenkin irtaalla olevat koirat, mitä itseni kohdalle on osuneet, eivät siltikään ole olleet pahoja. Täällä on kävelyteillä Kuokkalan keskutaan päin, puistoalueella hirvittävät määrät koiran jätöksiä ja keltaisenaan penkat. Jätöksiä on jopa teillä. Mietin, että mitenkähän Korpelan juhlapaikan maine kestää nuo. Itse en ainakaan haluaisi sinne häitäni.
Olen asunut aika monilla paikkakunnilla, tätä ennen Helsingissä. Sielläkään en nähnyt noin paljoa koiran jätöksiä tiellä ja tien varsilla, mitä täällä. Täällä on kaikkein eniten niitä. Olen miettinyt syitä siihen. Sehän on järjestyssääntörikos jättää koiran uloste keräämättä. Mutta täällä varmasti täytyy lähes jokaisen koirallisen jättää ne jätökset tielle (jopa keskelle kävelytietä), koska niitä on niin paljo. Myös järven jäällä niitä näkee. No, kesällä sitten uivat koiran jätösten seassa.
Mielestäni koira-asuinalueet pitäisi olla erikseen, ettei tarvitse miettiä, uskaltaako lähteä kävelylenkille vai ei. Sekä siitäkin syystä, että allergiset eivät pysty välttämättä asumaan sellaisessa asunnossa, jossa on aiemmin asunut koira.mutta tuo on totta, että täällä päin koiria ulkoilutetaan paljon irti hihnasta. Itselleni eiole ollut ongelmia, mutta mietityttää miten silloin pärjätään, kun kaksi toisilleen vierasta koiraa osuu kohdakkain. Ja on täällä myös luonteikkaita pikkuräksyjä, joita ulkoilutetaan asiallisesti hihnassa. Sujuuko kaikki varmasti aina hyvin, kun heitä tulee vastaan laittomasti irti päästetty isompi koira?
- dzgddddd
Viihdyn Kuokkalassa kirjoitti:
mutta tuo on totta, että täällä päin koiria ulkoilutetaan paljon irti hihnasta. Itselleni eiole ollut ongelmia, mutta mietityttää miten silloin pärjätään, kun kaksi toisilleen vierasta koiraa osuu kohdakkain. Ja on täällä myös luonteikkaita pikkuräksyjä, joita ulkoilutetaan asiallisesti hihnassa. Sujuuko kaikki varmasti aina hyvin, kun heitä tulee vastaan laittomasti irti päästetty isompi koira?
Ei suju hyvin. Iso mustanruskea irti oleva koira hyökkäsi pari kuukautta tuossa ihan lähellä pienten koirien kimppuun. Kovaa kirkumista kuului, pikkukoirien omistaja nainen huusi irti irti. Omistajalla ei ollut mitään kiirettä tulla hakeen rakkia pois, ja kun tuli, ei saanut kunnolla totteleen. Yks ilta sama rakki yritti tulla päälle, kun olin lähössä ovesta ulos. Nykyään mullon sen varalle taskunpohjalla yllätys...
- Lapset ensin
Ihan vaan lisätäkseni vettä myllyyn: haistakaa koirienne ***ka kaikki laduille koirien ulosteet jättävät minäminäminäääliölaiskurikoiranomistajat! Liikuntatoimi on esimerkiksi tehnyt meille loistavan hiihtouran Palokkajärven jäälle, mutta muutaman ilmeisesti hieman vajaaälyisen koiranomistajan takia käytettävyys laskee koko ajan :-( Lohikosken kuntopolun vandalisoinnista ei jaksa edes puhua enää...
- Totalitär
Tuohon auttaa esimerkiksi "pienet herkkupalat" ladun varteen. Eipähän pasko enää.
- Lapset ensin
Totalitär kirjoitti:
Tuohon auttaa esimerkiksi "pienet herkkupalat" ladun varteen. Eipähän pasko enää.
Ei ne omistajat niitä taida kuitenkaan syödä - eläimillä itsellään ei ole valmiutta arvioida teon moraalia ja ovat näin syyntakeettomia. Eikä minulla ole koiria vastaan mitään - ainoastaan vajakkiomistajia.
- pikkuhitlerA
Totalitär kirjoitti:
Se on kyllä aika raukkamaista sillä se ei ole koiran vika vaan omistajan, tuollaiset makupalojen kylväjät pitäis viedä montunlaidalle ja...pitäis hieman tajuta kenen syy se on eikä aina syyttää koiraa, miksi et uskalla mennä sanomaan suoraan koiran omistajalle, helppo se on tuollaisen aivottoman finninaaman syyttää viatonta luontokappaletta, katso itse peiliin kuinka ruma naamas on ja vielä läskikin.
- Esa R
pikkuhitlerA kirjoitti:
Se on kyllä aika raukkamaista sillä se ei ole koiran vika vaan omistajan, tuollaiset makupalojen kylväjät pitäis viedä montunlaidalle ja...pitäis hieman tajuta kenen syy se on eikä aina syyttää koiraa, miksi et uskalla mennä sanomaan suoraan koiran omistajalle, helppo se on tuollaisen aivottoman finninaaman syyttää viatonta luontokappaletta, katso itse peiliin kuinka ruma naamas on ja vielä läskikin.
Laksatiivia HK:n siniseen, niin johan on kakkakin paremmin liukenevaa. Ehkä jopa kotimatolle :-)
Ja steel-cap turvatennaria liian tuttavalliselle piskille.
Rotanmyrkky toki kuuluu vain rotille! - 19 v nainen potkii s
Esa R kirjoitti:
Laksatiivia HK:n siniseen, niin johan on kakkakin paremmin liukenevaa. Ehkä jopa kotimatolle :-)
Ja steel-cap turvatennaria liian tuttavalliselle piskille.
Rotanmyrkky toki kuuluu vain rotille!Taitaa olla laksatiivit housuissa hah ha haa, vai turvatennaria..sulle pitäis antaa hieman teleskooppipamppua nuppiin niin alkaisit tajuta missä mennään senkin pervo äijä, rassaa munias siellä hikisessä yksiössäs niin et pura pahaa oloas koiriin.
- Lusiveri
Otappas kuule yhteyttä tuohon Oinos-Lauriin, on muuten aikas kova luu näissä
petoasioissa.. ; )
...Jos vaikka Laren johdolla saisivat pedot jäljitettyä Kuokkalan erämaista. : ) - Canispööh
Koiristit näyttävät olevan sitä mieltä, että syy on aina siinä henkilössä, jonka kimmppun koira hyökkää. Hän muka käyttäytyy väärin, on epäilyttävän näköinen ja pelokas. Tämä on humpuukia!
- keluvexi
Ai tämä meni nyt oikein petokeskusteluksi, entäs minä kun minulla ei ole koiraa vaan häiriköin liikenteessä ja kerrostaloasunnossani, syleksin kadulle ja hädän tullen kusenkin, roskat tiputan kädestäni siihen mihin ne sattuu tippumaan, pullot nakkelen ojiin, naisia katson härskisti ja välillä kaupan jonossa tungen itseni kiinni..muutekin oon kännipäiisäni arvaamaton.
- Kaverisi Jorma
Se on kuule parempi, että lähet keräämään niitä pulloja jotta saat päivän pullon alkosta kun oot niin kamalan kiukkunen.
- keluvexi
Kaverisi Jorma kirjoitti:
Se on kuule parempi, että lähet keräämään niitä pulloja jotta saat päivän pullon alkosta kun oot niin kamalan kiukkunen.
Ei ei, en kerää pullojani vaan kerätköön köyhemmät sillä haen pullorahani sossusta ja se on todela helppoa kun vaan sanoo että kaikki rahat ovat menneet ryyppäämiseen, haistattelen pitkät paskat vaan vastaantulijoille paitsi en koirien omistajille koska olen itsekin joskus koiran omistanut, alkossa olen jo käynytkin ja pian räyhään taas kerrostalossa ja naapurit saa kärsiä per...
- Pullo Eki
keluvexi kirjoitti:
Ei ei, en kerää pullojani vaan kerätköön köyhemmät sillä haen pullorahani sossusta ja se on todela helppoa kun vaan sanoo että kaikki rahat ovat menneet ryyppäämiseen, haistattelen pitkät paskat vaan vastaantulijoille paitsi en koirien omistajille koska olen itsekin joskus koiran omistanut, alkossa olen jo käynytkin ja pian räyhään taas kerrostalossa ja naapurit saa kärsiä per...
Terveisiä Pupuhuhtaan!
- tarkkailija147
Pistäkääpä mieleen tuo viesti edellä jossa uhattiin myrkyttää koiria "herkkupaloilla" jos alkaa löytymään sellaisia niin yksi varma epäilty tai ainakin yllyttäjäksi voidaan katsoa.
