Mobiililaajakaista ongelma

M o b i

Hommasin Saunalahden mobiililaajakaista Nokia CS-17.

Ilmoittaa että yhteysyritys epäonnistui. Tarkista asetukset. Tämä ilmoitus tulee kun tikku on poistettu koneesta ja yritän uudelleen yhteyttä vaikka minuutin päästä samalla tikulla ja samalla tietokoneella.

Kun asensin ohjelmiston tikulta ensimmäisen kerran niin kaikki toimi hyvin. Tikku näkyi resurssinhallinnassa, asensin ja otin yhteyden. Kaikki toimi loistavasti. Kun katkaisin yhteyden, poistin tikun ja asensin tikun tietokoneeseen uudestaan niin eipä toimikkaan enään. Ei näy myöskään resurssinhallinnassa. Poistin ohjelmiston mutta en saanutkaan asennettua ohjelmistoa enään kun tikku ei näkynyt resurssinhallinnassa. Joten C-asema formatointiin ja Windows 7 asennukseen.

Kaikki tämä toistui ja olen nyt taas lähtöpisteessä eli yhden kerran toimi asennuksen jälkeen mutta ei enään. Mikä avuksi..?

25

1941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ubuntun käyttäjä

      Vaihda keskentekoinen Windows 7 ilmaiseen Ubuntuun. Voit asentaa Ubuntun myös Windowsin rinnalle. Minulla tikut ja muukin pelaa Ubuntussa. Valittavana yli 20 000 ilmaista ja testattua ohjelmaa. joiden asentaminen on helppoa.

      Ohjeita täältä suomeksi:

      http://www.ubuntu-fi.org/

    • drty6

      Ei toimi Ubuntussa nämä tikut, paskaa jauhaa kaveri. Mikä yhteysohjelma on käytössäsi ? tuntuu siltä että kone ei tunnista tikkua poiston ja kytkennän jälkeen, joka viittaa siihen ettei ajuri ole asentunut tarkoitetulla tavalla. Tee näin: laita tikku kiinni, mene laitehallintaan, näkyykö tikku ja keltainen huutomerkki ? jos näkyy, asenna ajuri suoraan cd levyltä.

      • M o b i

        Saunalahden yhteysohjelma ver. 2.0.0.106. Tikku näkyy laitehallinnassa ilman huutomerkkejä. Mukana ei tullut cd:tä vaan ohjelmisto on ainoastaan tikussa ja enpä huomannut kopioida ohjelmistoa vaikka kovalevylle. Asennettu ohjelmisto kyllä käynnistyy normaalisti, kysyy pin-koodin ja näyttää verkon voimakkuuden. Kyn painaa muodosta yhteys menee hetki ja ilmoittaa sitten tarkista asetukset.
        Kun tikun kytkee koneeseen niin resurssinhallinnassa vilahtaa uusi asema (mobiililaajakaista) mutta häviää pois melkein samantien.


      • Ubuntun käyttäjä

      • ddr.22
        Ubuntun käyttäjä kirjoitti:

        Hei dirty6

        Kyllä toimii Ubuntussa. Muuten en voisi tätä lähettää. Vaimon läppärissä on Windows Vista, jossa toimii huonosti, mutta Ubuntussa heittämällä.

        Täälläkin keskustelua:

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=35577.msg291507#msg291507

        Ubuntun käyttäjälle: Olisi ihan sama jos joku kysyisi että mistä johtuu kun Audi ei lähde käyntiin, ja sinä vastaisit että osta Volvo. Hyödyttömiä neuvoja sulla.


      • Ubuntun käyttäjä
        ddr.22 kirjoitti:

        Ubuntun käyttäjälle: Olisi ihan sama jos joku kysyisi että mistä johtuu kun Audi ei lähde käyntiin, ja sinä vastaisit että osta Volvo. Hyödyttömiä neuvoja sulla.

        ddr.22:
        "Ubuntun käyttäjälle: Olisi ihan sama jos joku kysyisi että mistä johtuu kun Audi ei lähde käyntiin, ja sinä vastaisit että osta Volvo. Hyödyttömiä neuvoja sulla."

