vauva --) matkustus afrikkaan

vierai987

minkäikäisen vauvan kanssa voi lentää afrikkaan? vauvamme syntyy pian ja olisimme heti lähdössä katsomaan isän kotimaata.

onko teillä kokemuksia matkustelusta vauvan kanssa mitä kannattaa ottaa huomioon??

mitä rokotuksia annetaan? yms..

14

878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti11

moi.

mua kiinnostaisi tietää myös.. tosin olemme lähdössä vasta joulu/tammi kuussa..

oon ymmärtäny että ei mielellään alle 6kk kanssa pitäs mennä mihinkää..

minne päin afrikkaan olette menossa?

• 3456

me ollaan menos ghanaan.
      minne päin te meette??

• äiti11

nigeriaan.

innolla odotan jo matkaa :))

• mama11

ghanaan tuli meidän pojalle (matkustaessa n. 1v) hepatiitti a ja b rokotukset ja vahvistusrokotukset suomen rokotusohjelman rokotuksiin.

lisäksi malarian estolääkitys.

Olen ymmärtänyt että rintaruokinnassa olevalle lapselle ei omaa malarianestolääkitystä tarvi kunhan äidillä se on.

tosiaan kannattaa ottaa se esto lääkitys. itse olen sairastanut malarian 3 kertaa (joka kerta kun olen ghanassa käynyt) , joista 1 kerran ilman estolääkitystä. ihan hirveä tauti vaikkakin lääkkeillä helposti hoidettavissa.

Kokemuksena ghanan matkalta:
      - juokaa vain pullotettua vettä
      - kylvettäessä lasta, varokaa veden menemistä suuhun (eri bakteerikanta -> oksetus, ripuli)
      - lastenruoka on ghanassa kallista ja laadultaan huonompaa kuin suomessa. ottakaa mukaan jos voitte
      - vaipat ovat muovipäällysteisiä ja hautuvat helposti. ottakaa vaipat mukaan suomesta.

jouduimme 1kk loman aikana käymään pojan kanssa 5 kertaa klinikalla ripulin, yskän, ihottuman ja milloin minkäkin takia. Yllä olevat asiat kannattaa painaa mieleen niin säästyy paljolta.

• t4g4

Mikä kiire teillä on raijata vastasyntynyttä Afrikkaan. Kyllä se aika rankka reissu vauvalle on, eikä suinkaan vailla vakavempiakaan riskejä. Eikö olisi lapsen kannalta järkevää odottaa hieman. Ei kai se Afrikka mihinkään katoa.

• Jaunde

http://matkakameruniin.blogspot.com/

Meillä on tuollainen tiedossa loppuvuodesta. Jännittää!
      Matkaamme ihan paikallisiin oloihin ja rokotuksia on edessä pitkä liuta.. Tyttö on tuolloin jo reilu 2 vee

• Santzu86

Moikka!
      Meillä on 3kk ikäinen tytär ja meille suositeltiin että matkustaisimme Nigeriaan vasta 1v. iän jälkeen :) Eikä meillä mikään kiire ole, siellä meitä odotetaan vielä silloinkin ;)
      Kannattaa tosiaan odotella että lapsi on vähän "vahvempi", eikä turhaan riskeerata lapsen hyvinvointia (malarian mahdollisuus, ripuli jne.). Hyvällä tuurilla selviytyy onglemitta, mutta huonolla taas ei.
      Mistä päin te muuten olette? Jos haluaisitte kahvitella tjn. niin ottakaa yhteyttä! Minulla ja tytärellä ei ole yhtään kahvitteluseuraa täällä pääkaupunkiseudulla :/
      [email protected]

• Motherofthree76

Itse kolmen lapsen äitinä ja useamman kerran Nigeriassa käyneenä en voi ymmärtää miten teillä on kiire riskeerata oman lapsenne terveys ja turvallisuus?

• Niksu.

Olen itsekkin käynyt Nigeriassa ja aikaisintaan menisin sinne 1-vuotiaan kanssa, tosin omani kohdalla taidan odottaa kauemminkin.

• mama11

mistä syystä?

olemme suunnittelleet mieheni kanssa että jouluna mennää ja sillon pikkusemme on puolivuotias

• EiVoiOllaTodellista

Siis oletteko tosissanne? Mama11, aiotko todellakin mennä puolivuotiaan vauvan kanssa Nigeriaan? Täytyy olla vitsi! Siis malttakaa nyt odottaa edes sinne kolmeen, kun on vastustuskyky ja ymmärrys lapsella kasvanut.

• mama11

kyllä ollaan tosissamme. lääkärissä aattelin seuraavan kerran ottaa asian puheeks ja vähän kysellä infoa. ja luulen että vaikka vauvan saisikin viedä ja hänellä kaikki ok, minä itse en pysty muutamista syistä sinne lentämään vaikka synnytyksestä on aikaa.

ja jos ei silloin joulun aikaa saa mennä, matkustaa meidän perhe sinne heti kun on mahdollista, kyllä meitä siellä odotetaan

• Motherofthree76

Mama11, sinun täytyy olla kovin nuori tai sitten vaan vähän yksinkertainen.
      Älä nyt hyvä ihminen vie noin pientä lasta Nigeriaan. Äläkä päästä varsinkaan ilman sinua, äitiä. Voi kun olisi joku jota uskoisit näissä asioissa. En maalaa piruja seinille, mutta äitinä ja kyseisessä maassa useita kertoja olleena, haluan todellakin painottaa että ODOTA.

• mama11

no voisitko ystävällisesti kertoa mikä siinä on niin kamalaa???

tiedän monia ketä on mennyt pienen kanssa nigeriaan. luuletko että asutaan jossain ghetossa?

eikä ole menossa yksin minnekkään ennen kuin sinne itse haluaa ja pärjää.
      ja niinku sanoin jo edellisessä viestissä että taitaa reissu jäädä minun takia menemättä muutamasta syystä mitkä ei mitenkään liity maahan tai sukuun ni kyllä meitä siellä odotetaan ja varmasti mennäänkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe