vaikka kymppitonnilla ja sen jälkeen hommaa siihen rakennusluvan niin paljonko nostaa arvoa ja nyt puhutaan upeasta luontokohteesta jollaiset on todella kivenalla..Itse arvioisin että voisi nostaa hintaa jopa 5 prosenttia.
Jos ostaa maapalan
3
164
Vastaukset
- rakentamaan?
5% ? Luulen kyllä, että varmuus rakentamismahdollisuudesta voi nostaa enemmänkin, rakennusölupa sinällään ei nosta arvoa yhtään, jos sen muutenkin siihen saisi. Kaikki riippuu toki monesta muustakin asiasta, mm. kulkuyhteyksistä ja siitä arvostaako kyseistä kohdetta muut kuin sinä itse.Valmis tie nostanee vähintään samassa mittakaavassa, kuin valmis rakennuslupa.
- Helppoa rahaa on!
Ystäväni osti tontin 15.000 €:lla, soitti siitä viikon päästä kiinteistönvälittäjälle ja laittoi myyntiin 37.000 €:lla. Kaupat pyyntihinnalla toteutui kahdessa viikossa. Tontille ei siis tehty yhtään mitään. Toisin sanoen: Tontti on juuri sen arvoinen, kuin ostaja sen näkee.
- Kuurankukkamaa
Juu, melkein teimme samanlaisen jutun muutama vuosi sitten. Ostimme neljällä tonnilla noin hehtaarin maata. Muutaman kuukauden kuluttua siitä tarjottiin meille kahtakymmentätuhatta tai vähän yli. Emme myyneet, kun haluamme omistaa tuon maapalan itse. Emme me sillä mitään tee, kun mökki (runsas hehtaari maata silläkin) on jonkin matkan päässä, mutta tykkäämme ajatuksesta, että se on meidän hehtaari. ;-) Siellä on maasto jotenkin niin kauhean mukavaa! Tehkööt sitten lapset aikanaan sille, mitä tahtovat. Rakennuslupa sinne kyllä pitäisi kaiken järjen mukaan saada ilman muuta ja valmis tie on hehtaarimme reunamille asti ja sähkölinjakin vain juuri ja juuri sen ulkopuolella.
Tässä olisi hyvä sauma, jos olisi luonteeltaan rahanhimoinen ja vielä tykkäisi keinotella! Joku sitä näköjään tekeekin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675710Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344264Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.971886- 631435
- 2611137
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31753Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39715