Todettiin vaikeat vaihdevuosioireet, lähes invalidisoivat. Poissa työelämästä yli puoli vuotta ja masennuslääkkeitä popsin. Kotona kituutin vuositolkulla, valvoin, hikoilin ja kiukuttelin. Nyt aloitin estrogeenilääkityksen, Indivina 1mg / 2,5mg. Muutaman vuorokauden jälkeen tuli uni yöllä, kuumotukset katosivat, mieli tasaantui. Huusin ääneen pelkästä riemusta!!
Kolmen vkon jälkeen oireet alkoivat hiipien palata. Yöllistä toistuvaa heräämistä hien virratessa, mieli maassa, uupumus, nesteen runsas kertyminen kroppaan. Nyt annos tuplataan lääkärin ehdotuksesta, Indivina 2mg / 5mg.
Löytyykö muita kyseisen lääkkeen käyttäjiä? Mielelläni jatkan suuremmalla annoksella, mutta alkaa olla aika korkea pitoisuus tuota estrogeeniä......
Indivina
5
9132
Vastaukset
- lentävät lautaset
Minulla myös on Indivina 1mg/2,5mg ollut käytössä kohta puoli vuotta. Parin kuukauden kuluttua aloittamisesta tuli vähäistä vuotoa kolme viikkoa. Ja rinnat on ajoittain kipeät. Hikipuuskat ovat jääneet pois.
Mielialaan ei ole ollut mitään vaikutusta, olen edelleen räjähdysherkkä ja välillä itkettää. Uni tulee ainoastaan Tenoxilla.
Tuplattiinko sinulla mielialan, uupumuksen ja nesteen kerääntymisen takia lääkitystä? Mietin, pitäisiköhän minunkin kysyä se vahvempi Indivina. - 53 vee
Olen käyttänyt vuoden verran 2mg/5mg vahvuutta. Tätä ennen kokeilin laastareita ja geeliä, jotka eivät tuoneet mainittavaa apua.
Sitten siirryin suoraan tähän vahvuuteen.
Hikoilut lopuivat täysin viikon kuluttua aloittamisesta.
Unen laadusta en tiedä, ehkä se siihenkin vaikuttaa.
Olin jo aloittanut aiemmin melatoniinin syömisen (6mg), joka on tosi hyvä unen tuoja.
Ilman näitä kahta hyppisin seinille!
Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. - tiiliataalia
Ikä 50v... Aikaisemmin käytin Femoston 1/5 , mutta ei tahtonut riittää, Nyt sitten aloitin pari kuukautta sitten Indivina 2mg/5mg.
Ihmettelin tässä yks päivä, että mikä ihme mua lihottaa/turvottaa, ennenkuin tajusin asiayhteyden tuohon lääkkeiden vaihtoon. Mitään muuta selitystä en keksi kuin nämä. Muutoin kaikki vaihdevuosivaivat ovat kyllä minimissä,, mutta tää älytön turvotus. huomenna soitto lääkärille ja kysyn miten jatkan. - Hupskukkuu
Olen 53 v. Minäkin olen syönyt Indivina 1mg/2,5mg nyt puoli vuotta. Kaikki vaihdevuosioireet katosivat eikä painoni ole noussut. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Mutta minulla tulee välillä vuotoja, joita ei ymmärtääkseni pitäisi tulla. Kolme viikkoa sitten vuoto näyttäytyi yhtenä päivänä ja nyt on kolmas vuotopäivä menossa. Indivinan käytössä ei tyhjennysvuototaukoa ole. Gynekologille on parin kuukauden jono, joten se ei tähän hätään auta. Pitäisiköhän minun olla huolissani?
- pikkumyy '65
Huhhh helpotusta ja onnea- toinen vuorokausi Indivinalla, eikä yhden yhtäkään hikiaaltoa! JUHHUUUUU!!!! Tämä tytsi tanssii riemusta!
Olo alkoi jo eilen tasaantua, mieli on tyyni ja olo naisellinen taas. Illalla nukahdin ekan kerran pitkään aikaan noin vain, ja nukuin syvää hyvää unta. Ylimääräiset nesteet tuntuvat lähteneen liikkeelle myös; olen käynyt pissalla hurjan monta kertaa tänään. Ai niin- aivosumukin on poissa.
Okei, mun elimistö on todella herkkä, enkä tiedä miten tavallista lääkkeen näin pikainen vaikutus on muilla, mutta suosittelen muillekin.....Hyvät Kanssasisaret: aloittakaa hormonikorvaushoito, jos menopaussia oirehditte!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693