Mieleisin Itämeren laiva?

majakanvalvoja

Tuli tässä juuri mieleen että mikä on teidän suosikki risteilijä Itämerellä?

Itse olen enimmäkseen risteillyt noille TallinkSiljan laivoilla, Viking Linellä olen aina mennyt vain Ahvenanmaalle asti. Eli olen ilman hyttiä aina viikkareilla.

Isabella ja Amorella on ihan mukavia paatteja, mutta en ole kaikkia palveluja siellä käyttänyt joten toivon että täällä jotkut viikkari fanit kertoisivat omia kokemuksia Viking Linellä.

Baltic Princesin testasin tuossa pari vuotta sitten, melkein heti tulon jälkeen. Aivan mahtava yökerho, hytit ihan siistit mutta se hytin ovi on aika jäykkä ja tykkääö muutenkin välillä jekkuilla. Välillä oltiin tuolla laivalla hukassa mutta äkkiäkös löydettiin kaikki. Pelikone tarjonta oli aika pieni, siitä pieni miinus. Myös henkilökunta oli epä-ammattimaisia. Enemmän suomalaisia sinne töihin!

Silja Europalla olen käynyt jokaisena vuotena laivan tulon jälkeen. Tämä on yksi suosikki laivoistani, ellei jopa suosikki. Henkilökunta on ystävällistä ja tuttua, palvelut pelaa ja kaikki on hyvin. Mielestäni Silja Europan pitäisi risteillä pidempiä risteilyjä, Europan risteily kestää vain 23 tuntia eikä siinä ajassa ehdi oikein ottaa iloa kyseisestä laivasta.

Serenade ja Symphonylla olen käynyt ainakin joka toinen vuosi. Hienoja laivoja ja poikkeaakin hyvin muista kävelykadullaan. Vaatekaupat ja ravintolat löytyvät kaikki saman kävelykadun varrelta. Yökerho on kannella 13, eli laivan ylimmässä kerroksessa. Buffet on tilava ja Tax Freessa laaja valikoima, tosin Europalla on isompi.

Cinderella, Mariella, Gabriella? Entä ne, kuka osaa kertoa? :)

52

3470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reissailijatar

Mun mielestä Turusta Tukholmaan paras on Europa ja Helsingistä Tukholmaan paras on Mariella. Olen samaa mieltä, että Europa saisi tehdä pitempiä risteilyjä. En kauheasti tykkää Symphonysta ja Serenadesta, ne on mulle liian ankean ysäreitä ja Itäkeskus-Jumbo-ostoskeskusmaisia. Minä tykkään enemmän Mariellan tyyppisestä maisemabulevardista.

Kauppojen valikoima ei aivan kohtaa minua Sympillä ja Serellä, joten vaikka Mariellalla on pienempi kauppa-alue, niin tykkään sen valikoimasta kuitenkin enemmän. Arvostan laadukkuutta ja klassista tyyliä, Fred Perryä, Conversea ja kivoja kuohuviinejä ...

Helsingistä Tallinaan ylivoimaisesti paras on XPRS. Tosin kyllä mua kiinnostaa ehkä käydä Rosellallakin fiilistelemässä nyt kun se on vähän aikaa reitillä.

Kaikilla laivoilla on tilava buffet eikä ruuan laadussakaan ole yleensä ollut valittamista. Huonoimmat ruokailukokemukset ovat asettuneet Symphonylle, ja mieltä pahoittavalla palvelulla on ollut niissä osansa. Paha mieli, paha ruoka ...

• On ne ihan kivoja

Samat suosikit. Helsingistä parhaat on Mariella Tukholmaan ja XPRS Tallinnaan. Niissä on onnistuttu luomaan semmonen mukava ja laadukas ilmapiiri ilman turhaa pingottamista.

Turusta tule matkusteltua harvemmin, mutta Europa oli ainakin joskus hieno laiva, en tiiä onko enää kun varustamossa on tapahtunut muutoksia.

• kännipujottelua

missä se maisemabulevardi oikein on siellä mariellalla, Eikös siellä ole sellainen kapea polku jossa kännisten ohi joutuu pujottelemaan..........

• Mariella on paras
        kännipujottelua kirjoitti:

missä se maisemabulevardi oikein on siellä mariellalla, Eikös siellä ole sellainen kapea polku jossa kännisten ohi joutuu pujottelemaan..........

