http://www.pappisonja.vuodatus.net/blog/archive?&y=2011&m=03
Blogin mukaan on oltu arkkipiispan talollakin ottamassa vastaan väkeä ja toimipaikka on kuitenkin osa-aikaisesti liedossa, lopun ajan ollessa netissä...tai pitäisi ainakin olla....Kuinkahan läheinen opetuslapsi Sonja on tälle arkkipiispa Mäkiselle? Samoja lauluja ainakin laulat.
Ja taas
36
145
Vastaukset
- ...........
Vihjailetko jotain? Pappien jahtaamisesi menee jo sairauden asteelle. Elämä on tuolla ulkona. Mene sinne.
Mitään vihjaile. Minähän kysyin. 26.10.2010 on arkkipiispa myöntänyt virkavapauden Sonjalle, että hän pääsee 50% virkavapaalle liedon tehtävistään ja siirtyy kirkkohallituksen palvelukseen verkkokeskustelijaksi. Kirkkohallitustahan johtaa arkkipiispa ja llmeisesti siellä on sitten suhteet tullut kuntoon kun kerran kaffittelemaan on päässyt. Ainakin tulee liberaalien äänitorvelle jotain selitystä...Mites muuten tuonne pääsee verkkokeskustelijaksi, jos vaikka tulis joskus haettua? Pitääkö siinä olla jotain hakemusta vai valitseeko arkkipiispa itse mieleiset keskustelijat ja myöntää heille vakansseja?
Kaivellaan nyt sitä selitystä asialle, että miksi on liberaalit äänessä vaikka tutkimusten mukaan pitäisi olla karheitakin ääniä kirkossa...saman verran kuin liberaaleja.
Hei!
Ei mielestäni kannata nähdä vääryyksiä ja pahoja asioita siellä, missä niitä ei ole. Ajatus siitä, ettei kirkko tekisi mitään hyvää, on epärealistinen. Voimme olla eri mielisiä siitä, onko kirkon usko jonkun mielen mukainen vai ei. Mutta tämä keskustelu ei tee tyhjäksi esimerkiksi kirkon yhteiskunnallista työtä diakoniatyössä tai esimerkiksi lapsi- ja nuorisotyössä. Sama ajatus pätee siihen, että kaikki papit olisivat toimissaan väärässä. Moni kollegani, jonka tunnen, tekee kyllä ahkerasti työtä ja saa sillä hyvää aikaan. Jos kaikki olisi niin pahaa, kuin millä monet pappeja mustamaalaavat, niin miksiköhän papit ovat arvostettuja kollegoita esimerkiksi poliisipappina, pelastuslaitospappina, sairaalapappina, sotilaspappina jne. Nämähän työskentelevät puhtaasti maallisten sektorien keskellä ja ovat vuosikymmenien työllä vakiinnuttaneen paikkansa. Jos työtä ei olisi koettu tarpeelliseksi, niin eipä näitä virkoja enää olisi olemassa. Todellisuus ja työn jälki puhukoon puolestaan.
Sami Tammisalo
Kirkkoherra
Heinäveden seurakuntaEn minä väitä etteikö kirkko tekisi jotain arvokasta työtä. Siellä on vain kähmintää ja omaa uraa pönkittävää toimintaa. Kirkossa on ollut eniten työpaikoista häröilyä keskenään, joten terve työpaikka se ei ole. Ehkäpä noissa muissa ympyröissä olevat on normaalien ihmisten keskellä saaneetkin normaalia mallia työympäristöstään ja noissa ympyröissä ei kilpailla samoista uraputkista...Ehkä siinä on selitys sille, että kirkon omissa piireissä voidaan todella huonosti ja muissa ympyröissä voidaan suhteellisen hyvin..EI joudu kilpailemaan vakansseista.
Kuule mave, nyt ei enää riitä sympatiaa eikä empatiaa, kun lädet ilkeälle vihjailujen tielle.
Nämä salaliittoteoriat kyllä jo tiedetään, mutta voitko lakata tekemästä niistä vielä noin henkilöön kohdistuvia ja inhottavia???
Maria S. - pappiPotkitaan nyt heinäkasaa, että saadaan selville kenen toimesta tälläinen liberaalien vastaajien joukko on koottu..Joskus ne konservatiiviset papitkin ja kirkon lahkotkin herää asialle ja sitten saa liberaalit selitellä.. Miksiköhän minusta tuntuu, että niitä selittelyjä on jo alettu vaatimaan jossain päin suomea....
- Shrink
Ei tämä salaliitolta näytä, monet näkyvät kallistuvan kuitenkin Jumalan sanan puolelle, kuten tästä voi lukea.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/4584-matti-vaisanen-on-piispani-ja-meita-on-monta
Hienoa, ei Jumalan sana tyhjänä palaja.......
Arkkipiispa on vihkinyt minut papiksi ja arvostan häntä. Arkkipiispan kansliasihteeri pyysi Turun lähialueelta pappeja avuksi arkkipiispan vastaanotolle. Kuten blogista saatoit lukea, olin siellä tiskaamassa. Kupillistakaan kahvia en ehtinyt juoda. Olin tuona päivänä talvilomalla, eikä minulle maksettu korvausta tiskaamisesta. Olin siis ihan omasta vapaasta tahdostani apuna, kun pyydettiin.
Arkkipiispa ei ole minua pestannut verkkokeskustelijan työhön, vaan Kirkkohallituksen verkkoviestintäyksikkö. Lieto ei myöskään kuulu arkkipiispan alueeseen vaan Lieto on piispa Kallialan toimialuetta.
Teen mielelläni näitä molempia töitä, seurakuntapapin ja verkkokeskustelijan. Hauskaa, että olet löytänyt blogini.
pappi SonjaSä oot Sonja mun ehdoton suosikki :) Miksi muuten arkkipiispa oli sut sitte nimittänyt verkkokeskustelijaksi tai antanut ainakin virkavapaan...Nyt täytyy tunnustaa, etten jaksa etsiä enää sitä päätöstä, mutta netistä se löytyy ja pitää vain luottaa omaan viikon takaiseen muistikuvaan...Saisit kyllä kirjoitella useammin sinne blogiis kun siellä sä oon huomattavasti inhimillisempi...Ja ymmärrän kyllä työ ja vapaa jne...
http://www.arkkihiippakunta.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00012316
Sorii...Mä luulin arkkipiispan olevan sun esimies suhteellisen suoraan, kun arkkihiippakunta oli myöntänyt sulle sen virkavapauden...mut se Kalliala onkin sitten sen myöntänyt..Täysin mun vika kun en oo malttanut opiskelle kelle kuuluu mikäkin lohko ja kunnnat.
Mitä taas tulee verkkokeskustelun palkkaamiseen, niin varmasti olet oikeassa tuossa. Eipä arkkipiispa palkkaile, mutta suosittelee. Sitähän ei voi tietää, eikä voi mitnekään todistaa, mutta kummasti rusinat on vallassa moniäänisessä kirkko kuulolla-palstalla. Sonja, montako kertaa olet nähnyt täällä papin vastaavan, ettei aio rukoilla homojen parisuhteen puolesta? Minä olen nähnyt täällä useamman vastauksen, että homot vaikka vihittäis..siunaamisia onkin jo sitten useampia. Miksi tälläinen vinouma on tälle palstalle tullut ja kenen vika? Arkkipiispan vaiko palstan koordinaattorin?mave kirjoitti:
http://www.arkkihiippakunta.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00012316
Sorii...Mä luulin arkkipiispan olevan sun esimies suhteellisen suoraan, kun arkkihiippakunta oli myöntänyt sulle sen virkavapauden...mut se Kalliala onkin sitten sen myöntänyt..Täysin mun vika kun en oo malttanut opiskelle kelle kuuluu mikäkin lohko ja kunnnat.
