Opiskelin 2,5vuotta sosiologiaa yliopistossa, ja nyt olisi alan vaihto edessä. Olen päättänyt hakea opiskelemaan tradenomiksi ammattikorkeakouluun. Aion muuttaa Helsinkiin (asun nyt Turussa).
Kysymykseni kuuluukin, että missä Helsingin seudun AMK:ssa on paras tradenomi-opetus? Mitä AMK:a suosittelisitte? Liiketaloutta löytyy näemmä Haaga-Heliasta, Metropoliasta ja Laureasta. Haaga-Helia vaikuttaisi oman tutkimukseni mukaan parhaalta. Lisäksi Haaga-Helian toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, toisin kuin esim. Metropolian liiketalous on Vantaalla, joten kulkeminen olisi vähän vaikeampaa...
Lisäksi minulle on vähän epäselvää se, että menenkö siis tekemään vain ykkösvalintani liiketalouden pääsykokeen, jos vaikka haen kaikkiin kolmeen AMK:uun?
Tradenomi / Helsinki
3
797
Vastaukset
- Jennniiiii
Opiskelen itse toista vuotta HAAGA-HELIAssa Vallilan toimipisteessä liiketaloutta. Voin kyllä mielelläni suositella HAAGA-HELIAa, olen ollut pääasiassa todella tyytyväinen. Uusi opetussuunnitelma on ollut käytössä jo hetken, joten nyt kurssit alkaa olla muotoutuneet hyviksi. Hyviä asiantuntevia opettajia, mielenkiintoisia kursseja, paljon kurssivaihtoehtoja ja hyviä suuntautumisvaihtoehtoja. Itse olen suuntautunut HRM ja johtamiseen.
En ole varma mikä tilanne on nyt, mutta ainakin pari vuotta sitten oli sillä tavalla, että pääsykoe tehdään vain ykkösvalinnan koulussa. Se käy sitten kaikkiin liiketalouden koulutusohjelmiin. - keksitse
Kiitos vastauksesta! Sinne siis haen ykkösvaihtoehtona! :3
- Hae vaan kahteen
Turusta päin katsottuna voi vaikuttaa että olisi helpompi kulkea Helsinkiin kuin Vantaalle, mutta todellisuus on toinen. Harvalla opiskelijalla on varaa asua Helsingin keskustassa, joten Vantaalle on useimmilla jopa helpomipi kulkea. Samat junat joka tapauksessa menevät Myyrmäkeen ja Pasilaan ja riippuu ihan mistä suunnasta tulee, kumpaan on lyhyempi tai pitempi matka. Matkassa on eroa 10 minuuttia, joten sen perusteella ei kannata koulua valita.
Haaga-Helian Pasilan yksikkö on tasokas ja siellä on monia suuntautumisvaihtoehtoja, mutta Malmilta kuuluu välillä kummia ja Porvooseen hakeutuvat muutaman itäuusimaalaisen lisäksi pääasiassa ne, joitten pisteet eivät riitä pääkaupunkiseudulle.
Metropolian Myyrmäen yksikkö on pieni, mutta hyvin kansainvälinen ja verkottunut. ja lippulaivoina ovat englanninkieliset koulutusohjelmat ja kansainväliset kaksoistutkinnot.
Laureaan ei kannata mennä. koska siellä opiskelijat hylätään oman onnensa nojaan ja pakotetaan tekemään kaikki hankkeistettuna, jotta koulu saa loistaa yhteen muottiin pakotettuna yksilaatuyksikkönä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks725818Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.864158Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää913607- 1183011
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri712548Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1112006Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu431854Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o1281698En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131505Mikä ihmeen v&v megastore?
Tulee Pohjoisväylälle. Mitä siellä myydään? Keski-uudessamaassa juttua.11438