Olen ensi vuonna menossa sinne 5kk asumaan. Olisi mitä mukavinta kuulla siellä käyneiden mielipiteitä paikasta. Onko pohjoisessa mitään näkemistä?
Kuulin vain, että on vähän unelias kaupunki.
Kiel/Saksa
4
487
Vastaukset
- Erkan
Ihan varmasti ei ole...
- ihan jes
ja sieltä on lyhyt matka Lybeckin jossa on vähän säpinää kuitenkin. älä masennu aik. kirjoituksista, on mukava vaihtaa paikkaa, oli se missä tahansa niin aina uutta ja erilaista. toivottavasti viihdyt.
- heis
Unelias verrattuna mihin? Ehkä New Yorkiin tai Beijingiin ainakin. Mutta tosiasia on että Kiel on Schleswig-Holsteinin pääkaupunki, 230 000 asukasta, yliopisto ym. kouluja, suuri satamakaupunki. Varmasti ei unelias verrattuna Seinäjokeen tai Pihtiputaaseen!
Itselläni on kokemusta vain yhden päivän opintovierailulta, mutta kaikki positiivista: upea rantabulevardi, monipuolisia kauppoja, mielenkiintoista kaupunkisuunnittelua ja arkkitehtuuria. Jo valtameren aistiminen ihan läheltä vie pois uneliaisuudenrippeetkin! Ja saksalaiset ei ihmisinä anna tilaa uneliaisuudelle...
Osaathan saksaa, niin saa aina enemmän irti!
Viel Spass in Kiel!Heis
PS. Lübeck on kans hieno paikka, mutta paljon pienempi kuin Kiel ja erilainen.- silver
Kiitos, ehkä turhaa vouhotan. Kun olen koko ikäni asunut meren äärellä, nyt harmittaa etten hakenut jonnekin sisämaahan. Mietin sitäkin, onko koko Pohjois-Saksa vain alankoa ilman silmäiniloa... vähän matkustellakin tekisi mieli ja siinä "lähistöllä" nyt on vain Hamburg ja Amsterdam. No, onhan se Lubeck melkein vieressä jos Ryanilla haluaa matkustaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244