Kuinka moni irtoperä kuskeista ajaa kilometritaksalla? Minä ajan.
Tuntuu vaan olevan palkkaan nähden hiton rankkaa hommaa, päivät venyy 16 tuntisiksi että saa edes suht normaalin päivätulon, palkatonta purku ja lastaus hommaa on useita tunteja päivässä. Kovaa hommaa kun joutuu pressukapellista kyljen aukasemaan ja neulomaan umpeen monesti päivässä. Kotiin pääsee viikonlopuksi, autossa saa asua ilman mitään mukavuuksia, maailmalla pakosti vietetystä vapaa-ajasta ei makseta mitään. Mutta mä oon Rekka-Mies enkä valita.
Irtoperä gallup
34
17577
Vastaukset
- kuski-77
hommiin ei kannata ensimmäisenä lähteä..parempiakin rekkahommia on.
- edellisessä
firmassa irtoperiä ihan tunti palkalla. Lie ollu yx harvoista jotka maksoi noin mut päivät venyi ja ei niin häävi liksa. Oli sentään lähes uutta liukkari kärriä. Nyt on sentään hommat/liksa kohallaan.
- hese
En kadehdi, mutta tarttis tehrä jotain, meinaan
liksan suhteen, sinähän tiedät, paljonko pitäisi
saada, niinkuin valtakunnan työehtosopimukset antaa, eli yleissitovuus, jota on noudatettava jokaisessa kulj.liikkeessä, olkoon kuinka "villi"isäntä tahansa. Tällainen ruletti jolla ajat, menetät vuositasolla yli 10.000 euron, lähemmäksi
15.000 euroon, kun lasketaan niikuin palkka pitää
laskea, oikein. Jos et vaadi oikaisua, pidä kumminkin kirjaa työpäivistä,alkamis-ja lopettamis ajoista, siis tarkka kirjanpito, mieluummin valokopiot kiekoista, koska kun riitautat, tulet
saamaan palkkasi jälkikäteen varmasti. Tulee mieleen nämä puheet halvoista virolaisista, jotka valloittaa nämä suharin paikat, ei ole pelkoa, meillä on jo halvat kuskit, kun sinunkin palkan laskee, jää ansio alle vitosen, siis alle 30mk/h!! Tuntipalkka tessin mukaan, olisi sinulla noin 10E/h lisät, yö,ilta,pyhä, ylityö ja vapaapäivä korvaukset, sekä päivärahat. Sovitaan että, ollaan rekkamiehiä, ei
kumminkaan kusetettavia, otetaan se mikä meille kuuluu, eikö vain, ei se palkka kuitenkaan mikään iso ole. - vaarallista
Tuo työtahti jos mikään on vaaralista teillä liikujille! Pistäkää yhteispelillä nuo asiat kuntoon niin ettette tapa itseenne tai toisia liikenteessä tai työssä!
Sanohan sen jo tyhmemmänkin järki ettei tuolaisilla työpaineilla sais edes tulla ainakaan yleisille teille.
Uskon, tai ainakin toivon että useimmat rahtarit ovat OK porukkaa mutta taloudellisilla houkuttimilla ja pakotteilla tapetaan ihmisiä.
Kokoontukaa ja järjestäytykää puolustamaan itsenne ja toisten hengen puolesta puolalaisia ja venäläisiä työaika ja palkkapolitiikkaa vastaan!
===
Turvallisuutta tieliikenteeseen vaativa kansa on puolellanne!
===- hese
Tämä työtahti on kyllä suomalaista rulettia, ihan
oikeasti, tiedän mistä puhun, yli 35 vuotta raskaanliikenteen parissa. Suomen r-liikenteen valvonta on täysin retuperällä, tämän tunnustaa jo liikkuvan poliisin johto, ei ole miehiä. Työsuojeluviranomaiset, joiden pitäisi puuttua
raskaalla kädellä tähän, ei toimi kunnolla, koska
rangaistusmääräyksiä on erittäin vähän, ajettuihin
kilometreihin nähden! Pieni kuljettaja ei yksin pysty systeemiä muuttamaan, kyllä se on viranomaisten käsissä, koska kuljetusliikkeet eivät välitä, halua välittää. Koskahan tämä kupla
oikein poksahtaa, kaikki levittelevät käsiään, katsotaan katsotaan, koeta nyt vaan mennä, tavara pitää olla perillä nopeasti. Tästä aiheesta kyllä kannattaa nostaa täälläkin asiallinen keskustelu,
ei mitään törkeyksiä. - puhuu?
hese kirjoitti:
Tämä työtahti on kyllä suomalaista rulettia, ihan
oikeasti, tiedän mistä puhun, yli 35 vuotta raskaanliikenteen parissa. Suomen r-liikenteen valvonta on täysin retuperällä, tämän tunnustaa jo liikkuvan poliisin johto, ei ole miehiä. Työsuojeluviranomaiset, joiden pitäisi puuttua
raskaalla kädellä tähän, ei toimi kunnolla, koska
rangaistusmääräyksiä on erittäin vähän, ajettuihin
kilometreihin nähden! Pieni kuljettaja ei yksin pysty systeemiä muuttamaan, kyllä se on viranomaisten käsissä, koska kuljetusliikkeet eivät välitä, halua välittää. Koskahan tämä kupla
oikein poksahtaa, kaikki levittelevät käsiään, katsotaan katsotaan, koeta nyt vaan mennä, tavara pitää olla perillä nopeasti. Tästä aiheesta kyllä kannattaa nostaa täälläkin asiallinen keskustelu,
ei mitään törkeyksiä.Onkos kukaan koskaan tullut ajatelleeksi mikä on todella suurten kuljetusliikkeiden ja teollisuuden osuus tässä valvonnan vähäisyydessä? Tarkempi syyni-lailliset työ-ajat-enemmän kuljettajia-suuremmat taksat-pidemmät kuljetusajat-oravanpyörä. Valvomattomuus sallii teollisuudelle ja muille toimeksi-antajille mahdollisuuden pelata sanelupolitiikkaa "kun kiinnijäämisen riskiä ei juuri ole" eikä senvuoksi yleistä keskustelua valonarasta aiheesta....
- hese
puhuu? kirjoitti:
Onkos kukaan koskaan tullut ajatelleeksi mikä on todella suurten kuljetusliikkeiden ja teollisuuden osuus tässä valvonnan vähäisyydessä? Tarkempi syyni-lailliset työ-ajat-enemmän kuljettajia-suuremmat taksat-pidemmät kuljetusajat-oravanpyörä. Valvomattomuus sallii teollisuudelle ja muille toimeksi-antajille mahdollisuuden pelata sanelupolitiikkaa "kun kiinnijäämisen riskiä ei juuri ole" eikä senvuoksi yleistä keskustelua valonarasta aiheesta....
Raha ratkaisee, siis kelle se menee, ei ainakaan
suoritusportaaseen, pikkuliikennöitsijöille, eikä
kuskeille. Torpparit ovat todellisessa kusessa,
eivät pysty rahdeista neuvottelemaan kuin alentavasti, se on tämän päivän fakta, niin kuskien palkka on ainoa, mistä se pystyy tinkimään ja useat kuskit ovat valmiita antamaan, aika ihmeellinen yhtiömuoto, olla äänetön "osakas", ilman äänivaltaa. Täytyy kysyä niikuin H.Karpo aikanaan, miten te kulj. hyväksytte tämän!
Tällä en halua syyttää torppareita sinällään, vaan
systeemiä, mutta kun torppareiden pitäisi myös pysähtyä, ruvettava laskuhommiin.
- päivätyöläinen kuski
En enää suostuisi ajaamaan alle TES:in. Meillä vuorot keskimäärin 8h kahdessa vuorossa. Jos haluaa niin ylitöitäkin järjestyy. Jos pitäisi ajaa alle TES palkan vaihtaisin alaa.
- Irtoperä
Irtoperähommissa joutuu ajamaan 17centtiä kilometri, ja päiväraha.
Pitäisi saada kaikki kuskit puhaltamaan yhteen ja vaatia tes palkkaa, yksin jos vaadit mitään et saa. - ohimennen
Irtoperä kirjoitti:
Irtoperähommissa joutuu ajamaan 17centtiä kilometri, ja päiväraha.
Pitäisi saada kaikki kuskit puhaltamaan yhteen ja vaatia tes palkkaa, yksin jos vaadit mitään et saa.menkää kuskit isännän kanssa selittää huolintaliikkeelle jotka teille irtoperät antaa että nyt ajetaankin sitten vaan tuntitaksalla ympäri Suomea.
- ei kannata
ohimennen kirjoitti:
menkää kuskit isännän kanssa selittää huolintaliikkeelle jotka teille irtoperät antaa että nyt ajetaankin sitten vaan tuntitaksalla ympäri Suomea.
kokonaan tuntitaksalle laskutusta heittää, kilsakeikasta saa pitemmän matkan osalta paremmin. Mutta kuskin täytyy osata pyytää oikea palkkansa niin sitten isännätkin herää, kun raha ei riitä. Ja silloin ennen pitkää loppuu ne takametsien omistajat ja vaihtoehdot huolintaliikkeiltä.
- hese
Irtoperä kirjoitti:
Irtoperähommissa joutuu ajamaan 17centtiä kilometri, ja päiväraha.
Pitäisi saada kaikki kuskit puhaltamaan yhteen ja vaatia tes palkkaa, yksin jos vaadit mitään et saa.Terve! Tämä 17centtiä ei kyllä riitä tessin tasolle, kun lasketaan kaikki lisät ja lomakorvaukset ynnä pekkaset. Sinähän tiedät, että
päivärahoja ei saa laskea ansioksi, vaikkakin kait
useimmissa taloissa näin tehdään. Kun ajatellaan
tätä 17 centtiä, niin se täyttää juuri ja juuri ajoajan palkan, mutta kun siihen tulee odotukset, purut ja lastaukset, niin kintuille tulee isosti. Sitten se mutkistuu vielä, kun otetaan työ-ja lepoaikalaki huomioon, niin kyllä ainoa oikea laskutapa on tuntipalkka lisineen sekä päivärahat päälle. Tessi tuntee myöskin urakkapalkan, joka on 20% yli tuntitaksan, joka olisi koko kuljetusalalla pitänyt maksaa, kyllä täällä kaikki painaa urakalla niin perhanasti. Sitten minulla olisi tällainen ehdotus; kun reissuun lähdetään sunn-maan, tullaan perj-lauant. kotiin,niin eikö pitäisi palkka olla koko ajasta, koska ei se hytti mikään hima ole, vartioit kalustoa
koko ajan. Näin ainakin Finlinkin merimiehet, he ovat 2vkoa laivassa, 2vkoa himassa, saavat
koko kuun liksan, eikä he tee koko aikaa duunia.
Yksin ei varmasti asia etene, kannattaa ruveta baareissa ottamaan kantaa, sillä olemmehan ammattimiehiä, eikö vain. - huono
hese kirjoitti:
Terve! Tämä 17centtiä ei kyllä riitä tessin tasolle, kun lasketaan kaikki lisät ja lomakorvaukset ynnä pekkaset. Sinähän tiedät, että
päivärahoja ei saa laskea ansioksi, vaikkakin kait
useimmissa taloissa näin tehdään. Kun ajatellaan
tätä 17 centtiä, niin se täyttää juuri ja juuri ajoajan palkan, mutta kun siihen tulee odotukset, purut ja lastaukset, niin kintuille tulee isosti. Sitten se mutkistuu vielä, kun otetaan työ-ja lepoaikalaki huomioon, niin kyllä ainoa oikea laskutapa on tuntipalkka lisineen sekä päivärahat päälle. Tessi tuntee myöskin urakkapalkan, joka on 20% yli tuntitaksan, joka olisi koko kuljetusalalla pitänyt maksaa, kyllä täällä kaikki painaa urakalla niin perhanasti. Sitten minulla olisi tällainen ehdotus; kun reissuun lähdetään sunn-maan, tullaan perj-lauant. kotiin,niin eikö pitäisi palkka olla koko ajasta, koska ei se hytti mikään hima ole, vartioit kalustoa
koko ajan. Näin ainakin Finlinkin merimiehet, he ovat 2vkoa laivassa, 2vkoa himassa, saavat
koko kuun liksan, eikä he tee koko aikaa duunia.
