Hei..Minulla on D3000 kamera ja tarvitsisin lisää objektiiveja. Kannattaako käytettyjä esim ostaa ja käykö tuohon kameraan mitkään muun merkkiset objektiivit kuin Nikonin?
Nikonille objektiivit?
2
216
Vastaukset
- evernikon
Kannattaa!.Hyvän käytetyn saat noin puoleen hintaan.Itse ostin talvella käytetyn AF-S Nikkor 17-55 mm/f2.8 IF-ED DX objektiivin joka uutena maksaa yli 1600 euroa; seitsemällä sadalla eurolla.
Täysin virheettömät linssit ja täydellisessä kunnossa.
Käytettyä ostettaessa on tärkeintä tarkistaa linssien lasipintojen naarmuttomuus ja muukin virhettömyys.Mekaaninen toiminta,ja osien tiiviys.Sisältä ei saa kuulua mitään kilinää eikä helinää.Liikkeet antavat kuukauden takuun käytetyille.
Ehdoton lisävaruste on UV tai Skylight suodatin!.Osta aina sellainen objektiivisi linssin suojaksi.Lisäksi ne parantavat kuvan laatua tietyissä olosuhteissa.
Sigma ja Tamron muunmuassa tekevät korkealaatuisia ja kohtuuhintaisia objektiiveja Nikonillekin. - Nikon D90
Kerro ensin mitä optiikoita sinulla on ja mitä haluaisit kuvata. Sen jälkeen voimme miettiä missä järjestyksessä alamme investoimaan.
Nikon runkoihin sopivat Nikonin lisäksi ainakin Tamronin ja Sigman Nikonille sovitetut optiikat. Lienee tosin vielä muitakin valmistajia.
Monet ostavat käytettyjä mutta niissä on riskinsä joten niihin kannattaa tutustua tarkasti mahdollisesti jonkun tuttavan kanssa jolla on kokemusta näistä värkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450