Viimeinen sana, ainako sinun?

Penelopeeee

Oletko 'niitä ihmisiä', joiden aina on saatava viimeinen sana?

Oletko siis aina oikeassa, omasta mielestäsi?

Oletko, koskaan, milloinkaan, silloinkaan, huomannut, että herätät lievää hupaa kuuntelijoissa?
Kukaan ei ole aina oikeassa, vai oletko siitäkin eri mieltä? :))

32

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Olen aina oikeassa.

Mulle puheet sesama. Räpättäköön räpättäjät aluksi. Katotaan siten loppupeleissä, miten asiat on. Elikkäs ölövinä ollaan. Lopputulos se, mikä ratkaisee. Ei se, kuka pitää viimeisen puheenvuoron.

Hunkkikamaahan aloitus toki on, mutta mun mielestä tavallaan kovinkin kiinostava. Mistä helevatasta aina ilmestyy räpätätejä ja ihmeellisiä besservissereitä lässyttään anusta, kun samalla ajalla vois tehdä hommat kuntoon?

=DW=

• Penelopeeee

Mitä helvatan hunkkikamaa tarkoitat?
        Sulla se tuo suu haisoo paskalta. lähes aina, kun sen avaat.
        Onko sinulla jokin pahakin kariesongelma? :))

Syöhän sinä puikulaa, ja voi hyvin!

• ...
        Penelopeeee kirjoitti:

Mitä helvatan hunkkikamaa tarkoitat?
        Sulla se tuo suu haisoo paskalta. lähes aina, kun sen avaat.
        Onko sinulla jokin pahakin kariesongelma? :))

Syöhän sinä puikulaa, ja voi hyvin!

Niin.

Jotkut sukurutsaiset vähemmistöt ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Pilaavat heimonsa maineen todella helposti, etenkin internetissä.

=DW=

• Penelopeeee
        ... kirjoitti:

Niin.

Jotkut sukurutsaiset vähemmistöt ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Pilaavat heimonsa maineen todella helposti, etenkin internetissä.

=DW=

Onko sinulla niitä koskaan ollutkaan?
        Olisit nyt vielä maininnut helluntalaiset.

• terve itsekkyys

Minä ainakin jätän miehelleni viimeisen sanan eli : "Kyllä kultaseni" ;)))))

• Penelopeeee

Minä en jätä, vaan vänkään ihan viimeiseen saakka, kun minähän se olen se viisaampi. ;))

• terve itsekkyys
        Penelopeeee kirjoitti:

Minä en jätä, vaan vänkään ihan viimeiseen saakka, kun minähän se olen se viisaampi. ;))

Viisas osaa vaieta sopivalla hetkellä. Eli mitä sitä enää jankkaamaan, jos mies kerran on myöntänyt että oikeessa oon. ;))))

• 4

Heitä on tasan kaksi. Yksi mies ja yksi nainen.

• Nauru pidentää...

Aloitus on muotoiltu sellaiseksi, että vastaa siihen miten vaan, on väärässä aloittajan näkemyksen mukaan. Onko nyt niin,että aloittaja on siis aina oikeassa, koska vastaajat ovat aina väärässä? Siinä aloittaja on oikeassa, että hänen aloituksensa herättää minussa lievää hupia.

• Penelopeeee

Siinähån selität, miten selität. Ajatuksella aloituksen tein, en ketään alentaakseni. Ei kuulu tapoihini. Kun itse on tarpeeksi pieni ja alhaalla, eipä se alle muita mahdu.
        Ihmeen vihamielisiä ja ilkeitä olette.
        Kolahtiko tosiasiassa nilkkaan?

• bessie*

Enpä ole koskaan tuolta kannalta edes osannut ajatella asioita. Viimeinen sana löytänee paikkansa luontevasti - sanojasta riippumatta -, kun asiat on jollain tavalla ainakin siltä erää loppuun käsitelty.

Parisuhteissani "viimeisen sanan" on sanonut se, jonka "vastuualueella" olevasta asiasta on kysymys tai se, jonka työ- ym. kuvioissa on ollut vähemmän joustovaraa.

Olen aina oikeassa silloin, kun puhun omista (sen hetkisistä) ajatuksistani ja tunteistani. Jos ne herättävät "lievää hupaa" kuuntelijoissa, niin he ilmeisesti ajattelevat asian aivan eri tavalla. Tai sitten olen onnistunut tarkoituksessani olla hupaisa.

Jonkinlaista ylemmyyden tuntoakin voi olla kuuntelijassa, joka tuntee lievää hupaa muiden mielipiteitä kuullessaan?

Keskusteluissa yleensä harvemmin kai ollaan oikeassa tai väärässä, tietokilpailut on erikseen.

• Melkoisesti samaa.

Tilanteen ja asian mukaan.

Yksinkertaisesti tiivistäen, äänestykseen perustuva demokratia ei mielestäni sovi perheeseen.
        Jompi kumpi vanhemmista on aina, asiasta riippuen, siitä vastuussa.
        Mukaan lukien päätöksenteko.

Onneksi pitkäaikaisella kumppanillani ei ole oman äitini taipumusta lässöttää paskaa asiasta josta hän ei tiennyt mitään.

• Penelopeeee

Näin niitä väärinkäsityksiä syntyy.
        Ajattelin aloitusta miettiessäni lähinnä omaa aviomiestäni, puheliasta, ja aina oikeassa olevaa, omasta mielestään.
        Siis, en missään mielessä ajatellut pahalla.
        Mutta, ajatelkaa niin pahalla, kuin osaatte.
        Sehän täällä onnistuu, jos mikä.

Myös ajattelin sitä, kuinka vaikkapa täällä, joku kettuilee muille, vain saadakseen sanoa viimeisen sanan.

• ...
        laiska-lasse kirjoitti:

Melkoisesti samaa.

Tilanteen ja asian mukaan.

Yksinkertaisesti tiivistäen, äänestykseen perustuva demokratia ei mielestäni sovi perheeseen.
        Jompi kumpi vanhemmista on aina, asiasta riippuen, siitä vastuussa.
        Mukaan lukien päätöksenteko.

Onneksi pitkäaikaisella kumppanillani ei ole oman äitini taipumusta lässöttää paskaa asiasta josta hän ei tiennyt mitään.

Öf.

Mun mielestä demokratia on aanuksesta. Valistunut itsevaltius os kova tekijä nykymaailmassa. Valitettavasti se vain tahtoo olla diktatuuria.

Jos maasta löytyisi viisi viisasta miestä, siinä ois meille hallitus. Mutta kun meiltä näkyyt löytyvän vain muutamia satoja torveloita siihen hommaan :DDDD

Ai niin. Ennen tieto oli valtaa. Nykyään tieto kaikkien saatavilla. Tiedon käyttäminen valtaa. Kuka sitä osaa käyttää, kaikki vaan riitelee siitä, kenellä oikein tieto. Asiat yleensä melko selkeitä, ihmiset ei.

=DW=

• bessie*
        Penelopeeee kirjoitti:

Näin niitä väärinkäsityksiä syntyy.
        Ajattelin aloitusta miettiessäni lähinnä omaa aviomiestäni, puheliasta, ja aina oikeassa olevaa, omasta mielestään.
        Siis, en missään mielessä ajatellut pahalla.
        Mutta, ajatelkaa niin pahalla, kuin osaatte.
        Sehän täällä onnistuu, jos mikä.

Myös ajattelin sitä, kuinka vaikkapa täällä, joku kettuilee muille, vain saadakseen sanoa viimeisen sanan.

Tuo viimeinen ajatuksesi on minun mielestäni hyvin erikoinen.

Kettuilu ensinnäkin. Joku voi kokea kettuiluna viestin, jota ei ole ollenkaan kettuilumielessä kirjoitettu. Toisekseen, kettuilukin on näitä vähän hankalasti määriteltäviä asioita.
        Räväkän provon kirjoittanut varmaan ainakin tietää, ehkä toivookin saavansa "kettuiluviestejä"?
        Palsta, jossa joutuisi koko ajan kirjoittamaan "heikoimman lenkin" mukaan, olisi myös todella tylsä palsta. Pahantahtoisesti ja/tai halpamaisen tarkoitushakuisesti kirjoittaminen, kieroilu ja vihjailu se varmimmin pilaa palstan, mielestäni. Samoin se, että unohdetaan tai ei ymmärretä alunperinkään, mitä tarkoittaa KESKUSTELUPALSTA.

Sitä omaa aviomiestäsi voisit ehkä syyttää viimeisen sanan sanomisesta, hänhän sen ainakin pystyisi tekemään. Livauttaisi viimeisen repliikkinsä ovenraosta ja pakenisi autotalliin tms..
        Täällähän viimeisestä sanasta puhuminen on minun mielestäni todella tyhmää,
        eihän ensinnäkään kukaan voi koskaan etukäteen tietää, jääkö hänen viestinsä viimeiseksi. (Olen jopa huomannut, että vastaus viestiin voi tulla monien vuosien jälkeen.) Voithan sitäpaitsi aina kun epäilet kanssakirjoittajan tahallaan halunneen sanoa viimeisen sanan!?, paiskata perään oman sanasi ja vielä kirjoittaa "piste".