Yksin ei varmasti asia etene, kannattaa ruveta baareissa ottamaan kantaa, sillä olemmehan ammattimiehiä, eikö vain.jos sulle sitten jotain sattuu olit sitten kilsa- tai urakkapalkalla, tuomio saattaa olla kovempi kuin tuntipalkkalaisella. Kas kun tuntipalkkalaisella ei ole koskaan kiire, päinvastoin tavallaanhan isomman liksan saa mitä hitaammin ja sitä myötä huolellisemmin teet. Oikeesti, tiedän kaverin jolle sanottiin että jos olis ollut urakkamies ois ollut todella lirissä.
- heksa
mulla on ainaki omasta mielestä toiminut tuo km-liksa päiväraha-palkkaus.ajan Pohjois-Suomesta Hollantiin ja sieltä mutka Espanjan kautta takaisin pohjoiseen.kilsoja tulee reilusti,joten palkka on kohtuullinen...varsinaista kiirettä ei ole,mutta toki ajettua tulee niin paljon kuin ajoaikalain puitteissa on sallittua per vrk. Töitä teen 3 viikkoa putkeen,jonka jälkeen pidän viikon leetiä.Kilsapalkka toimii mielestäni pitkällä linjalla,mutta kotimaan ajoissa ehdottomasti kannatan tuntipalkka/tms. systeemiä!
- hese
hello! Oletko laskenut sitä, paljonko sulla on tunteja kolmen viikon putkessa, myöskin laivamatkat huomioiden, sillä olethan poissa omasta vapaa-ajastasi, työmaalla, saamatta tauoista minkäänlaista korvausta, kun kerätään kaikki tunnit yhteen, niin silloin selviää todellinen tuntiliksa, koska tiedän 6 vuotta pohjoismaihin ajaneena, ei tunnille kovin paljon jäännyt. Otan esimerkin; Kun lähti lastatulla ajokilla iltapaatilla Ruotsiin Naantalista- Kapellskär n.10h,siitä ajoaika Malmö taukoineen n.10h, perillä klo 16 tietämiin, ei kerinnyt purkaa, odotus yön yli, 15h, eli ajosta ainoastaan
palkka, eli 135-140E, mummon mk 750-850, eli ilta 10 ylihuomisen aamuun 7. Sopii laskea tuntipalkka.
Ja näitä oli yhtenään, eli harvoin meni putkeen,
mutta joka tapauksessa, kyllä siinä monesti mietti, miksi pitää olla tyhmä, kun tällä tavalla ale hintaan myi työpanoksensa. Mutta moni suhari sanoikin, ei täällä olla rahan takia, tämä on elämäntapa. Että tällainen ruletti on ainakin pohjoismaihin, jos vielä kerkiää kaksi reissua, niin yli 40h vietät laivassa josta et saa mitään,
sori väärin, ruoka ja peti kuuluu tikettiin.
- KEKE
Ensinnäkin tämä kysymyshän kaatuu ensi hätiin ammatinvalintaan , jokainen hinnoittelee itsensä siihen hommaan mennessään. Laskeeko sille kukaan hintaa että kun ajan yksin mun ajokilla ja kilometri taksalla mutta pääsen kotiin sillä autolla eikä isäntä kysele missä ajan sillä viikonloppuisin . Toivottavasti verottaja ei tutki tätä asian haaraa. Mutta toistahan se on kun saa itse päättää miten viikkonsa ajaa hyvillä tai huonoilla kilometreillä . en kyllä lähtis enään 7-15 kuskiksi joka ajaa alle 200 km päivässä ja purkaa / lastaa / venttaa loput päivästä ( siispä jakari hommaa). Jos itse lähdet ajamaan jollain palkalla niin samalla hyväksyt sen kokonaisuuden . Siitä ei voi kuin itseään syyttää . Käännetään homma toisinpäin . Mitä jos tällä palkalla olis elintaso 30% pienempi -> kuka sitten valittais . Verottaja kyllä iskis. Ei tässä paketissa yhtä syyllistä ole ! Suostutkos itse maksaamaan esim sairaanhoidosta suurempaa sairausvakuutusmaksua esim kaksin kertaista nykyiseen. Eipä moni taida vaikka pienestä summasta on kyse mutta kun itse oot sairastuvalla niin sitten kyllä kitistään kun ei ole resursseja hoitaa asiaa niin kuin itse haluaisit!!!!!
Siis ITSE valintasi teet......
Jos oot perheellinen , ajattele ensin perhettäs sitten mikä on sun ammattis . Eipä taida lapsi perheellistä joka olis vielä naimisissa olla cemtissä saatikka suorassa autossa. Jokaiseen hommaan on omat " jätkänsä " .
Lasketaanpas: maksimi kilometrit viikossa on noin 3770 km ( siis lailliset ). Siihen päivärahat. Siihen ajokkisi laskennallinen verotus arvo (kumminkin voit sillä omiakin ajoja ajaa VAI? ) Hmmm. mites se seilori , paljonko sen tuntipalkaksi tuli kun se makas kotona kaksi viikkoa ja töitä kaksi viikkoa . eli jaa sen palkka 720 h niin paljonko tuli ?? Jos se olis esim 3000€ niin tunnille olis 4,16 € jos 4000€ niin tunnille 5,55 HUI KUINKA PALJON!!!!!!
Kuten sanoin kaikki hinnoittelee itsensä !!!!- hese
Kaikki hinnoittelee itsensä, tuumaat lopuksi, eihän se ihan näinkään ole, koska valtakunnassa on voimassa yleissitovuus, kaikkien talojen on maksettava vähintään tessin mukainen korvaus tehdystä työstä. Sen takia tämä ala on rempallaan, kun näitä hinnoittelijoita on joka lähtöön, eli ei osata laskea, sama se on torppareissakin, rahdit on täysin poskellaan! Tuosta seilorin palkasta viittaat, en oikein ymmärtänyt viittaustasi, sori, taivuta rautalangasta, mutta samainen seilori, makaa kotana kaksi viikkoa, ja palkka juoksee, mitä tekee suhari, on koko kolme, monet neljä viikkoa
reissussa, hädin tuskin saa yhden miehen liksan.
Ja vielä; päivärahoja ei voida laskea ansioksi, koska ne kuuluu ilman muuta, palkan päälle.
Tämän ammatin varjopuoliin kuuluu tämä palkaton oleminen työmaalla, mitä ei ole muilla ammattialoilla, esim. komennusmiehet, he asuvat
hotellissa vapaalla tai jossain osakehuoneistoissa, ei näin pienessä kopissa kuin rahtarit. Lopuksi kevennys; Edesmennyt eläinsuojelija Anja Eerikäinen, jos eläintä olisi
näin pienessä kopissa pidetty, siitä rikosilmoitus olis lähtenyt välittömästi.
- Isoisä
Kyllä irtoperämiehet on fiksuja...ottaavat yrittämisen riskin ilman mahdollisuutta voittoihin.
- Pate
Kuorma-autoalan tessissä sanotaan että urakkapalkalla tehdystä työstä pitää saada vähintään 30% korkeampi palkka kuin samasta työstä tuntityönä tehtynä. Tessissä urakkapalkalla tarkoitetaan reissutaksaa, koska km-taksoja ei hyväksytä. Mutta jos nyt haluaisi ton perusteella laskea km-taksan ni se olis päväaikaan tehtynä jotain 20 senttiä/km 30 % eli noin 27 senttiä/km. Kertomillasi taksoilla suosittelen työpaikan vaihtoa. Noi alle minimipalkan ajot ei lopu ennenkuin kuskit jotka ajaa niitä loppuu.
- pojat
vaan halvalla.Saan ite vaihettua veneen isompaan.
- Artsi
on elämäntapa. "Normaali" kuski ei tee irtoperähommia, kun irtoperämies joka ajaa kilsataksalla laskee tunnit ja kilometrit, ja ynnää...niin uskallan väittää että tuntipalkaksi tulee korkeintaan 5euroa.
Kilometripalkalla ei saa lain mukaan enää ajattaa mutta miksi kuljetusliikkeet ei noudata lakia?- hese
Lukaise tämän Keken kirjoitus, sieltä se hinnoittelu tulee, eli Kekeä mukaillen; jokainen hinnoittelee itse palkkansa/työolosuhteensa,siis
näin tämä rekkaliikenne pääsääntöisesti toimii, paitsi jotkut isot firmat ja öljy-yhtiöitten omat
kuljetukset. Mm. Vähälä yhtiö Oulusta, aikaisempina vuosina,kun ei ollut torppareita, palkka tuli tessin mukaan mutta, nyt kun torppareita näkyy ajavan ko firman lipun alla, ei varmasti missään näistä pikkutaloista noudateta tessiä, eikä lepo-ja ajoaikalakia pilkulleen.
Savikko Oulusta, sama juttu. Vielä esimerkki; kun lähtee Oulusta Hkiin, on joskus yöllä perillä, alkaa purkamaan aamusta, kerää kuorman, lähtee illansuussa takaisin, ei ole kahta miestä reissussa, niinkuin ennen vanhaan. Tämä tyyli on kaikilla pikkutaloilla, jotka ajaa jollekin huolintaliikkeelle, samoin on nämä konttikuljetukset, vastoin kaikkia sopimuksia/lakeja. Nämä edellä olleet esimerkit, ovat niitä,joissa renki on puikoissa. - Artsi
hese kirjoitti:
Lukaise tämän Keken kirjoitus, sieltä se hinnoittelu tulee, eli Kekeä mukaillen; jokainen hinnoittelee itse palkkansa/työolosuhteensa,siis
näin tämä rekkaliikenne pääsääntöisesti toimii, paitsi jotkut isot firmat ja öljy-yhtiöitten omat
kuljetukset. Mm. Vähälä yhtiö Oulusta, aikaisempina vuosina,kun ei ollut torppareita, palkka tuli tessin mukaan mutta, nyt kun torppareita näkyy ajavan ko firman lipun alla, ei varmasti missään näistä pikkutaloista noudateta tessiä, eikä lepo-ja ajoaikalakia pilkulleen.
Savikko Oulusta, sama juttu. Vielä esimerkki; kun lähtee Oulusta Hkiin, on joskus yöllä perillä, alkaa purkamaan aamusta, kerää kuorman, lähtee illansuussa takaisin, ei ole kahta miestä reissussa, niinkuin ennen vanhaan. Tämä tyyli on kaikilla pikkutaloilla, jotka ajaa jollekin huolintaliikkeelle, samoin on nämä konttikuljetukset, vastoin kaikkia sopimuksia/lakeja. Nämä edellä olleet esimerkit, ovat niitä,joissa renki on puikoissa.Miten nämä jotkut kuljetusliikkeet ovat täysin villejä, eivätkä noudata lakia, eikö niitä kukaan valvo?
- Pate
Artsi kirjoitti:
Miten nämä jotkut kuljetusliikkeet ovat täysin villejä, eivätkä noudata lakia, eikö niitä kukaan valvo?
Poliisi valvoo minkä ehtii. Mut kun seuraukset menee pääsääntöisesti kuskille ei kuljetuksen antajalle. On tapauksia joissa aikataulutettu lähtö Helsingistä Rovaniemelle on 18:30 mut auto joutuu odottaan tavaroita 20:30:een joskus jopa 21 asti. Alkaa taukotunnit Rovaniemenpäässä olemaan vähissä kun sieltä pitäis lähteä kuormatehtynä klo 17 seuraavana iltana takaisin Helsinkiin et ehtisi ennen aamu klo 6. Tässä tietys vaihdetaan jo kuskia matkalla mut ei siellä Roissa paljoa nukuta. Matkaa on kuitenkin n 850 km suuntaansa.
Tää on seurausta siitä että kuljetusten antajilla ei ole mitään vastuuta lain noudattamisesta. - Heka
Pate kirjoitti:
Poliisi valvoo minkä ehtii. Mut kun seuraukset menee pääsääntöisesti kuskille ei kuljetuksen antajalle. On tapauksia joissa aikataulutettu lähtö Helsingistä Rovaniemelle on 18:30 mut auto joutuu odottaan tavaroita 20:30:een joskus jopa 21 asti. Alkaa taukotunnit Rovaniemenpäässä olemaan vähissä kun sieltä pitäis lähteä kuormatehtynä klo 17 seuraavana iltana takaisin Helsinkiin et ehtisi ennen aamu klo 6. Tässä tietys vaihdetaan jo kuskia matkalla mut ei siellä Roissa paljoa nukuta. Matkaa on kuitenkin n 850 km suuntaansa.
Tää on seurausta siitä että kuljetusten antajilla ei ole mitään vastuuta lain noudattamisesta.Mutta kyllä isännätkin on niin villiä porukkaa että eivät välitä laista eikä kuskeista, ja vielä ajojärjestelijät syyllistyvät laittomuuksiin kuljetusten suunnittelussa !
- AKT
Heka kirjoitti:
Mutta kyllä isännätkin on niin villiä porukkaa että eivät välitä laista eikä kuskeista, ja vielä ajojärjestelijät syyllistyvät laittomuuksiin kuljetusten suunnittelussa !
Tämä homma ei oo mistään muusta kiinni, kuin kuskeista. Aivan turha syyttää työnantajia niin kauan, kun löytyy kuski joka ajaa pelkästään ajamisen ilosta. Aina löytyy joku nuori mies joka polkee palkat alas ja tänne tullaan kitisemään, kun ei saada kunnon palkkaa tehdystä työstä. Onneksi oon ite päässyt pois rekkahommista.
- sisumies
Joo, minä se vaan ajelen pöllejä ja tukkeja metsästä ihmisten ilmoille ja isäntä makselee minulle ihan kohtuullisen hyvin, viime vuoden ansio oli 47 000 euroa, niin että tarttee vaan kattoa kenen rengiksi alkaa, mutta eihän asfaltilla ajajista olekaan kyllä metsästa pöllikuormaa hakemaan, että silleen.
- hese
En kadehdi sinun ilmoittamaa liksaa, vaan mitenkähän tuo palkka on muodostunut, 8h työllä, vai yötäpäivää yksin, koska yleensä tessi on "myrkkyä" yrittäjille, siis, epäilen, ei normaalilla työnteolla, kyllä asfaltillakin saa saman, mutta kotona ei tarvitse olla.Tämä se on paradoksi, kehutaan palkalla, ei työajalla, taas
veikkaan, tuntipalkka jää varmasti alle tessin!
Kyllä me ollaan ihan samanlaisia ammattimiehiä,
kuin sinäkin, erilainen työympäristö vain, eikä tehdä siitä riitaa, jookosta, mutta puhutaan totuudesta, eikä mitään muunnettua, koska jos asiat ovat muuta kuin mitä todellisuudessa, ei kannattaisi sitä mainostaa. Ps. mitenkähän teidän ylityömäärät, onkohan ajantasolla, siis kirjanpito, joka pitää sisällään pyhä-ylityön osuuden, jonka määrää työaikalainsäädäntö? - Miikka
hese kirjoitti:
En kadehdi sinun ilmoittamaa liksaa, vaan mitenkähän tuo palkka on muodostunut, 8h työllä, vai yötäpäivää yksin, koska yleensä tessi on "myrkkyä" yrittäjille, siis, epäilen, ei normaalilla työnteolla, kyllä asfaltillakin saa saman, mutta kotona ei tarvitse olla.Tämä se on paradoksi, kehutaan palkalla, ei työajalla, taas
veikkaan, tuntipalkka jää varmasti alle tessin!
