Siinähän se otsikossa eli kun joutuu hakemaan uudelleen kuntoutustukea hylkypäätöksen jälkeen voiko sitä hakea samalle ajalle kuin alkuperäistäkin ja lisänä on uudet tuoreemmat todistukset. 300 kelan sairaspvrahapäivän jälkeistelle ajalle siis. hain ekalla kerralla marraskuun alusta alkaen ja tuli hylkynä (kuntoutussuunnitelma puuttui) vai pitääkö hakea hakupäivästä eteenpäin eli nyt maaliskuusta.
Kelan sivuilla oli että 6 kk takautuva hakuaika, mutta koskeeko myös uutta hakemusta hylyn vuoksi kun ymmärsin ettei valittaakaan kannata... vai kannattaako? Onko jollain mennyt valitus läpi ilman muutoksenhakulautakuntaa.
kuntoutustuen uudelleen haku hylyn jälkeen, mistä alkaen?
3
248
Vastaukset
- virastovirus
Marssi tai raahaudu Kelalle ja kysy sieltä, niin minäkin tein, sieltä neuvoivat minun tapauksessani. melkeinpä paras kun otat sanelimen mukaan ja nauhoitat keskustelun sillä välillä saa todella kirjavia vastauksia :)
- kjp67
alkuperäinen pitää peruuttaa jos aikoo hakea uudella hakemuksella kun on jo muutoksenhaussa.... näin vastattiin ystävälleni samaa kysyessään.
höpöhöpö. ei tarvitse peruuttaa mitään jos olet jo valituksen tehnyt. mikäli sulla on uusi lääkärintodistus niin haet siitä alkaen kun lääkäri on sut todennut työkyvyttömäksi, eli mikäli tapauksessasi lääkärintod.on samalle ajalle kuin aiempi niin haet tietty samalle ajalle. tutkivat oikaisumahdollisuuden ja jos sitä ei ole niin sitten se lähtee eteenpäin muutoksenhakuelimelle. tämänkin jälkeen aina kun saat uusia selvityksiä tms niin niitä vaan luukusta sisään, oikaisumahdollisuus tutkitaan aina ekasta hylystä alkaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445800
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253586Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1222815- 472498
- 291939
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491800Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201626- 321587
- 281540