- samaamieltäminä
Totalitär ja Era R ovat ainakin nyt epäiltyjen listalla, jos vähänkin viitteitä myrkkypaloista niin heti ilmoitus poliisille ja miksipä ei voisi ilmoittaa jo heti, kun klikkaa "ilmoita asiattomasta viestistä"-linkkiä niin sieltä pääsee suoraan jättämään poliisille vihjeen. Itse aioin ainakin ilmoittaa välittömästi, tuollaiset terrorisoijat kuriin.
Tarkkailkaa koirien omistajat maastoa ja ilmoittakaa heti havannoista jos näkyy esim makkaranpaloja saadaa yllyttäjät ja myrkyttäjät tuomiolle, eiköhän siitä vähint. 1 kk ehdotonta tule. - awrw
samaamieltäminä kirjoitti:
Totalitär ja Era R ovat ainakin nyt epäiltyjen listalla, jos vähänkin viitteitä myrkkypaloista niin heti ilmoitus poliisille ja miksipä ei voisi ilmoittaa jo heti, kun klikkaa "ilmoita asiattomasta viestistä"-linkkiä niin sieltä pääsee suoraan jättämään poliisille vihjeen. Itse aioin ainakin ilmoittaa välittömästi, tuollaiset terrorisoijat kuriin.
Tarkkailkaa koirien omistajat maastoa ja ilmoittakaa heti havannoista jos näkyy esim makkaranpaloja saadaa yllyttäjät ja myrkyttäjät tuomiolle, eiköhän siitä vähint. 1 kk ehdotonta tule.Ja tarkkailkaa samalla, että koira pysyy hihnassa.
- niin.
Tarkkailkaa koirien omistajat maastoa ja ilmoittakaa heti havannoista jos näkyy esim makkaranpaloja saadaa yllyttäjät ja myrkyttäjät tuomiolle, eiköhän siitä vähint. 1 kk ehdotonta tule.Järjestyssääntö rikos on jättää koiran jätkökset keräämättä. On myös rikos kuljettaa koiraa irtaallaan. Mielestäni rikollista on myös aiheuttaa sivullisille vaaraa uhkailevista koirista.
- sfdgzs
niin. kirjoitti:
Järjestyssääntö rikos on jättää koiran jätkökset keräämättä. On myös rikos kuljettaa koiraa irtaallaan. Mielestäni rikollista on myös aiheuttaa sivullisille vaaraa uhkailevista koirista.
Oon ajatellut, että pitäis alkaa kulkea kameran kanssa pihalla ja kuvata videota tai kuvia näistä irrallaanpitämisrikoksista ja keräämättä jättämisistä. Kuvista on helppo sitten poliisin tunnistaa henkilö, vielä jos seuraan kotiovelle asti, ja katon nimen ja osoitteen.
Kohta rupee porukalle ropiseen sakkoja!!
Ja videoitahan voisi laittaa youtubeen, että porukka saa katsella rikoksentekijöitä itse teossa, ja nimiä vois julkaista. - keoffre
niin. kirjoitti:
Järjestyssääntö rikos on jättää koiran jätkökset keräämättä. On myös rikos kuljettaa koiraa irtaallaan. Mielestäni rikollista on myös aiheuttaa sivullisille vaaraa uhkailevista koirista.
Äläpäs levitä valheellista tietoa, katso vaikka googloesta milloin saa koiraa pitää irrallaan ja mitä tuo paskojen keräämättä jättäminen tähän tapaukseen liittyy?
- <sfvbsb
keoffre kirjoitti:
Äläpäs levitä valheellista tietoa, katso vaikka googloesta milloin saa koiraa pitää irrallaan ja mitä tuo paskojen keräämättä jättäminen tähän tapaukseen liittyy?
Järjestyslaki 27.6.2003/612 14 §:n mukaan:
"Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi «koiran» omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että «koiran» uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. «Koiran» tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.
Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.
" - totuuskomissio.
Tarkkailkaa koirien omistajat maastoa ja ilmoittakaa heti havannoista jos näkyy esim makkaranpaloja saadaa yllyttäjät ja myrkyttäjät tuomiolle, eiköhän siitä vähint. 1 kk ehdotonta tule.Kuuleeko maasto? Onko näkyny makkaranpaloja?
Makkaranpalan luvaton hallussapito? Vuh vuh.
- "tri mielenkääntäjä"
Nyt saa koirat olla irti mutta lain mukaan välittömästi kytkettävissä, kyllä oikeus voittaa, jos laki ei myrkyttäjiä tavoita niin karman laki ainakin, heillä ei ole kaikki kotona, heillä on itsellään paha ongelma joka ei valitettavasti parane kuin suljetulla osastolla ja mömmöjen kera.
- zdfdd
Jos koira on vaikkapa kahden metrin päässä omistajasta, se ei ole välittömästi kytkettävissä.
- keoffre
zdfdd kirjoitti:
Jos koira on vaikkapa kahden metrin päässä omistajasta, se ei ole välittömästi kytkettävissä.
Katsopas lakiteksti siitä äläkä kommentoi kun et tiedä asiasta mitään, laki se on määritellyt milloin se on välittömästi kytkettävissä etkä sitä sinä tee!
- fxdhnjfxd
keoffre kirjoitti:
Katsopas lakiteksti siitä äläkä kommentoi kun et tiedä asiasta mitään, laki se on määritellyt milloin se on välittömästi kytkettävissä etkä sitä sinä tee!
Tässä sulle lakia. Taajamassa tavallinen lemmikkikoira on pidettävä koko ajan kytkettynä. Jyväsjärven jää on taajamaa.
Järjestyslaki 27.6.2003/612 14 §:
" 14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi «koiran» omistajan tai haltijan on:
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että «koiran» uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. «Koiran» tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.
Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä."
- jolkutelkoon hihnass
Ei saa koiria myrkyttää.
Ei kuitenkaan saa pitää isoja koiria vapaana. Minulle on jäänyt pienoinen kammo koirista, koska muutamaan otteeseen suuri koira on "karannut" päälle.
Aiemmin, kun koiria sai pitää vapaana, jolkotteli raitilla suuri koira. Se nousi aina jonkun lapsen selkään nostamalla etujalat olkapäille. Oli kammottavaa, kun se kerran nosti käpälänsä minunkin olkapäille.
Rauha koirille ja ihmisille!- keoffre
Katsoppas sinäkin vaikka googlesta milloin koiria sa pitää irrallaan ja milloin ei ja siellä ei ole erikseen mainittu että isoja koiria ei saisi pitää irrallaan.
- dzgnd
keoffre kirjoitti:
Katsoppas sinäkin vaikka googlesta milloin koiria sa pitää irrallaan ja milloin ei ja siellä ei ole erikseen mainittu että isoja koiria ei saisi pitää irrallaan.
Katsoppas sinäkin vaikka Finlexistä ennemmin kuin googlesta: Järjestyslaki 27.6.2003/612 14 §.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612
- dfzsg
Jos koira pystyy "karkaamaan päälle", se ei ole ollut välittömästi kytkettävissä.
- ja topikki lukkoon
Koira foorumilla nämä paskanjauhannat jatkossa.
- elä höpötä
Tässä puhutaan jyväskyläläisen koiran hyökkäämisestä jyväskyläläisen ihmisen kimppuun, joten tämä kuuluu Jyväskylä-palstalle.
- mihin järki katosi
Pian alkaa koiranpaska-keskustelut niinkuin joka kevät kun alkaa tienpenkat sulaa, ihmisten kusilammikoista ei kukaan valita esim kävelykadulla viikonloppuisin eikä muistakaan ihmisen tekemistä sotkuista, on se vaan kumma juttu, akateemisesti koulutettu, hyvin pukeutunut, meikattu ja muutenkin fiksun näköinen nuori nainen saa kusta lorottaa aivan rauhassa hame korvissa ravintolaillan jälkeen kadulla, eikä kukaan sitä kommentoi missään, tietty osaahan sitä kusta seinälle pultsarikin mutta se on vieläkin hyväksyttävämpää, vanhukset saa ryöstää ja pahoinpidellä huumehippi ja ei siitä tällaista keskustelua synny mutta annas olla jos koiralla näkyy hampaat niin johan on myrsky sen jälkeen ja lahtausmieli-ala.
- Doktor No
Jahas ja taas on piikitetty kannabista.
- mihin järki katosi
Ei kuule olla koskaan edes nähty kannabista eikä edes sikapiikkiä otettu vaan ihan totista totta tuossa edellisessä viestissä turisin, niin se vain on tämä nykymaailman meno, ihmiset saa tehdä mitä lystää, mopo-ja skootteriterroristit alottaa taas pärinän kun kevät saapuu, vappuna kustaan ja paskannetaan joka nurkalla ja sotketaan niin vietävästi paikkoja ihan kuin maailman lopun edellä.
