Minkälaisia kokemuksia teillä harekrishnojen sunnuntaijuhlista on? Uskaltaako sinne mennä? Mitä pitäisi ensikertalaisena ottaa huomioon?
Krishna-liikkeen sunnuntaijuhla
5
218
Vastaukset
- ....................
Mene vaan, siellä on varmasti ihan kivaa. Muista kuitenkin, että krisnalaiset on uskonlahko, tiukkoja sääntöjä noudattava sisäänlämpiävä lahko, joka yrittää kaikin keinoin käännyttää sinua. Krisnalaiset ei esim. arvosta naista kovin korkealle, aika törkeitäkin juttuja sen suhteen jossain päin. Itse menisin uteliaan kiinnostuneena sinne, mutta pitäisin varani, enkä antaisi käännyttää itseni mihinkään lahkoon.
- Hindulainen tiede
"Muista kuitenkin, että krisnalaiset on uskonlahko, tiukkoja sääntöjä noudattava sisäänlämpiävä lahko, joka yrittää kaikin keinoin käännyttää sinua."
Ja saada sinut lahjoittamaan heille rahaa... Jossakin vaiheessa krishnalaisten kanssa tulee aina raha lopulta puheeksi. Ahnetta porukkaa.No jollainhan toiminta pitää kuitenkin rahoittaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole valtion tukema yhteisö.
Mites muuten kun itse aikoinani (joskus 80-luvulla) kävin useammankin kerran Viiskulman temppelissä syömässä (ihan ilmaimaiseksi muuten), niin onko heillä vielä tällaista ruokasysteemiä. Nykyisin varmaan maksaa (ei haittaa), mutta milloin, missä ja minkähintaisesta safkasta on kyse?
Intiankävijänä minua ei mitenkään haittaisi vaikka mukaan kuuluisi messu, vaikka satunkin olemaan uskonnoton.- Suosittelen.
Töppönen kirjoitti:
No jollainhan toiminta pitää kuitenkin rahoittaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole valtion tukema yhteisö.
Mites muuten kun itse aikoinani (joskus 80-luvulla) kävin useammankin kerran Viiskulman temppelissä syömässä (ihan ilmaimaiseksi muuten), niin onko heillä vielä tällaista ruokasysteemiä. Nykyisin varmaan maksaa (ei haittaa), mutta milloin, missä ja minkähintaisesta safkasta on kyse?
Intiankävijänä minua ei mitenkään haittaisi vaikka mukaan kuuluisi messu, vaikka satunkin olemaan uskonnoton.Sunnuntaina yleisötilaisuuden yhteydessä safga on ilmaista. Nykyään se on Ruoholahdenkatu 24. Kannattaa tulla julkisilla, koska nyt ei ole parkkipaikkaa temppelin uuden ratikkapysäkin takia, kadut ovat perattuina, täynnä työkoneita.
Helsingin temppeli on suht pieni, joten siellä ei katsota hyvällä haisevia sukkia, tai tupakan tai alkoholin löyhkää. Säädyllinen vaatetus on myös tärkeää.
- perusmiesss
Joo kannattaa käydä :) Eli siis aluksi siellä he lauluskelevat sitä hare krishna mantraa ja vieraat saa osallistua kans juhlimiseen :) Sitten he pitävät luennon Bhagavad-gitasta ( heidän usk. kirja ) se kestää n 1h ja sit he tarjoavat kaikille koossa oleville ihmisille Hyvän Maukaan JuhlaAterian ... tosi jees :)
Ihan rentoa porukkaa siellä on ja kiva ilmapiiri..tosiaan koittavat ehkä vähän käännyttää mut mitä turhia ... ihan jees paikka .. ystävällisiä ihmisiä .. aika paljon intialaisia ... kivoja ihmisiä Mie viihyn 1:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982