länsiylämaanterrierit

llllää909090

missä hinnoissa länsiylämaanterrierin pennut ovat?tai mikä on hintahaitari pennuissa?

22

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • westiettt

      Hinta on 1300€ ylöspäin, itse maksoin pennusta viime kesänä 1400€. Huomioithan trimmaus kustannukset vähintään 50€ parin kolmen kuuakuden välein.

    • mmirka.ssilvo

      ilmeisesti hinta on 1300e tai ylöspäin! xD

    • Lotcie333

      Mä maksoin omasta koirastani vain 800 euroa, ei ollu papereita!

    • westikset

      Itse maksoin 800€ molemmista koirista ja paperit oli kunnossa. Tosin tuotiinkin ulkomailta.

    • Rakastan hauvaani

      Itse en ottaisi ikinä ulkomailta tuotuja pentuja, melkein aina jotain tehtailu juttuja! Ja ikinä en ottaisi paperitonta koiraa!! Vaikka koira olisikin vain kotikoirana niin papereilla suojaa niin paljon. Itselläni on 10kk ikäinen westie, paperit kunnossa ja maksoi 1400e. Tähän mennessä mennyt paljon rahaa trimmauksiin ja ruokaan yms. Että kannattaa todellakin harkita minkä rodun ottaa!!!

      Muistakaa myös se, että sitä koiraa ei koneilla ajella, vaan nypitään :)

      Muuten westiet ovat aivan ihana rotu ja energiaa piisaa!

      • wilma2009

        Millä tavalla koiran paperit suojaavat joltain?
        Koirasi voi sairastua mihin vain, oli hän rekisterissä tai ei?

        Niin rekisteröidylle kuin rekisteröimättömällekin koiralle saa vakuutusyhtiöstä
        (ainakin tapiolasta)
        sairaskuluvakuutuksen, eli vakuutus kattaa mahdolliset eläinlääkärikulut.

        Itselläni on myös paperiton koira ulkomailta, tai no ei,
        paperit on, mutta ei ole rekisteröity!
        passi on ja sirutettu on.
        Terveempi kaveri, kuin monen suomalaisen kennel-westien.
        Sairaita koiria voi olla, oli sitten paperit tai ei..


    • 2 westien omistaja

      "Tähän mennessä mennyt paljon rahaa trimmauksiin ja ruokaan yms. Että kannattaa todellakin harkita minkä rodun ottaa!!!"

      Kaikki koirat vie rahaa rodusta riippumatta! Ei oo ilmasta lystiä pitää koiraa/koiria. Rokotukset, madotukset, ruoat, trimmit, vakuutukset, muut eläinlääkärikäynnit yms.

      Westie maksaa 1300 ylöspäin.

      Ja ulkomailta tuoduista koirista, jos hinta on alle 1000€ tai koiralla ei oo papereita, sillon pitäs hälytyskellot soida. Westie on niin suosittu rotu, että valitettavasti pentutehtailu on sairasta. Tosin sitä se on kaikkien rotujen kohdalla! Eikä missään nimessä hyväksyttävää! Oikea paikka tiedustella westienpentuja on Westiekerho!!!

    • westikset

      No pentutehtailulta ei vältytä vaikka oltaisiin suomessakin. Ymmärrän kyllä ihmisten huolen jos tuodaan pentu ulkomailta. Itselläni vain hyviä kokemuksia. Kannattaakin ihan kunnolla ottaa ensin selvää mistä pentu tulee jne. Mielelläni haen pennun puolet halvemmalla paperien ja passien kera jos on kaikki kunnossa.

    • wilma2009

      Tuosta trimmauksesta ja siitä kuinka paljon siihen menee rahaa..
      Omasta mielestäni trimmaus on yllättävän edullista, olin varautunut suurempiin kuluihin.
      Oma westieni nypitään 2 kuukauden välein ainakin näin kuumaan kesäaikaan,
      ja se maksaa 30€ kerta.
      Moni nypityttää koiransa 3 kuukauden välein.
      Edellinen trimmaaja leikkasi koiraa saksilla ilman lupaa,
      ja turkkihan takkuuntui ihan älyttömästi.
      Löysin uuden aivan ihanan trimmaajan josta koirakin pitää,
      ja hän nyppii neidin vallan.
      Karva on pysynyt takkuuntumattomana joka helpottaa kotihoitoa huomattavasti.