Mölistään ja tapellaan, tapetaan toisiamme, muka työläisten juhla. paskan marjat, teinien ja muiden urpojen juoppojuhla kuten muutkin viput vaput ja mittuvaarit sekä muut kissanristiäiset, ei tartte kummoista juhlaa niin jo on teinitytöt hihitysjuomineen äs-marketin nurkalla kuset housuissa hihittämässä ja lökäpöksynäppylänaamat kyttäävät vieressä kuin mykkä v....a ja kun ei lykästä niin rikotaan ikkunat ja potkitaan roskikset nurin sekä syleksitään pankkiautomaatit räkään ja potkitaan autoken peilit pillun päreeksi.
Vanhemmat nukkuu onnellista kossuvissy-untansa ja aamulla punasilmäisinä uutisia lukevat ja höpöttävät että: "onneksi ei meidän lapset.."
vaan kun eivät usko että juuri se, muutama vuosi sitten se herttainen äidin oma talttahammas on tullut ikään jolloin on ryhmässä näytettävä kuinka hajotetaan 88-vuotiaan mummon rollaattori ja ollaan näin teinityttöjen silmissä sankareita..mutta annas olla kun naapurin musti vääntää hädässään vetelän tortun nurmikolle jota ei edes saa kaavittua kikkarepussiin eikä oikein tällaisessa "hajoita ja hallitse"-maailmassa viitsikään kerätä niin siitähän äläkkä nousee, läjästä minkä sade hajottaa mutta kaljapullojen sirpaleita ei sade hajoita eikä korjaa sitä näppynaaman hajoittamaa rollaattoria.- angstattaa
Ei kannata inistä kersojen dokaamisesta - se on vain ohimenevä vaihe elämässä ja ihan kelpo veronmaksajia niistäkin tulee, kun tajauvat, että kaikki mikä särjetään pitää myös maksaa. Kolmansissa maissa kuolee päivittäin tuhansia ihmisiä nälkään ja tauteihin ja blaa blaa blaa....
Näissä netin lokakaivoissa saamme puhua ihan mistä itse haluamme ja kaikilla on oikeus olla osallistumatta keskusteluun ja luoda omat itseään askarruttavat keskustelut. Vaikka koiranpaska ja aivottomat koiranomistajat eivät ole maailmankaikkeuden suurin ongelma, niistä saa ja pitää keskustella.
**tuttaa ihan suunnattomasti tuo vastuutaan pakoilevien koiranomistajien tyhmyytensä vertaaminen milloin autojen aihuttemiin haittoihin ("kakasta kasvaa kukka, mutta öljy tappaa sen" ), milloin kakaroiden mellastamiseen. Vaikka pidänkin koirista, olen oppinut inhoamaan niitä ympäristössäni tuollaisten idioottien takia.
- Kellari faija
Pitääkö se rollaattori jättää ulos särjettäväksi?
- dogshit
Minä olen tarjonnut koirille nitroa suihkeene ja makupalana. Kummasti rauhoittuvat. Täytyy kohta lisätä annostusta.
- helppoa kun viitsii
Itselläni koira joka ei koskaan vihainen vaan erittäin ystävällinen ja jonkun tullessa vastaan, koirani ottaa muutaman askeleen kohti tulijaa koska haluaisi tehdä tuttavuutta, useasti tökkääkin kuonollaan esim käteen tai jalkaan merkiksi että tässä minä oon. leikitäänkö, pidän kuitenkin varani että fleksin naru ei riitä perille asti sillä moni säikähtää jo tätä koiran askeleitten ottoa lähemmäs, tämän tekee myös siksikin että haluaisi nuukaista esim kenkiä, lahjetta..se on koiran tyyli tehdä sosiaalista tuttavuutta, nuuhkiminen siis..tottumattoman on vaikea luultavasti koian ilmeistä päätellä onko koira vihainen vai ei, silloin jos pelkää koiria niiin kannattaa mennä ohi hieman kauempaa eikä aivan vierestä eikä tuijottaa koiraa silmiin eikä huitoa kädellään ja vielä pahempaa jos alkaa huitomaan esim sateenvarjolla kohti koiraa..onpa vastaan tullut sellainenkin tilanne että äiti tuli vastaan pikku poikansa kanssa ja tämä pieni poika huitaisi koiraani aurauskepin pätkällä jota kantoi mukanaan, mutta eipä siinä mitään, tilanne meni onnellisesti ohi, kyllä tuonne poluille ja teille mahtuu niin koirat kuten kävelijätkin ja hiihtäjät kun vai itsekukin ajattelemme mitä teemme, koiranomistajatkin voisivat hieman ottaa taka-askeleen tässä asiasa eikä tartte olla polkujen ja teiden valtiaita vaikka onkin koira mukana. ja mielestäni koira pidettävä kytkettynä vaikka kuinka olisi irtipitoaika käsillä. Silloin kun on satavarma ettei ketään muita ole lähettyvilläkään niin voi juoksuttaa koiraa irti mutta silloinkin valppaana heti kytkemään koira kiinni nin vältytään katastrofeilta ja samoin myös fleksin naru lyhyellä ja lukittuna kun tulee vastaan tai ohittaa joku.