"Mutta, ajatelkaa niin pahalla, kuin osaatte. Sehän täällä onnistuu, jos mikä".
        Entä jos itse ajattelisit hieman myönteisemmin muista kirjoittajista?

• Penelopeeee
        bessie* kirjoitti:

Tuo viimeinen ajatuksesi on minun mielestäni hyvin erikoinen.

Kettuilu ensinnäkin. Joku voi kokea kettuiluna viestin, jota ei ole ollenkaan kettuilumielessä kirjoitettu. Toisekseen, kettuilukin on näitä vähän hankalasti määriteltäviä asioita.
        Räväkän provon kirjoittanut varmaan ainakin tietää, ehkä toivookin saavansa "kettuiluviestejä"?
        Palsta, jossa joutuisi koko ajan kirjoittamaan "heikoimman lenkin" mukaan, olisi myös todella tylsä palsta. Pahantahtoisesti ja/tai halpamaisen tarkoitushakuisesti kirjoittaminen, kieroilu ja vihjailu se varmimmin pilaa palstan, mielestäni. Samoin se, että unohdetaan tai ei ymmärretä alunperinkään, mitä tarkoittaa KESKUSTELUPALSTA.

Sitä omaa aviomiestäsi voisit ehkä syyttää viimeisen sanan sanomisesta, hänhän sen ainakin pystyisi tekemään. Livauttaisi viimeisen repliikkinsä ovenraosta ja pakenisi autotalliin tms..
        Täällähän viimeisestä sanasta puhuminen on minun mielestäni todella tyhmää,
        eihän ensinnäkään kukaan voi koskaan etukäteen tietää, jääkö hänen viestinsä viimeiseksi. (Olen jopa huomannut, että vastaus viestiin voi tulla monien vuosien jälkeen.) Voithan sitäpaitsi aina kun epäilet kanssakirjoittajan tahallaan halunneen sanoa viimeisen sanan!?, paiskata perään oman sanasi ja vielä kirjoittaa "piste".

"Mutta, ajatelkaa niin pahalla, kuin osaatte. Sehän täällä onnistuu, jos mikä".
        Entä jos itse ajattelisit hieman myönteisemmin muista kirjoittajista?

Kettuilemisen elämäntavakseen ja taiteekseen omaksumia en kunnioita.
        Osaan olla hiljaa, koska tiedän, että aina löytyy minua tietävämpiä ja taitavampia.

• bessie*
        Penelopeeee kirjoitti:

Kettuilemisen elämäntavakseen ja taiteekseen omaksumia en kunnioita.
        Osaan olla hiljaa, koska tiedän, että aina löytyy minua tietävämpiä ja taitavampia.

Olen ollut tekemisissä sellaisten kanssa, joille "kettuilu" on melkein elämäntapa, ja tiedän, etteivät he voi sille mitään itse. En ihan aina ole hiljaa heidän kanssaan, eikä kenenkään pitäisi. Omat, ja yleisetkin rajat on aika ajoin tehtävä selviksi.
        Ei hiljaa olemisessa mitään vikaa ole siinäkään, joskus se on ehdottomasti viisainta. Jopa keskustelupalstallakin :).
        Itse en ole hiljaa sen takia, että aina löytyy minua tietävämpiä ja taitavampia, mutta usein kyllä siksi, että haluan heitä kuunnella.

• 1943

Parisuhteessani saan päättää omista asioistani, koska olen kaverista riippumaton, hän minusta. Sitten on asioita, joista keskustellaan. Olen joustavampi osapuoli ja muutan käsitystäni, jos siihen on perusteita. Kaverini ei muuta käsitystään esim. mamuista, eronneista jne. Siis jätämme sellaiset väittelyt . Muissakin yhteyksissä vaikenen usein, jos näen, että menisi turhaksi jankkaamiseksi.

• Penelopeeee

Mukavaa lukea yksi asiasta olevakin ajatelma, kiitos siitä sinulle.
        Usein jätän itsekin sanomatta loput, koska mieheni on oikea mielipideautomaatti, ja kai tuntee aina, kaikessa olevansa oikeassa.

Ei se minua haittaa, ihana ihminen hän on.
        Paras maailmassa, minulle. :))

• Mustavalkoinen ei

Ei välttämättä.
      En varmaankaan, sen huomaa sitten kun kuuntelee toista keskustelijaa.
      Varmaankin kaikki eivät aina ymmärrä sanottavaani niin kuin tarkoitan.
      Asioilla on aina vähintään kaksi tulkintaa.

• Penelopeeee

"Asioilla on aina vähintään kaksi tulkintaa. "

Niin on, ja sanojilla vähintäänkin kaksi mielipidettä.
        Inhottaa vain itseäni kovat mielipiteet, joilla tuomitaan ihminen.

• jocus*

Taisi olla Erno joka sanoi, että vain makuasioista voi kiistellä, tosiasioista ei. On myös asioita, joista paraskaan asiantuntija ei tiedä totuutta, joista voi olla vain mielipiteitä. Sellainen on esim. ydinvoima, joka on erinomainen ja melko saasteeton energianlähde, JOS missään käsittelyn vaiheessa ei tapahdu virhettä.

Usein keskustellaan ja kiistellään asioista ja käsitteistä, joita ei määritellä. Samalla sanalla on eri tarkoite eri murrealueilla ja jopa eri ihmisillä, ja silloin voivat molemmat olla oikeassa ja tietämättään samaa mieltä.

Ei ole kiva huomata olleensa väärässä, mutta juuri niistä keskusteluista, jotka avartavat ajattelua, on eniten hyötyä. Kunnioitan niitä, jotka sen reilusti myöntävät; minulla itselläni tahtoo usein unohtua se sanomatta.

• 1943

Mainitsit tuon ydinvoiman. Miten maahan, jossa maa järähtelee, voidaan rakentaa ydinvoimaloita? Nyt se JOS on totisinta totta.

• Penelopeeee

Hyvin sanoit.
        Itse inhoan patologisia vänkääjiä, jotka väittävät variksenkin valkoiseksi.

• 12
        1943 kirjoitti:

Mainitsit tuon ydinvoiman. Miten maahan, jossa maa järähtelee, voidaan rakentaa ydinvoimaloita? Nyt se JOS on totisinta totta.

Mitenkäkö?
        Ne rakennetaan sillä välin kun ei tärise.

• 1943
        12 kirjoitti:

Mitenkäkö?
        Ne rakennetaan sillä välin kun ei tärise.

Oliko vitsiksi tarkoitettu? Ei minua tuo Japanin tilanne yhtään huvita. Kyllä ydinvoimaa pitäisi alkaa rajoittaa ja meidän kaikkien pitäisi alkaa elää säästeliäämmin.

• jocus*
        1943 kirjoitti:

Oliko vitsiksi tarkoitettu? Ei minua tuo Japanin tilanne yhtään huvita. Kyllä ydinvoimaa pitäisi alkaa rajoittaa ja meidän kaikkien pitäisi alkaa elää säästeliäämmin.

Joudumme tekemään ratkaisun pimeässä. Uhkien todennäköisyyksiä voidaan arvioida, mutta tietoa niistä ei voi olla kenelläkään. Kaksoistornitkin olivat suihkukoneen kestäviä, ja Japanin ydinvoimalat kestävät(?) maanjäristyksen. Mutta sitten tuli tsunami!

Ydinvoiman suosio johtuu sen (näennäisestä?) halpuudesta. Jos lasketaan jatkuvan kasvun varaan, ydinvoima taitaa olla ainoa vaihtoehto. Se toinen vaihtoehto on kulutuksen supistaminen, mutta se taasen haiskahtaa humanismilta, joka ei ole muotia.

• En tarvitse viimeistä sanaa koska odotan vain, koska toiset vihdoin huomaavat olevansa väärässä. Joskus menee päiviä, joskus viikkoja ja joskus jopa vuosia. Mutta aina he ovat väärässä.

En ole väärässä muuta kuin silloin kun olen edellä aikaani.

• Penelopeeee

Edellä aikaasi?
        Oletko meedio?

• ...

Kompataan.

Ollaan ölövinä. Kyllä se siitä.

=DW=

• Penelopeeee
        ... kirjoitti:

Kompataan.

Ollaan ölövinä. Kyllä se siitä.

=DW=

Ollaan ölövinä ja syyvään rössypottua, puikuloista tehtya.
        Kiivetään toloppaan, ja juuvaan piimää.

• muutakin tekemistä

sellaisten jääräpäitten kanssa en kaveeraa jotka inttää vielä vastaan, joka asiassa.
      Valtaa he haluaa, ja toisen kyykyttämisestä nauttivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      23
      3987
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3084
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3061
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      300
      2465
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2192
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2151
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1341
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      7
      1270
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      43
      1219
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1138
    Aihe