Rehellisiä vastauksia ja mielipiteitä ,niin hyöty kuin haittapuolistakin.
Asuuko talossanne peräkammarinpoika
64
648
Vastaukset
- 1+1
Hyödyt: Auto käytössä,lumitöiden teko,asumiskulujen osittaminen,turvallisuus.
Huonot puolet: viikonloppuryyppääminen tupankanpolttoineen. Tässä talossa tuolla yläkerrassa asuu äiti peräkamaripoikansa kanssa. Saunan lauteilla joulun tietämillä äitee avautui. Kai sitä on ollut liiaan lepsu kun ei ole patistellut poikaa pois ja työn perään. Kysyin pojan koulutusta ja ilmeni, että hänellä on hyvä koulutus, mutta täällä paikkakunalla hänelle ei ole löytynyt ammattiaan vastaavaa työtä.
Äitee mietiskeli... kehen lie tullut kun on niin laiska, itse lähdin nuorena tienestin perään.... mikäpä sen on tuossa asua, on oma huone, ruoka valmiina pöydässä kun iltapäivällä herää.
Poika on mielestäni ihan fiksun oloinen kohtelias eikä ryyppäile, mutta maailmalle lähtö...niin kaiketi pelottaa, en tiedä.
Lapsen on lähdettävä viimeistään parikymppisenä pois kotoa, muuten voi käydä kuten sinulle on päässyt käymään.Minullekin tuli samanlainen tunne.
Tuo mies olisi voinut kirjoittaa itsenään eikä piilotella pseudo-nimimerkin takana.
H.- pseudonyymi.........
hunksz kirjoitti:
Minullekin tuli samanlainen tunne.
Tuo mies olisi voinut kirjoittaa itsenään eikä piilotella pseudo-nimimerkin takana.
H.Syö tunteesi, äläkä ole aina v*ttuilemassa muille.
pseudonyymi......... kirjoitti:
Syö tunteesi, äläkä ole aina v*ttuilemassa muille.
En minä vihtuile koskaan, se että osun joskus hermoon ei takoita sitä.
Peräkammari tarkoittaa nimen omaan jonkun muun taimmaisena olevaa, siellä perällä.
Ja kun sillä viitataan aikuiseen ihmiseen tarkoittaa että siellä piilottelee ihminen jonkun suojassa.
Äiti, elämä, vastuu itsestä, äidin eläke, äidin lompakko jne.
Useimmiten syynä on äidin eläke ja lompakko.
Erittäin harvoin on syynä eteisestä tuleva viima ja veto.
H.- pseudonyymi-lyyli
hunksz kirjoitti:
Peräkammari tarkoittaa nimen omaan jonkun muun taimmaisena olevaa, siellä perällä.
Ja kun sillä viitataan aikuiseen ihmiseen tarkoittaa että siellä piilottelee ihminen jonkun suojassa.
H.Pitäisiköhän sinun vielä minulle opettaa, kuinka puuceessä asioidaan, monireikäisellä?
Kiltti, älä puhu itsestäänselvyyksiä.
Tulee sisäinen vimma, ja hengen sisäänveto. pseudonyymi-lyyli kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun vielä minulle opettaa, kuinka puuceessä asioidaan, monireikäisellä?
Kiltti, älä puhu itsestäänselvyyksiä.
Tulee sisäinen vimma, ja hengen sisäänveto.Tuota voisit vielä vähän tarkentaa, ihan kaikkeen ei mielikuvitukseni riitä.
H.Mielenkiintoista, joku on nostanut tämän ketjun ja voinkin nyt päivittää tämän perheen tilanteen.
Joskus se tuo luoja tekee viisaita päätöksiä kun sinne peräkamariin jättää yhden pojan. Nyt kolmen vuoden aikana on tapahtunut paljon. Poika kertoi laittaneensa hakemukset vetämään äitinsä omaishoitajaksi. Äiti alkaa olla jo pitkälle dementioitunut.