- sfbgasw
Mikä irtipitoaika? Miten niin voi juoksuttaa taajamassa irti?
---
Järjestyslaki 27.6.2003/612:
" 14 §
Koirakuri
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)" - helppoa kun viitsii
Olenko puhunut mitään koiran juoksuttamisesta irti taajamassa?? NO EN!
Irtipito ajalla tarkoitan sitä aikaa jolloin koiraa saa pitää ilman että se on kytkettynä, esim maastossa metsästyskoirat, jäljestyskoirat..
Olisi pitänyt tarkentaa tuo asia edelliseen viestiini.
Onko muuten esim järven jää. esim Jyväsjärvi, taajama-aluetta?
Saako taajama-alueella ajaa moottorikelkalla? - koirien ystävä,.
Hommatkaa jostain nitro-suihke. Tuhmatkin koirat pitävät siitä. Sitä on helppo suihkuttaa ärisevän koiran kitaan.
- oikea koirien ystävä
Eiköhän tässä mennä jo rikoksen poluille yhtälailla jos nitrosuihkeella aletaan "vihaista koiraa" suihkuttamaan, entäpäs jos tuuli tuo suihkeen siinä tohinassa koiraa taluttavan kasvoille, voi olla että suihkuttaja saa syytteen pahoinpitelystä.
Suosittelen enemminen turvasuihketta joka on laillinen tapa puolustautua mutta silloin kannattaa varata kaksi turvasuihketta sillä ensimmäinen jos tyhjenee koiraa vastaan niin toisen tarvitset koiran taluttajaa vastaan, mutta laillisella turvasuihkeella et ainakaan saa syytettä nitrosuihkeella suihkuttamisesta.- helv enkel
Suosittelen kipeästi hieman väistämään kun tulen koirani kanssa vastaan sillä vedän turpaan armotta jos joku tulee liian lähelle minua ja koiraani.
- hawhaw
helv enkel kirjoitti:
Suosittelen kipeästi hieman väistämään kun tulen koirani kanssa vastaan sillä vedän turpaan armotta jos joku tulee liian lähelle minua ja koiraani.
Tyypillinen koiranomistajien yli-ihmisasenne. He kuvittelevat koiran antavan heille lisää arvovaltaa.
- Baotian 50cc
Ei pelkoa, koirat haisee paskalle
- hahhah hah hah ahahh
Nuuhki ittees äläkä koiria, niin tiedät kuka haisee ja mille!
- Le Mal'e
Tiedän, että tuoksun; Giorgio Armani - Armani di Gio:lle.
- Hahhaha hahah hahahh
Homojen hommaa! Homot tuoksuu.
- niin ja
juntit haisee :)
- hahah hahha hahaha a
..Iiik..tupsutanpa vähän hajuvettä kainaloon..iik..tais tulla liikaa..hupskeikkaa pimpelipom, nami nami.
- Pikku vinkki juntti
Ei näköjään peräkammarin bensalenkkari tiedä että hajuvettä käyttää naiset ja partavettä miehet.
- lilangel.miss
Tuollaiset saa!?&%! sairaat sekopäät jotka tätä tekee puolustuskyvyttömille koirille pitäisi viedä ladon taakse ja ta!&!a!!!
Tulisi tuo sairas sadistinen kaheli niiden myrkkyjensä kanssa minun luo niin löytäisi ne sieltä missä päivä ei paista ja sitten toivonmukaan pitkä ja hidas kuolema hänelle itselleen niistä!- aesgawr
Tämä on vihapuhetta.
- lilangel.miss
No eipä ole ainakaan viha tekoja joita taas nuo sairaat myrkyttäjät harrastavat, mutta jos se minusta olisi kiinni niin kyllä minäkin niille niitä tekisin jos vastaan tulisi tuollaisia sekopäitä myrkkyjensä kanssa.Ei voi muuta sanoa kun että kyllä vaan niin punasta alkaa näkemään tuollaisista sairaista yksilöistä! >:E
- waeg
Vihapuhetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339