Hei
1-vuotias lapsemme on allerginen monelle ruoka-aineelle: maito, vehnä, ruis, ohra, nauta, kala, tomaatti, paprika, kananmuna, suklaa, pähkinät.
Matkustamme viikoksi kesällä Sisiliaan. Osaako kukaan sanoa, löytyykö kaupoista hyvin gluteenittomia leipiä, näkkäreitä, sekä maidon korvaavia kaurajuomia, riisijuomia, soijajuomia, soijajugurtteja? Kaurahiutaleita varmasti ainakin kieltä osaamatonkin osaa ostaa, tunnistustekniikalla :)
Olisi hyvä, jos ei tarvitsisi vetää lennole mukaan kauheaa määrää erikoistuotteita, jos niitä löytyy hyvin paikallisista kaupoista. Ja että ne osaa sieltä löytää, italiaa osaamattomana.
Jos jollakulla omakohtaisia kokemuksia, olisin tosi kiitollinen neuvoista!!
Erikoisruokavalio Italiassa??
1
357
Vastaukset
- Italiassa lomaileva
En ole lomaillut Sisiliassa vaan mantereella pohjoisesta etelään. Kyseisten ruoka-aineiden saanti voi olla todella hankalaa. En tiedä, löytyykö kaupasta edes kaurahiutaleita puhumattakaan kaurajuomista. Italialainen lääkäri esimerkiksi kehoittaa vatsataudin jälkeen aloittamaan ruokailun veteen keitetyllä riisillä! Gluteenittomia tuotteita on, mutta onko niissä munaa, maitoa tai muuta sopimatonta, on eri asia. Jotain soijatuotteita muistelen nähneeni.
Olen väärä henkilö vastaamaan tähän kysymykseen, koska en ole juuri tältä kantilta katsellut kauppoja, mutta olen lomien aikana kokkaillut loma-asunnoissa itse ja käynyt kaupoissa.
Ota siis kaurahiutaleet mukaan ja gluteenitonta leipää. Paikanpäältä saat vauvojen hedelmäpurkkeja jugurtin tilalle ja hyvin monipuolisesti mehuja. Yhden viikon aikana ei varmaan tarvita kaura-, riisi- ja soijajuomia.
Ota myös mukaan aurinko- ja muut rasvat lapselle. Hajusteettomia lastenhoitotuotteita ei juurikaan ole Italiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656655
- 562008
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441872- 541172
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481154Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511105Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917