Minulla kaksi koiraa, jotka syövät markettiruokaa.. Pedigreetä jne.. Koirat eivät syö viljanappuloita, mutta kaikki muut syövät. Heittelevät näitä viljanappuloita ympäriinsä.. Voiko olla että koirat olisivat allergidia viljalle ja osaavat itse välttää niitä vai eivät vaan tykkää.. vai mitähän..
Ja te, jotka tulisitte valittamaan markettiruuasta niin ei tarvitse vaivautua :)
Viljasta
16
152
Vastaukset
- veikkaajah
Melko varmaan eivät vain tykkää. Eikä tarvikaan.
- tah-vo-vo
Kyllä viljaa on paljon niissä kaikissa nappuloissa, myös ruskeissa. Se on myyntikikka värjäillä niitä erivärisiksi. Monet jopa luulevat, että kaikki ruskea on lihaa... Mut varmaan ne vaaleat on huonomman makuisia vaan.
- mjtmkmk
Luultavasti haistavat, että niiden sisältö on epämieluisaa, voi johtua viljasta, väriaineesta, tms.
- 1234676
Eikun toiset nappulat on ihan lihaa vaan ja toiset taas viljaa.. Mutta kiitos teille kun vastasitte :)
- tah-vo-vo
Haloo!!! Ei ole olemassa nappulaa joka on pelkkää lihaa! Miksi niin kuvittelet? Mihin käsityksesi perustuu? Ei ruskea väri sitä tarkoita, että se on lihaa. Tarvitsisi faktaa ennenkuin voi uskoa, älä sinäkään usko mitä tahansa.
- tahvotahvo
Ihan olen ottanut asioista selvää tahvo :) Yksi nappula on kokonaan lihaa, toinen viljaa ja kolmannessa on loput mitä noihin kuuluu:)
- höpötihöö...
Kerrohan tahvotahvo mistä olet tuollaista infoa saanut? On taidettu sinua viilata linssiin ja huolella :D No, uskoo ken tahtoo :D
- älä syötä sitä
ÄLÄ SYÖTÄ PEDIGREETÄ ! SE ON IHA TOSI HUONO MERKKKKKKKKKKKI SIINÖ ON 4 % lihaa 100n prosentista se WI OLE LIHAA VAAN TÄYTTÄ KASVINMÖSSÖÖ JA VILJAA SE ON VAARALLISTA KU SIIN ON SEMMOSII AINEITA
- jep...
huono provo :D tän arvas jo heti otsikosta :D
- doggilainen
Ei ole sellaista lihaa joka pysyisi nappulamuodossa kasassa. Ei vaikka kuinka siellä pussin kyljessä niin lukis.
- eläintenhoitaja
Nappulamuotoinen ruoka ei pysy koossa ilman viljaa. Kaikissa nappuloissa on AINA viljaa oli se sitten minä merkkistä tahansa. Näistä poikkeuksena Orijen ja Ziwipeak jotka ovat pelkkää lihaa mutta nämä eivät olekaan nappulamuotoista ruokaa. Loppujen lopuksi on hyvin vähän vilja-allergisia koiria. Yleensä suurin osa allergian aiheuttajia tilastollisesti ovat eläinproteiinit. Vehnä on sulavuusarvoltaan muistaakseni 60-70 % luokkaa, joten ei se huonoimmasta päästäkään ole. On kuitenkin viljoja jotka sulavat huomattavasti paremmin kuin vehnä. (riisi,hirssi,tattari) En siis itse suosi mitenkään viljoja enkä varmasti syöttäisi koiralleni niitä jos sellaisen omistaisin mutta esimerkiksi nopeakestoisena energianlähteenä viljat ovat hyviä kohtuudella syötettynä. Nyt meni vähän ot,pyydän anteeksi :D Vilja sinänsä ei aina ole huono asia koiranruoassa vaan ongelma on halpisruoissa sen liika osuus ja huono laatu.
- tiikerililja1
Ei niissä viljaa aina ole, mutta hiilihydraattia jossain muodossa. Se voi olla myös perunaa, bataattia, tapiokaa, tms. Ei Orijen ole pelkkää lihaa, vaan se sisältää myös mm. perunaa, hernettä ja bataattia.
Hirssistä, tattarista, yms. en tiedä, mutta itseasiassa se on totta että vehnä on koiralle sulavuudeltaan parempi kuin esim. maissi jota on nykyään melkein joka ruoassa.
Mutta vilja on vilja ja hiilari on hiilari - kumpaakaan koira ei tarvitse, toisin kuin lihaa. tiikerililja1 kirjoitti:
Ei niissä viljaa aina ole, mutta hiilihydraattia jossain muodossa. Se voi olla myös perunaa, bataattia, tapiokaa, tms. Ei Orijen ole pelkkää lihaa, vaan se sisältää myös mm. perunaa, hernettä ja bataattia.
Hirssistä, tattarista, yms. en tiedä, mutta itseasiassa se on totta että vehnä on koiralle sulavuudeltaan parempi kuin esim. maissi jota on nykyään melkein joka ruoassa.
Mutta vilja on vilja ja hiilari on hiilari - kumpaakaan koira ei tarvitse, toisin kuin lihaa."Mutta vilja on vilja ja..."
Siinä vaiheessa minäkin tuon voin uskoa, jos/kun tuosta olisi kunnon kokemusperäistä näyttöä, ylipäätään...
- ...?
kyllä sidosaineena voidaan käyttää muutakin kuin viljaa, arvon nappulatieteilijät.
esim. peruna. - 8DPN88
Pedigree on syvältä juurikin niiden väriaineiden takia. Ja eikös se ole eläimillä testattuakin?
En tosin usko, että eläinkauppojen hifistelyruuat noin yleisellä tasolla olisi markettimössöjä oleellisesti parempia. Mielestäni koiran kuuluu syödä tuoretta raakaa lihaa, luita ja sisäelimiä, ei mitään hiton teollista mössöä :D "Voiko olla..." Siinä tapauksessa voi,että saavat siitä huonon olon välittömästi.Joka taas tarvitsee sen,että ovat sitä syöneet-saaneet huonon olon-yhdistävät nuot.
Jos ei saa välittömästi tai iho oireilee(tuon tyypin allergiaa),tuskin osaavat välttää terveydellisistä syistä.
Todennäköisesti vaan ei tykkää syystä tai toisesta,ja kun ei ole kyse mallista,joka syö vaika pieniä kiviä ruokakepossa :D,niin ei sitten vaan uppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1377189Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1255001L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa684372TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153493Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242301Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3021799Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241666Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91609- 671495
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581448