Ei niin pahaa, että ei hyääkin, äidin hoitamisesta tulee pojalle elämäntyö.- ----,,,,
korpikirjailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, joku on nostanut tämän ketjun ja voinkin nyt päivittää tämän perheen tilanteen.
Joskus se tuo luoja tekee viisaita päätöksiä kun sinne peräkamariin jättää yhden pojan. Nyt kolmen vuoden aikana on tapahtunut paljon. Poika kertoi laittaneensa hakemukset vetämään äitinsä omaishoitajaksi. Äiti alkaa olla jo pitkälle dementioitunut.
Ei niin pahaa, että ei hyääkin, äidin hoitamisesta tulee pojalle elämäntyö.Voi saada jopa vähän yli 300 ekua/kk - verot.
Nykyisin siitä kertyy jopa eläkettä.
Niin, jos kunnalla on varaa ja halua maksaa. - Laitokseenko?
hunksz kirjoitti:
H.@hunksz
Et sitten tullut ajatelleeksi että vois olla mielenterveysongelmainen poika ja narsisti hallitsevapersoonainen äiti, joka vie poikansa eläkkeen?
Aina puhutaan että peräkammarinpoika vie äitinsä eläkkeen, mutta toisinpäinkin voi olla.
Miehestään eronnut äiti voi napata vielä poikansa perinnönkin, kun pojan isä kuolee. Entäs sitten kun äiti kuolee? Poika ei ole oppinut elämänhallintaa kun äiti on määrännyt tahdin aina.... - Korppis*
----,,,, kirjoitti:
Voi saada jopa vähän yli 300 ekua/kk - verot.
Nykyisin siitä kertyy jopa eläkettä.
Niin, jos kunnalla on varaa ja halua maksaa.Kainuun soten vuosiylijäämä oli 6 miljoonaa euroa.
- ,,,,----
Korppis* kirjoitti:
Kainuun soten vuosiylijäämä oli 6 miljoonaa euroa.
Omaishoitajat pitävät maatamme yllä.
Juurihan uutiset sitä toitottivat. Ihan eri asia on sitten, kaipaako jäähalli korjausta, vai maksetaanko jollekin omaishoidon tukea.
Se on Herran ja rouvan käsissä se.
Vielä ehkäpä pian asiaintila muuttuu. - Järkyttävää!
korpikirjailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, joku on nostanut tämän ketjun ja voinkin nyt päivittää tämän perheen tilanteen.
Ei niin pahaa, että ei hyääkin, äidin hoitamisesta tulee pojalle elämäntyö.Joo, sehän niillä äideillä mielessä onkin, kun sitovat poikansa kotiin, että saavat siitä aikanaan ilmaisen omaishoitajan.
- Pirre*
Järkyttävää! kirjoitti:
Joo, sehän niillä äideillä mielessä onkin, kun sitovat poikansa kotiin, että saavat siitä aikanaan ilmaisen omaishoitajan.
Eiköhän aikuinen poika osaa tehdä omat valintansa, eikä ketään kai pidetä väkisin missään, kotonakaan, mie ainakaan en voi uskoa tuota.
- Mami määrää
Pirre* kirjoitti:
Eiköhän aikuinen poika osaa tehdä omat valintansa, eikä ketään kai pidetä väkisin missään, kotonakaan, mie ainakaan en voi uskoa tuota.
Ei osaa, jos äiti on hallitseva ja manipuloiva narsisti!!
- AnonyymiUUSI
Pirre* kirjoitti:
Peräkammarin poikia on maaseudulla syrjäkylillä, mutta myös kaupungeissa. Äiti tekee näille kaikki ruoat, pesee pyykit, pojat asuvat täyshoidossa ja perivät sitten joskus suurenkin omaisuuden, maata, metsiä ja rahaa ja rahaa. Pojalta oma elämä kuluu äidin kanssa, mitään ei muka puutu, kun on tiukassa äidin talutusnuorassa ja ahtauteen ja huuto määräyksiin pystyy sopeutumaan. Pikku hiljaa oma monen mielenterveys horjuu, mutta voihan lohdutusta hakea Alkosta ja samankaltaisten seurasta. Vanhempana ryypätään rajustikin maalaispirteissä. Välistä tulee pahoja raivo kohtauksia kuten viimeksi Virroilla, jossa omakotitalossa poika puukotti äitinsä kuoliaaksi ja muita samanlaisia tapauksia on kymmeniä. Kenen on syy, kun näkee juoppojen makaavan kadun varsilla ja puistoissa ja maaseudun kauppojen edustoila. Yksinomaan äidin, joka on vaatinut ja kiristänyt poikaansa vuosikymmeniä väkivallasta. Omaan otsaan on kantanut ja se on loppu.... loppu.
- asiathyvin
En asu kerrostalossa, vaan valtavassa omakotitalossa, kahdestaan mieheni kanssa.
Karmeita kolosseja koko kerrostalokasarmit.
Peräkammarinpojat ovat niin italialaista, niin italialaista.
Enpä tiedä näin äkkipäältä yhtään hyvää puolta haisevasta vanhastapojasta.
Sen, mitä olen etäältä havainnut, ovat vanhemmuuten äitinsä pahoinpitelijöitä eläkepäivänä.Taitaa kuitenkin olla niin, että ne maailmalle lentäneet ja luuseriksi tulleet käyvät vanhuksiensa luona vierailulla "sattumalta".
Siinä "sattuu" tulemaan pari Kossua mukaan faijalle "lahjaksi".
Ja kun lompakon pehmentäminen ei viinallakaan onnistu eikä äidinrakkauteen vetoamalla, niin sitten koitetaan nyrkillä.
Joskus tuntuu että tuonlaiset ihmiset ovat alhaisempia kuin Pedofiilit tai muuten seksuaalisesti poikkeavat, he ovat sentään sairaita.
Juoppo, vanhempien hakkaaja ei yleensä ole.
H.- Joka päivä
olisi hyvä oppia jotain.
"Peräkammarinpojat ovat niin italialaista, niin italialaista"
Mä kun oon aina siitä lähtien kun kuulin tuon peräkammarinpojat nimityksen, niin luullut niitä homoiksi. Ai ne on italialaisia miehiä ?
- kunnanpiika
Peräkammarinpoika on vanhempiensa kanssa asuva naimaton mies,
joka oli ennen se ilmainen renki joko vanhemmilleen tai talon perineelle sisarukselle.
Vastaavasti naista ei koskaan ole sanottu kuin vanhaksipiiaksi vaikka hällä ura vanhempien vaatimana olla ilmainen piika vanhemmilleen ja sisaruksille.- Joka päivä
Tässä huomaamme mitä tämä kaupunkilaisuus saa aikaan ajatuksissa.
Täälläkin kun on tuollaisia aikamies poikia isän ja äitinsä kanssa asumassa, vaikka lähentelevät jo pian kuusikymmentä vuotta.
Minä asun Stadissa ja olen jo 61v.
Asun kyllä ihan yksin ja omillani. Vanhempiakaan ei voi hakata eikä kiristää, ovat olleet kuolleita jo vuosia.
Varmaan kuvaamasi kaltainen asumumismuoto on Stadissakin, vähän kun on isompi paikka kuin joku Lieksa tai Unari, mutta mitä oikein tarkoitit kommentillasi?
H.- Joka päivä
Jos tuo kysymys on minulle "tarkoitit kommentillasi hunksz" niin en mitään koska vastaus oli "kunnanpiialle" .
Joka päivä kirjoitti:
Jos tuo kysymys on minulle "tarkoitit kommentillasi hunksz" niin en mitään koska vastaus oli "kunnanpiialle" .
Sorry!, anteeksi.
Heevetti, minun ei tarvitse tulla enää fiksummaksi, palstan kehittäjien pitäisi.
Jopa minä sekoilen täällä.
H.
- ei ymmärrä?