Mitä taas tulee verkkokeskustelun palkkaamiseen, niin varmasti olet oikeassa tuossa. Eipä arkkipiispa palkkaile, mutta suosittelee. Sitähän ei voi tietää, eikä voi mitnekään todistaa, mutta kummasti rusinat on vallassa moniäänisessä kirkko kuulolla-palstalla. Sonja, montako kertaa olet nähnyt täällä papin vastaavan, ettei aio rukoilla homojen parisuhteen puolesta? Minä olen nähnyt täällä useamman vastauksen, että homot vaikka vihittäis..siunaamisia onkin jo sitten useampia. Miksi tälläinen vinouma on tälle palstalle tullut ja kenen vika? Arkkipiispan vaiko palstan koordinaattorin?Verkkotyö on vielä uusi seurakuntatyön muoto. Kaikki eivät syty yhtä nopeasti tällaiseen keskusteluun kuin toiset. Kenties on niin, että nuorempi pappispolvi, joka on avoin uusille työmuodoille, on innostunut ensin ja toiset lämpenevät tästä vähitellen, kun huomaavat työn arvon ja tarpeen. Vastaajia ei siis valita, vaan jokainen on tervetullut. Me myös tiedotamme ja rekrytoimme laajasti.
Vaikka olen tähänkin jäävi sanomaan, pitäisin tätä kyllä plussana, että heittäydytään avoimeen keskusteluun julkisuudessa. Minusta vastaajajoukko ansaitsisi siksi hieman myös arvostusta kritiikin lisäksi.
pappi Sonjamave kirjoitti:
Sä oot Sonja mun ehdoton suosikki :) Miksi muuten arkkipiispa oli sut sitte nimittänyt verkkokeskustelijaksi tai antanut ainakin virkavapaan...Nyt täytyy tunnustaa, etten jaksa etsiä enää sitä päätöstä, mutta netistä se löytyy ja pitää vain luottaa omaan viikon takaiseen muistikuvaan...Saisit kyllä kirjoitella useammin sinne blogiis kun siellä sä oon huomattavasti inhimillisempi...Ja ymmärrän kyllä työ ja vapaa jne...
Mave, oli mielenkiintoista kuulla, että pidät minua blogissa inhimillisempänä. Surullista, ettei inhimillisyys näy tällä palstalla. Täytyypä koittaa tehdä parannus siinä asiassa :)
pappi Sonjakuunteleva_kirkko kirjoitti:
Mave, oli mielenkiintoista kuulla, että pidät minua blogissa inhimillisempänä. Surullista, ettei inhimillisyys näy tällä palstalla. Täytyypä koittaa tehdä parannus siinä asiassa :)
pappi SonjaEi minusta ole surullista...Olisi surullista, jos ei näkyisi missään inhimillisyyttä ja oothan sinä saanu rankasti paskaa käteen täällä...ainakin välillä.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Verkkotyö on vielä uusi seurakuntatyön muoto. Kaikki eivät syty yhtä nopeasti tällaiseen keskusteluun kuin toiset. Kenties on niin, että nuorempi pappispolvi, joka on avoin uusille työmuodoille, on innostunut ensin ja toiset lämpenevät tästä vähitellen, kun huomaavat työn arvon ja tarpeen. Vastaajia ei siis valita, vaan jokainen on tervetullut. Me myös tiedotamme ja rekrytoimme laajasti.
Vaikka olen tähänkin jäävi sanomaan, pitäisin tätä kyllä plussana, että heittäydytään avoimeen keskusteluun julkisuudessa. Minusta vastaajajoukko ansaitsisi siksi hieman myös arvostusta kritiikin lisäksi.
pappi SonjaArvostus täytyy hankkia, sitä ei vain vaatimalla ansaita.
mave kirjoitti:
Arvostus täytyy hankkia, sitä ei vain vaatimalla ansaita.
Eikö tätä työtä siis voi arvostaa? Entä jos toisenlaiset papit tekisivät tätä? Olisiko tällainen työmuoto silloin arvostuksen arvoista?
pappi Sonjakuunteleva_kirkko kirjoitti:
Eikö tätä työtä siis voi arvostaa? Entä jos toisenlaiset papit tekisivät tätä? Olisiko tällainen työmuoto silloin arvostuksen arvoista?
pappi Sonja"Tunnen" monellaisia pappeja, eikä kieltämättä miehet ole aina mitään parhautta niiden joukossa. Narsisteja löytyy pirun paljon miespapeista ja ne dominoi alaisiaan kuin natsit dominoi juutalaisia keskitysleireillä. Pienisieluiset miehet kun on päässyt riehumaan akkojen keskelle, niin niiden ego on vinoutunut...tai kersasta lähtien se on ollut vinossa, mutta siellä korostuu. En minä pidä miespappeja ihmisinä parempina, Naispapit olisi parhautta minun mielestä, mutta nyt ei olekkaan kyse siitä, että mitä henkilökohtaisesti pidän parhaana, vaan mitä raamatussa sanotaan asiasta. Mikäli Raamattua pitää Jumalan hengessä tehtynä kirjana, josta löytyy ohjeet ihmisen ja seurakunnan elämälle, niin kyllä sitä pitää noudattaa.
Voiko luterilaista pappia ylipäätänsä arvostaa? Tuskin, mutta ihmisenä voisi arvostaa...arvostusta ei hankita tittelillä, vaan se arvostus pitää ansaita.
- seurannut sanaa
Ota tuo pappi nimitys poi, niin esiinnyt oikein Raamatun mukaan!
Jos olet lukutaitoinen niin tiedät hyvin ettei Raamattu hyväksy naista pappisvirkaan! Näinkö on? Ja missä kohdassa lukee: nainen ei saa toimia papinvirassa Suomessa vuonna 2011? Ihan sekin jae riittää, missä sanotaan, ettei nainen saa toimia papinvirassa. Odotan.
pappi SonjaNäytä mulle mykkä naispappi, niin mä näytän sulle onnellisen seurakunnan :D...Sellainen naispappi olisi Raamatun mukainen..
- Shrink
Korinttolaiskirjeen 14. luku, jakeet 33- 40 käsittelee aihetta, jopa niin, että aloitat luvusta 11 ja jatkat 14 luvun loppuun, kertoo mistä nyt puhutaan ?
"Ammu" alas tuo kohta, niin jatketaan keskustelua, hyvässä hengessä ?
Lisään vielä muistista, seurakunnan pään tulee olla, yhden vaimon mies, kaikkien tuntema jne, voin sen teologille etsiä, ellet tiedä ? - Rami Bar-Amin
Shrink kirjoitti:
Korinttolaiskirjeen 14. luku, jakeet 33- 40 käsittelee aihetta, jopa niin, että aloitat luvusta 11 ja jatkat 14 luvun loppuun, kertoo mistä nyt puhutaan ?
"Ammu" alas tuo kohta, niin jatketaan keskustelua, hyvässä hengessä ?
Lisään vielä muistista, seurakunnan pään tulee olla, yhden vaimon mies, kaikkien tuntema jne, voin sen teologille etsiä, ellet tiedä ?Olen tuon kohdan nähnyt kumottavan sillä, että siinä on vain ohjeita kuinka palveluksessa kuulijan tulee käyttäytyä. Siis naisilla oli ollut tapana pitää omaa supattelukerhoaan, mikä oli omiaan häiritsemään tilaisuutta. Selkeämmin naisen asema aktiivisena toimijana tulee esille 1. kirjeessä Timoteukselle 2:11-12
"11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." - Shrink
Rami Bar-Amin kirjoitti:
Olen tuon kohdan nähnyt kumottavan sillä, että siinä on vain ohjeita kuinka palveluksessa kuulijan tulee käyttäytyä. Siis naisilla oli ollut tapana pitää omaa supattelukerhoaan, mikä oli omiaan häiritsemään tilaisuutta. Selkeämmin naisen asema aktiivisena toimijana tulee esille 1. kirjeessä Timoteukselle 2:11-12
"11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti."Rami, kaikki tietävät tuon, että naiset tekivät noin, se ei poista sitä, mitä monessa toisessakin kohdassa kerrotaan.
Seurakunnan "pään " tehtävä on MÄÄRÄTTY miehelle Raamatussa, ei sitä voi vääntää muuksi ja tämä ei ole tasa- arvokysymys. - Rami Bar-Amin
Shrink kirjoitti:
Rami, kaikki tietävät tuon, että naiset tekivät noin, se ei poista sitä, mitä monessa toisessakin kohdassa kerrotaan.
Seurakunnan "pään " tehtävä on MÄÄRÄTTY miehelle Raamatussa, ei sitä voi vääntää muuksi ja tämä ei ole tasa- arvokysymys.No, enpä minä sitä ollut miksikään vääntämässäkään. Esitin jopa toisen kohdan, jossa käsittelyssä oleva aihe käy vielä selkeämmin esille; jossa ei ole tulkintavaraa, kuten tuossa 1. Kor. 14:ssa on. Olen siis tässä sinun puolellasi, ottamatta nyt kantaa siihen kuinka kirkon tulisi asiassa toimia.
- Shrink
Rami Bar-Amin kirjoitti:
No, enpä minä sitä ollut miksikään vääntämässäkään. Esitin jopa toisen kohdan, jossa käsittelyssä oleva aihe käy vielä selkeämmin esille; jossa ei ole tulkintavaraa, kuten tuossa 1. Kor. 14:ssa on. Olen siis tässä sinun puolellasi, ottamatta nyt kantaa siihen kuinka kirkon tulisi asiassa toimia.
Seuraavaksi väitetään, että Paavali puhuu omiaan ja on niin vaikka mitä, sovinisti lähinnä ja vain Jeesuksen opetukset käy ?
Mutta mitä Jeesus tekeekään tässä, vainoojalleen ?
Apostolien teot 9
1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7. Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8. Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9. Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10. Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
11. Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12. ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
15. Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
Kutsuu Sauluksen henkilökohtaisesti, Jumalan mandaatilla. - pertsa2010
1933/38 painos
Matteuksen evankeliumi:
16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan SEURAKUNTANI, ja tuonelan portit eivät sitä voita
1992 painos
Matteuksen evankeliumi:
16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan KIRKKONI. Sitä eivät tuonelan portit voita
Bravo - kirkko on kiskaissut itsensä ympäröivään todellisuuteemme!!
Mave hoksasi tämän allaolevan asian tuolla toisessa ketjussa :
Kun näköjään SEURAKUNTA ja KIRKKO ovat nykyään samoja asioita niin yhdelläkään kirkon= seurakunnan papittarella ei ole
oikeutta opettaa eli avata suutaan esimerkiksi kirkossa ,joka nykyään on määritelty seurakunnaksi.
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
Tiituksen kirje
1:5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä.
Näitä kohtia on sitten lisääkin ,mutta tämä riittää määrittelemään asian.
Jos Raamatusta pitäisi löytyä sana pappi noilta tiimoin, niin ei siellä ole montaa muutakaan asiaa mainittu - esimerkiksi että sammakot eivät saa
syödä kyykäärmeitä.Siitähän menisi luonnonjärjestys SEKAISIN. - Voisitko vastata ?
Sonja, meinaatko vastata, pyysit jaetta, jossa naispappeudesta puhutaan, nythän niitä oli useampi, yhä vaan odotat ?
- AntiChrisu
Kyllä nainen saa toimia papin virassa, kunhan pitää päänsä kiinni
seurakunnassa. Näin siis raamatussa. Mutta toisaalta raamatussahan
ei puhuta mitään kirkosta vaan seurakunnasta ja olen siihen käsitykseen
päätynyt että näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Mutta
minuahan ei tosin pyhät henget ohjaile, mutta olen saanut sen käsityksen että
minä ja luterinen kirkko ei ole pyhä henkeä nähnytkään.- pertsa2010
AntiChrisun tekstit pitävät paikkansa,ja papin virkaa ei voi hoitaa jos pitää
olla seurakunnassa suu supussa.
Kirkkoa ei ole siis Raamatussa olemassa on vain seurakunta.
Eli tuossa alla puhutaan seurakunnasta.
1.Timot.
3:2 Niin tulee siis SEURAKUNNAN kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne
1.Kor.
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
Kaitsijan=papin sukupuoli oli siis mies.
Tästä aiheesta on paljon muitakin tekstejä ... - Shrink
pertsa2010 kirjoitti:
AntiChrisun tekstit pitävät paikkansa,ja papin virkaa ei voi hoitaa jos pitää
olla seurakunnassa suu supussa.
Kirkkoa ei ole siis Raamatussa olemassa on vain seurakunta.
Eli tuossa alla puhutaan seurakunnasta.
1.Timot.
3:2 Niin tulee siis SEURAKUNNAN kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne
1.Kor.
Kaitsijan=papin sukupuoli oli siis mies.
Tästä aiheesta on paljon muitakin tekstejä ...En huomannut tekstiäsi, ennekuin nyt, katso kelloa, mutta puhut samaa asiaa, eri kohdista, mutta asia on sama.
Amen. - pertsa2010
Shrink kirjoitti:
En huomannut tekstiäsi, ennekuin nyt, katso kelloa, mutta puhut samaa asiaa, eri kohdista, mutta asia on sama.
Amen.Shrink sanoi :
17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
Kutsuu Sauluksen henkilökohtaisesti, JUMALAN MANDAATILLA.
Hänen naisen asemaa koskevat lausuntonsa eivät myöskään ole saaneet
arvostusta.
On unohdettu,että seurakunta ei ole mikään urheiluseura jossa asioista
päätetään ikäänkuin huutoäänestyksellä.
Täällä lisäksi jotkut mieltävät seurakunnan joksikin ihmeelliseksi tasa-arvo-
järjestöksi , mitä se ei ole vaan toimitaan Raamatun puitteissa
ja annetaan sen mukaisesti kaikille samat lähtökohdat pelastumiseen :
Joka uskoo ja kastetaan , se pelastuu ,mutta joka ei usko se tuomitaan
kadotukseen. - Shrink
pertsa2010 kirjoitti:
Shrink sanoi :
Kutsuu Sauluksen henkilökohtaisesti, JUMALAN MANDAATILLA.
Hänen naisen asemaa koskevat lausuntonsa eivät myöskään ole saaneet
arvostusta.
On unohdettu,että seurakunta ei ole mikään urheiluseura jossa asioista
päätetään ikäänkuin huutoäänestyksellä.
Täällä lisäksi jotkut mieltävät seurakunnan joksikin ihmeelliseksi tasa-arvo-
järjestöksi , mitä se ei ole vaan toimitaan Raamatun puitteissa
ja annetaan sen mukaisesti kaikille samat lähtökohdat pelastumiseen :
Joka uskoo ja kastetaan , se pelastuu ,mutta joka ei usko se tuomitaan
kadotukseen.AiVan Pertsa, Ananiskin varmasti tiesi Saulin maineen ja epäröi, kuten tekstistä saamme lukea.
Mutta Jumala ITSE vahvistaa Ananiasta ja sanoo:" Mene, sillä hän on Minulle valittu ase.......jne "
Sekä jatkaa:" Sillä Minä haluan näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän Minun nimeni tähden".........
Tuolla joku sanoi minulle, usko sinä Paavaliin, minä uskon Jeesukseen ?
Paavali tuli kertomaan meille, mitkä mm ovat Jumalan ilmoittamia syntejä, joita ei siunailla, vaan niistä on tehtävä PARANNUS !!!
