Painajaiset

joku vaan

Mikä on pahin painajainen mitä olette nähneet?
En oikein löytänyt mitään paikkaa mihin kirjoittaisi näitä.

Minun pahin painajainen on että nukuin omassa sängyssä ja yhtäkkiä olinkin meidän saunassa (saunamme on aina sysipimeä)
Istuin siinä kunnes aloin kuulla ääniä lauteitten takaa.
Yritin juosta valoon jota pilkotti vähäsen oven raosta, mutta jostain syystä liikuin hädintuskin ollenkaan.
Yritin huutaa mutta kurkku oli käheä ja jokin usvainen mölli alkoi tulla lauteitten takaa.
Sitten minulle tuli yhtä kuuma kuin olisin ollut saunassa. (minä kyllä olin saunassa...)
Sitten se tarttui minua jaloista kuumilla käsillä ja alkoi vetää minua lauteitten alle.
Yritin vielä huutaa mutta ei tullut ääntä ja se otus tukki suuni.
Sitten onneksi heräsin...
Sitten olin kussut housuun...
Koska olin pieni...
Sitten laitoin sellaisen unisirpin sängyn yläpuolelle...
Sen takia en nähnyt mitään unia...

72

5656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen ole

      Pahimmat unet ovat juuri niitä parhaita, koska ne kertovat meidän sisäisistä peloista symboliikan avulla ja täten kasvattavat meitä kun bonjaamme ne.
      Suosittelen sinua tutustumaan mm. Carl G.Jungin unia ja sen ja sun muuta symboliikkaa tutkailevaan teokseen; "SYMBOLIT Piilotajunnan kieli"

      • ukkosta ilmassa

        Omat painajaiset ovat aina samanlaisia, pelkään ukkosta kuin ruttoa ja yleensä
        juuri unessa on ukkosta. Yleensä unessa jo aistin, että kun tietty asia tapahtuu, uni loppuu ja herään, kuten ukkonen (salama) iskee ja kuuluu kova pamaus, se pamaus tuntuu vatsassa asti, se on unessa kuin pommi osuisi viereen. Sitten kun tämä "pommi" on pudonnut, uni on ohi ja herään.


      • Anonyymi
        ukkosta ilmassa kirjoitti:

        Omat painajaiset ovat aina samanlaisia, pelkään ukkosta kuin ruttoa ja yleensä
        juuri unessa on ukkosta. Yleensä unessa jo aistin, että kun tietty asia tapahtuu, uni loppuu ja herään, kuten ukkonen (salama) iskee ja kuuluu kova pamaus, se pamaus tuntuu vatsassa asti, se on unessa kuin pommi osuisi viereen. Sitten kun tämä "pommi" on pudonnut, uni on ohi ja herään.

        Heräsin yöllä kun ikuna myrskyssä lensi Aku ajattelun vaimoni laivassa tämä oli yöllä 0045 .. Estonia uusi ja c.naimini kuoli vsiloin menin nukkumaan ja sitten seuraava päivä ja...se oli totuus..muistan tämä aina j


    • stirling

      Tästä on jo useampia vuosia. Unessa istuimme lapsuudenkotini olohuoneessa, muistaakseni siellä oli isäni, hänen avovaimonsa, joitakin sisaruksiani ja minä itse. Kaikilla oli sellainen odottava, pelonsekainen ilme kasvoilla. Kukaan ei sanonut sanaakaan. Sitten se tapahtui. Valtava kuuma ilmavirta paiskasi ikkunat säpäleiksi. Tiesin kuolevani muiden mukana. Muistan kompuroineeni kyyryssä kohti sohvaa, jonka eteen putosin ja menetin ilmeisesti tajuntani. Uni oli hyvin todentuntuinen. Ehkä siinä oli jokin komeetan törmääminen maahan, pommi, tai jokin muu. Mutta hyytävää se oli herätä, vaikkakin kiitollisena, siitä, että olin edelleen elossa. :)

      • jutttu

        mä näin kerran unta jossa mun äiti isoveli ja mä ajettiin autoa jonnekin metsään ja sitten me mentiin ulos autosta. mun äiti ja isoveli jäi seisomaan paikalleen ja yhtäkkiä sieltä metsästä tulee zombi ja se hyökkää mun kimppuun samalla yritän huuta apua mutta äiti ja veli ei välitä ne vain tuijottaa se on niin pelottavaa.


    • heh:P

      Se unesi mölliäinen oli saunatonttu ;)

    • ruumiin kätkentää

      uni jossa itse on tappanut jonkun ja kätkenyt ruumiin ja on jäämässä kiinni siitä, vaikka oikeasti tietää että eläissään ei ole sellaista tehnyt, aamulla kun herää menee jonkun aikaa että se olikin vain uni. sama aihe eri paikoissa vaan tapahtuu on vainonnu minua kauan.

      • Anonyymi

        Jos on ottanut alkoholia, eikä muista eilisen tapahtumia kovin tarkkaan


    • :P

      minä taas juutun painajaisissa johonkin rakoon...
      jos pitäis kiivetä esim. ullakolle jonku luukun kautta jään kiinni koko loppu unen ajaksi

    • rallis23

      kamalaa varmasti tuo kiinnijääminen :D Unissa juokseminen on mahdotonta.. muutenkin kaikki tapahtuu ihan liisterissä.. autot ei toimi, ikinä pääse sinne minne piti jne.
      Oon kyllä iloinen, mun unet on kaikki äärettömän viihdyttävi, hyvinä tai pahoina! :)

    • Ilmestyä jostain

      Olin vanhassa talossa kesällä jossa oli aika hämärää. Siellä oli joku kaho nainen joka ryntäsi minua päin tummana hahmona vimmatusti käsillään huitoen ja musta tukka sojottaen ympäriinsä.

      Joskus näen unta että olen kummitustalossa. Sen tietää aina siitä tietystä tunteesta mikä tulee, esim. mentäessä tiettyyn huoneeseen siinä unitalossa, että kohta alkaa jotain näkyä...