Tarkoitatkoperäkammarinpojalla nyt selläistä nyhveröä joka ei saa lähdettyä maailamlle, kun mamma on pitänyt aina essunnnauhoissa, vaiko ihna järkevään ajatteluun perustuvaa yhteisasumista jossa jaetaan tulot ja menot useamman henkilön kesken.
Itse en jaksa ymmärtää näitä peräkammarinpojiksi haukkujia.
Monesti on järkevää, varsinkin isoissa taloissa, jakaa huoneet eri henkilöiden kesken ja kukin vastaa osasta menoja.
Miksi Suomessa pitää tuhlata ja jokaisen henkilön omata 100 neliöä tyhjää tilaa?Oma asunto on osa asioista joka tekee miehen, olkoot vaikka vuokralla.
Mutta oma nimi ovessa ja ainoat avaimet.
Muu on hinttien tai muiden pehmojen hommaa.
Voi olla että olen vähän vanhanaikainen.
H.- lastu.lainehilla
Siksi, koska esi-isämme lähti kirves kädessään katsomaan, kenen lastu ajelehti ylävirralta rantaan.
- ei ymmärrä
hunksz kirjoitti:
Oma asunto on osa asioista joka tekee miehen, olkoot vaikka vuokralla.
Mutta oma nimi ovessa ja ainoat avaimet.
Muu on hinttien tai muiden pehmojen hommaa.
Voi olla että olen vähän vanhanaikainen.
H.Olet todellakin.
Jos miehen ainoa tunnusmerkki on oma asunto?
Olen aina kuvitellut et se on ihan jokin muu joka ihmisen tai miehen tekee.
Vähämielinenkin saa oman asunnon nykyisin, omalla nimellään.
Ja jos mies asuu isänsä kanssa? niin on sitten homo?
Huono provo. ei ymmärrä kirjoitti:
Olet todellakin.
Jos miehen ainoa tunnusmerkki on oma asunto?
Olen aina kuvitellut et se on ihan jokin muu joka ihmisen tai miehen tekee.
Vähämielinenkin saa oman asunnon nykyisin, omalla nimellään.
Ja jos mies asuu isänsä kanssa? niin on sitten homo?
Huono provo.Ei se ollut provo ollenkaan.
Vähämieliset saavat asunnon.
Aikuinen mies muuttaa itse, sinne mihin sitten muuttaakin.
Mutta omaan hallintaansa.
Minullekin tulee kohta aika jolloin muutan uuteen "omaan asuntoon", en tarkoita tässä omistamaani asuntoon, vaan leikkiomaan asuntoon. Sairaalapaikkoja kun vähennetään koko ajan.
Siellä minä sitten hortoilen Rollaattorilla kauniiden Somalityttöjen "kiusattavana".
Olikos se nyt joku omatoimiasunto vai mikä sen vaivaiskodin peitenimi nykyään on.
Se mesta mitä omaishoitajat ja muut sukulaiset rukoilevat iltaisin.
H.- ei ymmärrä
hunksz kirjoitti:
Ei se ollut provo ollenkaan.
Minullekin tulee kohta aika jolloin muutan uuteen "omaan asuntoon", en tarkoita tässä omistamaani asuntoon, vaan leikkiomaan asuntoon. Sairaalapaikkoja kun vähennetään koko ajan.
Siellä minä sitten hortoilen Rollaattorilla kauniiden Somalityttöjen "kiusattavana".
Olikos se nyt joku omatoimiasunto vai mikä sen vaivaiskodin peitenimi nykyään on.
H.Selvä homo siis?
- ?.?
hunksz kirjoitti:
Ei se ollut provo ollenkaan.
H.Oletko oikeasti yhtä katkera, kuin kommenttisi?
Tasa-arvo kateissa?
35:n huoneiston talossamme asuu yksi, keski-ikää lähestyvä tytär leskiäitinsä kanssa.
Kyse ei ole hoitosuhteesta!
Molemmat ovat mukavia ihmisiä ja ilmeisen tyytyväisiä asumiseensa kaksiossaan.
Onkohan se ainoa makuuhuone se peräkammari?
Hyödyt ja haitat?
Omat penskamme häipyivät omilleen heti kirjoitusten jälkeen.
Peräkammarin etuina olivat pihatyöt läpi vuoden, talon siivous, koneettoman keittiön tiskaus, vaimon kuljetuspalvelut ja turvallisuuden tunne minun ollessa poissa arkiviikot.
Poislähdön hyötyinä tuli pienentynyt ruokalasku ja tuntuvasti vähentyneet sähkön, veden ja öljyn kulutus.- Pirre*
Ei asu, ja ihan rehellinen vastaus.
Maalimalla on poika ja kaksi tyttöämme, olleet jo kauan.- Pirre*
P.s. kunpa olisikin :)
- ^^J^^duo
Ei asu meilläkään.
Esikoine oli 20v pois muuttaessas.
Nuarempi poika oli 17v,ku muutti.
Tyttö oli 19v muuttaes avoliittoon.
- he
Meinasin etten kirjoita tänne mitään,lukasen vaan.Lassen takia kuitenkin päätin vähän virttä veisata.Elämä ei ole ne päivät,jotka ovat menneet,vaan päivät jotka jäävät muistiin.
No joo, voisihan sitä niinkin sanoa, harvoin hän kyllä peräkammarissa on, enempi tuossa sohvalla lötköttää.
Liekö tuosta muuta hyötyä kuin eläkkeensä, haittapuolia ei olekaan, en ainakaan tunnusta.
:)
Täähän meni taas huumorilla, älkää vaan ottako tosissanne.
Tällä kylällä on muutama oikea peräkammarinpoika, mutta en ala heistä juoruamaan.- kilo-
Paistaako teillä aina aurinko?
kilo- kirjoitti:
Paistaako teillä aina aurinko?
Lähes aina ja mieli on aurinkoinen silloinkin, kun ulkona ei aurinko paista. Kevät on ja kesä tulee kun ehtii.
- uusia ajatuksia...
Asuu, mutta ilman isää ja äitiä....
- Pirre*
:)) tää oli hyvä, kiitos!
- .
Meillä asuu vain ukko ja akka, ja yksi nelijalkainen 17 v.
- meeriamanda
Tiedän et eronnut mies/nainen on muuttanut kotiin iäkkäiden vanhempiensa luokse, joka lapsineen tai ilman. En näe siinä mitään ihmettä. Jos taas jo aikuiseen reilusti tullut lapsi ei ole muuttanut pois kotoaan emme tiedä miksei?
Jokainen perhe on tapakohtainen, eikä saisi nimitellä noin loukkaavasti.
Joku kertoi kaljoittelun ja tupakoinnin miinuspuoliksi. Sisällä asunnossa ei tupakoida, jos suinkin mahdollista. Liesituulettimen alle sitten puhalteleen jonsei parveketta/terassia ole. Soon jämpti näin, ja ite sauhuttelen.
Kotonaanhan tämä aikamiespoika on kaljoitellessaankin, pysyköön omassa huoneessaan, ostakaa sinne telkku niin ei häiritse. Puhumallahan asiat menee jakeluun, säännöt ne puree aikuiseenkin, kun on jämäkkä.!Paljon positiivisia perusteita.
Vanhanaikainen asenne omien vanhempien huolehtimisesta on myös perusteena muutamassa tuntemassani tapauksessa.
Toinen tiedossani oleva peruste kotona pysymiseen on isän elinkeinoluvan siirtyminen pojalle joka nyt sattuu olemaan poikamies.
Liiketoiminnan vaatima tekniikka ja tilat nyt vaan sattuvat olemaan vanhempien ok:n yhteydessä.
Kuvaamassasi tilanteessa, eronnut puoliso muuttaa lapsineen vanhempiensa luokse on mielestäni erittäin järkevä ja usein myös humaani ratkaisu kaikkien kannalta.
Olen ymmärtänyt "peräkammarin poika" käsitteen kuvaavan kotiin jäänyttä, kotonaan täysihoidossa ikääntyvää, vähätöistä ja usein työtöntä laiskista joka kuluttaa enemmän kuin antaa vastiketta täysihoidostaan.
Viimeinen virkkeesi on täyttä asiaa.
Asunnon haltija määrää siinä elintavat!
- RIMMIR
Kun olin lapsi. peräkamarin poikia olivat isäni (perheineen) sekä aviopuolisottomat setäni. Asuimme kolhoosissa jota hallitsi isoäitini. Setäni ja isäni jotka halusivat itsenäistyä , eivät saaneet tähän mahdollisuutta ennenkuin isoäitini kuoli. Tämä oli peräkamaripoikamaisuutta perintölain voimalla.
Nykypäivän miehet ja naiset jotka ovat täysissä ruumiin ja mielen voimissaan ja asuvat vanhempiensa luona, ovat joko insestiuhreja tai sitten yksinkertáisesti niin laiskoja etteivät haluakkaan siitä elinmuodosta mihinkään.
Eläköön vapaus niin vanhemmille kuin lapsille.- rukoillen viisautta
Olet siirtynyt provosoimaan?
Tajuatko miten typerä on väitteesi.
Ettäkö äitinsä kanssa asuva poikamies on aina insestin uhri.
Todellakin!
- muori peräkamarista
Onhan mielipide! Entäs ne emännät, jotka ovat jääneet maalaistalon peräkamariin syytingille, kun isännyys on siirtynyt naimattomalle pojalle. Olemmeko mekin insestin uhreja, vai löydätkö meille ehkä jonkun muun repäisevän nimityksen? Asumisjärjestelyt voivat olla monenlaisia, mutta sitähän ymmärrystä vailla olevan on tietenkin vaikea käsittää!
- naapurin muija
Tässä talossa asuu aikamiespoika vanhan äitinsä kanssa kaksiossa. Pojalla on makuuhuone omassa käytössään ja äiti nukkuu olohuoneessa. On kuulemma vähän ahdasta, on äiti joskus jutustellut.
Poika on vähän semmoinen hiippari; ei juuri tervehdi vaikka nokatusten tullaan ja kyllä minut tunnistaa. Töissä kai jossain käy kuitenkin. - guru1
Tunnen erään 36 v peräkammarin pojan tuolta maaseudulta. Asuu Punkaharjulla. Isä tarjosi työn. Äiti laittaa edelleen ruokaa, sekä pesee pojan vaatteet. Poika tekee töitä sukulaistensa metsissä ja menee päivän päätteeksi kotiin syömään äidin laittamaa ruokaa. Eikös Nelosella pyöriny joku sarja peräkämmarinpojista joku aika sitten? Ja onnea vaan peräkammarinpojille kautta Suomen. Kukahan teidän vaatteet pesee ja ruoan laittaa kun isi ja äiti kuolee :D
- -------
Pesukone ja nakkarin täti.
Tota kun luin niin käväs vähän niinku mieles, että saattaa mones perhees toi poka olla ,itte talon isäntä...ruoka valmiina, pyykit pesty...kuka pesee sit ku vaimo kuolee...
- Pirre*
lapinmuija kirjoitti:
Tota kun luin niin käväs vähän niinku mieles, että saattaa mones perhees toi poka olla ,itte talon isäntä...ruoka valmiina, pyykit pesty...kuka pesee sit ku vaimo kuolee...
Hyvä huomio lapinmuija. :)
- AnonyymiUUSI
Nuoripa on peräkammarin poika jos vaille nelikymppinen, Minä tiedän taas aikamiespojan, joka on kuusi Nelonen ja koko ajan asuu vaan äitinsä kanssa. Odottaa ensi vuotta, kun saa kansaneläkkeen. Sitten aikoo juhlia kylän toisten poika miesten kanssa ainakin viikon eli juovat eläkkeet kerta heitolla, ryminä ja melu on hirveää. Mutta äiti sanoo, että tällä on niin hyvä poika, että auttaa häntäkin pankkiasioissa, viis siitä että rahat menee, kunhan poika häntä palvelee.
- eikä suotta
Onx poeka vieläkään, 2 vuoden kuluttua, päässyt naimisiin?
- myssymissi
Uskon hartaasti, että usein ylihuolehtivat äidit muovaavat pojistaan peräkammarinpoikia.
Jos on poijjaassa jotain hieman häikkää, vaikkapa jakaus väärällä puolella päätä, äiti pitää lastaan siipensä suojassa, kuin kanaemo tipuleitaan.
Ei aina tarvi olla sitäkään.
Poika kun aivopestään tarpeeksi kauan, on äidin kanssa turvassa olo jopa mieluista, kaukana kavala maailma.
Äiti eristää poikansa maailmasta.
Toki on toinenkin laji, pojat, jotka juovat ja rälläävät, ja äiti-kulta antaa rahaa ja huolenpitoa, joko vapaaehtoisesti, tai sitten pakolla.
Poju on sitten jo 36 vuotta vanha. - --------------------
eiköhän noi pojat joskus kasva aikuisiksi, moni on löytäny vaimon vasta sitten kun oma äiti on kuollu,
ei mitään hätää jos on kotona viihtyvää sorttia, säästyypä paljolta pahalta maailmassa,
hyvimpä näyttävät vanhemmuuten pärjäävän,
ovat monen naisen ilo nämä peräkamarin pojat lopulta, - mumppa56
menin aikoinaan naimisiin
kolmekymppisen peräkammarin pojan kanssa
enkä oo päivääkään katunu
sen helpompaa mukautuvampaa kiltimpää rakastettavampaa
miestä kyllä saa hakee jos haluaa
pois en antas en sit millään
jokaisellahan on tietysti omat kriteerit niitä ihanne puolisoista
mutta mulle on tärkeintä se että kemiat kohtaa ja ystävyys säilyy
ystävyys on joskus jopa rakkautta tärkeempää
voi sanoo että mun mies on mun paras ystävä sille mää voin kertoo kaikki
vaikkei se taloja osaa rakentaa eikä vessan seiniä laatoittaa
autotkin viedään aina korjaamolle
kumminkin se osaa musta pitää hyvää huolta ja se on tärkeintä.- Mamman kahlitsema
Entäs kun peräkammarinpoika on reippaasti yli neljänkymmenen?
- tämä on tosi
mamman kahlitsema
EI ( 40v ) sekään ole este etteikö löydä vielä ihanaa vaimoa itselleen, vaikka olisi 60 - 70 niin aina löytyy naisia jotka heidät haluaisi omakseen - AnonyymiUUSI
Älä nostele esiin vanhoja ketjuja tee uusi samasta aiheesta. Miten niihin vastataan kun ei ensinnäkään kertomista monikaan ole elossa
- AnonyymiUUSI
Mitä tarkoittaa "Miten niihin vastataan kun ei ensinnäkään kertomista monikaan ole elossa"?
Tarpeetonta marinaa vanhojen nostoista. Ei itse asia miksikään muutu, vaikka alkuperäinen aloittaja ei palstalla enää olisikaan.
- AnonyymiUUSI
Omassa talossa ei asu, mutta sivusta joutunut seuraan. Taitaa ne hyödyt olla aika vähissä, kun ei laiskuuttaan edes omakotitalon hommiin osallistu. Tuntuu ihan kuin vanhemmat eivät olisi edes huomanneet, että poika on jo ajat sitten kasvanut aikuiseksi, vaikka jo melkein kolmekymppinen. Sitten ne ongelmat alkaa, kun vanhemmista aika jättää tai muuten eivät enää kykene aikamiespojasta huolehtimaan, kun poika ei ymmärrä arjen pyörittämisestä yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934069
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.613349Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1603042Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,672999SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.802497Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52316Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a282014Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1832008Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s641969- 951393