http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/1259-kion-lestadiolaisten-ehkaisykielto-ihmisoikeusloukkaus
Mitä mieltä sinä olet tuosta ?
Pappi Stiven
6
83
Vastaukset
- ihaaan samma
Eikös ne valitse itse haluavatko kuulua koko liikkeeseen. Mitä nokan koputtamista kellään on siihen, jos joku haluaa itse liittyä vaikka mihin.
Minun puolesta saavat käyttää ehkäisyä tai olla käyttämättä. Ihan sama.- ei sama
Monet eivät valitse, vaan ovat siinä yhteisön paineesta. Uhkaillaan kaikkien ihmissuhteiden menetyksellä, hyljeksinnällä. Ihmisoikeusloukkauksiin täytyy olla nokan koputtamista.
No toi on oikeasti kysymys, mihin en odotakkaan vastausta pappi Stiveniltä. Parempi olla hiljaa ja pitää työpaikkansa. Tästä asiasta on vain väännetty kättä täällä, eikä kirkko ole saanu mitään aikaiseksi pariin vuoteen. Ei tuo aihe ole ollut tiedossa paria kuukautta, vaan kuliseissa on tuo tieto ollut jo pitempään, eikä kirkko ole mitään asialle tehnyt. Kirkko kuulee....ja antaa mennä toisesta korvasta ulos...Raha ratkaisee.
Hei!
Kokemukseni mukaan ehkäisyasiat on vanhoillislestadiolaisessa liikkeessä jätetty perheiden itsensä ratkaistavaksi. Joku toki saattaa kokea yhteisön painetta, mutta en ainakaan minä ole koskaan kuullut, että asiasta puhuttaisiin vaatimalla seuroissa tms. On hyvä muistaa, että esimerkiksi yksittäisen paikallisyhdistyksen tilanteet eivät vastaa koko liikkeen todellisuutta.
Sami Tammisalo
Kirkkoherra
Heinäveden seurakuntaKas kummaa...Ei KION ole ainoa joka on todennut sen loukkaavan ihmisoikeuksia. KION alkoi tutkimaan väitteitä, kun muut ihmisoikeuksien puolesta taistelevat olivat tuominneet asian ja kirkko päätti sitten tutkia asian ja päätyi samaan lopputulokseen. Tilanne on nyt sitten se, että vääryyttää tapahtuu, mutta kirkko ei tee asialle mitään. Hyvähän se oli ainakin todeta tilanne ja nyt voikin keskittyä rakastamaan reilusti sitä lähimmäistään.
- .......
Ehkäisykieltoa ei ole koskaan kumottu, eikä siihen ole tehty viralliselta taholta juurikaan lievennyksiä. Liikkeen kanta on siis selkeä.
Muutamia lainauksia viime ajoilta:
”Ehkäisy ei ole asia, johon ihmisellä olisi oikeutta missään olosuhteissa.” (SRK:n pääsihteeri Aimo Hautamäki Kotimaassa 2.7.2009.)
”Lapsirajoitus on Jumalan sanaa ja hyvää omaatuntoa vastaan, ja lapsen syntymän ehkäiseminen on kaikissa tilanteissa syntiä..” (Seppo Lohi, alustus Oripään suviseuroissa 2009.)
Naisen näkökulma, joka ei tosin paljoa liikkeessä paina:
”Kyllä, ihminen voi olla uskomassa ja ehkäistä. Ehkäisy ei ole opillinen kysymys, vaan jokaisen perheen henkilökohtaisen keskustelun asia.” (Oululainen vanhoillislestadiolainen äidinkielenopettaja Riikka-Maria Saukkonen Kotimaassa 2.7.2009.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu128976Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37897Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47839Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus50741- 54731
Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143724Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e32713Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42676Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187670Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136665