Vibroplast? Bitumi?

PlasItWithVibro

-00 Vectra B sedanin ajattelin äänieristää, jotta "popit" kuuluis paremmin ja mukavuus kasvais.

Eli mihin kannattaa laittaa Vibroplastia, entä mihin bitumimattoa?
Sellanen käsitys että Vibrot peltipinnoille ja bitumimatto esim. auton lattialle ja peräkonttiin, mut ei sellasiin paikkoihin johon vesi/kosteus pääsee. Vibroa kosteus ei taida haitata?

Entäs missä hinnoissa nämä pyörii? Vibro taitaa olla n.30€ 8arkin paketti, bitumimatosta taas ei ole minkäännäköstä hajua.

Etu-ja takaovet, peräkontin, katon, lattian ja sisälokasuojat ajattelin eristää.

Ohjeita ei hirveesti tunnu löytyvän tähän hommaan kun Opel Clubista etsiskelin, pari projektia oli missä äänieristettiin.. siinä se. Pappalta todennäkösesti kysyn vinkkejä jos ei muualta saa, hänkun eristää asuntoautoansa :)

6

1302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Team Obelix

Laita vibroa ovien ulko- ja sisäpeltiin pari kerrosta, konttiin saman verran mutta lattiaan ei kannata laittaa kun siitä ei ole niin paljon hyötyä. Kattoon riittää ihan hyvin yksi kerros. 2mm STP-Silver maksaa 100 euroa ja siinä on 4m2 tavaraa. Riittää hyvin oviin ja konttiin. Omaan autoon mennyt jo kaksi tukku pakkausta ja puolet autosta on vasta vuorattu.

Jos haluaa ajomelua pienemmäksi niin motonetista hakemaan äänieriste levyä ja sillä laittaa auton lattia.

• ropelikorva123
      • PlasItWithVibro

Noniin, vaimennus on tehty jo konepeltiin, etuoviin, kattoon ja lattiaan osittain. Vielä ois tarkotus vaimentaa takaovet, takapyöräkotelot sekä vähän muutakin konttia ja etupenkkiläisten jalkatilat (jos vaimentais rengasmelua).

Onko kannattavempaa vetää lattia motonetin äänieristelyillä, vai Silent coatilla? Saakohan motonetistä vielä jotain levitettävää massaa lokasuojiin, kun matto on hankala taitella sinne ja en tiiä pysyykö se siellä.

Sitte vielä että ovista kun otin verhoilut, pois niin näkyville tuli melkeen koko oven peittävä muovi joka sitten repesi täysin, hhhm.. Onko sen tarkotus pitää kosteus sisä-ja ulkopellin välissä, vai mikä? Jos tarkotus on peittää vaan reijät, niin ajaakohan sankarimme jesari saman asian? Isoon reikään voisin ottaa sitä revennyttä muovia ja teipata jesarilla reunat kiinni.

• nimimaksaataas

onko ihmiset muuten huomannu ikinä että vibroplasthan on vain butyylikumia jossa on folio päällä.
      samaa kamaa saa rautakaupasta eri nimellä 25cm leveenä nauhana, 10m rullissa noin sata kertaa halvemmalla...

• assaz<zxa

Jaa että millä nimellä?

• minä vaan

Ja ottaen huomioon että tuo rakennusbitumi on ihan eri tavaraa kun tuo äänieristysmatto. Tuossa rakennusbitumissa ei ole liimapintaa (ainakaan kunnollista). Äänieristysmatto on tehty eristämään ääntä, ja rakennusbitumit on suunniteltu suojaamaan. Rakennusbitumin rakenne on erillaista jolloin sen ääneneristysominaisuus ei ole sama. Rakennus bitumi on myös painavempaa. Tosin on olemassa myös täysbitumisia mattoja jotka ovat tarkoitettu ääneneristykseen. Nämä vaativat tosin lämmittämisen että ne taipuvat paikalleen. Eikä niidenkään eristyskyky ole samaa luokkaa esim vibroplastin yms kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe