60-vuotiskriisi

elämää eteenpäinkö?

Täytin äskettäin tasan 60 vuotta. Se oli ihan eri kuin täyttää 50 tai niitä välivuosia. Tuntuu siltä kuin nyt alkaisi alamäki todellakin. Ollaan jo lähempänä sataa, eli kriisi on nyt suuri oikeasti.
Miten selvitä tästä? Myönteistä ajattelua yritän kehitellä, mutta vaikeaa on ajatella näitä ikävuosia.
Olen muuten ihan ns. nuorekas nainen. Naama ei kovin ryppyinen ja nautin elämästä tämmöisenä, mutta ahistaa tämä ikä.

153

4514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvin olet terapiasi aloittanut.
      Ei kyllä kannata tehdä aloitusta, niitä on jo NIIIIIN paljon, mutta lukea kannattaa.
      H.

• ?

Millä oikeudella sinä jatkuvasti vittuilet muille kirjoittajille?

Onko sinut palkattu siihen?

• ? kirjoitti:

Miten niin v---tuilen?
        Missä tein väärin?
        Halusin vain ohjata vanhoihin, piiiitkiin ketjuihin, niissä on kaikki.

H.

• ,
        hunksz kirjoitti:

Miten niin v---tuilen?
        Missä tein väärin?
        Halusin vain ohjata vanhoihin, piiiitkiin ketjuihin, niissä on kaikki.

H.

Lue sinä vaikka Kamasutraa, niin ei tarvi edes kirjoittaa, mitään.

• 1943

Viime aikoina olet itse ollut paljon "äänessä". Itseäsikö mainostat?

• Onx vaikeaa ?

Mikä ottaa nuppiin pojulla ?

• ...
        ? kirjoitti:

Sivusta.

Se on mustilainen ja keväthulluus puskee päälle :DDD

=DW=

• jupinaa, jorinaa...

Kummallista että joku omii palstan itselleen, pysyttele omilla palstoillasi ihmisiä häiritsemästä.
        Oudoksuttaa kuinka moni vielä viitsii sinulle vastata.

Aloittajalle vastaisin että viisikymppisiä odotin kovasti, pidin isot juhlatkin.
        Sen jälkeen olen antanut vuosien vieriä niitä ajattelematta.
        Kyllä nuoruuden innostus on vähentynyt, kaikki tuntuu uusinnalta.

Hunkszista näköjään myös, koska kaikkien muiden aloitukset kuin omansa, ovat jo käsiteltyjä.
        Psykodeeliset huumeet saavat aikaan ajatusten pirstoutumista. Jorinoista tulee tavalliselle ihmiselle käsittämättömiä, vaikka ne ko. henkilön mielestä ovat ainutkertaisia hengentuotteita.

• jupinaa, jorinaa... kirjoitti:

Kummallista että joku omii palstan itselleen, pysyttele omilla palstoillasi ihmisiä häiritsemästä.
        Oudoksuttaa kuinka moni vielä viitsii sinulle vastata.

Aloittajalle vastaisin että viisikymppisiä odotin kovasti, pidin isot juhlatkin.
        Sen jälkeen olen antanut vuosien vieriä niitä ajattelematta.
        Kyllä nuoruuden innostus on vähentynyt, kaikki tuntuu uusinnalta.

Hunkszista näköjään myös, koska kaikkien muiden aloitukset kuin omansa, ovat jo käsiteltyjä.
        Psykodeeliset huumeet saavat aikaan ajatusten pirstoutumista. Jorinoista tulee tavalliselle ihmiselle käsittämättömiä, vaikka ne ko. henkilön mielestä ovat ainutkertaisia hengentuotteita.

Ihan heti en menisi kieltämäänkään.
        LSD oli/on huume joka tutkimuksien valossa voi aiheuttaa hurmosliikkeitä ja viisaita sutkauksia paljonkin jälkeen nauttimisen.
        "Ahaa-elämys" on varmaan yksi elämän suurimmista nautinnoista, tuli se sitten huumeilla tai ei.
        Yleensä se muuttaa ihmisen elämän suuntaa, jotkut suuret keksijät muuttavat paljon, pieni ihminen sitten vain omaa tai lähiympäristösä elämää.
        T.A. Edison keksi hehkulampun, sitäkin yritetään keksiä uudelleen, vaan kalmankalpeaa on valonsa.
        Ottamalla jonkun älypään vanhan idean ja yrittämällä tehdä siitä "minunideani" saattaa olla samanlaista.
        Mutta, en minäkään erehtymätön ole, hyvämuistinen vain.
        H.

• typerys sekoilija

Voihan vuohen vittu, sanoi Mäkisen Matti! Miksi ihmeessä sekaannut jokaisen kirjoituksiin.?

Aloita nyt ihmeessä niitä omia aloituksiasi, joita kukaan ei ole aikaisemmin tehnyt.

Jokuhan Sinullekkin aina vastailee jotain, joten keskustelkaa keskenänne.

• typerys sekoilija kirjoitti:

Voihan vuohen vittu, sanoi Mäkisen Matti! Miksi ihmeessä sekaannut jokaisen kirjoituksiin.?

Aloita nyt ihmeessä niitä omia aloituksiasi, joita kukaan ei ole aikaisemmin tehnyt.

Jokuhan Sinullekkin aina vastailee jotain, joten keskustelkaa keskenänne.

Niinpä kaikenlaisia harrastuksia sitä ihmisellä on.
        Minulla on tämä kirjoitteleminen, keskustelupalstoilla.
        Tsättäilyyn en ole kovin innostunut.
        Olen sinustakin ihastunut, aktiivisesti kantaa ottava keskustelija olet ja tunnut olevan mukavasti intohimoinenkin.
        Jatkaisin mielelläni kanssasi keskustelua jos ei ihan aina kahdestaan...
        H.

• 60-vuotiskriisi

Kuka näitä aloituksia täällä laskee? Jokainen kai saa aloittaa minkä jutun haluaa. Ei kai se sinulta ole pois, vai onko? Jätä lukematta, niin yksinkertaista se on.
      Jos tästä saan terapiaa niin ihan ok.

• Ei niitä kukaan laske.
        Arvostelee vaan.
        Varsinkin ne jotka ovat jo kauan olleet mukana.
        Kauan mukana olleet eivät jätä mitään lukematta.
        Heidän tehtävänsä on opastaa uusia.
        Joten, anti olla.
        H.

• 60-vuotiskriisi
        hunksz kirjoitti:

Ei niitä kukaan laske.
        Arvostelee vaan.
        Joten, anti olla.
        H.

Jaa, täällä siis arvostellaan toisia. No eihän tänne sitten taida uskaltaa kirjoittaa ollenkaan, kun nämä kauan olleet arvostelevat ja näyttävät teilaavan uudet kirjoittajat. Ja on vielä säännötkin, joihin opastetaan. Luulin, että jos ei hauku toista, voi kirjoitella omia juttujaan.
        Noista vanhoista aloituksista en välitä, vaikka koskisivatkin ikäkriisiä.

Nyt en jatka enempää....

• 60-vuotiskriisi kirjoitti:

Jaa, täällä siis arvostellaan toisia. No eihän tänne sitten taida uskaltaa kirjoittaa ollenkaan, kun nämä kauan olleet arvostelevat ja näyttävät teilaavan uudet kirjoittajat. Ja on vielä säännötkin, joihin opastetaan. Luulin, että jos ei hauku toista, voi kirjoitella omia juttujaan.
        Noista vanhoista aloituksista en välitä, vaikka koskisivatkin ikäkriisiä.

Nyt en jatka enempää....

Eipä täällä arvostella ihmistä vaan aloitusta.
        Saattaa kyllä olla että jossain kolahtaa vinoonkin, vaan ei tarkoituksella.
        Minusta tuntuu hassulta että joku tulee 60 palstalle ja kysyy asioita jotka olisi pitänyt ratkaista jo ajat sitten.
        Mitäs minä 61v? Nyyh, 70v. lähestyy onko teillä tuttavia jotka ovat sen läpikäyneet?
        Vähän säälintyyppistämussutusta kiitos.
        H.

• 1943
        hunksz kirjoitti:

Ei niitä kukaan laske.
        Arvostelee vaan.
        Joten, anti olla.
        H.

Nytpäs puhuit suulla suuremmalla. Ainakin minä jätän melko paljon lukematta.

• -minni
        hunksz kirjoitti:

Eipä täällä arvostella ihmistä vaan aloitusta.
        Saattaa kyllä olla että jossain kolahtaa vinoonkin, vaan ei tarkoituksella.
        Minusta tuntuu hassulta että joku tulee 60 palstalle ja kysyy asioita jotka olisi pitänyt ratkaista jo ajat sitten.
        Mitäs minä 61v? Nyyh, 70v. lähestyy onko teillä tuttavia jotka ovat sen läpikäyneet?
        Vähän säälintyyppistämussutusta kiitos.
        H.

On läpikäyneitä. Tuttavani täytti eilen 70v, kiukkuinen kuin ampiainen. Jos ei kenkä hierrä niin pierettää. Tasanen luonne, aina pahalla päällä. Itselläni on vielä matkaa 70, mutta nyt jo pelottaa.

• 1943
        -minni kirjoitti:

On läpikäyneitä. Tuttavani täytti eilen 70v, kiukkuinen kuin ampiainen. Jos ei kenkä hierrä niin pierettää. Tasanen luonne, aina pahalla päällä. Itselläni on vielä matkaa 70, mutta nyt jo pelottaa.

Mulla ei ole kuin vajaat kaksi vuotta tuohon etappiin eikä pelota yhtään. Varmaan jos kolmella numerolla ikä kirjoitetaan, niin alkaa ajatella tulevia. Luen silloin tällöin kontakti-ilmoituksia ja monissa rajataan biologinen ikä hyvin tarkasti. Joskus melko nuori voi olla huonommassa kunnossa kuin toinen seitsenkymppinen.

• 1943

Voin lohduttaa, että vipinä alkaa, kun pääsee eläkkeelle. Mulla lähestyy jo 70, mutta oikeastaan olen pirteämpi kuin kuuskymppisenä. Ei ole työrasitteita enää.

• 13

Itsekö taas laitoit aloituksen?

• 1943
        13 kirjoitti:

Itsekö taas laitoit aloituksen?

En nyt, ja muutenkin hyvin harvoin. Kylläpäs nyt yritetään näyttää mahdolliselle uudelle tulokkaalle kaikki palstan metkut, peesaamiset ja muut. Sullahan noita omia ideoita riittää, kakista ulos vaan.

• ,

Sinun onnesi taitaa olla hyvä terveys.
        Kaikille sitä ei ole suotu.
        Sillä ei kannata ylpeillä, vaikka tokihan siinä on omaakin toimintaa tarvittu.

• vanahana

Hirveältä tuntuu itsestänikin, kun 60 alkaa lähestyä.
      Se on tosiaan vanhuus, joka silloin koittaa, sanokoon, kukin, mitä keksii.

Ja, kun itse sisällään aina kuvittelee olevansa korkeintaan 3-kymppinen.

• 60-vuotiskriisi

Kiva että joku tuntee myös samoja tunteita ja pelkoa.Vanhuutta sitä kai pelätään.
        Todella kun tuo sisäinen ikä tosiaan on paljon nuorempi noita numeroita. Mutta jokuhan on sanonut, että ikä on vaan numeroita.
        Tämän 60 palstan ihmisten luulisi ymmärtävän ja tänne siksi tämän laitoinkin.

Kiitos 1943 noista mukavista sanoistasi!

• eukko paha
        60-vuotiskriisi kirjoitti:

Kiva että joku tuntee myös samoja tunteita ja pelkoa.Vanhuutta sitä kai pelätään.
        Todella kun tuo sisäinen ikä tosiaan on paljon nuorempi noita numeroita. Mutta jokuhan on sanonut, että ikä on vaan numeroita.

Voin myös sanoa et vuosi taakseppäin elämässäni on ollut miettimisen vuosi,ikäänkuin olisi tehnyt tiliä elämänsä kans,kysellyt,ihmetellyt ja todennut,et onko se todella näin,mitä tuntee.
        Ihan kuin 60 olisi joku vuosien mittari,ennen sitä 50:n jälkeen mikään ei vielä tuntunut miltään hankalalta,kuten nyt.
        On paljon asioita,mikä ei kiinnosta,ei jaksa,ei välitä eikä halua.
        Ja ei haluais näin olevan,mut kun vaan on.

En tykkää yhtään.

• 1943

Jospa pääsisit siihen tilanteeseen, jossa itse olen. Minun piti opiskella matematiikkaa, niin pidin kaikenlaisista laskutoimituksista. Nyt minun pitää joskus laskea, kuinka vanha olen. Ja kaikenlaisia laskutoimituksia yritän viivytellä. Siksi roikun täälläkin epätavallisen paljon, oikeastaan pitäisi laskea yhteen menoja ja tuloja. Mutta kun.......

• 13
        1943 kirjoitti:

Jospa pääsisit siihen tilanteeseen, jossa itse olen. Minun piti opiskella matematiikkaa, niin pidin kaikenlaisista laskutoimituksista. Nyt minun pitää joskus laskea, kuinka vanha olen. Ja kaikenlaisia laskutoimituksia yritän viivytellä. Siksi roikun täälläkin epätavallisen paljon, oikeastaan pitäisi laskea yhteen menoja ja tuloja. Mutta kun.......

olen kyllä huomannut ja ihmetellyt että millä aikaa sitä Viron kampaamoissakin joudetaan käymään

• 1943
        13 kirjoitti:

olen kyllä huomannut ja ihmetellyt että millä aikaa sitä Viron kampaamoissakin joudetaan käymään

Liisa ihmemaassa siis?

• asiat vienyt etp.
        13 kirjoitti:

Haluatko ihan oikeesti et sinun kirjoittelusi loppuu s24:lla tämä on VAROITUS!
        Lopeta hyvissä ajoin, sinut on jo koodattu.
        Sinun räkytyksesi on viety poliisille ja olet selvitetty! Lopeta hyvän sään aika
        na.

• äimänkäkilännestä
        asiat vienyt etp. kirjoitti:

Haluatko ihan oikeesti et sinun kirjoittelusi loppuu s24:lla tämä on VAROITUS!
        Lopeta hyvissä ajoin, sinut on jo koodattu.
        Sinun räkytyksesi on viety poliisille ja olet selvitetty! Lopeta hyvän sään aika
        na.

???? mistä varoitit ????? taisi tulla ihan väärälle palstalle, nimittäin myrskyä eikä muutakaan rajuilmaa ei ole näkyvissä????

• PA kollinen

Täytin 60 tammikkun alkupäivänä, kohta kaksi vuotta ns:eläkeputkessa. Esitän: koska noilla vapaamuurareilla on järjestönsä.Perustetaan "putki-ihmisille" omansa.???

• PA kollinen
        eukko paha kirjoitti:

Voin myös sanoa et vuosi taakseppäin elämässäni on ollut miettimisen vuosi,ikäänkuin olisi tehnyt tiliä elämänsä kans,kysellyt,ihmetellyt ja todennut,et onko se todella näin,mitä tuntee.
        Ihan kuin 60 olisi joku vuosien mittari,ennen sitä 50:n jälkeen mikään ei vielä tuntunut miltään hankalalta,kuten nyt.
        On paljon asioita,mikä ei kiinnosta,ei jaksa,ei välitä eikä halua.
        Ja ei haluais näin olevan,mut kun vaan on.

En tykkää yhtään.

Ihmisen eämä alkaa tietämykseni mukaan miehen ja naisen yhdynnästä MUTTA ? mitä tulee homojen yhdynnästä, tuleeko paskaa, kenties.?

• pidä itsestä huolta

Kyllä sä ikäännyt joka vuosi enemmän, vielä olet suhteelisen hyvässä kunnossa, mutta kymmenen vuodenkuluttua paljon huonommassa kunnossa,
      Kuuskymppisenä meikäläisellä oli elämä vielä suhteelisen virkeää aina kuusvitoseksi asti, mutta äkkinäinen sydän kohtaus muutti kaiken, nyt elämä on rankkaa raatamista oman ittensä ympärillä, vaikka kuinka ylläpitää kuntoaan liikunan voimalla ei auta, kunto laskee kuin lehmän häntä, jopa elämän halu katoaa, ei auta ku ottaa päivä kerrallaan.
      Toivon sinulle parempaa, terveempää elämään, jos sydä ei petä, luulen sun pärjäävän pitempään vikeenä.

• Aika on kivaa, repäisevää, hauskaa, masentavaa, odotuksentäyteistä, pelottavaa jne.
      Lainasin noista vanhoista ketjuista.
      Eli usko pois, et ole ainutlaatuinen.
      H.

• 60-vuotiskriisi

Kyllä minä olen ainutlaatuinen, toista samanlaista persoonaa ei ole kuin minä.

• Kuules hunkszilainen, jokainen ihminen on ainutlaatuinen.
        Sinäkin, ehkä.

Mutta kyllä aloittajalla on asiat hyvin mikäli ikä on ainoa huolenaihe.
        Hyvää loppuelämää vaan hänelle.

• 60-vuotiskriisi
        Anceli kirjoitti:

Kuules hunkszilainen, jokainen ihminen on ainutlaatuinen.
        Sinäkin, ehkä.

On noita huolenaiheita paljon muitakin, on sairautta ja sen semmoista, mutta en niistä halunnut täällä sen enempää kertoilla. Tämä ikä nyt vaan on totuttelun alla.

Kiitos vaan ja samaa toivon sinullekin Anceli.

• vain harhaa
        Anceli kirjoitti:

Sinäkin, ehkä.

Hunksi nyt kuvittelee olevansa maailman napa ja niin ihmeellinen ja ainutkertainen.

• 60-vuotiskriisi kirjoitti:

On noita huolenaiheita paljon muitakin, on sairautta ja sen semmoista, mutta en niistä halunnut täällä sen enempää kertoilla. Tämä ikä nyt vaan on totuttelun alla.

Kiitos vaan ja samaa toivon sinullekin Anceli.

Sitä mä vähän epäilinkin ettei tuo ikäkriisi ainoa huolenaiheesi ole, harvalla tämän ikäisellä on.
        Eikä kaikkea kannatakaan täällä kertoilla, olen sen itsekin huomannut.

Jaksamista sinulle ja jospa se kriisikin menisi ohi, kun totut uuteen kymmenlukuun.
        Ei se niin kaukana ole minullakaan.

Ja kiitos, yritetään pärjäillä.

• vain harhaa kirjoitti:

Hunksi nyt kuvittelee olevansa maailman napa ja niin ihmeellinen ja ainutkertainen.

Ai, eiks hän olekaan?
        :) :)

• Anceli kirjoitti:

Sinäkin, ehkä.

Valitettavasti, kuten Gnu-lauma Afrikassa, sitä vaelletaan joen poikki, sen saman missä esi-isienkin paistit ovat Krokodiilit syöneet.
        Kyllä me tavikset olemme kuin Herneet samettisessa kermavihanneskeitossa, samaa mössöä.
        Hyvää loppuelämää sinullekin, rakas "vanhus", toivon että sinullakin on vain yksi huolenaihe.

Nimim: Ainutlaatuinen
        H.

• hunksz kirjoitti:

Valitettavasti, kuten Gnu-lauma Afrikassa, sitä vaelletaan joen poikki, sen saman missä esi-isienkin paistit ovat Krokodiilit syöneet.
        Kyllä me tavikset olemme kuin Herneet samettisessa kermavihanneskeitossa, samaa mössöä.
        Hyvää loppuelämää sinullekin, rakas "vanhus", toivon että sinullakin on vain yksi huolenaihe.

Nimim: Ainutlaatuinen
        H.

En tiedä kenelle tämä hunkszin viesti oli tarkoitettu, mutta minulla ainakin on huolenaiheita niin paljon, että voisin jakaa niitä muillekin.
        Kuka huolii?

• 1943
        Anceli kirjoitti:

Sitä mä vähän epäilinkin ettei tuo ikäkriisi ainoa huolenaiheesi ole, harvalla tämän ikäisellä on.
        Eikä kaikkea kannatakaan täällä kertoilla, olen sen itsekin huomannut.

Jaksamista sinulle ja jospa se kriisikin menisi ohi, kun totut uuteen kymmenlukuun.
        Ei se niin kaukana ole minullakaan.

Ja kiitos, yritetään pärjäillä.

Mitäs te nuoret? Ihan noviiseja olette tällä palstalla. Eihän kenenkään tarvitse tuijotella noihin lukuihin, antaa vilistä ohi vaan ja yrittää pysyä mukana.

• 1943
        Anceli kirjoitti:

En tiedä kenelle tämä hunkszin viesti oli tarkoitettu, mutta minulla ainakin on huolenaiheita niin paljon, että voisin jakaa niitä muillekin.
        Kuka huolii?

Annapa yksi jokaiselle palstalaiselle, niin olet kohta huoleton ja voit laulella kuten Mamba "Mä oon lakannut huolehtimasta..."

• :::::___
        1943 kirjoitti:

Annapa yksi jokaiselle palstalaiselle, niin olet kohta huoleton ja voit laulella kuten Mamba "Mä oon lakannut huolehtimasta..."

Minä en ainakaan ota ainuttakaan. Omiakin on ihan liikaa.

• :::::___ kirjoitti:

Minä en ainakaan ota ainuttakaan. Omiakin on ihan liikaa.

Hyvä on, jaetaan sitten, 1943 saa yhden haluamansa, mutta tämä seuraava vastaaja säästyy, kun kerran omiakin on jo liikaa.

Hunkszille ne pahimmat. :)

• 1943
        Anceli kirjoitti:

Hyvä on, jaetaan sitten, 1943 saa yhden haluamansa, mutta tämä seuraava vastaaja säästyy, kun kerran omiakin on jo liikaa.

Hunkszille ne pahimmat. :)

Toivottavasti jo piirun verran helpotti, otan reppuuni ja tyhjennän sen, kun tulee liian raskaaksi.

• 1943 kirjoitti:

Toivottavasti jo piirun verran helpotti, otan reppuuni ja tyhjennän sen, kun tulee liian raskaaksi.

Kiitos, helpotti jo vähäsen, kyllä tämä tästä.
        Nyt mun täytyy mennä toiseen aloitukseen viitaten "pyyhkimään".
        Siellä jo odotellaan.

• Repussa tilaa
        Anceli kirjoitti:

Kiitos, helpotti jo vähäsen, kyllä tämä tästä.
        Nyt mun täytyy mennä toiseen aloitukseen viitaten "pyyhkimään".
        Siellä jo odotellaan.

Tännekin reppuun voi Anceli osan huolistaan laittaa. Jaksan kyllä omani lisäksi kantaa..

Ajatuksin;)) Täydellinen kaksinaamainen ja kiero Hunkz selvitköön ihan itse.

• Repussa tilaa kirjoitti:

Tännekin reppuun voi Anceli osan huolistaan laittaa. Jaksan kyllä omani lisäksi kantaa..

Ajatuksin;)) Täydellinen kaksinaamainen ja kiero Hunkz selvitköön ihan itse.

Noh juku!
        Minä olen luullut olevani rehti,reilu ja suloinen?
        h.

• Repussa tilaa
        hunksz kirjoitti:

Noh juku!
        Minä olen luullut olevani rehti,reilu ja suloinen?
        h.

Niin minäkin sinusta luulin monta vuotta. Ikävä kyllä.

Niin minäkin sinusta luulin monta vuotta. Ikävä kyllä.

Jätät minut nyt ihmettelemään ja mietiskelemään.
        Niin kauaksi kuin minä muistan, en muista tehneeni kenellekään pahaa tai ilkeätä.
        H.

• Repussa tilaa
        hunksz kirjoitti:

Jätät minut nyt ihmettelemään ja mietiskelemään.
        Niin kauaksi kuin minä muistan, en muista tehneeni kenellekään pahaa tai ilkeätä.
        H.

Itse en enää ihmettele ja mieti. Aikanaan kyllä välillä kovastikin. Tämä peli? Missä mennään? 1- 1=2. Et voi istua monella "pallilla" yhtä aikaa. Ehkä tämä on se näkemysero mikä meidätkin lopulta erotti.

Itse en enää ihmettele ja mieti. Aikanaan kyllä välillä kovastikin. Tämä peli? Missä mennään? 1- 1=2. Et voi istua monella "pallilla" yhtä aikaa. Ehkä tämä on se näkemysero mikä meidätkin lopulta erotti.

Et kai nyt tarkoita näitä palstahölmöilyjä?
        Ja ota näitä elämänä?
        H.

• Repussa tilaa
        hunksz kirjoitti:

Et kai nyt tarkoita näitä palstahölmöilyjä?
        Ja ota näitä elämänä?
        H.

Tarkoitan. En vain ymmärrä sinua. Olen pahoillani.

Tarkoitan. En vain ymmärrä sinua. Olen pahoillani.

En minä palstalla kirjoitakaan siksi että joku luulisi minun olevan kirjoituksieni mukainen.
        Minä huvittelen täällä, enimmäkseen.
        Aloitukseni kyllä pyrin tekemään kuten ajattelen.
        H.

• Repussa tilaa
        hunksz kirjoitti:

En minä palstalla kirjoitakaan siksi että joku luulisi minun olevan kirjoituksieni mukainen.
        H.

En ymmärrä silti. Olen pahoillani. Ehkä vain olen liian tosikko. Luottamaan aina pyrkinyt siihen mitä ihminen on ja sanoo. En siihen mitä peliä ihminen pelaa. Joku voisi sanoa sitä typeryydeksi. Joten olen pahoillani. Joku toinen ehkä toivottavasti minua fiksumpi. Olen liian yksinkertainen. Tapaus. Ole kuitenkin huoletta. Olen onnellinen...tai pyrin edelleen olemaan jatkossakin. Sitä toivon myös sinulle. Tule onnelliseksi.

• Nikki1234
        hunksz kirjoitti:

H.

Onko sinulla ihan totta, muuta elämää ollenkaan Hunksz?
        Roikut täällä, päivät päästään, huomaamattasi kerjäät että sinut huomattaisiin, edes täällä.
        Sekava ja hyppelehtivä tyylisi näyttää ensi alkuun viisaalta, mutta tyhjyyden näkee nopeasti.
        Saisit jopa naisia täällä palstalla, sanojesi mukaan, kuinkahan on todellisen elämän laita?

• Nikki1234 kirjoitti:

Onko sinulla ihan totta, muuta elämää ollenkaan Hunksz?
        Roikut täällä, päivät päästään, huomaamattasi kerjäät että sinut huomattaisiin, edes täällä.
        Sekava ja hyppelehtivä tyylisi näyttää ensi alkuun viisaalta, mutta tyhjyyden näkee nopeasti.
        Saisit jopa naisia täällä palstalla, sanojesi mukaan, kuinkahan on todellisen elämän laita?

Todellinen elämäni on kyllä toisenlaista, kuten epäilitkin.
        Roikkumisessakin olet vähän oikeassa, melkein joka päivä 3-5 tuntia, iltapäivisin.
        Tyhjyys on vähän vaikea hahmottaa, tuon netin ulkopuolisen ajan käytän kyllä ihan muihin asioihin, joten en katkaise virtaa koneistostani ja jää paikalleni tyhjin katsein kuten robotti.
        Naisia olen saanut ja tulen saamaankin tällä palstalla.
        Mutta jos laajemmin luet saamiani kommentteja niin eivät he kaikki niin innoissaan ole, ihan iholle pyrin kyllä muualla kuin palstalla.
        Ja viisaus.. mitenkähän sen kuvailisin, se kun on kaikkien ihmisten mielessä vähän erilainen, sinunkin. Ehkäpä se minulla on sellainen että minua on paha saada "hihhuloimaan" ja hyvä saada arvostelemaan mielestäni hölmöä hihhulointia.

Kopioi tämä teksti talteen, saatat tarvita sitä vielä, vanhuus tuppaa olemaan unohtamisen aikaa. :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

Todellinen elämäni on kyllä toisenlaista, kuten epäilitkin.
        Roikkumisessakin olet vähän oikeassa, melkein joka päivä 3-5 tuntia, iltapäivisin.
        Tyhjyys on vähän vaikea hahmottaa, tuon netin ulkopuolisen ajan käytän kyllä ihan muihin asioihin, joten en katkaise virtaa koneistostani ja jää paikalleni tyhjin katsein kuten robotti.
        Naisia olen saanut ja tulen saamaankin tällä palstalla.
        Mutta jos laajemmin luet saamiani kommentteja niin eivät he kaikki niin innoissaan ole, ihan iholle pyrin kyllä muualla kuin palstalla.
        Ja viisaus.. mitenkähän sen kuvailisin, se kun on kaikkien ihmisten mielessä vähän erilainen, sinunkin. Ehkäpä se minulla on sellainen että minua on paha saada "hihhuloimaan" ja hyvä saada arvostelemaan mielestäni hölmöä hihhulointia.

Kopioi tämä teksti talteen, saatat tarvita sitä vielä, vanhuus tuppaa olemaan unohtamisen aikaa. :)
        H.

Heh, vitsin murjasit.
        :)
        Onko vapaaehtoisia vai täytyykö määrätä:
        "naisia olen saanut ja tulen saamaankin tällä palstalla", jestas sun kanssas. Mitenkäs hän niitä naisia palstalla saa, olisi kiva tietää?

Menen nauramaan nurkan taakse.
        &:)

• kerran pettynyt
        Anceli kirjoitti:

Heh, vitsin murjasit.
        "naisia olen saanut ja tulen saamaankin tällä palstalla", jestas sun kanssas. Mitenkäs hän niitä naisia palstalla saa, olisi kiva tietää?

Se nyt on maailman yksinkertaisin asia. Tarvitsee vain vähän aikaa kirjoitella samalla nikillä ja esittää meidän kaikkien naisten lempeää ymmärtäjää. Itseään pitää kehua, mutta ei tosissaan vaan puolileikillään. Sp-osoite vain profiiliin ja ehkä puhelinnumerokin. Tällä palstalla näitä miehiä on useita, mutta kaikki eivät ehkä ole yhtä tosissaan, ja aina joku tärppää, kuten kuten yllä oleva pettynyt nainen rivien välissä todistaa.

• kerran pettynyt kirjoitti:

Se nyt on maailman yksinkertaisin asia. Tarvitsee vain vähän aikaa kirjoitella samalla nikillä ja esittää meidän kaikkien naisten lempeää ymmärtäjää. Itseään pitää kehua, mutta ei tosissaan vaan puolileikillään. Sp-osoite vain profiiliin ja ehkä puhelinnumerokin. Tällä palstalla näitä miehiä on useita, mutta kaikki eivät ehkä ole yhtä tosissaan, ja aina joku tärppää, kuten kuten yllä oleva pettynyt nainen rivien välissä todistaa.

Selvähän tuo ja aina sitä joku lankeaa noihin juttuihin.
        Taitolaji, että osaa sopivasti lirkutella ja välillä vähän ojentaakin, hölmöjä naisia.
        Vuosien harjoitus tekee mestarin, lajissa kuin lajissa tai sitten ei.

Kyllä näiden kavereiden kanssa on kiva läppää heittää, ei siinä mitään.
        Ja on minulla yksi ihan oikeakin ystävä.

Kävisinköhän tänään äänestämässä jotain fiksua naista. :)

• Anceli kirjoitti:

Heh, vitsin murjasit.

"Mutta jos laajemmin luet saamiani kommentteja niin eivät he kaikki niin innoissaan ole"

Luultavasti tuo lauseeni kuvaa olennaisimman naisistani, jotka vielä kehtaavat minulle vastailla ja kommentoida.

Kipakkaa tätiä tuppaa olemaan, Demeterin kaltaista lempeää nuhtelijaa on harvassa, ja en ihan heti muista milloin joku kullista olisi kirjoittanut että lukekaa nyt hunksia, hiito vie! :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Mutta jos laajemmin luet saamiani kommentteja niin eivät he kaikki niin innoissaan ole"

Luultavasti tuo lauseeni kuvaa olennaisimman naisistani, jotka vielä kehtaavat minulle vastailla ja kommentoida.

Kipakkaa tätiä tuppaa olemaan, Demeterin kaltaista lempeää nuhtelijaa on harvassa, ja en ihan heti muista milloin joku kullista olisi kirjoittanut että lukekaa nyt hunksia, hiito vie! :)
        H.

Luinhan mie tuonkin, mutta kun sinua on niiin mukava härnätä.
        Ikä tekee tehtävänsä, puheet kovenee kun muu toiminta vähenee. Niin se ite kullakin, älä välitä.

Minen oo kipakka vaan useimmiten vaan napakka. :)

Ja tytöt, muistakaa lukea hunkszia, sieltä se totuus meille tulee.
        Jeah!

• PA kollinen
        Anceli kirjoitti:

Kuka huolii?

Leonina ..LOLITA mikälie. Sinä se jaksat. Ylellä olit aikamoinen.Hairikko.

• Tase Pappa

En ole ihan varma, tuntuuko naisista samalta kun miehistä tämä vanheneminen.

Usein äijäporukoissa tulee aihe puheeksi, jostakin kumman syystä.
      Johtopäätös tuntuu olevan sama.

Se elämän vauhti todellakin kiihtyy.
      Ennen odotti jotakin tapahtumaa viikon, tai kuukauden päästä tapahtuvaksi. Aika tuntui matelevan. Odottavan aika oli pitkä. Miksi vasta sitten?

Nyt, kun juttu on viikon tai kuukauden päästä, niin kysytään että joko se nyt on.

Nyt tuntuu vuodet kiitävän armottoman nopeasti. Ei oikein meinaa mukana pysyä.
      Nyt vuosi on tajunnan virrassa, yhtä pitkä, kun ennen oli kuukausi.

Lohtuna on kuitenkin se, että vain tuo tuttava vanhenee. En minä.
      Itse siihen mukautuu. On pakko, kuin köyhän kuolema. Oppia se on ikä jokainen.

Tervetuloa joukkoon tummaan. Iloinesi- murheinesi-tarpeinesi-kykyjesi mukaan.
      Kyllä tänne mahtuu. Tilansa on vain otettava.

Niin ja - Paljon Onnea - päästessäsi näille vuosikymmenille.

• 60-vuotiskriisi

Kiitos kiitos! Kirjoititpa kuvaavasti elämän kulusta ja vanhenemisesta. Kyllä täältä saa ihan oikeasti terapiaa:).

Mukavia päiviä Tase Papalle myös!

• ihastukaa ja R ,,,,

60= hyvä ikä , olen ajatellut ottavani avioeron . Elämää on vielä jäljellä joten
      miksi tuhlaisin sen vanhoihin kaavoihin .

• Laskentakaava

Jos olet nainen,niin varaa kalenteriisi vihkimisaika,välittömästi asumuseron astuessa voimaan. Voitaisiin viettää syyshäitä.

Saat kivan eronneen miehen,joka pitää sinua kuin kukkaa kämmenellä.

Parhaat puolet: Siisteys, joka on muutakin kuin huoliteltu ulkonäkö.
        Lisäksi saat aina lähtövalmiin ulkoilukaverin ja usein
        helliä käsiä ympärillesi.

• s-taka

Elä suotta sotke koko elämääsi. Ota rakastaja/rakastajatar tai muuten vaan salarakas. Siinä onkin hommaa kun "hoitelet" tapaamiset puolisolta salassa. Aivonystyrät saa töitä, ihan oikeita töitä. Ei ravistu aivot eika paikatkaan ;-)

• olla öllöttäjä

olen huomannut, et päälle kuuskymppiset matkustelee, ja mökkeilee, eli ovat menossa kovasti.
      Odotan et innostuisin samoin, mutta kun vaan väsyttää ja väsyttää, syömiseen en ole vielä kyllästynyt ..

• s-taka

Lakkaa ahistelemasta het paikala! Ajattele vaikka että seitenkymppisenä sitä ajattelee että olinpas minä kuuskymppisenä vielä nuori ja vahva ja virkeä... jne. Niin tulee tapahtumaan ihan varmasti, jos elon päiviä piisaa. Ja koska olet elämästä nauttiva ja ilmeisen hyväkuntoinen, niin miksi ei piisaisi?

Minulle sattui viidenkympin tienoille kaikenlaista keljua. Silloin tuntui että voi herranjestas. Mutta niistä kun selvittiin niin vauhti parani ja nyt ei tahdo muut keretä perässä. Tervekin olen kuin pukki ja jalka nousee, toki välillä tapaa maahankin.

Tsemppiä sulle, nämä ikälukemathan ovat vain pienenpieniä merkkipaaluja matkan varrella. Ja parempaa on tulossa! Niin kauan kuin itse päätämme että näin on.

• olla öllöttäjä

kaepa se sit nii on, pittää ottoo itteesä niskasta kiini, ja piristyä :))

• Vain välietappi lohduttomassa laskussa.

Oma kehitykseni.
      Ensin työelämässä täysipainoisena kansalaisena.
      Sitten työttömyysjakso / pätkätyöläisenä.
      Pitkäaikaistyöttömyys.
      Työttömyyseläke.

V60 oli lohduton ja peruuttamaton etappi eläkeläisten harmaaseen joukkoon.
      Viimeinen ja lopullinen niitti tuli 6-kymppisenä, vanhuuseläkeläisyys.
      Alemmaksi ei ihminen enää voi vajota!

Noilla ikävuosia kuvaavilla numeroilla itsessään ei ole mitään merkitystä.
      Merkitys tulee niiden yhteydestä arkiseen elämään ja yksilön rooliin yhteiskunnan jäsenenä.

Älä viel ahistu iästä!
      Se viimene ahistusetappi on viel eessä.

• Viiveellä.
        Tietenkin se vihonviimeinen, masentavin vaihe oli siirtyminen 65:na vanhuuseläkkeelle!

• Pirre*
        laiska-lasse kirjoitti:

Viiveellä.
        Tietenkin se vihonviimeinen, masentavin vaihe oli siirtyminen 65:na vanhuuseläkkeelle!

Huihai..justiisa tuossa soiteltiin enoni kanssa, ikää 81, ja kun vaihdettiin siinä sairaskertomuksiamme, niin hän sanoi ettei ole vielä huomannut olevansa vanha, -kuulemma pääseen rappuja myöten toiseen kerrokseen ja kertaakaan lepäämättä. :)

Eli kuusvitonen on vielä nuorukainen enon rinnalla..

• Pirre* kirjoitti:

Huihai..justiisa tuossa soiteltiin enoni kanssa, ikää 81, ja kun vaihdettiin siinä sairaskertomuksiamme, niin hän sanoi ettei ole vielä huomannut olevansa vanha, -kuulemma pääseen rappuja myöten toiseen kerrokseen ja kertaakaan lepäämättä. :)

Eli kuusvitonen on vielä nuorukainen enon rinnalla..

Moikka pirre
        mun yks kaveri sano et jos haluu kavereita nährä pitää mennä lääkärin orotushuoneeseen päivystämään.

• Pirre*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Moikka pirre
        mun yks kaveri sano et jos haluu kavereita nährä pitää mennä lääkärin orotushuoneeseen päivystämään.

:)) hyvin sanottu.

• Pirre*

Onnea, ja iloitaan saavutuksesta, 60 on hieno luku :)

P.s. tunnustan olleen pientä pysäköintiä omallakin kuudenkympin pysäkillä, - mietin että nyt täytyy elää tiedostaen jokainen annettu päivä.

• i_a'*'

Ja mikähän kriisi??? Tämä vuosikymmenhän merkitsee yleensä eläkepäivien avautumista...

Ainakin minulle oli odotettu täyttymys... Pääsin nauttimaan työssä ansaitsemistani "hedelmistä" vapaanherran olotilan muodossa, ilman velvoitteita... Aikataulu ei sido, vaikkakaan aika ei tahdo riittää siihen, mitä kaikkea elämällä edelleen tarjolla on...

Tuo seuraava vuosikymmenkin lähestyy pikkuhiljaa... Mielenkiinnolla ja uteliaana odotan mitä uutta sillä on jälleen tarjottavanaan!!! Kyllähän tietenkin itsellänikin on moiseen mahdollisuus vaikuttaa, ainakin hyvinvointini puolesta...

• riivatun nahka

elämässä teenpäinkö? "Olen muuten ihan ns. nuorekas nainen. Naama ei kovin ryppyinen ja nautin elämästä tämmöisenä, mutta ahistaa tämä ikä."

Häh, eihän ulkonäkö merkkaa tuon taivaallista siinä, miltä sisällä tuntuu ja mitä ajattelee. ei niillä ole osaa eikä arpaa toistensa kanssa. Sen ulkonäön taakse lymyämisen voi aivan huoletta unohtaa.

Se mitä ajattelet, miten tunnet, miten koe, se riivatun nahka ei siitä välitä tuon taivaallista.

• Äläpä huoli neitonen nuori,mä jo jouluna täytin ja kokemuksest sanon et antaa mennä miettimättä.
      ittellä on hirvee pohjakunnon hankinta kesän polkupyörä retkiä varten.
      Ei se naama mitään kerro kyllä se on olemus mikä sun olos kertoo ja mehän ei polvet koukussa hiiviskellä.
      Ei muuta kun jakku levällään uusiin koettelemuksiin joita riittää tän ikäsellä.
      Pahiten risoo kun naiset ovia availee.

• s-taka

Älä suotta risoile tuosta ovien avaamisesta. Minä ihan tasa-arvoperiaatteella auon ihmisille ovia tilanteiden mukaan, enkä katso ovatko minua nuorempia vai vanhempia tahi miehiä vai naisia. Ja olen nainen kuuskytviis ;-). Niin ja hymyn saavat vielä päälle ja ole hyvä -toivotuksen.

Minua risoo - joskus harvoin - kun eivät vilkaise päällekään eivätkä varsinkaan vastaa mitään. Hyväntuulinen vilkaisukin riittäisi mutta hymy olisi poikaa, ja kiitoksen sanominen hymyn kera vasta terää tekisi ja ilostuttaisi minunkin päivääni...

• t.l.

Niinpä, ja minä tammikuus. Tottahan se laittoi ajattelemaan tätä elämän juoksua, niin nuo vuodet ovat rientäneet. Neljäkymmentä vuotta kului hissukseen, sen jälkeen meno on ollut vauhdikasta. Johtuneekohan siitä, kun ei enää jaksa tai kerkiä tai viitti tehä niin paljoa kuin silloin ennen. Aikaan saa paljon vähemmän ja nuoremmat menee kävellen ohi.
        Tänään ajattelin tulevaa kesää ja kesän liikkumisia, siis mahdollisia liikkumisia. Toukokuus asun toisessa kodissa (siis aivan ihanassa) :) ja sieltä on hyvät kulkuyhteydet vaikkapa Hervantaan, niin se ajatus oli se, että jospa kokeilis rullaluistelua, heh. Saapa nähä, hyvin ajateltu on puoliks tehty, saapa nähä...

• 60-vuotiskriisiä ei

Hienoja kommentteja olette hyvät kanssakulkijat antaneet. On ilo lukea noita kannustuksia. Ihan tulin hyvälle mielelle. Noinhan se just on, katsotaan mitä elämä antaa ja ollaan suurella mielenkiinnolla mukana.

Olette kivoja ihmisiä jokahinen täällä. Kiitokset teille!!

Pitänee muuttaa koko nimimerkki, pois kriisit mielestä.

• ?? ??

sullo nuotti ku vuosiluvulla???

• paras hemmotteluikä

Hyvänen aika. Mikä kriisi? Jokainen täyskymmen kai on kriisi jos niin alkaa ajatella. Onko sinulla itsetunto kohdallaan, kun mainitset että olet "nuorekas nainen"? Nuorekkuus tulee mielestäni muusta kuin rypyttömyydestä. Nuorekkuuteen tarvitaan oikeanlainen persoona ja elämänasenne, viis rypyistä.

Jokainen ikä on paras ikä ja niin pitäisi olla. Kun olin itse 50v, elin uuttaa aikaa elämässäni. Tein suuria ratkaisuja,jotka olivat onneksi. Nyt liki 15 v myöhemmin arvostan tätä ikää suuresti. Nyt voi olla vielä terveemmin itsekäs. Tässä iässä pitää ajatella itseään yhä enemmän ja omaa hyvinvointiaan, jotta olisi kunnossa vielä vuosien/vuosikymmenien päästä.

Elämäntavat, terveellinen ruoka ja liikunta on se kivijalka, josta ponnistaa. Sen päälle itsensä hemmottelu asioilla, joista saa hyvän mielen. Mitä ne itse kunkin kohdalla ovat, sen jokainen ratkaiskoon. Sopivasti ystävien seuraa, mukavaa "kulutusta" omaksi iloksi. Esim. uutta hajuvettä, kirjaa, vaatteita, hierontaa, jalkahoitoa tms..

• geebee.......

Hyvät geenit ja hyvä terveys ovat kaikista tärkeimmät, niitä kun on tarpeeksi, pysytyy vaikkapa liikkumaan.

• Jm-50.....
        geebee....... kirjoitti:

Hyvät geenit ja hyvä terveys ovat kaikista tärkeimmät, niitä kun on tarpeeksi, pysytyy vaikkapa liikkumaan.

Ihan totta !

Kun sairaus tulee menee "saavutetut edut ".

• meeriamanda

Ikävä on ikävän kaveri.
      Siitä voi tulla vaikka haveri.

Minä hyppään pyörän selkään,
      koska iki-ikävää kovasti pelkään.
      Minä poljen metsä tietä pitkin,
      koska tarpeekseni jo itkin.

Ei kannata tyhjää nyyhkyttää,
      ei sitä, että toisella tyhjä on pää.
      Ei toisten sydämettömyys ole syy,
      että itsestä pitää väsätä kyy.

Otan siemenpussit ja lapion.
      Kohta käteni mullassa kiinni on.
      Kannan kantoja, kiviä pihalla,
      vaikka sielu on vereslihalla.

Kyllä luonto lastansa auttaa.
      Vaikka ihmiset kuinka satuttaa.
      Luonto on lääkkeistä parahin.
      Se on palsami myös sydänsuruihin.

--------------------------------------------------------------------------------
      ( pipanella) sopii hyvin minun elämääni :)

• Tyhjät "tynnyrit"

Pimppanella,siemenpussit ja lapio.

Vuosikausiin en ole niin paljon nauranut. Purskahdin ruokakaupassa nauruun,kun tarina tuli mieleeni.
        Ne kaikki tujotti minua,kassatätejä myöten.

• meeriamanda
        Tyhjät "tynnyrit" kirjoitti:

Pimppanella,siemenpussit ja lapio.

Vuosikausiin en ole niin paljon nauranut. Purskahdin ruokakaupassa nauruun,kun tarina tuli mieleeni.
        Ne kaikki tujotti minua,kassatätejä myöten.

Eipä ihme! Tuon lorun on kirjoittanut nimimerkki; Pipanella, käynti optikolla voisi auttaa :))) Löysin sen jostain omat runot palstalta.

Antaapa tynnyrien kolista, jaksan kuunnella!

• auringon nousu...

niin niin ,ennen sattui ja tapahtui,nyt ei muuta ,kun sattuu ja mihin ei satu-- se ei toimi....
      mutta onneksi vahingossa joku keksi sen sinisen pillerin [halavatun kallista vaan]
      naatitaan vuan noista ehtoopuolen aamuista..niinkauan,kun niita tullee..
      ja ollaan Luojalle kiitollisia joka aamusta.

• kiitos elämälle

minusta tässä iässä on se hyvä puoli, että osaa olla yksinkin ja ei aina tarvii olla menossa.
      Saa kotona kutoa villasukkia ihan rauhassa ja kahvintuoksu tulee keittiöstä, kuunnella samalla radiota tai olla ihan hiljaa.
      Kun on ollut ihan tarpeeksi kaikenlaista ja työkin loppu, haluaakin rauhottua, ja ihanaa katsella luontoa oman kodin ikkunasta, seurata muuttolintujen tuloa, ja välillä mennä ulos lenkille.
      Saa ajatella itseään ja ei tuntea siitä syyllisyyttä, tietää myös ettei voi olla joka paikassa hääräämässä ja antaa muidenkin elää rauhassa omaa elämää.

On tyytyväinen siihen, mitä on.Ja kiitollinen, nyt jotenkin on aikaa ajatella, miten hyvä kun on tänne saanut joskus syntyä.

• he

SINULLE 60v kriisi..Olen vanhempi ,mutta tällä palstalla ei uskalla sanoa.Neuvoksi vain sinulle,jos olet työ elämässä ,edelleen entiseen malliin.Mutta jos et niin harrastusten pariin,sieltä ystäviä löytyy. käsityö harrastuksia kansalais opistolla.Näilläkin palstoilla ,joskus ihaniakin ihmisiä,Kiertele muillakin palstoilla täällä on 10 mielen kiintoisia juttu kavereita. KESKUSTELU MAAILMANMENOA MUITA kokenut ,muutaman kuukauden.

• Minä tein uuden aloituksen.
        Vaan en inhoamastani "villasukka" keskustelusta
        Siitä taisi kyllä, taas, tulla ajatuksia vaivaavaa, joten kymmenen kommenttia olisi jo ihme.
        H.

• vaivannut ajatuksia
        hunksz kirjoitti:

Minä tein uuden aloituksen.
        Vaan en inhoamastani "villasukka" keskustelusta
        Siitä taisi kyllä, taas, tulla ajatuksia vaivaavaa, joten kymmenen kommenttia olisi jo ihme.
        H.

Voi, kun minä olen niin kaivannut sinulta oikeaoppista kantapään neulontaohjetta.
        Tai toinen vaihtoehto: neuvoa, kuinka vaippaihottuma paranisi.

• vaivannut ajatuksia kirjoitti:

Voi, kun minä olen niin kaivannut sinulta oikeaoppista kantapään neulontaohjetta.
        Tai toinen vaihtoehto: neuvoa, kuinka vaippaihottuma paranisi.

Valitettavan harvoin saan tämäntyyppisiä kommentteja.
        Tällaisista paistaa älykkyys ja fiksuus läpi.
        Siis ihan tosissaan.
        Ystäväsi
        H.

• ryppyinen naama

Minä täytin sen 60-v surkeissa olosuhteissa. Veljeni, minusta nuorempi oli kuollut autokolarissa, mutta oli ostanut jo ennakkoon minulle synttärilahjan.

Onko Sinulle tärkeintä naaman rypyt? Niitähän voi aina oikoa sillä botoksilla!

Oletatko, että elämäsi pitkittyy, jos olet nuorekas ja näyttävä? Käytät pitsipöksyjä ja viehätät puoliosasi, vai oletko edes suhteessa johonkin?

Vaikka olisitkin hupi/provo kyselijä ja Aller Julkaisun maskotti, niin silti vastaan, että minulle tulee aika usein mieleen kuolema, joka meille kaikille on väistämätön.

Vaikka nykyisin ei ole mitään "kuoleman merkkejä", niin aina siitä hämmästyy, jos joku kuntopolulla, tai hiihtoladulla kuolee.

Meidän ikäisillehän suositellaan näitä liikuntamahdollisuuksia ja nykyisin jo kävelykin on mukamas liian vähän liikuntaa?

Siis kuntosalit,maksulliset mummoilekin!! Ja siellähän joku nuori teini näyttää, kuinka mummot saadaan vetreytymään!!!!!

• PA kollinen

Vaikka emme toisiamme tunne, Niin koemme tuon lähdön varmasti ja itse luontoa seuranneena ei ole vaihtoehtoa.

• 1001saatua

Sama karmea lukema odottaa meikäläistäkin pikapuolin.
      Ei auta enää uskotella itselleen, että vanhuus on jossain siellä, kyllä se on juuri jo nyt.
      Hyvä, kun joillakin on ihanaa ja rauhaisaa, ja voi vain onnessaan odottaa, aamua nousevaa.

Minusta sana nuorekas, on oikea lohtusana, jonka taustalla on ajatus, vaikka näytätkin 100-vuotiaalta

• hyvä niinkin

Itse olen huomannut, että nuorena sanotaa, että on hyvännäköinen, nelikymppisenä näyttää hyvältä ja nyt kuukymppisenä suurin kohteliaisuus, että on freshin näköinen.

• Kun minä olin nuori poika ja Talvi kääntyi vanhaksi, tein pihalle pikku puroja joista sulavesi juoksi ojiin, laskettelin niissä pienenpieniä kaarnaveneitä.
      Nyt vanhana on ojia jo omasta takaa naamalla ja niistä saavat kuolemanpelon kyyneleet juosta, vieden mukanaan kuivettuneet mustapäät.
      H.

• RosaLiiin

Eteenpäin ja vauhdilla, kesällä vietän isot juhlat kun kuusikymppisen täytän.
      Onneksi on muitakin täysiä vuosia täyttäviä lähipiirissä. Tuntuu kivalta viettää juhlia vaikkei keskipisteenä olekkaan niin luontevaa olla. Mutta juhlien järjestäminen on hauskaa, ohjelmat ja ruuat, kukkahatut ja sen semmoiset.

Mie en vuosia jaksa ajatella, olkoon mitä on, päivät menee niin vikkelään kun kaiken saa tehdä oman aikataulunsa mukaan.

Vanhojen harrastusten elvyttäminen ja uusien löytäminen antaa sopivasti ajankulua ja tavoitteita.Mutta niissäkään ei kannata liikaa ahnehtia.

Joku vuosi sitten innostuin blogeista. Ensin lueskelin muitten pitämiä ja sitten kokeilin omaa. Sitä kautta tutustuu mukaviin samoja asioita harrastaviin ihmisiin ja oppii joka päivä jotain uutta.

Sinä nuorekas nainen, ei muuta kuin eteenpäin vain...alamäestä ei ole tietoakaan... vasta kuusikymppisellä.

• upsusnalle

Elämä on luopumista, vähitellen kaikesta, sanoi muistaakseni Elina Karjalainen aikoinaan.

Ikä tuo mukanaan rajoitteita. Sille ei voi mitään, niiden kanssa vain pitää elää eteenpäin. Aikaa ei saa käännettyä taaksepäin.

• satuhelmi26

Onneksi Olkoon! 60 v on ihan eri kuin 50 v. Mielestäni 50 on kurja ikä sekä naisille että miehille.

• kurjat..........

Ja 60 vielä kurjempi.

• .

Juu, koettu on sama, ikä senku lisääntyy joka vuosi on TAAS vuoden vanhempi, aika tylsää tämä kuoleman oottaminen, ku elämä on vääjämmättä takana.
      Kaikelaiset sairaudet iskee, koko ajan joutuu taisteleen kuntosa puolesta, ei jaksa enään alottaa uutta elämää, kaikki on takanapäin.
      Jotenki vain tässä hengittelen päivä kerrallaan, teen pikkuhommia kotona passaan lähimmäisiäni siinä se aika kuluu..
      "Pidä itsestäsi huolta " se on ainoa mahdollisuus jaksaa.

• Te amo.

Hyvä aika esillä, ei ikä--mutta järki.

• kahlaaja mummi

Onneksi olkoon. Itse täytin 62 jokin aika sitten. Siitä kun täytin 60 v. alkoi vanhuus. Myöntistä ajattelua minäkin yritin mutta se ei vaan oikein luonnistu.Siitä ollaan onnellisia, että ollaan terveitä.Olen minäkin mielestäni nuorekas mutta kun katson peillin niin kyllä nuo kasvot kertoo totuuden. Ongelmia tulee vaatekaupassa, kun ei enää osaa edes pukeutua, kun ei löydä ikään sopivia vaatteita. Kauniita vaatteita löytyy mutta ne ei käy yhteen naaman kanssa. En siis tykkää noista mummujen kengistä, tarviis olla korkkarit mutta nekään ei oikein sovi koska joutuu kävelemää varovasti kun tasapaino ei ole sama mitä viisi vuotta siitten. Olin ennen urheilullinen . Kolmevuotta sitten luistelin vilä rullaluistimilla ja hiihtelin paljon. Nyt luistimet näyttää pelottavilta ja ne hiihtoladun mäet tuntuu kauheen jyrkiltä. lenkillä tekisi mieli juosta mutta uskallus puuttuu. Tanseissa saa suuremman ajan rauhassa istua, ennen sai tanssia kaikki pelit. Humpaa ja jenkkaa ei uskaltaisi enään tanssi ollenkaan.Eikä edes tee mieli lähteäkään mihinkää kun on se lähtemisen vaikeus, mukavampi jäädä kotiin soffalle. No siinä soffalla sitten, ei , pitää mennä riisumaan rintsikat kun ne puristaa ja kylmäkin on pitää vetää viltti päälle. No,siitä sitten ylös jalat jäykkänä ja katkokävelyllä keittiöön kahvin keittoon. Sukkia ole yrittänyt neuloa mutta vaikka olenkin käsitöitä paljonkin tehnyt niin kyllä tökkii, Suoraan sanottuna oksettaa koko kudelma. Kaikki tekeminen tuntuu pakkopullalta, pedata vuode, imuroidai pyyhkiä pöytä ja se iänikuinen ruuan laitto, niin monta kertaa vuodessa kuin on päiviä vuodessa yök. Sitten vielä tuo muistiriepu, hyvä kun muistaa mitä eilen teki vai tekikö mitään. Olen kavereiden kanssa juteltu tästä vanhenemisesta, jotkut on siitä ihan hyvillään, eivätkä tunnusta totuutta. Mitä heveletin kivaa tässä vanhenemisessa on, ei mitään, minullakin ahdistaa ,mutta kuuluko tuo ahdistus tähän ikään. Mutta ei tässä auta muu kuin, vanheta vaan. Ihana asia tässä on, kun saan olla mummi ainoan lapseni ainoalle lapselle, ihana 7 vuotias rakas. Eteenpäin vaan sanoi mummo lumessa..

• paksunilkka

Minä aloin vanheta "vasta" täytettyäni 66 vuotta. Kasvoi vatsa, tissit rupsahti,ainakin toinen, lihakset häviä käsivarsista,roikkuu ryppuisenä.

Mukaavaa vanhana olossa on että saan ostaa niin väljiä kenkiä ettei purista mistään.
        Olen kuin mikki-hiiri!

• Vaikka vähän kuulostikin "tehdyltä" niin oli mukava lukea.
        Vanhan naisen elämä on useimmiten tuonlaista, varsinkin jos mies ei enää tarvitse passaamista.
        Sitä tuntee itsensä niin tarpeettomaksi, koira pashalenkille tai kissa vessaan, siinäpä ne suurimmat tapahtumat.
        Lapsenlapsi osaa sentään puhua.
        Me miehet sentään voimme luistella, mitä enemmän kaatuu sen hauskempaa.
        H.

• yritetetään yhdessä

Olet vielä nuori , kymmenen vuodenkuluttua olet paljon paljon vanhempi, kymmenen vuotta tässä ijässtä tekee paljon terveyteen, yli seitkyt on todella jo vanhus, ainaki minä, sain sydänkohtauksen kuusvitosena, se leikattiin, sen jälkeen on ollut pelkää alasmenoa, jaksellaan jotenkuten päivästä toiseen.

• elämää eteenpäinkö?

Olen tämän ketjun aloittaja, eli ikäkriisistä kärsivä 60-vuotias mummeli. Mukava on ollut lukea näitä vastauksia. Näköjään vieläkin jatkuu tauon jälkeen tämä ketju.

Olen kahlaaja mummin kanssa aika paljon samoilla jäljillä iän suhteen. Lähes samoin koen tämän vanhenemisen, paitsi että en laita kunnon ruokaa ihan vuoden jokaisena päivänä, vaan elän vähän vähemmällä silloin tällöin.

Vaatteista sen verran, että on niin kivoja vaatteita nykyään, mutta ajattelen usein, onko tuo vaate naamaani ja kroppaani nähden liian nuorekas. Kaikki ei vaan kertakaikkiaan enää sovi tämän ikäiselle.

Muisti pettää ja ajatus pätkii....siis eikö ole ikäkriisin paikka ihan selkeä nyt?:))))

• Tobias*

Ikääntyminen alkaa yllättäen tuntua ihan mainiolta, kun miettii sen vaihtoehtoa... Ehtii myös hyvillään todeta, kuinka monet pelot eivät sittenkään toteutuneet.
        Iki-ihanan Lassi Nummen snoin voi tähän vuodenaikaan passelisti siteerata:"Keväällä taas, kun mustarastas laulaa, mikään ei ole keneltäkään pois". Nauttikaamme elämästä ja alkaneesta keväästä!!

• 1943

Hakeutukaa eläkeläisyhdistyksiin. Siellä te olette nuoremmasta päästä. Olen yhden yhdistyksen hallituksessa ja 11:n joukossa olen nuorin. Eli tuntee itsensä nuoreksi, samoin iltapäivätansseissa ja lähinnä vanhemmille suunnatuissa tansseissa. Olin 61-vuotias, kun mieheni kuoli. Siitä seurasi paljon järjestelyjä työn ohella. Jäin eläkkeelle ja muutin, lapset muuttivat. Mutta eläkkeelle jääminen tuntui ihanalta, kun ei ollut työhuolia. Puuhaa on riittänyt.
        En edes yritä juosta, vaan kävelen reippaasti. Tai oikeastaan suunnistaessa juoksen, jos on hyvä tie tai polku, alamäki eikä kukaan näkemässä. Hyvä hiihtomaasto on naapurin kumpuileva pelto, en haikaile korkeammille paikoille. Ja tansseista sujuvat mm. humppa, jenkka ja polkka. Eläkeläisten keskuudessa on yleensä sekahaku. Silloin harvoin, kun menen naisporukassa, en odottele hakijaa, vaan haen itse. Ei tarvitse valitaa ettei saa tanssia. Kun peiliin ei niin usein tujottele, niin voi kuvitella itsestään vaikka mitä.

• 28

En hakeudu yhdistyksiin, enkä halua mihinkään hallituksiin, enkä raportoi tekemisiäni minnekkään.Noita kaikkia tuli tehtyä aivan tarpeeksi

Rauha maassa, on minun juttu!

• mummikahl... taas

Kun asuu täällä laitakaupungissa, niin harrastuksiin pitää ajaa 50km. täällä lähempänä ei ole mitään. Lenkille pitää mennä nelostielle, joka kulkee tuon kylän läpi, siellä on kyllä pyörätie jotain hiukka yli 1km. Siellä kun lenkkeilee niin ihmiset kurkkii ikkunoista soittelevat kavereilleen, että katsoppas ikkunasta onkos tuolla nyt uusi takki ja mimmosilla lenkkareilla se kävelee. Syksyllä kävelin siellä ja jaloissani oli sellaiset hyvät nahkaiset maastokengät niin eikös vaan eräs vastaantulija kysynyt että eikö sinulla ole lenkkarita. Kerroin omistavani kahdet kuoma lenkkarit. Varmaan puhuvat että ompas sillä vauhtikin hiljentynyt eivätkä huomaa että ovat myös itsekin vanhenneet . Niin talvella täällä olen hankien vanki, suksilla ei voi mennä maastoon kun siellä kastuu housun haaruukka ja sauvat uppoo rannetta myöden. Tarviis hankkia ison lautasen kokoiset porkat. Valitan lisää. Kaikki tavarat ovat hukassa, puhelin unohtuu millon minnekin, avain jää sisälle, kauppalappu jää kotiin, auton avaimet jää yöksi autoon, pyykit unohtuu yöksi koneeseen, matto kastuu tuuletustelineellä, banaanit menossa pakasteeseen ja jauhopussi jääkaappiin. No toisaata ne vaan huvittaa, mutta kyllä pelottaakin koska hukkaan itseni väärään paikkaan.
      Ulkomailla olen käynyt vuosittain mutta viime syksy jäi väliin oli muka tärkeimpiä asioita, tekosyy . Ensi syksynä kyllä lähden muuten en lähde enää ollenkaan. En muista lähteä.
      Niin nuo lihakset on kyllä vaihtaneet paikkaansa hauikset ovat väärällä puolella ja pylly on lähempänä polvitaipeita tissit valahtaneet alemaksi ja posket muistuttaa buldokin poskia, no ei nyt ihan mutta..kuitenkin.Suutakin kuivaa ja aamulla herätessä luomet on tarttunnet silmiin kiinnni.
      Lapseni, yli 40v sanoo joskus ÄITIII. Tein varmaan jotain outoa, sanon siihen aijaa just, pyyhin pöydän enkä huuhdellut luutua. Huoneita siivotessa unohtuu tekemään jotain muuta ja seuraavana päivänä löytää luutuuämpärin toisen makkarin lattialta. Aivan tosi, tämäkö sitten on sitä ihanaa vanhuutta jota jotkut ylistää.
      Eipä silti, enempi on ihania asioita, auton ratti pysyy vielä käsissä eikä lääkärissä tarvi juosta, lääkeitä en tarvi.Paitsi särkylääkettä pitää ottaa joskus, viimeksi kolotti kun maalasin olohuoneen katon pöydällä seisten pensselillä, paneeli katto. vajaat 40 neliötä. Se oli viimeinen kerta kun siihen ryhdyn. Tai...
      Keittiöjakkaralle ei oiken uskalla nousta kun, kerran astunut väärältä puolen alas. Onneksi nuo osteobroosin syömät laihat luut ovat kestäneet noita kolhuja. Tosi hauskaa....Lumessa rämpivä mummo

• 62 v.

Voi kuinka tuttua, vaikka en mummo olekaan! Aina on jokin hukassa, puhelin, avaimet, kukkaro, silmälasit tai jokin muu. Useimmiten löytyvät, mutta eivät läheskään aina ja joskus paikasta, johon minä en esineitä ole laittanut. Epäilen, että huoneissani asuu tonttu. Tutut nimet unohtuvat, ja yhtäkkiä huomaa elävänsä väärää viikonpäivää ja taasen nolottaa. Kävelee huoneesta toiseen, eikä sitten enää muistakaan, miksi lähti liikkeelle. Ja sitten vielä pitäisi tuntea itsensä nuorekkaaksi!

• 1943
        62 v. kirjoitti:

Voi kuinka tuttua, vaikka en mummo olekaan! Aina on jokin hukassa, puhelin, avaimet, kukkaro, silmälasit tai jokin muu. Useimmiten löytyvät, mutta eivät läheskään aina ja joskus paikasta, johon minä en esineitä ole laittanut. Epäilen, että huoneissani asuu tonttu. Tutut nimet unohtuvat, ja yhtäkkiä huomaa elävänsä väärää viikonpäivää ja taasen nolottaa. Kävelee huoneesta toiseen, eikä sitten enää muistakaan, miksi lähti liikkeelle. Ja sitten vielä pitäisi tuntea itsensä nuorekkaaksi!

Kuka pakottaa tuntemaan itsensä nuorekkaaksi? Ole vain oma itsesi, se riittänee. Siivoilen ja järjestelen ja käsiini osui vanhoja valokuvia. Onhan niissä vähän erinäköinen kuin nyt, monet ympäriltä ovat nukkuneet pois. Mehän elämme vielä, hetken kerrallaan.

• 62 v.
        1943 kirjoitti:

Kuka pakottaa tuntemaan itsensä nuorekkaaksi? Ole vain oma itsesi, se riittänee. Siivoilen ja järjestelen ja käsiini osui vanhoja valokuvia. Onhan niissä vähän erinäköinen kuin nyt, monet ympäriltä ovat nukkuneet pois. Mehän elämme vielä, hetken kerrallaan.

No kun kaikki muut vanhukset ovat nuorekkaita, ja minä vain olen ikäiseni.

• Lumi mummo
        62 v. kirjoitti:

Näinhän se menee, menen keittiöön hakemaan jotain, sitten en muista mitä piti hakea. Takaisin olohuoneeseen, sitten muistaa, ääneen vielä hokea, sakset sakset. Jotenkin vielä olen huolimattomaksi tullut . Kerran kirpparilla tulin kassalle ja huomasin siinä, että laukku puuttuu kärrystä ,eikun takaisin juoseen kaikki käytävät ja loossit, siellä laukkuni lattialla seinän vierellä avonaisena kukkaro päälimmäisenä. Porukkaa koko kirppari täynnä, ihme ettei kukaan ollut sitä vienyt. Laukussa vielä puhelin ja auton avaimet. Kotiin päästyäni piti ottaa lusikallinen konjakkia, sitten vasta rauhotuin.
        Päivät myös sekaisin, tänään olin maanantaissa.
        Tuo nimien unohtaminen on sitten kamalaa, vaikka eilen oli puhetta niin ei tänään voi muistaa. Kerran eräs vanha tuttu tuli kaupassa koputtelemaan olkapäälle, katsoin häntä suu auki ja tunsin, mutta nimeä en saanut päähäni,
        Kysyy vielä että kuka minä olen, minä siinä jotain änkytin onneksi sanoi nimensä. Niin minä siihen et sinulla on erinlainen kampaus, ääss.
        Sikäli on kyllä hyvä et lähimmät ystävät joiden kanssa on enempi tekemisessä ovat saman ikäisiä, ja heillä itselläänkin muisti pätkii, yhdessä sitten mietitään et mikä hänen nimensä nyt olikaan, sitten parin tunnin kuluttua toinen muistaa, kari vepsä oli hänen nimensä kenestä äsken puhuttiin.
        Meillä ei ole tonttu, se on noita joka taikoo tavarat vääriin paikkoihin. Takuu varmasti laitoin puhelimen tuohon kun tulin ulkoa niin autosta se loppujen lopuksi löytyy.
        Ei voi tuntea itseänsä nuorekkaaksi. Vanha höppänä minä olen ,vai vielä nuorekas ha haa haaa.

• 1943
        62 v. kirjoitti:

No kun kaikki muut vanhukset ovat nuorekkaita, ja minä vain olen ikäiseni.

Ei nyt sentään, minä olen aina ollut ikäiseni. En ole halunnut olla nuorempi enkä vanhempi. Ja olen Sinua 6 vuotta vanhempi. Ikäisenäsi elin elämäni synkintä aikaa, mutta sen jälkeen elämä on taas tullut paremmaksi. Et ole mikään vanhus, älä ajattele, vaan anna mennä vaan. Onkohan tuosta nuorekkuudesta tullut vain kohtelias fraasi? Tapasin syksyllä suuren joukon entisiä työtovereita ja he todella ihmettelivät, miten olin muuttunut edukseni. Ilmeisesti olin työelämän jättäessäni väsynyt ja surutyöni keskellä. Lisääntynyt vapaa-aika on tehnyt tehtävänsä.

• ma..ejk.
        Lumi mummo kirjoitti:

Näinhän se menee, menen keittiöön hakemaan jotain, sitten en muista mitä piti hakea. Takaisin olohuoneeseen, sitten muistaa, ääneen vielä hokea, sakset sakset. Jotenkin vielä olen huolimattomaksi tullut . Kerran kirpparilla tulin kassalle ja huomasin siinä, että laukku puuttuu kärrystä ,eikun takaisin juoseen kaikki käytävät ja loossit, siellä laukkuni lattialla seinän vierellä avonaisena kukkaro päälimmäisenä. Porukkaa koko kirppari täynnä, ihme ettei kukaan ollut sitä vienyt. Laukussa vielä puhelin ja auton avaimet. Kotiin päästyäni piti ottaa lusikallinen konjakkia, sitten vasta rauhotuin.
        Päivät myös sekaisin, tänään olin maanantaissa.
        Tuo nimien unohtaminen on sitten kamalaa, vaikka eilen oli puhetta niin ei tänään voi muistaa. Kerran eräs vanha tuttu tuli kaupassa koputtelemaan olkapäälle, katsoin häntä suu auki ja tunsin, mutta nimeä en saanut päähäni,
        Kysyy vielä että kuka minä olen, minä siinä jotain änkytin onneksi sanoi nimensä. Niin minä siihen et sinulla on erinlainen kampaus, ääss.
        Sikäli on kyllä hyvä et lähimmät ystävät joiden kanssa on enempi tekemisessä ovat saman ikäisiä, ja heillä itselläänkin muisti pätkii, yhdessä sitten mietitään et mikä hänen nimensä nyt olikaan, sitten parin tunnin kuluttua toinen muistaa, kari vepsä oli hänen nimensä kenestä äsken puhuttiin.
        Meillä ei ole tonttu, se on noita joka taikoo tavarat vääriin paikkoihin. Takuu varmasti laitoin puhelimen tuohon kun tulin ulkoa niin autosta se loppujen lopuksi löytyy.
        Ei voi tuntea itseänsä nuorekkaaksi. Vanha höppänä minä olen ,vai vielä nuorekas ha haa haaa.

Minulle tuo nimien muistaminen on ollut aina kateissa ja se todellakin on aiheuttanut nolojakin tilanteita. Numerot sitävastoin on päässäni kun hetken niitä tuijotan, rytmitän ne tietyssä kaavassa ja pysyvät, en tiedä miten näin on?

Itselläni on avaimilla tietty paikka, puhelin tietylle hyllylle jne. miehellä on tämäntästä joko koti- tai autonavaimet eksyksissä, lompuukkia on haettu usein...en vain tajua tuota hakemista, kun se ei perustu dementiaan vaan huolimattomuuteen....luulisin ainakin. :)

• ikä on vain numero

no hei!
      minullakin on aina kriisi, kun ikä alkaa uudella numerolla. se kestää muutaman viikon ja sitten annan sen olla.
      uskon että kannattaa antaa sen kriisin tulla, elää se ja hyväksyä sitten itsensä uudenikäisenä ihanana yksilönä.
      jokaisessa iässä on toki hyvät puolensa, etenkin elämänkokemus!
      kolmekymppisenä minä ostin kansallispuvun, koska etsin omaa identiteettiäni. no se meni ihan metsään!
      nelikymppisenä menin yksin lontooseen viikoksi, ostin uuden iän meikkejä ja vaatteita, kävin musikaalissa ja annoin itselleni aikaa totutella.
      nyt täytän viisikymmentä ja lähden jonnekin matkalle, josta aion palata pirteänä takaisin.
      rakasta itseäsi ja suo itsellesi ihana synttärilahja, se on minun ehdotukseni.
      sinä olet ainutlaatuinen yksilö.

• elämää eteenpäinkö?

Kiitos! Matkalle olen minäkin lähdössä kohtpikaa. Kuusikymmentä on mittarissa vaan nytpä olen tuonkin jo hyväksynyt ja nautin jokaisesta päivästä ja tästä ihanasta keväästä. Olen tuo aloittaja ja ikäpähkäilijä.
      Matka on ikäänkuin syntymäpäivälahja itselleni ja suuntautuu Euroopan yhteen suurimmista kaupungeista. Ehkäpä nyt alkaa näiden kaupunkilomien aika :))).

• 1943

Antoisaa kaupunkilomaa Sinulle. Itse pidän kaupunkilomista, mutta paljon olisi vielä nähtävää. Suosikkikohteeni on Lontoo, muutamaan vuoteen en ole käynyt. Hyviä kohteita ovat myös Edinburgh, Milano, Lugano, Budapest, Praha.Suomen kesä on niin ihana, ettei malta lähteä pois.

• elämää eteenpäinkö?
        1943 kirjoitti:

Antoisaa kaupunkilomaa Sinulle. Itse pidän kaupunkilomista, mutta paljon olisi vielä nähtävää. Suosikkikohteeni on Lontoo, muutamaan vuoteen en ole käynyt. Hyviä kohteita ovat myös Edinburgh, Milano, Lugano, Budapest, Praha.Suomen kesä on niin ihana, ettei malta lähteä pois.

Lontooseen suuntautuu tuleva matkakin, hieman fiilistelemään sitä kuninkaallista häähumuakin. Olen jonkin verran elämäni aikana matkustellut ja nähnyt joitakin kaupunkeja Euroopassa. Nyt kun vielä on voimia, pitänee jatkaa tuotakin harrastusta rahavarojen puitteissa.
        Suomen kesä on todellakin niin ihana, että kesällä pitää pysyä kotimaassa.

• mummeli syrjäiseltä

HALUASIN SINULE sanoa lippu korkealle.olen 73vtäytän tässä kuussa..Toivon ,että jaksat kulkea harrastuksissa ,kansalais opistossa on kaiken laisia kursseja,sieltä löytyy kavereita,muutakin mukavaa.Kokemusta on ,kerhoissa yhdistyksissä,sekä vapaa ehtois työssä.Älä ajattele ikääsi porskuta päivä kerrallaan..teen itse kanava töitä tällä hetkellä ,lapsen lapsen ,häälahjasi. VOIMIA.

• ei paljon paina

Minä täytin tänään 60 ja minua ei ahdista mikään, olen ihan terve ja hyväkuntoinen ja vielä hyvännäköinenkin joten antaa mennä vain eteenpäin pää pystyssä.Täällä kirjoittajat ovat tosi ilkeämielistä porukkaa , ei paljon kannata keskustella, joten se siitä ja hyvää kevättä kaikille.

• Useita ihmisiä alkaa painamaan kun tulevat vuosiluvut liian lähelle lähtöä.
      Mutta ei se ole masennuksen paikka, itkun vaan.
      Vaan itku ei auta palstoilla eikä markkinoilla, eikä kuvitteellisen arkunkaan äärellä, hymy on aina parempi.
      Aina kannattaa iloita siitä mitä on elänyt ja kokenut, ja siitä että vielä voi kokea uutta.
      Se uusi ei aina ole sitä mitä itse haluaa, valitettavasti.
      H.

• jk

vaikea sanoa

• jk

vaikea sanoa

• Ei muuta kuin navetan taakse ja nappi otsaan, jo vain ei tarvii ahistua iästä ; )

• Tuskin sinun tarvitsee alentua tähän?
        Heittää hölmön lyhyt hölmö kommentti vanhaan ketjuun?
        H.

• Älä huoli, alan taas opettelemaan heittoja, kynteni ovat niin pitkät, että niitä on alettava hiomaan ; )) Voi kuinka ihana palata rakkaiden hölmöläisten joukkoon, mutta sorry vasta ensiviikolla aletaan tosi kahinat, jookosti ; DDD.

• "tuhisija",tuttukin.

Hyvin se sopii korppis. Kaipaankin jo piristävää kahinointia tänne hölmöläisten keskuuteen.

Tervetuloa joukkoon" tummaan"!

• ?_______
        "tuhisija",tuttukin. kirjoitti:

Hyvin se sopii korppis. Kaipaankin jo piristävää kahinointia tänne hölmöläisten keskuuteen.

Tervetuloa joukkoon" tummaan"!

Joko lyhensit täkkisi, kummasta päästä? Entä, montako kiloa toit säkillä valoa tupaan?

• "tuhisija", tuttukin
        ?_______ kirjoitti:

Joko lyhensit täkkisi, kummasta päästä? Entä, montako kiloa toit säkillä valoa tupaan?

Riittävästi!

• Aatami-.,-....-

Olen mies ilman ryppyjä---elä elämää kohta kuolemme. Itse nostan rimaa naisille rypyissä. Paljon ryppyjä pitää olla viisas ja rikas ja toisin....

• friidu-54

;)))Eteenpäin...eteenpäin...minunkin mieheni täyttää jos, hyvin kaikki syskyllä 60v...Nooh...hän on keksinyt nyt kännykameran vitsi;)))...meikä ei enää saa nukkua rauhassa...Hän kun leikillisesti haluaisi ottaa sillä hitsin kameralla kuvia puoli-alastomasta vaimostaan joka viattomasti vetää sikeitä....siis omaan käyttöön nämä kuvat tietysti...

Mutta, kun samalainen sählä kun minäkin tämän nykytekniikan kanssa tietäsin näiden kuvien kummasti vahingossa menevän ties minne jakeluun...OHO...;))) - mitenkäs tässä näin pääs käymään....

Minulla on täällä kyllä ihan teini-ikäinen;))) eikä mikään 60v- lähestyvä mies....

Voidaanko tuo omaisuus siis takavaroida? Kysyy hänen viehättävä vaimonsa viattomasti;))) Uusi nuoruushan sitä tässä....alkamassa...
      Eikä suinkaan mikään vanhuusikä ei ainakaan täällä...;)))

Tsau:Friidu

• Päivät toukokuun

Voi, voi ja voi. Nyt kannattaa lukea seitsenkymppisten palstaa. Jos sinua yhtään lohduttaa, ikäkriisit eivät lopu tähän. Sama asiaa vatvotaan vielä kymmentä ja kahtakymmentä vuotta vanhempana, jos jäät ikääsi roikkumaan ja ryppyjä laskemaan. Kumpiakin tulee armotta lisää.

Ehkä kannattasi ajatella ja toimia siten,että arvostaa elämän hyviä asioita eikä vertaile itseään muihin. Jos rakennat tulevaisuutesi sen varaan,että iän merkit pitää pyyhkiä pois ja korostaa,että olen edelleen nuori, nuorempi ja nuorekas vähintään, kriisissä tulet olemaan jatkuvasti. Kuka on sanonut muuten,että vanheneminen on helppoa?

Karu totuus on,että näistä ikävuosista pitää vain selvitä ja elää ne - mieluummin pelotta ja päivä kerrallaan. Klisheitä - tiedän,mutta totta. Kun katsot muita ikävuosia, ethän tiennyt etukäteen niistäkään, miten ne eletään, ne vain eletään. Vaikka tekisit kuinka hienoja tulevaisuudensuunnitelmia, totuus on kuitenkin,että ne voivat muuttua hetkessä. Kannattaa siis ottaa aika löysin rantein ja käyttää sitä armollisuuta ja anteeksiantoa, mitä olet jo hankkinut niin itseesi kuin lähimpiisi. Sen olet ansainnut, kuten mainos kauniisti sanoo.

Elämälle ei ole käyttöohjeita ja kriiisit kuuluvat elämään. Kuusikymppisenä olet elämän sattumuksissa paljon paremmassa asemassa kuin vaikka viisikymppisenä tai nelikympisenä. Siksi,että olet jo selvinnyt monista vuosikymmenistä. Kai ne jotakin jälkeä sinuun ovat jättäneet, vaikka rypyt ovat jäänet vähiin?

Panikoiminen,että tämä on nyt ihan kauheeta, olen vanha jne. voit jättää muille, jollet halua oikeasti seota. Juu, tuosta myönteisestä ajattelusta todellakin puhutaan. Se voi olla myös ansa, sillä ihan kaikesta ei kannata eikä voi vääntää juuri sillä hetkellä hyviä puolia. On asioita, joiden hyvät puolet näkee vasta jatkossa. Tämä on muun muassa armoa itseään kohtaan.

Voisit pohtia myös, onko naiseutesi ja persoonasi pelkän ulkonäkösi varassa vai muutakin. Tämä on se ikä, jolloin kannattaa niin kehittää kuin kehua itseään vanhuuden varalle tai vain huvin vuoksi.

• mallehiriä

Hei !
        Täytin viime vuonna 60v. Pitkäaikais-/pätkä (15 v) työtön, en pääse vielä eläkkeelle.
        Tämä epätietoisuus "jäytää" ja syö elämääni, ei voi suunnitella eteenpäin elämää, kun ei tiedä joutuuko/pääseekö töihin.

Olen kyllä ollut tänä vuonna todella masentunut, en ole saanut mitään aikaan.
        Onneksi sentään lähden joka päivä ulos asunnosta.
        Teen n. 3 tunnin lenkkejä kävelysauvojen kanssa tai ilman.
        Neulon villasukkia lapsen lapsilleni yms. sukulaisille ja harrasta taulujen maalaamista.

Mutta, EI VOI sitoutua mihinkään vakituiseen/jatkuvaan harrastustoimintaan, Tämä on minusta ollut rasittavinta. JOS joutuu/pääsee töihin. !!!!!

Eläkepäivätkään EI tuo minulle lohtua tulevaisuuteen, olen ottanut selvää, paljonko eläkettä tulen saamaan, jos jään 63 vuotiaana varhaiseläkkeellä. Kyllä ON toivottoman pieni eläke ! Tulevaisuudessakaan ei ole aurinkoa näkyvissä.

Toivotan Kaikille Ikäkriisille, voimia ja jaksamista !

• lejanna

Gauheaa, kuinka peloittaakaan 60-vuotissyntymäpävä.
      Vuoret vaipuvat, meret taipuvat, aallot tyrskyvät, tuulet myrskyvät.

Tosiasiassa sanottuna, kun tuntee itsensä nuorena, ei voi kuin kummastella vuosien juoksua.
      Paremmin menee, kun katsoo harvoin peiliin.
      .

• ITSEKIN JOSKUS.

TÄMÄ PORUKKA OLISI ROKOTUSTA VAILLA .Sellaista hyvän olon piikkiä,käykääpä terveyskeskuksesta kyselemässä, niin iloksi muuttuu. MORFIINIA.

• Mallehiriä

Hei !
      Uskokaaa, mutta sain töitä, työsopimus on allekirjoitettu.
      Olen tässä kaksi viikkoa töissä ja sitten jatkoa seuraa elokuussa ja syyskuussa.
      Eikö ole uskomatontonta onnea kuusikymppiselle. !!!!!!!!
      Tämä onkin varmaan minun viimeinen työpaikkani.
      Toivon eläkkeellepääsyä, 62-63 vuotiaana.

Toivotan Teille IHANAA KESÄÄ ja VOIMIA tähän 60-kriisiin.

• meeriamanda

Onnittelut sinulle Mallehiriä...ja mieluista kesää :))

" Onni on tyytyväisyyttä omaan arkipäivään " .

• goottipojka

Itellä ei mitään ikäkriisejä, ei 20 ei 30, eikä tule. Tiedän, että kuolen sitten joskus so what.

Jo se fakta, että asun suomessa enkä tienaa alle dollarin päivässä niinkuin 2 miljardia ihmistä koen sen isona plussana. Harva niistäkään elää yli 20vee.

• Anonyymi

Aloittaja täytti pari kuukautta sitten 70. Miltä nyt tuntuu?

• Anonyymi

Tuli sitten mieleen aloittajan itseltään kysellä kymmenen vuotta vanhoja asioita! Oikeasti!

• Anonyymi

Niin, lähtö lähenee.

• Anonyymi

Johan on keskustelu. Mitähän tulisi, jos tämän keskustelun osallistujat olisivat saman pöydän ympärillä.

• Anonyymi

Jos olet hyvässä kunnossa eikä habituksessakaan vikaa, niiin ajatusmaailmassa on, jos 60 ahistaa. - Nm. Asennehomma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      339
      3395
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      219
      2959
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      61
      2460
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      177
      1530
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1359
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1336
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      965
    8. 61
      962
    9. 90
      907
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      844
    Aihe