Itse olet tainnut olla kännissä? Kyllä se on monta metriä leveä käytävä, jossa on ikkunaseinä.

Onko se vaan niin, että tällä palstalla kukaan ei saa kehua Mariellaa ilman että sinun on heti aloitettava mollaaminen ja piikittely?

• :/
        On ne ihan kivoja kirjoitti:

Samat suosikit. Helsingistä parhaat on Mariella Tukholmaan ja XPRS Tallinnaan. Niissä on onnistuttu luomaan semmonen mukava ja laadukas ilmapiiri ilman turhaa pingottamista.

Turusta tule matkusteltua harvemmin, mutta Europa oli ainakin joskus hieno laiva, en tiiä onko enää kun varustamossa on tapahtunut muutoksia.

Ei todellakaan oo SE enää entisensä omistajan vaihdoksen jälkeen :s

• pois citystä!

Itämerellä nyt ei risteilijöitä poikkee kuin kesäisin ...
      Mut jos puhutaan noista suomen- ja pohjanlahdella sukkuloivista autolautoista,
      Pääasiana pidän yleensä laivalle lähtiessäni merta, kävelykatuun ehdin tutustumaan päivittäin, sellaisen löytyessä korttelin toiselta puolelta, lähinnä Turun reitillä on tuo maailman kauneimmaksi sanottu saaristo. Se kruunaa matkani

• JORGGELih

Mariella, Baltic princess, XPRS :)
      Xprs tullu 200e :D

• Silloin tällöin käyn

Sillinkin palvelutaso on pudonnut niin, että nykyään käytän vain Viikkaria. Ainoa asia, jota kaipaan Siljan laivoilta, ovat Commodore ja Silja luokkien hytit.

Kun oli tottunut Arianne hotelliin, niin kesti vähän aikaa ennen kuin löysi Scandicin hotellin Söderissä. Viikkarilla on kohtuullinen diili ko. hotelliin. Se on sijainniltaan parempi Arianne.

• TLL-HEL 09.04.2011

Itämerellä ei liikennöi yhtä ainoatakaan laadukasta laivaa. syy siihen on selkeä- sikailevat pohjasakka turistit jotka tulevat suoraan lähiöistä ja matkarahat saatu sossusta.

sen näin tänään omin silmin,paatti täynnä suomalaisia haisevissa ja likaisissa vaatteissa.

laivalla eestiläinen ja miellyttävä henkilökunta. jos henkilökunta ei aina ole miellyttävää niin olisikohan sillä tekemistä sen kanssa että nämä matkustajat käyttäytyvät kuin villi-ihmiset suoraan luolista.

itse sain miellyttävää palvelua,ja se johtui varmaankin siitä että käyttäydyin miellyttävästi henkilökuntaa kohtaan.

katsokaa valittajat itseänne peilistä ja kuunnelkaa kuinka puhutte muille ihmisille,sekä kiinnittäkää huomiotanne omaan käytökseenne.

• yhdys sana ko?

Itsehän en edes viitsisi kirjoittaa tänne, mikäli en osaisi yhdyssanoja, mm. suosikkilaiva, viikkarifanit ja pelikonetarjonta.

• ymmärrän sinua

"sain miellyttävää palvelua"

olisiko syy se perseennuolemisessasi, se on usein hyödyllinen tapa etuja kalastellessaan
      muut olivat omina itsenään ja sinä näissä kuuluisissa perseennuolijoissa

• Sivistystä kansalle

Hyvä ja kohtelias käytös ei ole perseennuolentaa.
        Osa ihmisistä osaa hyvät käytöstavat vaikka ovatkin omana itsenään.
        Monilla käytöstavat ovat huonot ja ala-aravoset, ja sen huomaa silloin kuin he ovat omana itsenänsä,valitettavan moni on sellainen ja myös sivistymätön.

• KäRi

Joo eiköhän nyt pysytä aiheessa ja vastataan ystävällisesti siihen itse aiheeseen liittyvään kysymykseen. Mielestäni kaikilla laivoilla on puolensa. Tallinnaan matkatessani valitsen aina Vikingin XPRS:n ihan vain siitä syystä, että laiva on mielestäni hienoin ja tunnelma on siellä paras. Olen joskus käynyt myös Baltic Princessin risteilyllä ja kivaa oli. Ainoastaan sokkeloinen laiva ja BP:n melko kalliit risteilyhinnat eivät houkuttele käymään useammin kuin sen kerran/pari vuodessa.

Ruotsiin jos haluan matkustella niin olen nykyään suosinut Viking Linen laivoja. Tähän on syynä Vikingien huomattavasti edullisemmat hinnat etenkin hienoimmissa hyteissä. Jotenkin minä näen että Vikingin laivoilla on enemmän sitä laivailun tunnelmaa ja ruoka on aivan loistavaa.

Kaikenkaikkiaan Suomesta Ruotsiin ja Viroon kulkee hienoja laivoja ja kaikilla on syytä matkustaa ainakin kerran jotta pystyy sitten vertailemaan laivojen eroja niin hyvässä kuin pahassa. Kokeile siis kaikkia:)

• kim wolf

Estonialla on pitimmät risteilyt ja vähiten jonoja.
      Käy tosi harvoin satamassa

• Vikingillä mennään.

Tallinnan laivoista paras on ehdottomasti Viking XPRS, Hel-Sto väliä menevistä paras on Viikkarin Gabriella, Turusta ajavista paras on Viikkarin Isabella.

XPRS sen takia, että siellä on paras tunnelma ja laiva on minusta tyylikäs. Gabriella sen takia, että se on minusta kodikkaampi ja parempi kuin Mariella. Ja jos verrataan Siljan Sereen ja Symppiin, Gabbe tarjoaa minusta paremman merimatkan. Isabella on parempi, koska aluksen viihdetarjonta on siellä paljon parempi kuin Europalla tai Amorellalla.

Huomatkaa, että nämä ovat vain minun mielipiteitäni, eli tänne ei tarvitse tulla jonkun kuka matkustaa vain Siljalla valittamaan, että "Miten voit pitää Viking Linestä enemmän? Minäpä kerron miksi Viking on huono..." Minusta vain Viking Line on parempi kuin TallinkSilja ja kenenkään ei tarvitse tulla heti aukomaan päätään muiden mielipiteistä.

• ...........

Niin ja Vikingit huolletaan säännölisesti.

• Itse en oo juuri käynyt viime vuosina itämerellä, mielummin lentäen Eurooppaan samalla hinnalla. Vuosien takaa on kuitenkin paljon kokemusta noista laivoista ja jos nyt lähtisin niin kyllä isot Serenade ja Symphony veis voiton. Gabriella, Isabella ja Amorella on kuin toistensa kopioita, Mariella liian pieni, Cinderellaan taas vaikea päästä mantereelta käsin (jos ei asu Ruotsissa). Europa toinen hyvä vaihtoehto, joskin haluaisin ehdottomasti päästä maissa käymään. Viron reitin laivoista ei kokemusta oo.

• edelliseen lisäisin

hmmm....
        Amorella, Isabella ja Gabriella kuin toistensa kopioita, lieneekö syy siinä kun ovat sisaraluksia kuten symphony ja serenade. Nuo splittiläiset sisarukset taas ovat Mariellaa pienempiä.
        Silja europa on taas pitkälti Vikingin alusten tyyppinen koska on alkujaan rakennettu Slitelle joka oli aikoinaan osa viking lineä.

Tuossa palautetta stc:lle

Cinderella risteily on hyvä toteuttaa vaikka näin: lähtee illalla helsingistä (17:30) maarianhaminaan (4:25) ja tekee tuon cindy matkan maarianhamina.tukholma risteilynä lähtö maarianhaminasta n. klo 10:00.
        Paluu seuraavana aamuna maarianhaminaan n. klo 8:00 josta pääsee jatkamaan päivällä isabellalla (14:25) turkuun, ei siis mitenkään vaikeaa kun miettii loppuun asti asiaa

• Siisti purkki

Ajat muuttuu. Vuosia sitten minäkin olisin valinnut Symphonyn tai Serenaden, mutta ei ne enää ole entisenlaisiaan. Palvelun taso on kokenut kovan muutoksen vanhoihin hyviin aikoihin verrattuna. Nyt valitsisin aivan ehdottomasti Mariellan - ei se koko vaan ... :-)

• M/S Gabriellalla
        edelliseen lisäisin kirjoitti:

hmmm....
        Amorella, Isabella ja Gabriella kuin toistensa kopioita, lieneekö syy siinä kun ovat sisaraluksia kuten symphony ja serenade. Nuo splittiläiset sisarukset taas ovat Mariellaa pienempiä.
        Silja europa on taas pitkälti Vikingin alusten tyyppinen koska on alkujaan rakennettu Slitelle joka oli aikoinaan osa viking lineä.

Tuossa palautetta stc:lle

Cinderella risteily on hyvä toteuttaa vaikka näin: lähtee illalla helsingistä (17:30) maarianhaminaan (4:25) ja tekee tuon cindy matkan maarianhamina.tukholma risteilynä lähtö maarianhaminasta n. klo 10:00.
        Paluu seuraavana aamuna maarianhaminaan n. klo 8:00 josta pääsee jatkamaan päivällä isabellalla (14:25) turkuun, ei siis mitenkään vaikeaa kun miettii loppuun asti asiaa

No tuskin Gabriella on sisaralus Amorellan ja Isabellan kanssa kun se on entinen Silja Scandinavia.

• Gabriellalla

• minä itse
        M/S Gabriellalla kirjoitti:

No tuskin Gabriella on sisaralus Amorellan ja Isabellan kanssa kun se on entinen Silja Scandinavia.

no myönnän erehtyneeni kun luin tarkemmin asiasta. se on suunniteltu Amorellan ja Isabellan pohjalta. Tosin on varmaankin jotain eroavaisuuksia.

• maailma on ihmeellin
        M/S Gabriellalla kirjoitti:

Käyppä päivittämässä tietosi vaikka www.faktaomfartyg.se

Katsos kun Silja scandinavia ei ole koskaan ollut silja linen omistuksessa, ainoastaan aikarahdattuna. Alus on alkuperäiseltä nimeltä Frans Suel.
        Sllja linella ei ollut varaa ostaa silja scandinaviaa itselleen kun se kaupattiin parhaiten tarjoavalle.

Niin onhan nykyisessä tallink siljan laivastossa eräs alun alkujaan oleva Viking linen alus ja moni kehuu sitä yli kaiken

• Baltic Princess on paras!

• Johanna-

Princess on paras jos haluaa bilettää ja etsii hyvää meininkiä laivoilta. Ehdottomasti paras siihen!

Tyttöporukalla joskus kun menmme niin aina ehdottomasti Baltic Princess. Se kokonaisuus Prinsessalla on niin Relax!

Lasten kanssa minusta on ihan ehdottomia Silja Serenade ja Silja Symphony. Erittäin selkeitä kun se avara Promenade kävelykatu on niin ihanan viehaättävä ja lapsetkin sen helposti omaksuu.

Lisäksi kaikki se jännittävä ja näyttävä ohjelma siinä kävelykadulla. Sen korkeus mahdollistaa niin näyttävät ohjelma numerot.

Muurtenkin Silja Serenadella ja Silja Symphonylla on se ohjelma rakennettu aikataulullisesti niin hyvin, että on aina tarjolla jotain.

Lasten ohjelmakokonaisuus etenee sieltä Atlanticsestä lähtien koko illan siten rytmitettynä että ´nivoutuu hienosti niihin illan Promenade Akrobatia esitytksiin.

Meillä ainakin lapset on ihan Seren ja Sympin lumoissa kun muutenkin ovat niin jännittävästi rakennettuja laivoja.

• jalat maan pinnalla

"Prices on paras jos haluaa bilettää"

Mitenkähän tuonkin ottais, kyllähän se biletys lähtee itsestään ei siinä paikalla ole merkitystä ....

"silja serenadella ja symphonylla ohjelma rakennettu"

Niinhän se on rakennettu jokaisessa paikassa jo asiakkaiden viihtyisyyskin huomioiden ....

jne ...

ei siis mitään erikoista muihin verrattuna!

• tjs87

joo..vikinglinen mariella paras missä oon ollut!
      kesällä pitäisi taas mennä=)

• Samoin, kannatan

Näin se vaan on. Mariellassa on sitä tunnelmaa ja henkeä. Ihan paras on.

• my habit's people
        Samoin, kannatan kirjoitti:

Näin se vaan on. Mariellassa on sitä tunnelmaa ja henkeä. Ihan paras on.

Oikeassa olet. Du hast recht. :)

• ms Diana

makuukysymys, sanoisin äkkipäältään. ite meen aina halvimmilla kyydeillä, kun ei oo enää tässä iässä niin väliä. mut huomenna meemme nordlandialla tallinnaan... eikö suomenlahtikin ole itämerta. laiva ainakin on 30v. wanha, mutta pysyy pinnalla.
      kaikki seilaavat tätänykyä suomesta lähtevät on koettu, ei ne muuten niin paljon toisistaan eroa. siljan serenade ja symphony on erilaisia, kun niissä on se kävelykatu. ja onhan kaikki niin isoja verraten 60-70 luvun laivoihin.

• Europalla Matkaava
      • +1 Mariellalle

Europa on mun mielestä kans paras Tallinksiljan laivoista. Sen huonoin puoli on että se lähtee Turusta ja Turkuun on niin hankala mennä. Europa on siis Itämeren toiseksi paras mun mielestä. Mariella on paras, kuten tossa jo joku totesikin.

• Ajomies.

Silja Europa on paras tarjonnaltaan ja henkilökunta on myös ollut paras. Vaikka lähtee Turusta, niin voi sinne Helsingistä ajaa.

• tyhjoikjnb

Miksi mielestänne Itämerellä risteilee vain Helsingistä ja Turusta lähteviä laivoja?

• Itse asiassa nähtynä

Itämerellä risteilee kesäisin muutamia aluksia, ympäri vuoden on taas reittiliikennettä eri puolella itämerta: Tällä palstalla keskustelu on lähinnä pohjanlahden, suomenlahden ja ahvenanmerellä tapahtuvasta autolauttaliikenteestä.
      Risteilijöistä kun ei löydy tällä merialueella liikennöiville matkustaja-aluksille tyypillistä autokantta ...

• navigarejajoo

No voi että !!

Suomesta Tukholmaan ajavat laivat kulkevat osan matkaa Itämerellä.

• Näsäviisaalle:
        navigarejajoo kirjoitti:

No voi että !!

Suomesta Tukholmaan ajavat laivat kulkevat osan matkaa Itämerellä.

huomioi maininta LÄHINNÄ, ja opettele ymmärtämään lukemasi, ei tule tämän tapaisia virheitä.
        Helsingistä tukholmaan laivat kulkevat osan matkaa itämerellä, hyvin lyhyen osan kuitenkin, turusta tukholmaan reitillä ei käydä lainkaan itämerellä.

...ja huomioi myös maininta "reittiliikennettä eri puolella itämerta",
        onko aika opetella ymmärtämään lukemaansa?

Niin lopuksi: No voi että itsellesikin !! !

• JK

ENN SAA KERTOA

• Kumman kaa

Kummallista vertailua. Nk hienot oleilulaivat on menneen aikakauden unelmia taxfree ajalta.
      Nyt ne on vain nopein kulkuväline paikasta toiseen. Perillä sitten aukiaa taivas, jos osaa hakea.
      Aloin risteilyt 59 Boren aikaan ja silloin se oli unelma laivoineen ja taxfree kaupponeen ja Tukholma taivas kaikkine herkkuineen. .

• Tunelma on tärkein

Ai jaa, ootko tosiaan tuota mieltä? Onhan tax free vieläkin voimassa Suomen ja Ruotsin välillä. Minusta laivat ei myöskään ole nopein kulkuväline, eikä aina edes halvin nyt kun on Blue1 ja Norwegian laittaneet lentohinnat alas.

Ns. kävelykatu laivoista en tykkää. Myös se tuntuu pahalta, jos laivan parhaat osat varataan vaan joillekin isolla rahalla matkustaville Executive Commodore tai tiesmille sviittimatkustajille ja huonot sisäosat ilman ulkoikkunoita jätetään tavallisile matkustajille. Se on minusta turhaa kastijakoa ja vierasta suomalaiseen tasa-arvoon tottuneelle.

Viihtyisä laiva on sellainen, josta näkee hyvin ulos baareista ja oleskelutiloista ja jossa kaikilla on samanlaiset oikeudet olla hyvissä tiloissa. Hytistä on myös mukava nähdä ulos, mutta kuka nyt koko aikaa haluaa hytissä nököttää :-)

• ...........

Baltic Princessin yökerho, siis se disko, on aivan hirveä. Kauhein missä olen koskaan käynyt.

• VarpuFan

Pidän varmaankin eniten Tallinkin M/S Romantikasta. Romantika on todella hyväkuntoinen niin ulkoa kuin sisältäkin, sekä sisustus on kaunis. Kun vertaa esimerkiksi halvalla Italiassa rakennettuun M/s Superstariin, joka on kuin onkin hieman halpis-laivan näköinen, väriensä ja muun suunnittelunsa takia. Romantikalla palvelu on hyvää, vaikka eipä siellä mitään Suomea osata. Itse osaan hyvin kieliä, niin minua se ei haittaa.

Jos lähemmäs mennään, niin M/S Silja Europa on ihana laiva! Vaikkakin tasokkuus on hieman entisajalta tippunut, sekä on jo vähän huonokuntoinen. Henkilökunta on suurelta osin mukavaa, ja palvelu hyvää. VIELÄ. Kunnes seuraavana vuonna Europa siirtyy Bp'n tilalle tekemään 22h Tallinnan risteilyjä, jolloin henkilökunta vaihtuu Eestiläiseksi ja E siirtyy Viron lipun alle..

Baltic Princessista en ole ikinä pitänyt. Henkilökunta ei ole mukavinta, samoin palvelukaan. Jos etsii viihdettä, niin sitä Balticilta kyllä löytyy.

Sydämeni on vienyt myös pieni, mutta tunnelmallinen laiva, M/S Nordlandia. :) Laivalla tunnelma on kotoisa, ruoka on todella maistuvaa, henkilökunta todella mukavaa, ja SUOMALAISTA! ;) Viihdettä laivalta löytyy hyvin, sekä laivalla on hyvät, kohtuu isot kaupat. Nordlandialla kun on Varpukin, joka on niiin ihana ihminen!

Pietarin laivat, kuten M/S Princess Maria, ovat kamalia. Todella huonokuntoisia, henkilökunta suurelta osin venäläistä ja laivalla on aika epäsiistiä. Sitä siivotaan huonosti... Princess Anastasiakin kun on jostain syystä nyt usein näkynyt Hesassa, on paljon parempi laiva. Se on siisti, ja henkilökunta on myös ruotsalaista, parempi se, kuin venäläistä.

Tuli ehkä vähän pitkät litaniat, toivottavasti joku eksyy joskus lukemaan ne :)

• eckeröparas

Voi mulla on sama juttu tohon sun Nordlandia juttuus :)

• eckeröparas
        eckeröparas kirjoitti:

Voi mulla on sama juttu tohon sun Nordlandia juttuus :)

mutta se lähtee pois kun Finlandia korvaa sen :(

• juuuuuuuuuuuu3

Silja Opera ja Serenade-Symphony on parhaat alukset ja sitten ens vuonna tuleva Viking Grace on varmasti hieno

• Matkaaja.

Kyllä oli lokoisaa mennä kauniina heinäkuun päivänä Finnlinesin Hansa-laivalla Lyypekkiin. Todella rentouttavaa.

• jonne44542

Silja Serenade tai Symphony Viikkarin paras ennen tuota uutta laivaa on Gabriella siitä uudesta kun ei vielä niin paljon tiedä. Reiteiltä parhaat laivat.

Turku-Tukholma (Silja Europa)
      Helsinki- Tukholma (Silja Serenade/Symphony Viikkarilta Gabriella)
      Helsinki- Tallinna (Viking XPRS, Baltic Princess ja Tallinkin pikalaivoista Superstar)

• määl

Kyllähän Turunkin laivat kulkee itämerellä.

• Aallotar!

Kyllä se oli Aallotar. Jo laivan nimikin on lumoava. Kyntäessään merta kauniina kesäpäivänä saattoi kuulla meren kohinan - mitä nykylaivoissa ei kuule. Tunnelma oli aivan mahtava ja kaiken kukkuraksi laiva kiinnittyi Tukholman keskustaan ihan kuninkaanlinnan lähelle.

• -----

Mun suosikki on ehdottomasti Silja Serenade.

• Anonyymi

Ehdottomasti Cinderella

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      134
      3616
    2. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      75
      2356
    3. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      261
      2245
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      141
      2000
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      69
      1572
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      101
      1470
    7. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      61
      1343
    8. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      93
      1317
    9. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1290
    10. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      72