Viisivuotiaalla lapsellani on toistuva, yllättävä, äkillinen kova kipu toisessa silmässä. Aina samassa. Kerran myös oksensi kivun takia.
Lääkärissä ollaan käyty TK:ssa ja koska minulla ja isosiskolla on migreeni, laitettiin diagnoosiksi se. Asia vaivaa edelleen. Tyttö on kasvanut ja osaa siis kertoa paremmin kivustaan. Pää ei ole kipeä, silmä on...eli voiko se olla migreeniä..
Luin, että silmänpaineen äkillinen kohoaminen aiheuttaa voimakkaan kivun ja ehkä myös pahoinvointia. Tytön kipuun auttaa kipulääkkeet, joten varsinainen kysymykseni on, auttaako silmänpaineen nousun aihetuttamaan kipuun kipulääke? Kun mietin onko tämä sitä migreeniä vai jotain muuta.
Lääkärille on mentävä uudestaan, ainakin hakemaan lähete erikoislääkärille, ei saa muuten rauhaa.
lapsen silmäkipu
3
5724
Vastaukset
- glaucoomalapsen äiti
jos paineen takia silmä kipeä niin panadoolit (eikä muutkaan särkylääkkeet) auta!
- @@
Migreenikipu voi olla tosiaankin silmän tiennoilla ja siihen auttaa lapsella useinmiten särkylääkkeet. Myös pahoinvointi viittaa migreeniin, samoin sukurasite. Omalla pojallani kipu on aina oikean silmän kohdalla, silmät ja pää on tutkittu perusteellisesti ja diagnoosi on migreeni. Kohtaukset alkoivat alle 4-vuotiaana.
Jos taas silmänpaine nousee äkillisesti, kipu on niin kova, ettei siinä edes mieti mennäkö lääkäriin vai ei eikä särkylääkkeillä ole siihen tehoa. - Painettako?
Kiitos! Sitten tyydymme migreenidiagnoosiin. Kipu on kova, mutta lääke auttaa, joten ei liene paineesta siis kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968