Kyllä me ollaan ihan samanlaisia ammattimiehiä,
kuin sinäkin, erilainen työympäristö vain, eikä tehdä siitä riitaa, jookosta, mutta puhutaan totuudesta, eikä mitään muunnettua, koska jos asiat ovat muuta kuin mitä todellisuudessa, ei kannattaisi sitä mainostaa. Ps. mitenkähän teidän ylityömäärät, onkohan ajantasolla, siis kirjanpito, joka pitää sisällään pyhä-ylityön osuuden, jonka määrää työaikalainsäädäntö?80 tuntia kahten viikkoon niin saan kouraan 1000 egee.Arvatkaas miten nopeesti sen 80 tuntia pyöräyttää?Hakkaa mennen tullen "joko on kahvitunti"mestat.
- hese
Miikka kirjoitti:
80 tuntia kahten viikkoon niin saan kouraan 1000 egee.Arvatkaas miten nopeesti sen 80 tuntia pyöräyttää?Hakkaa mennen tullen "joko on kahvitunti"mestat.
Kyllähän sen 80h pyöräyttää 4 vuorokaudessa, vaan laki
ei anna myöten, taas ajatus on lain ulkopuolella.
Miksi muuten me kuskit ei ruveta ajattelemaan itseämme, eikä aina juitsareita/isäntiä, koska me,
minä mukana olleena, myymme oman vapaa-ajan ilmaiseksi, olemalla työpaikalla, oiskohan meidän ruvettava ajttelemaan
eri tavalla. Tämä Miikan liksasta, tulee taas mieleen,
paljonkohan päivärahoja on laskettu liksaan, veikkaan, aika paljon, taas ei mene "putkeen".
Kestääkö kiekkojen näyttäminen kontralle?
Ja onko tämä työaika 80h, eli 2vkon tunnit, suhari
kumminkin on työpaikalla, saamatta muuta palkkaa?
Minun kokemuksen mukaan, yksikään yksityinen talo,
joka maksaa jollain toisella systeemillä palkan,
kuin tessin mukaan, on varmasti jokin koira haudattuna, kuski venyttää päivää, on kilometri,
reissu ja päiväpalkkoja, jotka eivät ota huomioon
aikaa, paljonko tulee tunteja. Ps. Miikalle sanoisin, jos tuo sun liksas on todellinen, täyttää lepo-ja ajoaikalain, sekä työaikalain hengen, niin kaikki on kunnossa.
- Simeoni
13 euroa tunti on naurettava palkka. Siirryn hetimiten pöllikuskiksi.
- sakkebakke
tämä menee muutenkin jo ihan perselleen kun lepo aikoja tullaan taas tiukentamaan. hetken kuluttua ihmetellään miksi ei tavara liiku kun lepo ajat on niin tiukat ettei saa mitään tehdä. kaikista parasta olisi kun kaikki kuorma-autoilijat menisivät lakkoon. noh tämä ei nyt ollut asiaan liittyvää.. mutta potuttaa, kun koko ajan tiukennetaan sääntöjä. mitä järkeä on nostaa kuorma-auto kortin ikärajaa 21v.
- Anonyymi
Pillu Ville on myös ip miehiä ajaa 4 viiteen 5 tuhatta km viikkoon ja syö väli kiekot välipaloina niin että semmosta peliä jokainen poseeraa tyylillä silmät punasena aluset mustana rahti on rajuu leppä kenkä miehillä
- Anonyymi
No onni on x pinnaa auton km-hinnasta.
Euron km kun ajettiin niin 27 senttiä/km = 27% oli palkka.
Nyt km hinta on 1,55€/km niin 27% tekee 41,85 senttiä km.
Ja taas pärjätään isännän kanssa hyvin.
Ei kai kukaan pöhkö aja kiinteällä km-hinnalla enää nykyään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860