    • huiheli

      Olin pelottavassa uimahallissa jossa altaat olivat vähintään 4 metriä syviä. :S siellä uimahallissa ei ollu mitää muita kun semmosia tylsiä syviä uimaaltaita ei mitää liukumäkiä eikä mitään. Ja jotenki siellä oikein aisti sellasen kuoleman ja masennuksen..... hrrrrr... Sitte kun olin siinä unessa uimassa yksin siinä altaassa niin en päässy siitä altaasta pois vaikka yritin siinä täysillä räpiköidä mutta en liikkunu. Sitte sinne altaaseen tuli vielä joku semmone pelottava tumma hahmo (joku kauna tai joku) ja sitte just ku se oli mun lähellä nii se uni loppu.

      en kyllä uskaltanu sen jälkeen nukkua pitkään aikaan yksin. :S:S

    • Sienissä?

      Minä en ole mitäänhirveän pelottavaa unta nähnyt, mutta sellasen yhden kauhukartano-unen, jossa olin saanut kartanon jostain arvonnasta yms. ja sitten siellä oli sellainen kikkarapäinen tyttö (n.15v) jonka nimi oli Madelatai joku sinneppäin. Mutta se uni lähenteli ennemmin kauhukomediaa. Kieroutunut mieli minulla.

      • mmjgyi

        painajainen:
        Heräsin koulun yläkerrasta musiikinluokan edestä ja huone oli täynnä laatikoissa missä luki MUUTTO OY, "NOW OR NEVER!" Kävelin keskikerrokseen ja löin pääni (en tiedä mihin) Heräsin ruokalan viereisessä käsienpesuhuoneesta ja vessasta tuli slenderman. (googleta kuvahaku jos et tiedä) Pyörryin ja heräsin oppitunnilta. Huomasin että olin 2lk. Oli yllin kokeet ja en ollut lukenut. (ylli, vihaan sitä) kun tein kokeen, menin välitunnille ja yritin mennä bussiin joka meni mikkeliin mutta en vain pystynyt. Sitten menoin syömään ja oli jotain makaronikinkkukastikehöystöä. (ei mahtunut siihen ruokalistaan ja ne kirjaimet leiju. Sitten oli liikuntaa ja tipuin jostain 10 metristä kun kiipesin köyttä. Sitten heräsin kun osuin maahan ja sitten joskus joko tipuin sängystä tai oksensin tai mahaa väänti tai muuten ahdisti


    • ThatWasWeird

      Kerron nyt jopa 2 Pelottavaa painajaista omasta takaa.
      Heräsin todella matalan järven rannalla, siinä unessa minun piti ylittä se järvi joka oli täynnä sellaisia Atlantin syvimmän kohdan kaloja eli hirmu karmivia ja sellaisia ankeriaan tapaisia, järven keskellä oli laudoista tehty tasanne yritin hypätä sille mutta hyppäsin ohi ja nämä kalat söivät minut.
      Tämä toinen uni on ihan outo, uskokaa pois!
      Tässä unessa ihan mikä vain voi olla jotain muuta esim. tietokone voi muuntua nesteeksi ja vesi on kiinteää, tässä unessa minusta muuntuu neliö, pallo tai kolmio, tässä unessa on monia ''henkilöitä'' en tiedä ovatko he ihmisiä minä muut liikuttelemme jotain suurta tai pientä esinettä ja mitä suurempi se on sen pahempi=kaikkialla alkaa tärisemään, jotkut alkaa huutamaan ja muuta vastaavaa, en osaa selittää tarkemmin.

    • ADOLFfeikman

      Omissa unissani joku/jotkut jahtaavat minua ja pitää pinkoa karkuun, siinä ei sinänsä ole mitään pelottavaa, mutta kun se liikkuminen ja näkeminen on niin helv#tin vaikeaa.

    • SDX

      Olen viime aikoina nähnyt jatkuvasti painajaisia. Haluan nyt kertoa teille eniten mieleen painuneen sekä myös pätkän viimeyöstä.
      Ensimmäisessä unessa heräsin ystäväni asunnolta ja minulla oli pieni krapula joten menin hakemaan keittiöstä vettä. Keittiön ja olohuoneen yksi seinä oli kokonaan lasia ja siitä näki sisäpihalla olevalle leikkikentälle. Vastapäätä pihalla oli päiväkoti. Päiväkodin lapset olivat pihalla ja menin juomaan veteni lähelle ikkunaa katsellen heitä, yhtäkkiä lapset yksi toisensa jälkeen alkoivat tuijottaa minua silmät suurina, narua hyppiessä, kiipeillessä ja olellessaan. Sitten ne lähtivät yksi toisensa jälkeen minua kohti ja painautuivat lasia vasten. Sitten näin koirani, kookkaan ranskanbulldogin tulevan minua kohti hampaat irvessä haukkuen. Kun koira tuli lähemmäs nousin kattoon, selkö edellä ja katsoin kaikkea. Ajattelin hyvin rauhallisesti "Tämä ei voi olla todellista, todennäköisesti joku on eilen laittanut baarissa minun juomaani jotain mikä aiheuttaa hallusinaatioita, tämä pitää nyt vaan kärsiä pois ja sitten etsin käsiini sen mulkun joka teki niin, rai yritän ainakin". Sitten heräsin. Minua ahdisti suunnattomasti ja halusin kertoa uneni jollekkin. Lähdin kiertämään ystäväni taloa ja lopulta näin ystäväni istumassa ylä kertaan menevillä portailla ja nauramassa ystävilleen jotain eilisestä illasta. Menin portailla ystäväni viereen ja aloin kertoa unesta, yhtäkkiä kesken kertomukseni ystäväni tipahti portailta aivan löysänä portaiden alle. Käännyin katsomaan ja yhtäkkiä näin tämän ystäväni vetämässä hartioista kiinni pitäen itseään pois portaiden alta. He olivat kaksi eri hahmoa, mutta sama ihminen. Itseään portaiden alta vetävä ystäväni käänsi yht'äkkiä päänsä minua kohden tuijottaen minua silmät suurina ja kasvoillaan ilkeä virne. Lähdin pakoon, taas tulivat lapset, ja koirani hyökkäsi kimppuuni ja nousin kattoon ja heräsin. Sama toistui monta kertaa, aina kun kerroin jollekkin unestani se alkoi uudestaan. Viimeisellä kierroksella minua ahdisti suunnattomasti ja halusin kertoa unestani miehelleni, mutta tämä ei kuunnellut minua. Puhui vain päälleni kaikkea tyhjän päiväistä. Yritin saada miehenk kuuntelemaan, mutta hän ei kuunnellut. Otin käsilläni miestä päästä kiinni ja pidin kasvoja minua kohti jotta tämä keskittyisi kuuntelemaan minua, lopulta vain repäisin mieheni pään irti, en todellakaan halunnut sitä, mutta tein niin. Sitten ajoin autolla lasten yli, halusin väistää heitä, pysähtyä, mutten voinut auto vain meni ja minä olin rarissa. Sen jälkeen koirani hyökkäsi kimppuuni ja taitoin siltä niskat kun en voinut muutakaan, nousin ilmaan ja heräsin. Kotoa, omasta sängystä mieheni vierestä, vihdoin heräsin oikeasti. Hiestä märkänä enkä aluksi meinannut ymmärtää että se on ohi.

      Viimeyön unesta muistan vain pätkän, mutta minusta tuntuu että juuri tuo pätkä on jotenkin merkittävä.
      Unessa koirani alkoi kakoa, kuten usein. Mutta nyt koira ei saanutkaan oksennettua, se vain kakoi ja kakoi, verisuonet pullistuivat, nahka kutistui, silmät pullistuivat ja karvat tipahtivat kun koira vain kakoi ja kakoi. Käännyin pois, en kestänyr katsoa koirani kärsivän. Lopulta yht'äkkiä koiran kurkusta tuli pieni vuohi-pukki. Vuohipukki oli vain n. 20cm korkea mutta sillä oli jo muutaman sentin mitraiset terävät sarvet ja pieni parta. Pukista ei välittynyt minkään laisia suloisia tunteitä toisin kuin eläinten poikasista yleensä. Käännyin katsomaan miestäni ja huomasin tämän päässä suuret sarvet. Saman näköiset kuin pienellä pukilla, mutta paljon suuremmat ja vanhemman näköiset. Sanoin miehelleni "Ota ne pois" ja yritin irroittaa niitä mutta ne olivat kiinni kallossa. Ehkä jopa sen kestävin osa. Katsoin miestäni ja hän silitti pientå partaansa nauran samalla kun vuohipukki tanssi loikkien hänen jalkjensa ympärillä.

      Tässä vähän makua minun unistani, osaisiko kukaan sanoa mitä nämä mielestänne viestittävät? Uskontoon liittyviä selityksiä en kaipaa, koska uskonasiani ovat minulle hyvin selvät.

    • noNightmares

      En oo nähnyt painajaisia näiden kahen vuoden sisällä, mut kun olin tånään aamulla kotona, ja ajattelin nukkua, niin sitte näin sellasta unta että heräsin mun sängystä (siks luulin että se uni oli totta.) No kuitenkin en saanu avattua silmiä kunnolla mut yritin tulla alas sängystä kuitenkin. Sitten menin eteiseen ja yritin soittaa äidille apua ja kiljua mutta eipä onnistunut en pystynyt kiljumaan. Sitten yritin kysyä siltä ns riivaajalta että: "mitä sä haluut musta mä en oo tehny sulle mitään?! Vähån ajan päästä palasin mun huoneeseen ja kaikki tuntui olevan väärinpäin se oli niin sekavaa.. Yritin avata verhoja sitte tuli vaan pimeetä ja kaikki välkkyi... Sitten mä heräsin ja tajusin et kaikki oli ollu vaan unta, huh onneks... olin ihan hikinen... Yleensä sillon ku nään noita ns painajaisia (en todellakaan usein, mut kuitenkin, niin kiljun ja on pimeetä ja sit kaikki välkkyy se on jotain tosi outoo ....

    • Tyttö.

      Näen usein painajaisia zombeista. Pahimmat ovat olleet sellaisia, joissa ne saavat minut kiinni ja alkavat syödä. Se on todella ahdistavaa! Usein tajuan unessa näkeväni unta ja huudan itseäni heräämään. Tunnen myös kovaa kipua. Kun vihdoin herään, tunnen puremat vielä muutaman sekunnin. Nämä unet ovat oikeasti todella ahdistavia. Kerran tällaisessa unessa oli poika, jota oltiin purtu ja minulla oli ase kädessäni. Poika aneli minua ampumaan hänet ja en olisi millään halunnut. Heräsin siihen kun laukaisin aseen ja kaikki aivorämmäleet yms. roiskahtivat päälleni. Pitäisi varmaan lopettaa Walking Deadin yms. katsominen :D


      Sitten opettavaisiin uniin: Minulla oli tapana nähdä ahdistavia alaston unia itsestäni. Eli sellaisia, joissa olen jollain julkisella paikalla (usein koulussa, töissä, vanhojen tansseissa(?!), lentokentällä tai metsässä) täysin alasti ja koitan kovasti peitellä itseäni. Unissa on paljon muita ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan tunnu näkevän minua. Nämä eivät ole siis millään tavalla seksuaalisia unia. Minua alkoi kiinnostaa mitä nämä tarkoittavat, koska näin niitä melkein joka yö. Selvisi, että alastomuus unissa viittasi häpeään, salaisuuteen tai muuhun asiaan, jota ei halua muiden ihmisten tietävän. Minulla ei ollut sellaisia salaisuuksia, mutta olin kyllä sellainen, joka helposti häpeää itseään ja muutenkin tuolloin oli itseluottamus todella surkeassa jamassa. Kun tajusin tämän, unet loppuivat.

    • Vasta herännyt

      Unessa olin kesämökillämme, joka vastoin todellisuutta olikin pienellä saarella. Minun piti hakea vastarannalta olevia suunnistusrasteja veneellä pois, joten lähdin soutamaan. Päästyäni rannalle huomasin, että niitä rasteja on satakunta ja kaikki naapurin tontilla. Lähdinkin sitten toiseen suuntaan suota pitkin, kunnes löysin kauhukseni puolitetun sian köytettynä puuhun. Olin juuri kumartunut sen ylle, kun huomasin että naapurin tontti on laajentunut tänne asti. Niinpä lähdin pois, mutta sikapa kasvoikin kokonaisuudessaan ontoksi sudeksi joka jähti jahtaamaan minua! Kuumotti ihan hitsisti, kun vene ei ollutkaan enää siellä missä piti. Yritin pakottaa itseni pois ja uni loppuikin siihen.