        Hei Trabantti-fani. Ei ollenkaan hyödytön neuvo, kun Audi-mies saa ilmaiseksi Mersun mahtavilla ilmaisilla lisävarusteilla.

        Jos Ubuntu on ilmainen Mersu, niin Windows 7 on ylihintainen keskentekoinen Trabant, jonka varusteet maksavat ja painavat älyttömän paljon.

        Siis jos Windows 7 (Trabant) ei lähde käyntiin, niin voi hypätä ilmaisen Mersun (Ubuntu) rattiin. Mistä saat hyödyllisempiä neuvoja?


      • Ubuntun käyttäjälle
        Ubuntun käyttäjä kirjoitti:

        ddr.22:
        "Ubuntun käyttäjälle: Olisi ihan sama jos joku kysyisi että mistä johtuu kun Audi ei lähde käyntiin, ja sinä vastaisit että osta Volvo. Hyödyttömiä neuvoja sulla."

        Hei Trabantti-fani. Ei ollenkaan hyödytön neuvo, kun Audi-mies saa ilmaiseksi Mersun mahtavilla ilmaisilla lisävarusteilla.

        Jos Ubuntu on ilmainen Mersu, niin Windows 7 on ylihintainen keskentekoinen Trabant, jonka varusteet maksavat ja painavat älyttömän paljon.

        Siis jos Windows 7 (Trabant) ei lähde käyntiin, niin voi hypätä ilmaisen Mersun (Ubuntu) rattiin. Mistä saat hyödyllisempiä neuvoja?

        No jos se Ubuntu on kerran Mersu, ja kaiken lisäksi ilmainen, niin miksi kaikki ei välittömästi siirry sen käyttäjiksi ? Itse olen käyttänyt kaikkia Linux versioita vuodesta 1998 alkaen, taisi olla RedHat versio, ja senjälkeen kaikkia mahdollisia Knoppixista lähtien, ja nytkin eräässä koneessa on kolme uusinta jakelua ja käytän niitä kaikkia, mutta en silti suosittele jokaiseen Win ongelmaan Ubuntuun siirtymistä niinkuin sinä. Itseasiassa tuo Ubuntun tuputus joka tilanteessa aiheuttaa vastenmielisyyttä kaikkia Linux nimistä kohtaan ja haittaa käytön yleistymistä. Olet haitaksi Linuxille kun kirjoittelet tänne palstalle.


      • Trabant rules
        Ubuntun käyttäjälle kirjoitti:

        No jos se Ubuntu on kerran Mersu, ja kaiken lisäksi ilmainen, niin miksi kaikki ei välittömästi siirry sen käyttäjiksi ? Itse olen käyttänyt kaikkia Linux versioita vuodesta 1998 alkaen, taisi olla RedHat versio, ja senjälkeen kaikkia mahdollisia Knoppixista lähtien, ja nytkin eräässä koneessa on kolme uusinta jakelua ja käytän niitä kaikkia, mutta en silti suosittele jokaiseen Win ongelmaan Ubuntuun siirtymistä niinkuin sinä. Itseasiassa tuo Ubuntun tuputus joka tilanteessa aiheuttaa vastenmielisyyttä kaikkia Linux nimistä kohtaan ja haittaa käytön yleistymistä. Olet haitaksi Linuxille kun kirjoittelet tänne palstalle.

        "No jos se Ubuntu on kerran Mersu, ja kaiken lisäksi ilmainen, niin miksi kaikki ei välittömästi siirry sen käyttäjiksi?"

        Siinäpä hyvä kysymys.

        "Itse olen käyttänyt kaikkia Linux versioita vuodesta 1998 alkaen."

        Kaikkia versioita? Olet siis kokeillut muutamaa tuhatta Linux-versiota. Ubuntusta ja sen puolesta tusinasta serkusta tulee kaksi versiota joka vuosi. Muista noin 350 Liux-jakelupaketista ei ainakaan kaikista tule versioita noin tiheään. Minulla ei ole yhtään mersua pihalla, mutta minua ei haittaa yhtään vaikka Ubuntu-kaveri kirjoittelee tälle palstalle.


      • www.commuuni
        Trabant rules kirjoitti:

        "No jos se Ubuntu on kerran Mersu, ja kaiken lisäksi ilmainen, niin miksi kaikki ei välittömästi siirry sen käyttäjiksi?"

        Siinäpä hyvä kysymys.

        "Itse olen käyttänyt kaikkia Linux versioita vuodesta 1998 alkaen."

        Kaikkia versioita? Olet siis kokeillut muutamaa tuhatta Linux-versiota. Ubuntusta ja sen puolesta tusinasta serkusta tulee kaksi versiota joka vuosi. Muista noin 350 Liux-jakelupaketista ei ainakaan kaikista tule versioita noin tiheään. Minulla ei ole yhtään mersua pihalla, mutta minua ei haittaa yhtään vaikka Ubuntu-kaveri kirjoittelee tälle palstalle.

        Kyllä Ubuntu-kaverit tänne saa kirjoitella, kunhan yrittäisivät jollakin tavalla apua hakevaa jeesata, tuo "Asenna Ubuntu" ei ole varsinaista avunantoa, se on tyhmän ihmisen mantra, kun ei ymmärrä koneista mitään.


      • mnbvcbn
        www.commuuni kirjoitti:

        Kyllä Ubuntu-kaverit tänne saa kirjoitella, kunhan yrittäisivät jollakin tavalla apua hakevaa jeesata, tuo "Asenna Ubuntu" ei ole varsinaista avunantoa, se on tyhmän ihmisen mantra, kun ei ymmärrä koneista mitään.

        Kertaakaan en ole nähnyt, että olisivat vastanneet kysymykseen. Kertoo siitä, että ovat jossakin toisessa maailmassa eläviä nörttejä, eli vähän omalaatuisia.


    • drty6

      Jaha, kokeile käyttää Win7 omaa mobiiliohjelmaa, luo uusi yhteys verkkoyhteyksissä jossa pitäis näkyä tikku, ja win luo uuden yhteyden, älä käynnistä Sauniksen ohjelmaa, ja voit poistaakkin sen, mutta älä poista ajuria. Onko tikulla oleva ohjelma Mobile Partner, jos ei, voit myös kokeilla sitä, toimii hyvin joillakin tikuilla. Kokeile ensin se Win7 oma mobiiliyhteys.

    • M o b i

      Latasin Mobile Partnerin ja se ei edes tunnista tikkua. Choose Device kohdassa ei näy laajakaista tikku. Ei myöskään Win 7:n omalla pääse.
      Mutta miksi tämä toimi alussa??

      • iquwyeo87

        Olet ihan itse tehokkaasti sössinyt systeemisi.


    • drty6

      Poista kaikki tikun ohjelmat ja ajurit ja aloita alusta, mene ohjauspaanelin -laitteet ja tulostimet- osioon ja yritä asentaa siellä. Et ole yksin, Googleta " Nokia CS-17 ei yhdistä" sanoilla, siellä myös muita ratkaisuja.

    • unknown random

      Täällä sama ongelma c17 ja windoosa7 kanssa ei vaan rupee asentaa koko ohjelmistoa joka on tikussa mobiililaajakaista... xp:ssä heti toimi

      • huonot ohjeet

        Minulla asensi ihan hyvin, kun poistin edellisen tikun ohjelman. En heti hoksannut (muistanut), että piti suorittaa se joku run. Kun sen laitoin, alkoi asentaa. Missään vaiheessa ei kysynyt pin-koodia. Olisikohan kuitenkin johtunut siitä, että edellisessä tikussa poikani laittoi siten, että ei kysy pin-koodia. Jospa se johonkin jäi, vaikka poistin edellisen tikun asennuksen.


    • Nelosetappi

      Neuvoisin vaihtamaan saunalahden toimivaan nettiliittymään. Vakuutteluistaan huolimatta saunalahti ei ole enää kattavin vaan huonoin.

      • ELisaw12

        Saunalahti käyttää Elisan verkkoa.


    • MiljaX

      mulla kans sama ongelma, poistin tikun asennuksen, ja nyt ei löydy ohjainta?!? mikäs nyt sit auttaa? edellisellä kerralla tämä toimi!

      • hjytrdfg

        Miksi poistit asennuksen jo toisen kerran? Jos siinä on rajoitus asennusmäärissä.


    • milja.h

      :(

      • wikawirta

        CS-17 tikuthan ovat viallisia.


    • Toimii sittenkin

      Oma-Saunalahden sivulta kopsattua:

      " Tarkasta, että APN on asetettu oikein Mobiililaajakaista-yhteyohjelmistoon (Asetukset -> Lisäasetukset -> Yhteydet -> Valitse verkko Saunalahti / Elisa ja Ominaisuudet -> Yleiset-välilehdeltä Ominaisuudet -> 3G-välilehden alta Käyttöpisteen nimi). Saunalahden APN (Käyttöpisteen nimi): internet.saunalahti "

      Itsellä CS-17 & Win7 / 64bit --> noilla ohjeilla lähti toimimaan. Ongelma oli käyttöpisteen nimessä.- Piti lisätä .saunalahti perään.

    • -----------

      Ajattelinpa kertoa, että mullekin on alkanu lähiaikoina tulemaan turhan useasti noita asetusten tarkistus-viestejä. Asetukset ovat aina oikein mutta ei vain toimi. Ainut ratkaisu on poistaa Mobiililaajakaista ja asentaa uudelleen.

      Olen kuukauden sisällä poistanut/asentanut tuo netin yhteensä viisi tai kuusi kertaa. Tänäänkin kaikki toimi moitteettomasti mutta sitten sammutin koneen ja kun laitoin takaisin päälle niin eipä netti enää toiminut. Luonnollisesti tarkistin, että onko kaikki kunnossa olihan ne. Poistin Mobiililaajakaistan ja modeemin ajurit mutta eipä auttanut. Poistin taas eikä vieläkään toiminut. Kolmas kerta sitten toden sanoi ja netti alkoi taas toimimaan.

      Pari kertaa on käynyt niin, että Mobiililaajakaista ei yksinkertaisesti suostu käynnistymään. Ratkaisuna tähänkin on ollut uudelleenasennus. Mulla on sim-kortissa PIN-koodin kysely päällä joten tässä tapauksessa en ole voinut edes Windowsin omalla jutulla. En nyt muista millä nimellä sitä sanotaan.

      Voi olla, että mun koneessakin on jotakin sekaisin mutta kyllä kaikki muu kuitenkin toimii niin kuin pitääkin. Ainoastaan netin/Mobiililaajakaistan kanssa on ollut ongelmia ihan alusta asti (viime syksystä). Nyt viime aikoina siis ongelmia vain on ollut jo aivan liikaa.

    • joku väitti että MWconn tunnistaisi Nokian nettitikun ... jos niin voisi olla kokeilemisen arvoinen, mm näyttää koko ajan tärkeitä tietoja ja automaattisesti palauttaa katkenneen yhteyden, kolme yhteydentarkkailun vaihtoehtoa

      itselläni onneksi E367 ... Mobiililaajakaista -ohjelmaa yritän muistaa käynnistää kerran viikossa nähdäkseni tekstiviestit (ehkä MWconn näyttäisi nekin, en ole tutkinut)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1693
    2. 44
      1013
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      66
      996
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      928
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      889
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      795
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      778
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe