Paljonko maitoa tulee?

Väsy_

Paljonko teillä imettävillä tulee maitoa päivässä? Kuinka nopeasti ja mitä määriä?
Itse olen yrittänyt imettää korvikkeen lisäksi jonkun verran, mutta koska lapsia on kaksi ja syövät päivässä jo yhteensä yli 2 litraa, maito ei millään riitä. Kerralla pumppaamalla tulee kummastakin rinnasta 20 minuutin ajalta vaan noin 90 milliä, joka ei siis ole edes yksi syöttökerta. Tekisi mieli luopua koko imetyksestä, mutta kun sitä painotetaan niin paljon...

7

1441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia!!

minkä ikäiset kaksosesi ovat?
      Itselläni tuli runsaasti maitoa, jo sairaalassa lapsi söi kerralla 70 ml syöttöpunnituksessa ollessaan reilun neljän päivän ikäinen.
      Sen jälkeen tarkkoja määriä on vaikeampi arvioida, mutta rintamaidolla on nelikuiseksi hyvin kasvanut.

Kuulostaahan tuo aika vähäiseltä minkä saat tulemaan, mutta ei kai siitä imetyksestä ja maidon tulosta ja määristä mitään stressiä kannata ottaa..?!
      Imetät/lypsät minkä jaksat ja hyvältä tuntuu. Ja hyvällä omallatunnolla annat loput korvikkeina.

Kyllä varmasti imetys on hieno asia ja lapselle hyväksi, mutta siihen väsynyt äiti ei välttämättä niinkään..

• Siis..

imetätkö ollenkaan, vai pumppaatko ainoastaan? Itse sain tehokkaasti pumpattua maitoa kun imetin toisesta rinnasta samalla kun pumppasin toisesta, n. 5minuutissa sai 100ml pumpattua. Muuten ei imetysmääristä ole mitään käsitystä..

• lisäys..

Ja siis tuo oli ainoa konsti saada sitä maitoa kunnolla pumpattua. Pelkällä pumpulla en maitoa saanut kerättyä kuin parikymmentä milliä.

• eimitääntietoa..

Muistakaa nyt että useimmat naiset heruvat aika huonosti pumpulle, jotkut eivät ollenkaan. Eli se pumpulla irtoava maitomäärä on paljon alhaisempi kuin vauvan imemä määrä. Esim itselläni tuntuu että se on ihan omasta keskittymiskyvystäni (tai ehkä rentoutumisesta) kiinni paljonko saan maitoa pumpulla tulemaan.

Minä sanon ihan suoraan että näin imettävänä äitinä EN TIEDÄ paljonko minulta tulee maitoa päivässä. Pumpulla olen saanut tulemaan kerralla 60-150 milliä yhteensä molemmista rinnoista, ihan yrityskerrasta riippuen (alle puolessa tunnissa koska sitä kauempaa en jaksa kerralla yrittää). Mutta senkin jälkeen vauva on vielä saanut rinnoista irtoamaan lisää maitoa.

• risteys_79

Uutta tietoa. Olenkin ajatellut tuollaista, kun ei pumppu ole ottanut onnistuakseen. Vauveli on kyllä saanut varmasti hyvin syödäkseen. Ja määristä en tiedä mitään.

• Väsy_

Kaksoset ovat kuukauden ikäiset. Tällä hetkellä tuntuu paljon helpommalta vaan lämmittää korviketta, koska maidontarve on niin suuri, mutta toki surettaa, että itse sitten tyrehdytän vähäisenkin maidon kokonaan...ja sitten se mistä paljon puhutaan, että lapsi saa läheisyyttä.

• korvike yhtä hyvä..

Kai se lapsi yhtä paljon sitä läheisyyttä saa ollessaan sylissä tuttipullosta syödessäkin..?? Ja silloin voi kumpi tahansa vanhempi tai joku muukin olla lämpöä ja läheisyyttä tarjoamassa eikä vain äiti.
      Useimmat kaksoset varmasti vähintäänkin osittain korvikkeella ja vieläpä aivan terveiksi ja tasapainoisiksi aikuisiksi!

Voimia teille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5617
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      11
      2601
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      186
      2199
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1693
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      72
      1486
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      32
      1394
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1354
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      72
      1263
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1175
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      219
      1157
    Aihe