    • Jokuhoguhkigguo

      Näin kerran unta,että heräsin ja sänkyni päädyssä seisoi tumma hahmo joka tuijotti minua suoraan silmiin. Se vain tuijotti tyhjällä katseellaan. Päättelin heti, että se on unta joten yritin herätä mutta en millään herännyt ja silloin se uni meni vain pahemmaksi. Hahmo alkoi lähestymään minua ja aloin heti kiljumaan ja huutamaan apua. Silloin näin hahmon kasvot jotka muistan vieläkin jotenkin niin elävästi. Silmien paikalla oli vain tyhjät kuopat ja kasvot olivat kalpeat. Silloin onneksi heräsin, mutta ei enää tehnyt mieli nukkua.

    • Kuisma.

      Näin Saatanan. Tätä en unohda ikinä.

    • stoory

      Näin kerran aika selvän unen jossa olin kesämökilläni kaverin, vanhempieni sekä joidenkin ihmisten kanssa. Älysin lopulta jostain syystä että siellä on myös demoni joka ottaa jatkuvasti ihmisten ruumiin haltuunsa. Kun joku ruumis oli demonin hallussa siltä piti yrittää äkkiä irroittaa pää että demoni kai häviäsi mutta kukaan ei siinä onnistunut. Ensimmäiseksi lähdin isäni suojana autolle housuja hakemaan ja katsoin että onpahan vielä valoisaa kun ilta-aurinko paistaa mutta aurinko hävisikin nopeasti. Huomasin helvetin pelottavan pään metsän reunassa sekä aitassa. Välillä saattoi nähdä jonkun juoksevan metsässä ja se olikin kokoajan ympärille vilkuilua.

      Jossain välissä kaveri joutui demonin haltuun ja niinkuin muidenkin tapaan jäätyi vain paikoilleen eikä älynnyt mitään. Yritin potkia häneltä päätä irti..en onnistunut. Kaikki muut ihmiset joutuivat demonin haltuun ja kävelivät meidän kellariin.

      Lopussa olin rillikatoksemme vieressä joka on ympäriltä lasitettu ja siellä istui helevetin pelottava riivattu nainen ihan kuin riivattu-elokuvassa. Minun lähellä oli kuin palanut riivattu jolla oli suu ja silmät ammollaan ja joka huusi. Katoksen ulkoseinää vasten oli myös riivattu joka näytti kuolleelta mutta potkaisin siltä kuitenkin pään irti. Otin irronneen korvan jolla viskasin tuolissa istuvaa. En pystynyt millään katsomaan istuvaa riivattua koska se oli vain tarpeeksi pahan näköinen. Lopulta tuntui että ei pysty enää ja kuinka ollakkaan heräsin.. 4 minuuttia ennen herätystä... Tosiaan unesta tuli mieleen riivattuleffa mutta se tuntui unessa vielä pahemmalta.

      • hihihi-hih

        Kivoja nämä unet. Ulkopuolisena naurattaa vaan lukea, heh heh. Mutta sitten kun osuu omalle kohdalle niin HUH HUH ! !


    • Lonkeroita

      Näin joskus pienenä painajaisen, jonka muistan läpi elämäni.
      Unessa olin kotona ja heräsin sängystäni. Lähdin kävelemään ympäri taloa ja minulla oli todella ahdistava olo, niin kuin jokin olisi pahasti pielessä. Missään ei ollut valoja, mutta näin kuitenkin jotenkin pimeässä. Sitten tajusin sellaisen kauhean asian, että kukaan ei ollut vuoteessaan. Kaikki olivat vain kadonneet johonkin. Lähdin sitten ulos ja naapuriin tietä pitkin, keskellä yötä tiheän kuusikon keskellä. Naapurin talolle on noin puoli kilsaa. Menin naapurin pihaan ja koitin avata ovea. Ei auennut. Ovikellon paikalla oli musta reikä, johon en sormeani olisi työntänyt mistään hinnasta. Sitten aloin käydä epätoivoiseksi. Kävelin naapurin traktoritallin eteen. Sitten sen tallin ovet vaan aukesivat, ja sisältä tuli jotain todella isoa, muistan vain että lonkerot tarttuivat minuun ja heräsin.
      En nukkunut koko loppuyönä, vaan itkin hiljaa sängystäni.

    • Monenlaistaturhaahuolta

      Pahimpia painajaisia ovat muinoin kokeneet leskeksi jääneet maalaistalon emännät.Mikäli olivat ystävällisiä ja kaikinpuolin sovinnaisesti eläviä heille äkäinen miniä( tai asetelma joskus toisinpäinkin) oli painajainen.Mies tossunalla.
      Nykyään ihmiset eivät ole toisista riippuvaisia,sillä eri sukupolvet eivät asu yhdessä.Melkoista kärsimystä on mummoille ollut huono kohtelu hirviö miniän puolelta.

    • ArvidiBollströmmi

      Hai..! Miulle tarjottiin kerran unessa työpaikkaa. Säikähin niin,että unet mäni kuukauveks.

    • katakombeista

      Tää seuraava on kyllä niin karmiva painajainen, ettei pahemmasta väliä. Ja koko painajainen alkoi kehittyä tilanteesta, jossa me aikoinaan Interraililla ollessamme vierailimme katakombeissa, muistaakseni olimme Itävallassa, Wienissä, keskustassa. Kysymys taisi olla siis Wienin tuomiokirkon katedraalista, ja sen katakombi-luolista. Kun tulimme opastetun ryhmän kanssa ulos ja ylös katakombeista ja menimme oman retkueemme kanssa erilleen sitten läheiselle toriaukealle, niin yksi meidän ryhmän jäsenistä vetää esille luun! Niin juuri. Luun, joka tietenkin oli ollut siellä katakombissa niiden siististi pinoihin kasattujen pääkallojen välissä, kaltereiden takana. No, me muut kauhistelemme tätä, että "eihän noin saa tehdä". Mutta hän vain virnuilee, luu kädessään. No, rauhoitumme lopulta koko porukka, mutta tietenkään kukaan ei halua ottaa tätä luuta omalle kontalleen. Jostain syystä lopulta minä kuitenkin otan sen luun kontilleni säilytettäväksi! Ja pistän sen rinkkani taskuun. Eipä olisi todellakaan kannattanut, sillä minulla oli seuraavan yönä kauhujen yö edessä!

      No, meidän neljän hengen Interrail-ryhmän tiet eroavat vielä sinä päivänä, ja minä serkkuni kanssa lähdemme junalla Sveitsin suuntaan. Ja menemme retkeilymajaan yöksi. Sinä yönä näin painajaisen, jossa minun isoäitini, aivan kiltti mummoni, alkaa jahtaamaan minua jossain öisessä pimeässä maastossa. Uni oli siitä karmiva, että mummostani ei ottanut selvää, oliko hän, tai se, elävä vai kuollut. Mummon ruumis oli osittain vihreätä mätää valuva, ja tällainen demoni, tai ties mikä, alkoi jahtaamaan minua, jollain tuntemattomalla öisellä tiellä. Vaikka kuinka yritin paeta mummoa, ja vaikka juoksin kauhuissani ensin yhden ja sitten toisen poliisisaattueen läpi, nämä poliisit varta vasten olivat pysäyttämässä juuri tätä "mummoa" joka osoittautui vielä joksikin murhaajaksi. Niin tämä vihreä mätäinen demoni meni ikäänkuin läpi näiden poliisisulkujen, ihan tuosta vaan. Ja tietenkin minun pako osoittautui koko ajan vaikeammaksi ja vaikeammaksi ja raskaammaksi, ihan kuin unissa yleensä. Herään paniikissa siihen unikuvaan, kun mummo läpäisee viimeisen poliisipartion tuosta noin vaan, ja jatkaa minun perässä juoksemista, ja mä yritän juosten sutia karkuun, mutta jalat ei vie eteenpäin. Tähän herään. Mun toinen käsi on aivan tunnoton, kun se on ollut ruumiin alla, veri ei kierrä siinä ollenkaan. Pilkkopimeässä paniikissa tuli sellainen olo, että nyt iski lopullinen kuolio käteen, käsi ei toimi enää koskaan! Meni ainakin puoli tuntia ennenkuin veri alkoi kunnolla kiertää kädessä. Ja se hirveä pistely kädessä, kunnes veri lopulta alkaa kiertää hitaasti.

      Mietittyäni mistä ihmeestä oikein koko painajaisuni saattoi johtua, vasta sitten myöhemmin päivällä muistan sen mukanani olleen luun katakombista! Ja kun kerron serkulleni unen niin hän samaa mieltä: luusta suoriuduttava eroon mahdollisimman nopeasti! Mietimme jopa sitä mahdollisuutta, että luu olisi vietävä samaan paikkaan takaisin, sinne katakombiin. Mutta sitten jätämme luun vain johonkin sopivaan paikkaan pois, en muista enää tarkemmin. Minulla ei ole tapanani yleensä nähdä painajaisia. Enkä ole tämänkään jälkeen tällaisia painajaisia nähnyt! Mielestäni juttu on hyvä opetus siitä, ettei hautojen tai yleensäkään vainajien kanssa ole leikkimistä! Eikä ole ollenkaan selvää, että painajainen olisi johtunut käden tunnottomuudesta. Saiko tämä "luu" aikaiseksi sen, että minun käsi meni tunnottomaksi? Joka tapauksessa seuraus oli se, että näin tällaisen hurjan painajaisen, jollaista en ole koskaan muulloin nähnyt.

    • MielikuvitustahanSeOli

      Peloittava uni: Olin hämärässä ja resuisessa talossa ja ulkona oli kirkas kesäpäivä. Nainen joka näkyi vain mustana siluettina ja jonka tukka sojotti joka suuntaan juoksi kädet heiluen minua kohti.

    • ladropeekkonen

      Painajainen...
      Mun painajeis käveli unissani. Asiaan! Mun unessa mul oli tismallee saman näköne kaksoisveli jonka kanssa ajoin pyörällä tietä pitkin, se oli mulle tosi rakas veli siin ja sitte se yhe äkin muuttu sekalaiseks ja se katos yli miljardien numeron väliin (em osaa selittää) sit kuulemma itkin unissani ja osotin ilmaa "eiiii mun veli katos ja *itkua* tuossa se on!!!! Missää se on *itkuu*" Se oli tosi todentuntune ja pelottava
      ...

    • asenteella

      Tää valve, miksi aamulla on aina niin vaikea nousta sängystä?

    • ufouniani

      Olen entisellä kotitilalla maalla, paikka on aika korkeella merenpinnasta. Unessa on yö ja tähtitaivas, kaukaa horisontista alkaa tulemaan valoja jotka sitten jää kiertelemään kotitilani yläpuolelle taivaalle. Innoissani kuvaan kännykällä valoja jee, saan todisteita ufoista. Sinne kun aloin katsella kuvaamiani videoita, makaan ufon sisällä ja näen kun humikset on siinä videolla avanneet mahani ja suolistoni näkyy maha auki leikattuna.
      Tämä on yksi versio.

    • Kilauttaja

      Pahin painajainen minkä näin oli edesmenneestä kaveristani joka unessanikin heitti veivinsä taittaen niskansa. Alkoi herätä entistä enemmän syyllisyys tapausta kohtaan kun kyseinen henkilö soitti oikeasti minulle aamuyöllä ja pari tuntia ennen kuin tämä tapaus sattui mutta luulin hänen vain umpipöhnässä pirautelleen festareiden päätteeksi niin löin luurin korvaan. Sain sitten seuraavana päivänä kuulla että hän oli kuollut ja aloin miettiä olisinko voinut estää tämän tapahtumisen ja tuo uni on saanut minut tuntemaan entistä enemmän syyllisyyttä mutta tapaus on mysteeri

    • tutkikaa

      Usko Herraan Jeesukseen Vapahtajaan niin tarvitse enää tulevaisuudessa painia painajaisunien kanssa.
      Jeesus kutsuu sinua vapauteen ja iloon.
      Sanoudu irti kaikista mahdollisista pimeämmän puolen asioista ja pyydä että saisit täyttyä Jumalan Pyhällä Hengellä, voiman Hengellä.
      Totuus itsestä ja totuus Jumalasta tekee sisimmän vapaaksi oudoista asioista.
      Ja saat voiman arkeesi.

      • keijukaisprinssi

        Joo, mut en oikeastaan välitä palvonnasta. Olen kerran jo sanonut: "vittuun kaikki nöyristelijät ja palvojat".

        Eiköhän se olis kirkkojenkin aika vähitellen muuttua nykyaikaisemmiksi?


      • keijukaisprinssi

        Mutta en ole ainut jota porukka pitää Jeesuksena. Porukan luulotauti johtuu osittain historiallisesta menneisyydestäni Palestiinassa, oon leimaantunut yhdeksi Jeesukseksi tasoilla. Tavallaan mielenosoituksen vuoksi olen nyt keijukaisprinssi. Mulla on yhteys haltijakuntaan, joten sen vuoksi tämä on kuitenkin täyttä totta. Niin saattepahan nähdä haltijamaisen hassukeijun ilmestyvän toisinaan, kun kutsutte Jeesusta. :)

        Tämä on tosi juttu, ei leikkiä.


    • PainajaisSherlock

      Näin kerran unta että olin salapoliisi ja selvitin parini kanssa tapausta. Pari ei muistuttanut ketään oikeaa ihmistä jonka tuntisin tai tietäisin. Tutkimamme juttu oli se että rikkaiden ihmisten koiria oli alkanut kadota. Sitten kohtaus vaihtui ja ryömin syyllisten ilmastointikanavassa parin takana. Avasimme luukun ja alapuolellamme paljaistui iso metallinen kone, jossa oli kaksi neliönmuotoista reikää, ylhäällä ja sivulla. Sen sisällä näkyi teriä,. Sitten näkyi miehen siluetti joka pudotti koiran koneeseen yläluukusta. Kuului huminaa ja koira ilmestyi karvattomana ja punasilmäisenä demonina ulos. Mies lähti. Yhtäkkiä parini tippui alas, koneeseen. Hän ilmeistyi hetken päästä verisenä ja vaateet riekaleina. Sitten hän hyppäsi päälleni. Heräsin

      • Anonyymi

        Olen nähnyt saman unen. Sillä erotuksella että olin salapoliisin pari ja tipuin koneeseen. Oikeesti, nyt alko pelottaa...


    • P.Pieru

      Mun unessa kummitus pieraisi makuuhuoneessa ja meinasin tukehtua !

    • MirandaUusi13wee

      Pelottavin uni.

      Olin sängyssäni makaamassa,(siis unessa vaikka nukuin myös siis oikeasti.) sitten heräsin siihen kun jeff suuteli mua! No sitte se vaa töllätti mua siin ja sano moi😨! Olin vaa sllatti jo looool, no ok moi. Lähin vetää ja sitten ku olin metsässä nii, siel tuli vastaa slender man, lauhing jack ja masky. No rupesin kiljuu ja juoksi aina vain koovempaa kunnes kiisin kotiini viereen, olevalle tielle.(siis aivan keskelle sitä tietä.) No sitte näin ne et ne juoksi mu kohti, sitte ku mun oma asunto mis asiun yksin nii oli 3kerroksessa, nii tähysteli pariin otteeseen jengii ja asuntoo. No sitte laitoin turbokengät jalkoihin, käväisin hakemas kiväärini,(jota siis ei oikeesti oo) no sit näin jeffin. No hän siinä ihmetteli mitä touhuun, nii vastasin äkkii. Sitte heitin olalleni viel raipan ja, sen lasson.(niitäkään mul ei siis oo) No hän tuli munkaa alas ja sitte jeff otti raipan ja mää kiväärin nii me saatii tapettuu kaikki muut sit silti jäi, enää jäljelle lauhing jack. No jeff hyökkäs heti kimppuu ja anto piiskaa sille kunnolla. Veri roiskui ilmassa. No sitte laitoin lasson valmiiks heitin sen parvekkeelle, ja sanoin jeffille ota nää. Annoin myös puukkoni et hän saa, lassoni poikkastuu koska mulla siis oli, nit aika paljon. No hän yritti jäädä avukseni mutta en antanut. No hän meni ja kun hän oli saaanut juuri poikkastuu narun poikki, sota jatkui. No sitten käskin sen idiootin, stopata. No se stoppas ja laukaisin 5 kertaa sitte peräkkäin ja hän makasi siinä kuolleena siinä maassa.

      No toi oli ny alkuu perjaatteessa siis, tää on pelottavampi mut pitempi.

      Oli pimeä ja olin yksin, ikkunasta kuului raapima äänii ja menin peiton alle. Siellä makasin kun sitte huomasin, verhojen olevan kii joten, juoksin rappikseen ja ulos. Vaattee olivat onneks päällä, mutta oli kesäinen sateinen yö. Eikä mul ollu sateenvarjoo, onneks silti saappaat oli. No menin metsää lampouni kans. Ja onneks osasin jotenki suunnistaa metäs koska välillä olin autotiellä kävelemässä. Tai jo en nyt metsäs ollu mut kuiteski autotiel. No sitte katoin taakse ja siellä käveli perässäni, joku komee söpö kundi, mutta oli selvästi sekasin.😐 Menin kovempaa sinne autiotalolle ja kaivoin kuoppaa et pääsisin sisälle. En päässyt. Enkä huomannut edes sitä että hän oli takanani. No, hän repisi rajusti mit pois ja laittoi mut seinää vaste. Sitten tapahtui jotain kamalaa,.... hä antoi seksii vaikka en halunnut sitä jän... hän,.. oli raiskannut mut kun huomasin sen oli kulunut 5tuntii siitä. No ne 2tuntii ennen 5tuntii, yksin istumista mudassa, sateessa, raiskattuna märissä vaatteissa ja itkemässä. Ei ollu kivaa siis yhtään. No 5tunnin pääst oli aamu ja sade ei hellittänyt joten lähdin sitte kotii päi, kun joku ystävällinen pariskunta jolla ei ollut lapsia nii pysähty vähän matkan päähän musta pysähdyin. Mies juoksi luokseni ja vei mut sairaalaan. Nuori pariskunta oli ollut toosi reilu, kun olimme sairaalassa kiitin heitä. Sitten pimeni. Sitten kun heräsin oli hieno selvä päivä, no hoitsu oli vieressäni ja sanoi ota tämä. Se oli pilleri, kysyin anteeksi kuinka? Miks mun pitäis ottaa se? No hän selitti että ketkä olivat mut tuoneet sinne, ja että mitä olin sanonut kokemastani. No kysyin sitten miksi mun pitää ottaa toi? Mikä toi on? Lääkäri tuli paikalle ja sanoi, se on abortti joka tehdään jollei halua raskaaksi, tai on liian nuori äidiksi.. tai tehty esimerkiksi tollainen kuin sulle oli tehty. Sanoin että kiitos, otin äkkii vettä ja nielaisin sen pillerin. Ennenkuin pääsin kotiin nii mut tarkastettiin viellä. No menin kotiin mutta sillä ehdolla että mua vartioidaan, siis et mua ei enää raiskattais.

      Siis nää oli nyt pelkkii unii, ei muuta. Moi!

    • OikeinMukavaa

      Freddy Kruger tuli kylään suoraan elokuvasta, uskomatonta että juuri hän oli se pahin painajainen mutta elokuvat sen jälkeen olivat vieläkin parempia kun oli kerran itse kuollut hänen seurauksena. Myös Predator on käynyt unessa ja Alienit mutta ne olivat jo lähes todella hauskaa. Eli näen paljon unia elokuvista ja ne päättyvät usein huonosti.

      • MirandaUusi13wee

        Mun juttuu saa kommentoida.


      • Anonyymi

        Tapahtui myös mulle , mutta mulla oli Freddy Krueger juliste seinällä .Näin Painajaisia sen vuoksi tosi kauan . Se ei ollut vaan juliste .Näin sitä ukkoa myös ulkona .Leffa teatterin luona Ajattelin että johtuuko painajaiset siitä julisteessa 🤔 heitin pois sen julisteen ja painajaiset loppuivat siihen .Onneksi 🙏😊 Leffa perustuu tositapahtumiin...


    • monienvuosienpaino

      Sellainen uni etten saa enää koskaan elää rauhassa yksin vaan aina on ihmisiä joka paikassa tyrkyttämässä omaa mielipidettään siitä että heidän mielestään elän väärällä tavalla, kun viihdyn hyvin yksin.

      • MirandaUusi13wee

        En pakota mut jos siis, haluut nii kommentoi vaa mun.


    • karseeuni

      Jouduin panemaan demoninaista takaapäin, sillä oli punaiset silmät ja valkoinen tukka, en voinut lopettaa ja se vain nauroi monilla äänillä yhtäaikaa :(

      • ItseDemoniNainen

        Nii varmaa........... ....... ......


    • Hnnh

      Näin painajaisessa veljeni vetävän äitini kurkun auki ja sitten toisen veljen kurkun auki, sitten jouduin itse tappeluun hänen kanssa, hän luovutti ja lähti pois. Heräsin kyyneleet silmissä

    • Anonyymi

      Semmoinen pelottava että ovenraosta pilkisti silmä ja sitten näkyi ruma vanhan akan naama jolla oli pitkät terävät hampaat ja se tuijotti ja sähisi ja sitten sen pitkä valkoinen kaula venyi ja painui minun kaulaa vasten ja tuntui kuin kylmältä kalalta ja samalla kuului takaperin puhetta ja sängyn ympärillä oli mustia karvaisia puu ukkoja jotka oli silti eläviä.

    • Anonyymi

      Pienenä pelkäsin unta jossa maan alta tuli kääpiöitä joilla oli moottorisahat ja ne oli verenhimoisia.

      Pahimpia unia on vuosia vainonnut painajainen jonka sain siitä kun joskus 5 vuotiaana näin elokuvan The Last Starfighter. Siinä on kohta missä peiton alla on ihminen jolla ei ole silmäluomia ja se hengittää ihon kautta ja tuijottaa kameraan. Siitä kohtauksesta näin painajaisia vielä 15-20 vuodenkin päästä. Siihen liittyi aina erittäin voimakas kuvotuksen ja kammon tunne.

    • Anonyymi

      Mun pahin painajaiseni on. Mulla oli seinällä A Nightmare on Elm Street Freddy Krueger Juliste .se aiheutti mulle painajaisia .ja sitä kesti Kauan noin Vuoden .ja tuntui että näin painajaisia jopa valveilla ollessanikin .Ne loppuivat vasta kun Heitin julisteen pois .oli pakko .uskon ettei se ollut tavallinen juliste .ostin sen lähikaupasta jota ei enää ole .se leffahan perustuu tositapaukseen niiin olen lukenut .mutta mun unissa hirviöt ovat mun ystäviä .olen Turvassa . En ole tuon tapauksen jälkeen nähnyt niitä unia enää , vaikka katsoisin Elm Street leffoja .jos näen pahoja unia en herää koskaan , nukun hyvin .oli uni kuinka kamala tahansa .

    • Anonyymi

      Viime yönä näin unta missä oli joku nainen ja sillä oli silmien päällä ihokerros. Ihon pintakerroshan on läpinäkyvää, joten silmät näkyivät ihon läpi ulkopuolisen näkökulmasta. Samoin iho peitti hänen suutaan, tai suu oli tiukasti kiinni. Lisäksi hän piirsi omalla kädellään mustekynällä hitaasti isoa 10 cm leveää silmän kuvaa suunsa kohdalle. Oli niin häiritsevä uni että heräsin. Tajusin aamulla unen johtuneen siitä että edellisenä iltana luin keskiajalla eläneestä naiskirjailijasta ja mystikosta, joka poltettiin roviolla inkvisition toimesta... Huh. Kaikkeen sitä mieli pystyykin.

    • Anonyymi

      Ei tarvise edes unia nähdä kun tämä elämäkin on yhtä painajaista. Ainakin toisinaan. No joskus on tullut nähtyä untakin, en enää tarkemmin muista kuin sen että herätessä painajaisesta, olin äärettömän kiitollinen ettei se ollut totta. Painajaisunet ovat niin toden tuntuisia.

      • Anonyymi

        Kaikenlaisia tullu nähtyä, jostain ne johtuu.


    • Anonyymi

      Näin unta, että Sanna Marin oli presidentti, Maria Ohisalo pääministeri ja Pekka Haavisto poliisiylijohtaja, eikä Perussuomalaisia ollut. Heräsin hikisenä sydän pamppaillen. Onneksi se oli vain pahaa unta.

    • Anonyymi

      Tulee semmoinen raivohullu kehitysvammainen unessa ja se ampuu sähköä käsistä ja sen takia pierasee ja tulee paskat.

      Lopuksi joudun tämän tyypin raiskaamaksi.

    • Anonyymi

      huh enpä kyllä keksi. ehkä sellanen et oon jossakin tilassa jossa kaikki kattoo jäätävästi

    • Anonyymi

      ASUN VAIKKAPA TURKKUSESSA TAI TAMPEREELLA JA OLEN KÄYMÄSSÄ HELSINGISSÄ MATKAAN METROLLA JA SAMALLA TULEE KUULUTUS METROJUNA MYÖHÄSSÄ IHMINEN PUDONNUT RAITEELLE

    • Anonyymi

      Itsellä pelottavimmat unet on ollu todella kovassa kuumeessa kun näin paljon hallusinaatioita. Vasta vähän aikaa sitten näin unen, en edes ole varma oliko se uni, jossa yhtäkkiä havahduin tunteeseen, että joku vetää mun käsiä. En tiennyt yhtään mikä se oli, mutta kun yritin vetää käsiäni pois ne eivät irronneet. Hetken päästä sitten heräsin sängyssä samalla kyljellä, johon olin nukahtanutkin. Osaisiko joku selittää tätä?

    • Anonyymi

      Yksi pahimmista painajaisista, jonka olen nähnyt oli todella raaka. Unessa näin naisen ja miehen "kouluttamassa" hevosiaan ruoskimalla niitä sellaisella ruoskalla, joka viilsi niiden ihoa auki. Siis niin, että kylkiluut näkyivät haavasta ja veri roiskui ympäriinsä. Mainittakoon, että olen äärimmäisen eläinrakas ihminen, ja erityisesti hevosilla on suuri paikka sydämessäni, joten uni järkytti minua syvästi.
      Uskon unen tulleen siitä, kun katsoin Raleigh Link-nimisen tubettajan videota, jossa hän puhui tästä "hevoskouluttajasta" Clinton Andersonista, joka "koulutti" "aggressiivista" hevosta lyömällä sitä useaan otteeseen raipalla, vaikka se jo teki mitä hän pyysi. Hevonen ei siis oikeasti ollut aggressiivinen, vaan ihan normaali.

    • Anonyymi

      Pahimmat painajaisenit oliva yks sellainen, kun olin herääs ja olin jonku auton kyytis ja poliisit tulivat kauheella tavalla piipaa tyylillä ja auto oli liikkuva itsestää ja sit kääntyi puuta päin ja oli räjähtäväisinää. Olin tolloin 10-12v Toinen oli (ehkä maailman naurrettavin) Valion Salaneuvos ukon ulkonäkö ja se mainos mitä näin junnuna nii oli kyl pahinta painajaisen ruokintaa. Näin heti painajaisen sinä yönä ku näin sen mainoksen 2016 telkkarista. Olin tolloin 8v

    • Anonyymi

      Pahin painajaisuni mitä muistan on jo 60-luvulta muistan että ihmiset paloi riekaleiksi jossakin hirvittävässä ydinräjähdyksessä kirkuminen oli valtava

    • Anonyymi

      Pahimmissa painajaisissani on tylsää

      • Anonyymi

        Ovat monesti mustavalkoisia


    • Anonyymi

      Pahin painajainen.

      Muistan hyvin kuinka näin pienenä unta että olin isossa kartanossa isoilla käytävillä ja usvanen paikka vieläpä. Ei siinä että oisin ollu yksin, mutta joku laiha, pitkä ja tyhjä katseinen mies jahtasi minia tuntui kun sillä ei olisi ollut silmiä. Se oli käytävän toisessa päädyssä mutta kun on kyse painajaisesta niin tottakai olin hidas siin unes juosten pääsin karkuun loppujen lopuksi mutta kun olin ollut piilossa jonkun aikaa se tyyppi laitto rauhallisesti käden minun olkapäälle ja säpsähin pelosta sitten heräsin.

    • Anonyymi

      Tää nyt ei oo painajainen mut silti outo nii päätin pistää-------.
      (VV toi on se uni VV)
      Herään aamulla ten normi rutiniit syön pesen hampaat jne. Sitte äiti huutaa että kävisin pistämässä vessan kaappin paperirullan-(me tehään sillee)-ja niin mä teenkin .
      ^^uni loppuu^^
      Sitten herään ja normirutiinit kehiin ja vòila
      (nyt se mikä on outo)
      Äiti huutaa että kävisin pistämässä vessan kaappin paperirullan ja mä luulen et se uni oli totta joten mä meinaan huutaa et mä pistin sen jo mut mä tajuun että se oli unta

    • Anonyymi

      Se uni, jossa tajusin lopussa itse olleeni unen todellinen hirviö niiden sijaan, jotka oli tapettu hirviöinä.

    • Anonyymi

      Herään aamulla painajaiseen. Joku on vienyt minulta kynnet ja kaikki karvat yön aikans

      • Anonyymi

        Painajainen päättyy vasta, kun menen nukkumaan tulen nuoreksi apinamieheksi jälleen


    • Anonyymi

      Muistan että mulla oli semmonen painajainen et herään sängystäni lähen kouluun sit joku seuraa mua sen matkan jostain syystä lähin takas kotiin ja sitten kun avasin oven siel oli sellanen musta ukkeli koitan hengittää sormet nenän päällä pystyin elikkä tajusin että nukuin koska no mä pystyin hengittämään nenällä mut mul meinas tulla housuun koska mä en tajunnu että olin unessa sitten se sitten kun heräsin olin ihan huh😅

    • Anonyymi

      Mä nään jatkuvasti tulipalo unia ja pelköön niitö päivälkin

    • Anonyymi

      NÄITÄ RIITTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe