Rouninki

perillinen

Ukko kuoli ja löyvettiin sen romppeista pistooli. Se on ymmärtääksemme 9 millin Rouninki. Semmosesta se joskus puhu muttei uskottu. Joskus humalapäissään se ukko uhitteli vielä mänevänsä jonkun huijarin luokse ja selvittävänsä asiat sillä Rouningilla senverta selväks ettei tarvihe ainakaan tappelemaan ruveta. Kenellekkään se ei sitä pyssyä millokaan näyttäny, puhu vaan. Panoksia on kolmisensattaa. Mitäs nyt tehhään? Kova meininki on männä johonkin hiekkakuopalle tai muuvalle ja ammuskella ne kutit siskolikan kanssa pois.
Onkohan tuommosella pyssyllä ampuminen vaikeata tai vaarallista. Meilä on semmonen mieli että olis iso kunnia ukkovainaata kohtaan jos ammutaan ne paukut pois. Ukko oli sentään oikea mies ja pelasti osaltaan maatamme ryssiltä ja muilta hanakoilta ottajilta. Entisenä kauppiaana se ymmärsi oikean ja vilungin eron ja oli aina laillisuuden ja oikeamielisyyven kannattaja.
Neuvokaahan nyt jotta missä ne paukut ammutaan ja miten. Mitäs sitten sillä pyssyllä tehhään.

3

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisin ostaa

      Tiettyjä riskejä aina sisältyy kun ottaa tuollaisen vuosikymmeniä käyttämättömänä piilossa olleen aseen käyttöön.
      Myös patruunat saattavat olla joko toimimattomia (ei laukea ollenkaan tai tehoton ja luoti jää piippuun) tai "ylivoimistuneita"...
      En suosittele sitä mitä laki määräisi, eli soittamaan poliisin hakemaan aseen ja patruunat...
      Mistähän tuo lienee alunperin tullut? "Sotasaalista" tai muuten joskus hankittu ilman lupia...?
      Jotkut aseliikkeet tai keräilijät voivat ostaa tuollaisen laillisesti, tai stten sen voisi koittaa myydä muuten jollekin luvattomana...

    • voisin ostaa

      Ja jos myytte minulle niin voin kertoa että työnnän sen aseen piippua pyllyyni.Olen mielisairas ja haluan aseen.Niin myyttekö sen minulle vai ette?

    • .

      Rouninki tulee sanasta Browning..paras olisi että ilmoitatte pistoleerosta polliisisetälle joak hakee vanhan pysyyn pois ettei satu vahinkoa eikä mutka joudu esim "kansallisasun" taskuun jolla sitten possauteltas torin laidalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe