oisko aurauskulmat, sekasin auto puoltaa vasemmalle. 2009 vuosimalli. vai iskarit rikki. ajettu 100tuhatta kilometriä.auto syö myös öljyä.vaihtovälillä kerran.joutuu lisäämään.onko tämä normaalia.tojotassa kertokaa.eikokemusta. ostin auton puolivuotta sitten.
avensis puoltaa.
34
5695
Vastaukset
- Älykäs
Tarkistuta kulmat. Nehän voi olla ajettu solmuun, edellisen omistajan toimesta.
- 3 v takuu
Autossasi on takuu voimassa. Siis Toyota huoltoon vaan asiaa hoitamaan.
- Aurauskulmat ja taku
Autolla on jo takuu päättynyt, koska 100tkm. on jo täynnä. Aurauskulmat jos meinaa saada takuuseen, niin pitää kyseinen asia hoitaa ennen tai viimeistään silloin kun vapaaehtoista ensihuollon ajankohta on.
- hyvin on tietoa
Taisi kuitenkin päättyä 100tkm kohdalla...
- Kannattaa selvittää
Aurauskulmat ja taku kirjoitti:
Autolla on jo takuu päättynyt, koska 100tkm. on jo täynnä. Aurauskulmat jos meinaa saada takuuseen, niin pitää kyseinen asia hoitaa ennen tai viimeistään silloin kun vapaaehtoista ensihuollon ajankohta on.
Jos kilometrit on satkun pinnassa, niin kokemukseni sanoo että on mahdollista saada asia kuntoon takuun piirissä....Kysymys on näet Toyotasta - ei VW:stä tai ranskiksista.
- Joku Citikka
Tampion tökerö aloitus...
- Öljyä ?
Yllätävän paljon on kyseisellä autolla ajettu. Kyllähän ne iskarit menee helposti kovilla pakkasilla hajalla, kun ajelee jää polanteiden ylitse vauhdilla. Vieläkö uudet Toyotan moottorit veisi öljyä, uskomaton homma.
- 20
Iskunvaimentimien kunto ei vaikuta ohjauksen puoltamiseen.
- Anonyymi
20 kirjoitti:
Iskunvaimentimien kunto ei vaikuta ohjauksen puoltamiseen.
Kyllä vaikuttaa
- eerops
Oletko tarkistanut ilmanpaineet? Jos vaikka toisessa eturenkaassa on vähemmän....
- karime
Sama homma itellä (Avensis -09) ja monella muullakin, että auto puoltaa.
Takuuseen ei mene jos asiasta ei huomauta ennen vapaaehtoista ensihuoltoa, niin kuin joku aikasemmin mainitsikin. Itsekin kysyin tuosta asiasta Toyota huollosta ja noin se menee.
Tekniikan maailman Avensis-kestotestestissä oli manittu samasta asiasta, eikä puoltamista saatu häviämään vaikka aurauskulmia säädettiin eli jonkin sortin ominaisuus joissakin yksilöissä.
Itse ajattelin käydä tässä lähiaikoina kuitenkin säätään aurauskulmat ja katsoa josko se auttaisi. - Auraus
Säädätin aurauskulmat muutamaan kertaan ja puoltamista esintyy vähemmän nyt. Pitää vain löytää hyvä hulto mikää osaa säätää kyseiset auraukset kohdalleen ja miten paljon laitetaan auraus eteen ja taakse jos sitä voi muutamasti millistä sanoa.
- tarkka kuin formula
Tänään säädetty ei käy enää huomenna, ei löydy oikeita säätöjä sitten millään. Mitenkähän muut merkit osaa tehdä autoja, joiden ajettavuus pysyy hyvänä vuodesta toiseen, oli oikeat ilmanpaineet tai ei.
- Taustapeilistä näkyy
Tojotan kuuluu puoltaa vasemmalle. Tällöin se on kuskin kanssa samalla aaltopituudella.
- eerops
"Tojotan kuuluu puoltaa vasemmalle" Miten tuon perustelet?
Minun Toyota Avensis puoltaa hieman oikealle. Vaikuttaako tien kaltevuus vai onkohan ominaisuus? - Epäilen...
eerops kirjoitti:
"Tojotan kuuluu puoltaa vasemmalle" Miten tuon perustelet?
Minun Toyota Avensis puoltaa hieman oikealle. Vaikuttaako tien kaltevuus vai onkohan ominaisuus?että ominaisus on ! Käytän tänään säädättämässä säädöt kohdalleen niin näkee puoltaako vielä oikealle.
- viimeiset metrit
Ave on demareiden automerkki. Rollalla ajelee työttömät ja luuserit. Demujen kannatus laskusuunnassa. Tojon taso laskenut. Entinen katsastustilastojen ehdoton ykkönen on uusien mallien myöstä vajonnut sijoille 24-49. Se tarkoittaa, että Toyota on hävittänyt myyntivalttinsa eli ylivoimaisen luotettavuuden. Tojot nykyisin suurikulutuksisia ja runsasvikaisia autoja ja erittäin kalliita huoltaa ja korjata. Korjaamotoiminta on laskettu ala-arvoiseksi. Palvelu on jätkämäistä, jopa epäkohteliasta ja maksavaa asiakasta halventavaa(vert. japanin ydinvoima..!!!!). Joku peilikin maksaa 500 euroa. Siis mitä vittua tommonen hinnoittelu on. Viimeinen Tojo menossa ja merkki vaihtuu keväällä.
- kpg1
Nykyautoissa on renkaiden leveydet kasvaneet viimeisen kymmenvuodenaikana.
itselle kävi kerran niin, että uusi Mondeo söi eturenkaat finaaliin jo 15 000 Km:n ajossa. Nelipöyräsuuntaus oli "kuulemma" tehtaan antamien teleranssien rajoissa.Säädettiin kuitenkin uudelleen.
Imeisen tarkkaa on tuo suuntaaminen. Vika ei toistunut. - akaup
2009 mallissa on sähkötehostin viekää huoltoon toyotalla on huollossa tieto että rattiakselia pitää kääntää pari pooria niin sähkömootorin mangeeti herkee vaikuttamasta itsellä avensis 09 ajetut 47 tuhatta vaiva oli uutena korjasivat 30 huollossa viitasaarella
- Eipä
tuota tiennyt edes Tekniikan maailman testiryhmä, tulivat siihen tulokseen että on auton ominaisuus. Olisi luullut huollon sanoneen kyseisestä viasta.
Säädättivät auraukset kohdalleen ja myöhemmin 30tkm. huollossa säädättivät ratin suoraan, koska aurauksia säädettäessä oli jäänyt ratti vinoon, joten lopputulos oli ominaisuus. - Magneetti...
voimat taitaa olla hyvin pienet kyseisessä asiassa, joten epäilen koko juttua.
- akaup
kantsii kokeilla ainakin meillä autoi puolti tosi pahasti vasemmalle
- tojoterolla sama
se on avensiksen tyyppivika kun on ajettu 100000
kori pehmenee ettei sillä voi kärryä vetää ollenkaan
auto venyy jos raskas kärry perässä- huippuvalinta
Jaa. Mulla ajettu yli 300 tkm ja asuntovaunua vedelty lukuisia kesiä. Ei mitään vaikutusta koriin, koneeseen, laatikkoon tai vetolaitteisiin.
No, jarrupaloja kuluu vähän enemmän.
Se on suorastaan siunaus, että on Aisin vaihteisto, eikä dsg.
- Jacc
Minkä kokoiset renkaat on alla?? Pelti vai alu vanteet?
- premium1
Nuljuja luikeroita ne ovat Avet , yök.
- Automies 60 ajovuott
Ei puolla mihinkään jos on kulmat kunnossa, renkaat kunnolliset ja rengaspaineet oikein. Nyt mene kipin kapin auton kanssa nelipyöräsäätöpukille asiansa osaavaan liikkeeseen niin tulee kuntoon, pelkkien aurauksien säädöillä ei hommasta tule mitään.
Vialliset iskarit voit unohtaa niillä ei ole mitään tekemistä puoltamisen kanssa.- Anonyymi
Ja tekniikan maailman porukka ei näitä älynnyt kokeilla?
- Pete77
Itselläni on -08 D4D 150 Avensis jonka nelipyöräsuuntaus on todella haastavaa. Tietokoneen ilmoittamat arvot eivät pidä paikkaansa ainakaan taka-akselin osalta. Kolmannella kerralla saatiin kohdalleen kun säädettiin annettujen arvojen yli hieman.
- j-korimalli 1,4t
Ihan sama riesa oli entisessä corollassani joka oli uudesta asti saman tapainen puoltaja, joko oikealle tai vasemmalle.
Tuo ei ole vika, vaan se on ominaisuus, eikä sitä oikein mitenkään pois saa vaikka rengaspaineitakin olisi muuttanut.
Jos mielit vaihtaa uudempaan autoon, käy ihmeessä koeajamassa muitakin merkkejä, kuin Toyota autoissa on edelleen isoja eroja vielä nykypäivänäkin.
Itse vaihdoin Corollan toissa vuonna pois uuteen J-kormallin Astraan ja hämmästys oli suuri miten ajo-ominaisuuksissa ja muutenkin yleisesti on eroja autoissa. Sen sijaan 6-kopan Golfissa kanssa verrattuna J-korimallin Astraan en käyttöominaisuuksissa suuria eroja havainnut, jos en olisi Astraa valinnut niin sitten Golf.
Mutta Corollaan ei paluuta ole, pitkää mökkimatkaa ajavana ajo-ominaisuudet korostuvat. Kaupunkiajossa Corolla huono ohjaus ei juurikaan haitannut.- Otan osaa
Kuusakosken jäljiltä sinunkin pihasi tulee vihreämmäksi.
- myös itse vaihtanut
Muutkin ovat näköjään vaihtaneet Toyotasta pois,kun takavuosien suosikki corolla, nyt auris/corolla ole ollut aikoihin enää parhaiten myyvien joukossa, Avensis taitaa olla ainoa, mikä vielä myy jotenkuten.
Taitaapi olla tulevaisuudessa niin, että Suomalaiset ajavat muilla autoilla, kuin juuri Toyotalla.
Toyotan ongelma on kehno mallivalikoima erityisesti corolla/auris kokoluokassa, ei ole farkkua, ei bensaturboa. Lisäksi auton vetokyky jarruttomalla peräkärryllä on heikko 450kg, kun useimmissa eurooppalaisissa se on vähintään 200kg enemmän. Onko sitten niin, että alusta, jousitus tai jarrut niin heikot, että ei voi kuljettaa enempää.
- onneksi Toyota
Jos olis enemmän ajettu niin yksi todennäköinen syy voisi olla jommankumman puoleinen raidetangon pään pallonivelen väljyys.
Itselläni oli aikoinaan Vento jossa oli sama taipumus vetää oikealle ja syy oli kuskin puoleinen raidetangon ulommaisen pään väljyys.
Nykyään mennään Avella myös...- Anonyymi
Toyotan tukivarret ja muut alustan osat on niin heppoisin että jos ajaa kiville tai montuun, niin suuntaukset menee heti vituralleen. 100tkm on jo paljon Toyotalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5210425Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1376427"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn744608Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul143497Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1433260Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2833075Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1512843Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota672786Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma52232Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait342164