Paukut/Taskut

Jälkeläinen**

Minun äidin äijä oli nimeltään Paukku ja mummo Tasku. Olivat Lempaalasta.

Olisi mukava kuulla, jos tiedätte jotain lempaalalaisista Paukuista ja Taskuista. Äijä ja äidin sedät jäivät rajan taakse.

7

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paukku Lempaalasta

Hei! Isäni oli Paukku Lempaalasta. Tasku-nimeä en tunne.
      Osaatko yhtään sanoa tarkempaa etunimeä Paukulle ja synt. aikaa?
      Jospa vielä löytyisi henkilö 1800-luvun digitoiduista kirkonkirjoista, jotain uutta voisi löytyäkin.
      Tiesithän, että Paukku-sukuseura toimii...

• Paukku Lempaalasta

Odottelen vastaustasi; onko pappasi syntynyt 1900-luvun paikkeilla? Isäni oli syntynyt Lempaalassa vuonna 1901. Hänellä oli useita sisaruksia, jotka jäivät sinne. Olen itsekin yrittänyt löytää isänpuoleisia sukulaisia.

• Jälkeläinen

Äidinäiti oli tyttönimeltään Liisa Paukku s.1904. Liisa Paukun veljet olivat Paavo ja Matti ja pikkusisko Ida . Heidän äitinsä nimi oli Anna (os. Tasku?). Heidän isän nimeä en tiedä. Hän oli kuulemma veturissa apumiehenä.

• Anonyymi

Odottelen vastaustasi; onko pappasi syntynyt 1900-luvun paikkeilla? ISOIsäni oli syntynyt Lempaalassa vuonna 1901. Hänellä oli useita sisaruksia, jotka jäivät sinne. Olen itsekin yrittänyt löytää ISOisänpuoleisia sukulaisia.

suomi24.fi sivuilta löysin tämän:

Hei, Vahingossa osuin tänne keskusteluun. Äitini isän nimi oli Pekka Pietari Paukku. Hän oli kotoisin Lempaalasta, Inkerinmaalta, syntynyt aivan 1900-luvun vaihteessa. Päätyi sitten Kannaksen Heinjoelle ja sieltä vaimonsa ja lapsiensa kanssa sodan myötä Suomeen Uudellemaalle Nummelle. Kuoli 1961. Äitini kertoi, että isänsä oli muistellut huvilaa kauniilla Terijoella. En tiedä, oliko se perheen omistama vai suvussa. Pekka oli nuorena poikana Inkerinmaalla onnistunut lähtemään pakoon kotoaan metsään venäläisiä vainoajia/sotilaita veljensä Matin kanssa. Veljeksiä oli useampia. Joku perheenjäsen ammuttiin kai kotonaan ja joku vietiin vangiksi tässä kotiin tunkeutumisessa. Ei varmaa tietoa vangitun kohtalosta, luultavasti teloitettiin myöhemmin.
        Jäin miettimään, olisiko Simo Paukku jotenkin mahdollinen sukulainen. Lukkarinmäestäkin edesmenneet äitini ja tätini ovat joskus maininneet.

• lembälä

paukku taskussa

• Anonyymi

Joensuussa oli aikoinaan luokkakaveri jonka sukunimi oli Paukku.

• Anonyymi

pizdets

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe