Kääpiöperhoskanit

luppisfani

Niin siis te joilla on/on kokemusta kääpiöperhoskanista, niin voisitteko kertoa vähän faktaa niistä?? Olen hankkimassa kesäloman alussa kaksi kania ja kiinnyin eläinkaupassa kahteen kääpiöperhoskani-urokseen. Onko kääpiöperhoskanit sopivia näin ensimmäiseksi kaniksi?? Ja onko ne ujoja yms...Haluaisin tietää:))

10

3414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhonensdfgsdfs

Niitä ei suositella ensimmäiseksi kaneiksi. Perhoset ovat samantyyppisiä kuin hermeliinit eli pieniä mutta pippurisia.

• minä vaa

okeiii... Mut olis kiva tietää muutakin niistä:D

• Kanifani

Tulee vähän myöhään tämä kommentti mutta itselläni on kääpiö perhos kani ja tahtoa kyllä riittää mutta söpöjä hän ne ovat

• Kanifani

Jatkan vielä tätä kommenttia tähän.. Juu meijän perhonen (nimeltään Fala) helppo käsitellä ja suht seurallinen mutta sillon kun on pahalla päällä ni saattaa näykkiä.

• puputietoa

kaksi urosta ei välttämättä tule toimeen keskenään

• mhheeiii taas xD

okei mut ainaki ne tuli siel eläinkaupas tuli iha hyvi:D

• tania78

Urokset tulevat toimeen tiettyyn ikään asti. Rodusta tuo ei riipu - se on lajin säilymisen kannalta saneltu juttu, etteivät samaan perheeseen kuuluvat urokset asu/ole toisiaan lähellä.
      Joissain tapauksissa tämä asumisjärjestely voi kuitenkin ehkä toimia. Riippuen kuinka vanhoja kanit ovat . Ovatko ne asuneet aina yhdessä. Mikä on ympäristö... Varaudu kuitenkin ongelmiin.

Kaikki kanit ovat yksilöitä. Minulle tämä on uusi rotu, joten en osaa neuvoa käytöslinjassa. Kanien käytös riippuu myös paljon kasvatuslinjasta ja kasvatuksesta.
      Jos vaikuttavat leppoisilta ja ovat käsiteltävissä/ terveitä niin mikä ettei.

Eläinkaupassa ota kani syliin ja tarkasta. Tuo kertoo jo paljon.

• miniperhonen

mulla oli täs joku aika sitte kaks kääpiöperhosta ja ne ei tullu ollenkaa toimeen keskenään vaikka oli veljeksiä. "Miniperhoset" on aika äksyjä ja poispäin vetääntyneitä ja ihan erilaisia kuin vaikka kääpiölupat.. en todellakaan suosittele ensimmäiseksi kaniksi kun ei oo seurallisia ja ne viihtyy yksin.(ainakin meidän mikään kani ei oo ollu seurallinen((paitsi meidän luppis))) mulla on ollu nyt elämäni aikana 4 kääpiöperhosta ja mikään niistä ei ollu seurallinen.. eli en tosiaan suosittele ostamaan.. kyllä munki kanit oli ekat muutama kuukausi sovussa, mutta sitte tuli hirveitä reviiritappeluita... ei ainakaan kahta urosta kannata ottaa missään nimessä!! mun aikasemmat kanit (kaks miniperhosurosta) vuoden päästä vihas toisiaan ku toinen lähes tappo toisen ja käpiöpeoset saattaa purra tosi helposti!!! perheeni kasvattaa kääpiöperhosia ja voit meiltä kysellä jos vielä innostusta riittää

• lol

Ja minä kun jostain kani sivuilta luin että hermeliinit ovat äksyjä ja niitä ei suositella ensi kaniksi mutta perhoskanit sopivat kesyn ja rauhallisen luonteensa vuoksi?! Kaikkien mielipiteet ristiriidassa?

• Kääpiöperhonen

"Luonteeltaan kääpiöperhoset ovat hieman varauksellisia, mutta kilttejä ja mukavia käsitellä. Rotu ei ole omien kokemuksieni mukaan aivan niin hyvähermoinen kuin esim. kääpiöluppa, joten suosittelisin rotua aikuiselle lemmikiksi. " Kääpiöperhoskanien rotuesittely http://www.petkelkannan.com/extrat/rotum_kaapioperhonen/index.htm

tuolta http://www.petkelkannan.com/

Nimimerkki lol: Älä unohda kuinka jokainen kani on oma yksilönsä nämä ovat vain yleistyksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe