avensis puoltaa.

pettyny.

oisko aurauskulmat, sekasin auto puoltaa vasemmalle. 2009 vuosimalli. vai iskarit rikki. ajettu 100tuhatta kilometriä.auto syö myös öljyä.vaihtovälillä kerran.joutuu lisäämään.onko tämä normaalia.tojotassa kertokaa.eikokemusta. ostin auton puolivuotta sitten.

33

1597

    Vastaukset

    • Tarkistuta kulmat. Nehän voi olla ajettu solmuun, edellisen omistajan toimesta.

    • Autossasi on takuu voimassa. Siis Toyota huoltoon vaan asiaa hoitamaan.

      • Autolla on jo takuu päättynyt, koska 100tkm. on jo täynnä. Aurauskulmat jos meinaa saada takuuseen, niin pitää kyseinen asia hoitaa ennen tai viimeistään silloin kun vapaaehtoista ensihuollon ajankohta on.


      • Taisi kuitenkin päättyä 100tkm kohdalla...


      • Aurauskulmat ja taku kirjoitti:

        Autolla on jo takuu päättynyt, koska 100tkm. on jo täynnä. Aurauskulmat jos meinaa saada takuuseen, niin pitää kyseinen asia hoitaa ennen tai viimeistään silloin kun vapaaehtoista ensihuollon ajankohta on.

        Jos kilometrit on satkun pinnassa, niin kokemukseni sanoo että on mahdollista saada asia kuntoon takuun piirissä....Kysymys on näet Toyotasta - ei VW:stä tai ranskiksista.


    • Tampion tökerö aloitus...

    • Yllätävän paljon on kyseisellä autolla ajettu. Kyllähän ne iskarit menee helposti kovilla pakkasilla hajalla, kun ajelee jää polanteiden ylitse vauhdilla. Vieläkö uudet Toyotan moottorit veisi öljyä, uskomaton homma.

      • Iskunvaimentimien kunto ei vaikuta ohjauksen puoltamiseen.


    • Oletko tarkistanut ilmanpaineet? Jos vaikka toisessa eturenkaassa on vähemmän....

    • Sama homma itellä (Avensis -09) ja monella muullakin, että auto puoltaa.
      Takuuseen ei mene jos asiasta ei huomauta ennen vapaaehtoista ensihuoltoa, niin kuin joku aikasemmin mainitsikin. Itsekin kysyin tuosta asiasta Toyota huollosta ja noin se menee.
      Tekniikan maailman Avensis-kestotestestissä oli manittu samasta asiasta, eikä puoltamista saatu häviämään vaikka aurauskulmia säädettiin eli jonkin sortin ominaisuus joissakin yksilöissä.
      Itse ajattelin käydä tässä lähiaikoina kuitenkin säätään aurauskulmat ja katsoa josko se auttaisi.

    • Säädätin aurauskulmat muutamaan kertaan ja puoltamista esintyy vähemmän nyt. Pitää vain löytää hyvä hulto mikää osaa säätää kyseiset auraukset kohdalleen ja miten paljon laitetaan auraus eteen ja taakse jos sitä voi muutamasti millistä sanoa.

      • Tänään säädetty ei käy enää huomenna, ei löydy oikeita säätöjä sitten millään. Mitenkähän muut merkit osaa tehdä autoja, joiden ajettavuus pysyy hyvänä vuodesta toiseen, oli oikeat ilmanpaineet tai ei.


    • Tojotan kuuluu puoltaa vasemmalle. Tällöin se on kuskin kanssa samalla aaltopituudella.

      • "Tojotan kuuluu puoltaa vasemmalle" Miten tuon perustelet?

        Minun Toyota Avensis puoltaa hieman oikealle. Vaikuttaako tien kaltevuus vai onkohan ominaisuus?


      • eerops kirjoitti:

        "Tojotan kuuluu puoltaa vasemmalle" Miten tuon perustelet?

        Minun Toyota Avensis puoltaa hieman oikealle. Vaikuttaako tien kaltevuus vai onkohan ominaisuus?

        että ominaisus on ! Käytän tänään säädättämässä säädöt kohdalleen niin näkee puoltaako vielä oikealle.


      • Ave on demareiden automerkki. Rollalla ajelee työttömät ja luuserit. Demujen kannatus laskusuunnassa. Tojon taso laskenut. Entinen katsastustilastojen ehdoton ykkönen on uusien mallien myöstä vajonnut sijoille 24-49. Se tarkoittaa, että Toyota on hävittänyt myyntivalttinsa eli ylivoimaisen luotettavuuden. Tojot nykyisin suurikulutuksisia ja runsasvikaisia autoja ja erittäin kalliita huoltaa ja korjata. Korjaamotoiminta on laskettu ala-arvoiseksi. Palvelu on jätkämäistä, jopa epäkohteliasta ja maksavaa asiakasta halventavaa(vert. japanin ydinvoima..!!!!). Joku peilikin maksaa 500 euroa. Siis mitä vittua tommonen hinnoittelu on. Viimeinen Tojo menossa ja merkki vaihtuu keväällä.


    • Nykyautoissa on renkaiden leveydet kasvaneet viimeisen kymmenvuodenaikana.
      itselle kävi kerran niin, että uusi Mondeo söi eturenkaat finaaliin jo 15 000 Km:n ajossa. Nelipöyräsuuntaus oli "kuulemma" tehtaan antamien teleranssien rajoissa.Säädettiin kuitenkin uudelleen.
      Imeisen tarkkaa on tuo suuntaaminen. Vika ei toistunut.

    • 2009 mallissa on sähkötehostin viekää huoltoon toyotalla on huollossa tieto että rattiakselia pitää kääntää pari pooria niin sähkömootorin mangeeti herkee vaikuttamasta itsellä avensis 09 ajetut 47 tuhatta vaiva oli uutena korjasivat 30 huollossa viitasaarella

      • tuota tiennyt edes Tekniikan maailman testiryhmä, tulivat siihen tulokseen että on auton ominaisuus. Olisi luullut huollon sanoneen kyseisestä viasta.
        Säädättivät auraukset kohdalleen ja myöhemmin 30tkm. huollossa säädättivät ratin suoraan, koska aurauksia säädettäessä oli jäänyt ratti vinoon, joten lopputulos oli ominaisuus.


      • voimat taitaa olla hyvin pienet kyseisessä asiassa, joten epäilen koko juttua.


    • kantsii kokeilla ainakin meillä autoi puolti tosi pahasti vasemmalle

    • se on avensiksen tyyppivika kun on ajettu 100000
      kori pehmenee ettei sillä voi kärryä vetää ollenkaan
      auto venyy jos raskas kärry perässä

      • Jaa. Mulla ajettu yli 300 tkm ja asuntovaunua vedelty lukuisia kesiä. Ei mitään vaikutusta koriin, koneeseen, laatikkoon tai vetolaitteisiin.
        No, jarrupaloja kuluu vähän enemmän.
        Se on suorastaan siunaus, että on Aisin vaihteisto, eikä dsg.


    • Minkä kokoiset renkaat on alla?? Pelti vai alu vanteet?

    • Nuljuja luikeroita ne ovat Avet , yök.

    • Ei puolla mihinkään jos on kulmat kunnossa, renkaat kunnolliset ja rengaspaineet oikein. Nyt mene kipin kapin auton kanssa nelipyöräsäätöpukille asiansa osaavaan liikkeeseen niin tulee kuntoon, pelkkien aurauksien säädöillä ei hommasta tule mitään.
      Vialliset iskarit voit unohtaa niillä ei ole mitään tekemistä puoltamisen kanssa.

      • Ja tekniikan maailman porukka ei näitä älynnyt kokeilla?


    • Itselläni on -08 D4D 150 Avensis jonka nelipyöräsuuntaus on todella haastavaa. Tietokoneen ilmoittamat arvot eivät pidä paikkaansa ainakaan taka-akselin osalta. Kolmannella kerralla saatiin kohdalleen kun säädettiin annettujen arvojen yli hieman.

    • Ihan sama riesa oli entisessä corollassani joka oli uudesta asti saman tapainen puoltaja, joko oikealle tai vasemmalle.
      Tuo ei ole vika, vaan se on ominaisuus, eikä sitä oikein mitenkään pois saa vaikka rengaspaineitakin olisi muuttanut.
      Jos mielit vaihtaa uudempaan autoon, käy ihmeessä koeajamassa muitakin merkkejä, kuin Toyota autoissa on edelleen isoja eroja vielä nykypäivänäkin.
      Itse vaihdoin Corollan toissa vuonna pois uuteen J-kormallin Astraan ja hämmästys oli suuri miten ajo-ominaisuuksissa ja muutenkin yleisesti on eroja autoissa. Sen sijaan 6-kopan Golfissa kanssa verrattuna J-korimallin Astraan en käyttöominaisuuksissa suuria eroja havainnut, jos en olisi Astraa valinnut niin sitten Golf.
      Mutta Corollaan ei paluuta ole, pitkää mökkimatkaa ajavana ajo-ominaisuudet korostuvat. Kaupunkiajossa Corolla huono ohjaus ei juurikaan haitannut.

      • Kuusakosken jäljiltä sinunkin pihasi tulee vihreämmäksi.


      • Muutkin ovat näköjään vaihtaneet Toyotasta pois,kun takavuosien suosikki corolla, nyt auris/corolla ole ollut aikoihin enää parhaiten myyvien joukossa, Avensis taitaa olla ainoa, mikä vielä myy jotenkuten.
        Taitaapi olla tulevaisuudessa niin, että Suomalaiset ajavat muilla autoilla, kuin juuri Toyotalla.
        Toyotan ongelma on kehno mallivalikoima erityisesti corolla/auris kokoluokassa, ei ole farkkua, ei bensaturboa. Lisäksi auton vetokyky jarruttomalla peräkärryllä on heikko 450kg, kun useimmissa eurooppalaisissa se on vähintään 200kg enemmän. Onko sitten niin, että alusta, jousitus tai jarrut niin heikot, että ei voi kuljettaa enempää.


    • Jos olis enemmän ajettu niin yksi todennäköinen syy voisi olla jommankumman puoleinen raidetangon pään pallonivelen väljyys.
      Itselläni oli aikoinaan Vento jossa oli sama taipumus vetää oikealle ja syy oli kuskin puoleinen raidetangon ulommaisen pään väljyys.
      Nykyään mennään Avella myös...

      • Toyotan tukivarret ja muut alustan osat on niin heppoisin että jos ajaa kiville tai montuun, niin suuntaukset menee heti vituralleen. 100tkm on jo paljon Toyotalle.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä aloitus Martinan uudesta miehestä?

      Ruotsalainen miljonääri ja viettivät lomaa Dubaissa.
      110
      7158
    2. THL: Suomen tautitilanteesta huonoja uutisia - epidemia lähellä kiihtymisvaihetta - Kiitos Lintilä!

      THL: Suomen tauti­tilanteesta huonoja uutisia – epidemia lähellä kiihtymis­vaihetta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006638469.html "STM ja THL arvio
      Maailman menoa
      91
      2746
    3. Martinan uus äijä, turkkilainen miljonääri

      Joka asuu nyt Ruotsissa. 7 pvää. Aivan holtitonta toi meno. Ei kestä olla ilman äijää, ei kestä arkea, ei kestä olla pienten lastensa kanssa, tääkin
      143
      1692