      Jos 10kuisella on mennyt jo paljon rahaa ruokaan, niin mitä ihmettä hän syö?
      Mielestäni kulut ruuan suhteen ovat pienet, onhan kyseessä pieni koira.
      Itse syötän vielä barf-ruokaa mikä on täysin eri asia kun kaupan valmismurkinat. Toki sieltä saa ostettua myös kengurun kuivattua lihaa makupaloiksi joka maksaa monen monta kymppiä kilohinnalta..
      Mutta järjen voi pitää kädessä noissa ruokaostoksissa.

      En usko, että westien ruokaan ja trimmauksiin saa älyttömästi uppoamaan rahaa. Trimmaajiakin kannattaa hintojen mukaan vertailla, toki pääkaupunkiseudulla varmasti kalliimmat taksat kuin keskempänä suomea.
      Tuttujeni rottweilereihin ja saksanpaimenkoirien ruokintaan verrattuna, westieni ruokinta on erittäin halpaa. :)

      En voi muuta kuin suositella rotua kaikin puolin, meidän koirassa ei ole ollut vielä mitään negatiivista, luonteeltaan tai terveydeltään.
      Positiivinen ja energinen pakkaus kaikinpuolin.
      Sopii myös monelle allergikolle, kun tuo karva ei irtoa ihan niin helposti kuin koirista joita ei nypitä. Ja koiran ihon hilse tuntuu myös haittaavan allergikkoja vähemmän kuin monien muiden rotujen. :)

      • westiee

        Missähän päin suomea nypinnän saisi noin halvalla?

        Oma westie "nypitään" täällä helsingissä ja haluaisin löytää uuden paikan kun uskon trimmaajan käyttävän konetta vaikka sanookin nyppivänsä... ja maksaa lähemmäs 80e.


      • wilma2009
        westiee kirjoitti:

        Missähän päin suomea nypinnän saisi noin halvalla?

        Oma westie "nypitään" täällä helsingissä ja haluaisin löytää uuden paikan kun uskon trimmaajan käyttävän konetta vaikka sanookin nyppivänsä... ja maksaa lähemmäs 80e.

        Itse asustan Pirkanmaalla, aiemmin kun käytin koiran trimmaajalla eri paikassa hinta oli 40-45€. sisälsi kynsien leikkauksen ja korvien puhdistuksen.
        Mutta ilmeisesti tosiaan tämä tapaus ei ollut kovin hyvä, kun koiralle hieman kammoa jäi tuosta tapahtumasta..

        Mutta ei siellä Helsingin päässä varmaan kovin monesta paikasta tuon halvemmalla saa, mitä itse hinnasta mainitsit. Siellä taidetaan osata rahastaa kaikesta :)
        Toki jos sulla on koirakavereita, kannattaa kysellä heiltä, onko tuttua trimmaajaa
        joka työskentelee esimerkiksi kotosalla eikä pidä mitään liikettä.
        Moni kuulemma opetellut nyppimään oman westiensä.
        Itse työskentelen parturi-kampaajana enkä ole ajatellut enää tuota nyppimistä opetella, on noissa omissa asiakkaissa jo riittävästi karvoja, niin mielellään vien koiranikin osaavalle. Tässä tapauksessa ei tosin haittaa että hinta on lähes puoli-ilmainen :)


    • ängö

      Ystäväni on juuri ostanut shetlanninlammas hintaan 1 100 € koiran ja koira ja paperit kunnossa, niin ajattelin että westie saattaisi olla vähän havempi kuin sheltti

    • fgsd

      Millainen koira mahtaa olla sellainen jolla on paperit mutta ei rekisteröity? Eikös ne paperit juuri tarkoita sitä että koirasta on viralliset dokumentit? Ja ilman niitä koira on yhtä kuin sekarotuinen (arvo Kennelliiton mukaan 100e). Mutta kun esim. westie on pitkään ollut suosittu, kaikenlaisia yhdistelmiä ja pentueita vaan teetellään milloin kenenkin toimesta! Tällaisiin "kasvattajiin" en luottais, ties vaikka pennun vanhemmat olis läheistä sukua tai sairaita molemmat... eikös westiet liene kovin sairaita ja muutenkin allergisia? Kertonee jotain pentutehtailusta. Mutta kivoja koiria silti (useimmat) tapaamani.

    • MINÄ OSTIN KOIRANI IHAN KUNNON KASVATTAJALTA, EIKÄ MIKÄÄN TEHDAS. ITSE PAIKAN PÄÄLLÄ KÄVIN. MAKSOI 800 EUROA, EI OLE PAPEREITA, TAI NO, NIITÄ JUURI HANKKIMAAN LÄHDÖSSÄ

    • voi tsiisus..

      Koiralla voi olla ulkomailla paperit vaikka ei rekisterissä olisikaan, hieman eri meininkiä kuin meillä täällä suomessa.

    • kuki 22

      www.ainiku.fi Helsingin Pukinmäessä

    • Wilperttiini

      Itse löysin mukavan trimmaajan Ruoholahdesta. Hänellä käy paljon westejä. Ensimmäinen trimmaaja jonka luona meidän turrikka käy mielellään! Blogista löytyy yhteystiedotkin http://hilu.blogaaja.fi

      • Matleeena

        wilperttiini: Tiedätkö ottaako muitakin nypittäviä rotuja kuin vain westejä? Meillä oli 2 cairnia vailla vakkaritrimmaajaa?


      • Wilperttiini1
        Matleeena kirjoitti:

        wilperttiini: Tiedätkö ottaako muitakin nypittäviä rotuja kuin vain westejä? Meillä oli 2 cairnia vailla vakkaritrimmaajaa?

        Moi Matleena!
        Kyllä nyppii cairnejakin.


    • paperit ehdottomasti

      Itsellä kaksi (paperillista) westietä ja hinta ollut samalla kasvattajalla 1300-1400€ Toinen ostettu 2005 ja toinen 2010

      Ps. Suosittuja rotuja auttamatta pentutehtaillaan, myös arvostettujen kasvattajien toimesta

    • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      Minä tyhmä ostin koiran papereineen ulkomailta suomalaisen kennelin kautta. Suomen kenneli oli siisti, kaikki rekisteröity yms. Koirallamme oli parvo. Meinasi kuolla heti meille saavuttuaan. Rahoja ei saa takaisin(maksoi 800 euroa), ellei koiraa palauta. Miten palautat koiran joka on karanteenissa sairaalassa. Koiramme kuitenkin parani ja eli onnellisena 7 vuotta. 1500 euroa meni hoitoihin, ei korvausta.
      Nyt meillä on 1,5v. westie. Ostettu suomesta melkein naapuristamme, kun haluasivat teettään yhdet pennut omalle koiralleen. Yhteen pentueeseen on heillä hommat oikesti päättyneetkin. Koiralla lievää allergiaa ja purentavika. Sairastelulta ei siis vältytty nytkään. MUTTA tiedän ettei kyseesä ollut pentutehtailu. Veli ei astunut siskoaan tms. Hyvillä mielin saan olla. Maksoin westiestämme 1400 euroa ja olen valmis maksamaan tulevaisuudessakin siitä, että koiran vanhemmat ovat hyvin pidettyjä. Kieltäytykään hyvät ihmiset ostamasta koirianne häkkikanaloista erittäin huonoista oloista! Suurella todennäköisyydellä tuette eläinrääkkäystä :( Surullista mutta totta...

    • westie Ukko

      Wilpertiini: Kiitokset trimmaajavinkistä! Käytin meidän westiä tuon trimmaajan luona ja tykkäsin kovasti. Samoin meidän Ukko. Mennään toistekin. Voin suositella!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1940
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe