Minun äidin äijä oli nimeltään Paukku ja mummo Tasku. Olivat Lempaalasta.
Olisi mukava kuulla, jos tiedätte jotain lempaalalaisista Paukuista ja Taskuista. Äijä ja äidin sedät jäivät rajan taakse.
Paukut/Taskut
7
368
Vastaukset
- Paukku Lempaalasta
Hei! Isäni oli Paukku Lempaalasta. Tasku-nimeä en tunne.
Osaatko yhtään sanoa tarkempaa etunimeä Paukulle ja synt. aikaa?
Jospa vielä löytyisi henkilö 1800-luvun digitoiduista kirkonkirjoista, jotain uutta voisi löytyäkin.
Tiesithän, että Paukku-sukuseura toimii... - Paukku Lempaalasta
Odottelen vastaustasi; onko pappasi syntynyt 1900-luvun paikkeilla? Isäni oli syntynyt Lempaalassa vuonna 1901. Hänellä oli useita sisaruksia, jotka jäivät sinne. Olen itsekin yrittänyt löytää isänpuoleisia sukulaisia.
- Jälkeläinen
Äidinäiti oli tyttönimeltään Liisa Paukku s.1904. Liisa Paukun veljet olivat Paavo ja Matti ja pikkusisko Ida . Heidän äitinsä nimi oli Anna (os. Tasku?). Heidän isän nimeä en tiedä. Hän oli kuulemma veturissa apumiehenä.
- Anonyymi
Odottelen vastaustasi; onko pappasi syntynyt 1900-luvun paikkeilla? ISOIsäni oli syntynyt Lempaalassa vuonna 1901. Hänellä oli useita sisaruksia, jotka jäivät sinne. Olen itsekin yrittänyt löytää ISOisänpuoleisia sukulaisia.
suomi24.fi sivuilta löysin tämän:
Hei, Vahingossa osuin tänne keskusteluun. Äitini isän nimi oli Pekka Pietari Paukku. Hän oli kotoisin Lempaalasta, Inkerinmaalta, syntynyt aivan 1900-luvun vaihteessa. Päätyi sitten Kannaksen Heinjoelle ja sieltä vaimonsa ja lapsiensa kanssa sodan myötä Suomeen Uudellemaalle Nummelle. Kuoli 1961. Äitini kertoi, että isänsä oli muistellut huvilaa kauniilla Terijoella. En tiedä, oliko se perheen omistama vai suvussa. Pekka oli nuorena poikana Inkerinmaalla onnistunut lähtemään pakoon kotoaan metsään venäläisiä vainoajia/sotilaita veljensä Matin kanssa. Veljeksiä oli useampia. Joku perheenjäsen ammuttiin kai kotonaan ja joku vietiin vangiksi tässä kotiin tunkeutumisessa. Ei varmaa tietoa vangitun kohtalosta, luultavasti teloitettiin myöhemmin.
Jäin miettimään, olisiko Simo Paukku jotenkin mahdollinen sukulainen. Lukkarinmäestäkin edesmenneet äitini ja tätini ovat joskus maininneet.
- lembälä
paukku taskussa
- Anonyymi
Joensuussa oli aikoinaan luokkakaveri jonka sukunimi oli Paukku.
- Anonyymi
pizdets
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071