Tottakai uskon Jeesukseen, Hän on tullut Jumalan lähettämänä, sovittamaan meidän syntimme, ilman tuota, olisimme kaikki matkalla kadotukseen.
ps. Eipä Ananias jupissut vastaan, vaan siitä paikasta lähti toimittamaan Jumalan hänelle antamaa tehtävää....
Kuinka paljon voisimme olla Ananiaan kaltaisia ?
- pertsa2010
Meidän tehtävänämme Shrink, on tuoda puhdasta Jumalan Sanaa tälle foorumille.Papeilla ei juurikaan ole varaa vastailla mihinkään todellisiin kysy-
myksiin ja jos vastaavat niin asian vierestä = mutu.
Näitä sananvaihtoja on kuitenkin seuraamassa suuri joukko sellaisia ihmisiä
,jotka eivät itse kirjoita,vaan ovat "kuulolla".
Heidänkin vuokseen kannattaa sitkeästi olla okaana fariseusten lihassa
ja oikaista heidän harhaoppejaan.
Tällä tavalla voimme olla Ananiaan kaltaisia!!
En minä tällä hetkellä oikein muita tapoja tiedä,mutta tilanteen kehittyessä
tietoa toimintatavoista tulee varmaankin lisää.Uskovaista ei voi käännyttää ateistiksi, mutta etsivän ihmisen voi laittaa ajattelemaan asioita....
- pertsa2010
mave kirjoitti:
Uskovaista ei voi käännyttää ateistiksi, mutta etsivän ihmisen voi laittaa ajattelemaan asioita....
Mave!
Minulle vastasi kerran tällä foorumilla ihminen ,jonka, papit, ateistit ,homot
lesbot olivät lytänneet niin ryttänään ,että oli alkanut ajatella asioista heidän
tavallaan, sortuen pois puhtaasta uskosta.Hän oli seurannut käymäämme kes-
kustelua ja sanoi palanneensa takaisin oikealle tielle jatkamaan uskonvaellusta
ilman valheita - esitti kiitoksensa.
Jatketaan vaan samalla linjalla mave, kukaties joku papeistakin vielä kääntyy -:) - Shrink
Keskustelin eilen erään hyvän ystäväni, eläkkeellä olevan papin kanssa, hän sanoi oikeastaan samaa, kun Raamattu, sekä Luther tuolla Mäkinen palstalla postaamani hänen opetus: " Ole luja Raamatun tunnustaja, äläkä ensinkään usko ihmisten viisautta", siis vapaasti tulkittuna.
Nöyränä kerron mielipiteitäni ja rukouksella peilaan niitä Raamatun valossa, no välillä on pieni "ketunhäntä" kainalossa, mutta uskon, että Jumalani on myös humoristi, kunhan pysytään asiassa.
Kylväjäjällä ei ole varaa, jäädä odottamaan siemenen itämistä, eikä näin katsella taakseen.
Leikkaajat tulevat aikanansa, kun sato on kypsynyt.... - Shrink
Shrink kirjoitti:
Keskustelin eilen erään hyvän ystäväni, eläkkeellä olevan papin kanssa, hän sanoi oikeastaan samaa, kun Raamattu, sekä Luther tuolla Mäkinen palstalla postaamani hänen opetus: " Ole luja Raamatun tunnustaja, äläkä ensinkään usko ihmisten viisautta", siis vapaasti tulkittuna.
Nöyränä kerron mielipiteitäni ja rukouksella peilaan niitä Raamatun valossa, no välillä on pieni "ketunhäntä" kainalossa, mutta uskon, että Jumalani on myös humoristi, kunhan pysytään asiassa.
Kylväjäjällä ei ole varaa, jäädä odottamaan siemenen itämistä, eikä näin katsella taakseen.
Leikkaajat tulevat aikanansa, kun sato on kypsynyt....Ps. Kyllä tuo Mave kyselee niin viisaita, että sekin inspiroi miettimään syvästi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873