alkeellisen mökin vuokraus

oooopppp

Onkos kenelläkään kokemuksia alkeellisen mökin vuokrauksesta. Siisti ja hyväkuntoinen, mutta ei esim. sähkökiuasta, astianpesukonetta...

14

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

Huonoa on elo sellaisessa mökissä. Minulla on omakotitalossanikin puulämmitteinen saunankiuas. Tiskone tosin on, mutta sitä käytetään kahden hengen taloudessa harvoin. Käsin tiskaaminen kun on hyvää liikuntaa hiirikädelle.
      Mökillenikään en kumpaakaan noista halua. Ilmalämpöpumpun sen sijaan asennutin. Se lisää kummasti asumismukavuutta helteillä.

• Anonyymi

Minulla ei ole hiirikättä. Mistähän sellaisen saisi? Olis kiva tiskata käsin, jos olisi hiirikäsi.

• mrs. mökkiläinen

Olen vuokrannut mökkejä parikymmentä vuotta viikosta useampaan vuoteen riippuen vähän, miten on oma aika mökkeilyyn riittänyt.

Tärkeää vuokramökissä on se, että siinä haluaa ihan heti olla. On aivan sama, millainen varustelutaso siinä on. Kaikkein tärkeintä omalla kohdallani on ollut

- helppo vedensaanti eli toimittava talvellakin ilman, että tarvitsee hakata reikää järven jäälle
      - puusauna rakennuksen yhteydessä
      - varaava takka
      - vuokran hintaan kuuluvat polttopuut
      - sähkölämmitys, jos esim. haluaa käyttää mökkiä talvella ja jättää siihen peruslämön (riippuu tietysti mökin koosta)
      - kunnollinen tie perille, ettei autoa tarvitse jättää 500 m päähän
      - omistaja asuu niin kaukana, ettei hänestä tule jokailtaista seurakaveria mökillä ollessani (voin vakuuttaa,miten maailmassa ei voi olla mitään niin järkyttävää kuin naapurissa asuva omistaja ja joka pomppii puskasta eteesi ihan milloin vain)
      - sisävessa, koska talven tuiskussa ulkohyyskä on vaativaa

• fj3t4329hgvb

noin 200EUR/kk.

• Punaisesta tuvasta

Riippuu tietysti siitä, mikä on alkeellinen mielestäsi. Tiskikonetta meillä ei ole kotonakaan, ja mökille haluttiin ehdottomasti puulämmitteinen kiuas, mutta joskus 80-luvulla on tullut lomailtua sähköttömässä vuokramökissä. Se oli sen verran ankeaa, että seuraavina kesinä tarkistin ensimmäiseksi, että mökissä on sähköt.

Talvisaikaan en suostuisi lähtemään kuin sellaiseen mökkiin, jossa on sisävessa ja suihku.

• atlatl

Minulle riittäisi mökki jossa on kunnollinen kamiina ja nukkumaritsit.
        En kaipaa erikoispalveluita,sillä matkatelevisiot ja yms kamat tuon mukanani.
        Tietty plussaa olisi, jos kannettava tietokone toimisi...
        Sen voisi kuitenkin ladata kylillä,toivottavasti.
        Mutta sekään ei ole välttämätön...

Kaipaisin vain omaa rauhaa askeettisissa oloissa.

Vessa voi olla ulkovessakin,en kaipaa hienouksia.

Jos joku vuokraisi mökin minulle, suostuisin tekemään jopa pientä remppaa,sillä osaan sellaiset.
        Olisihan se kivaa jos voisin tehdä jotakin vuokran vastineeksi.

Mutta kaikki mökkien omistajat lienevät niin omansa perään,ettei satunnaisella lomailijalla liene mitään mahdollisuutta...
        Vaikka se mökki olisikin ollut yksin jo viimeiset 30 vuotta...

• Anonyymi
        atlatl kirjoitti:

Minulle riittäisi mökki jossa on kunnollinen kamiina ja nukkumaritsit.
        En kaipaa erikoispalveluita,sillä matkatelevisiot ja yms kamat tuon mukanani.
        Tietty plussaa olisi, jos kannettava tietokone toimisi...
        Sen voisi kuitenkin ladata kylillä,toivottavasti.
        Mutta sekään ei ole välttämätön...

Kaipaisin vain omaa rauhaa askeettisissa oloissa.

Vessa voi olla ulkovessakin,en kaipaa hienouksia.

Jos joku vuokraisi mökin minulle, suostuisin tekemään jopa pientä remppaa,sillä osaan sellaiset.
        Olisihan se kivaa jos voisin tehdä jotakin vuokran vastineeksi.

Mutta kaikki mökkien omistajat lienevät niin omansa perään,ettei satunnaisella lomailijalla liene mitään mahdollisuutta...
        Vaikka se mökki olisikin ollut yksin jo viimeiset 30 vuotta...

Hei, minulla olisi sellainen alkeellinen mökki.....jos sellaisesta erämaarauhasta tykkää

• oooopppp

Hienoa, että löytyy vielä atlatl:n kaltaisia ihmisiä. Luulen kyllä heitä olevan enemmänkin... vuokraajiksi.
      Pohdin nimittäin asiaa siitä syystä, että olen poikkeuslupa-anomassa jalassauna lupaa piilopirttini maisemiin. Tosin kunta ei puoltanut. Toivoni on ELYssä!
      Tuolla olisi "rauhaa askeettisissa oloissa". Keskellä Hämeen metsiä.
      Mitä parhainta kontrastia arjen elämälle!

• Metsämökin tonttu

Älä jalassaunaa tee, tee pyörien päälle ja veto aisa siihen , Ei tarvi poikkeuslupaa eikä rakennuslupaa.Kolmenkuukauden välein siirrät sitä vaikkapa metrin, silloin se on siirrettävä ja ei tarvi mitään lupia.

• oooopppp

Niinhän siinä kävi. Ei hyväksynyt ELYkään;(
      Telttasauna ilmestynee maisemiin tulevaisuudessa.

• Kalle K

Taitaa olla viestiketjun aloittajana taas joku koiranleuka trollaaja !

• oooopppp
    • oooppp

Eipä löydy enää. Metsälehti pisti vanhan keskustelupalstan "kompostiin".

• Anonyymi

Kahdessa vuokra mökissä oli jotain lintukirppuja viimekesänä oli se toinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe