Ukko kuoli ja löyvettiin sen romppeista pistooli. Se on ymmärtääksemme 9 millin Rouninki. Semmosesta se joskus puhu muttei uskottu. Joskus humalapäissään se ukko uhitteli vielä mänevänsä jonkun huijarin luokse ja selvittävänsä asiat sillä Rouningilla senverta selväks ettei tarvihe ainakaan tappelemaan ruveta. Kenellekkään se ei sitä pyssyä millokaan näyttäny, puhu vaan. Panoksia on kolmisensattaa. Mitäs nyt tehhään? Kova meininki on männä johonkin hiekkakuopalle tai muuvalle ja ammuskella ne kutit siskolikan kanssa pois.
Onkohan tuommosella pyssyllä ampuminen vaikeata tai vaarallista. Meilä on semmonen mieli että olis iso kunnia ukkovainaata kohtaan jos ammutaan ne paukut pois. Ukko oli sentään oikea mies ja pelasti osaltaan maatamme ryssiltä ja muilta hanakoilta ottajilta. Entisenä kauppiaana se ymmärsi oikean ja vilungin eron ja oli aina laillisuuden ja oikeamielisyyven kannattaja.
Neuvokaahan nyt jotta missä ne paukut ammutaan ja miten. Mitäs sitten sillä pyssyllä tehhään.
Rouninki
3
327
Vastaukset
- voisin ostaa
Tiettyjä riskejä aina sisältyy kun ottaa tuollaisen vuosikymmeniä käyttämättömänä piilossa olleen aseen käyttöön.
Myös patruunat saattavat olla joko toimimattomia (ei laukea ollenkaan tai tehoton ja luoti jää piippuun) tai "ylivoimistuneita"...
En suosittele sitä mitä laki määräisi, eli soittamaan poliisin hakemaan aseen ja patruunat...
Mistähän tuo lienee alunperin tullut? "Sotasaalista" tai muuten joskus hankittu ilman lupia...?
Jotkut aseliikkeet tai keräilijät voivat ostaa tuollaisen laillisesti, tai stten sen voisi koittaa myydä muuten jollekin luvattomana... - voisin ostaa
Ja jos myytte minulle niin voin kertoa että työnnän sen aseen piippua pyllyyni.Olen mielisairas ja haluan aseen.Niin myyttekö sen minulle vai ette?
- .
Rouninki tulee sanasta Browning..paras olisi että ilmoitatte pistoleerosta polliisisetälle joak hakee vanhan pysyyn pois ettei satu vahinkoa eikä mutka joudu esim "kansallisasun" taskuun jolla sitten possauteltas torin laidalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361278En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38708- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689