HUS

kontrolliin.

Onko teillä kaikilla HUS;in sairaahoito piiriin kuuluvilla syöpäpotilailla KONTROLLI käynnit Haartmannin Syöpäklinikalla ensin verikokeissa,ultrassa ja mammossa ja sen jälkeen viikon kuluttua syöpäklinikalla lääkärillä ILTAVASTAANOTOLLA?

Miksihän ei enää järjestetä päivävastaanottoa?

28

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohi on

Kyllä minulla oli kaikki vanhalla syöpiksellä. Labrat ja röntgen päivällä ja lääkäri illalla. Ne iltavastaanotot on sitä toiminnan tehostamista. Lääkärit on siirretty vuorotyöhön.

HUS:inkin pitää toimia kuin suuri liikelaitos. Tästä kaiksesta kiitos Arkadianmäelle.

• -ra

Minulla on tarkastukset syöpiksellä,ja Haartmanissa.Tänään viimeksi kävin mammografiassa syöpiksellä.

• syöpäpotilas.

Syöpiksellä minullakin tarkastukset ,kävin verikokeessa ja ultrassa mammossa,viikon kuluttua syöppiksellä lääkäri iltavastaanotolla.

Myös syöppis on Haartmanninkadulla.

• -ra

Viikon verran on odottelua,mitä mammosta löytyy,tai ei löydy.Nämä vuositarkastukset ovat kuin kuumilla kivillä kävelisi.

• ---?---

Vuositarkastukset? Etkö käy 3.kuukauden välein?

• ent.syöpäpotilas.

Mammossa syöppiksellä ultrassa lääkäri kertoo,jos jotain löytyy,jos ei kertonut mitään,niin mitää löydöksiä ei ole.

• aune66
        ---?--- kirjoitti:

Vuositarkastukset? Etkö käy 3.kuukauden välein?

3kk välein?? Kerran vuodessa on HUSin tapa.

• Kahta lajia

On sekä vuosikontrolleja että tutkimuspotilaan tarkastuksia, kahdenlaista näin ymmärsin.

• entinen syöpäp.

Olen myös tutkimuspotilas,mutta mitään välitarkastuksia ei ole,ainoastaan vuosi kontrollit,.

• On samat ajat.

Ja nyt käyn viikon päästä Naistenklinikalla labrassa ja sen jälkeen viikon päästä siellä myös lääkärin vastaanotolla, tehdään välitarkastus.

On hiukan ongelmia, virtsankarkailuakin.

• -ra

Tutkimuspotilailla on ylimääräisiä kokeita,ne myös syöpiksellä.

• entinen syöpäp.
        -ra kirjoitti:

Ei ole ylimääräisiä kokeita tutkimuspotilailla muulloin,kuin sytohoitojen aikaan jolloin otetaan ylimääräisiä verikokeita,ei enää hoitojen jälkeen,näin ainakin syöppiksellä.

• -ra
        entinen syöpäp. kirjoitti:

Ei ole ylimääräisiä kokeita tutkimuspotilailla muulloin,kuin sytohoitojen aikaan jolloin otetaan ylimääräisiä verikokeita,ei enää hoitojen jälkeen,näin ainakin syöppiksellä.

on minulla ainakin,tietokonetomografia,luun tiheysmittaus,kaulavaltimon ultraaminen ym-Alussa jo sanottiin jotta tulee monia kokeita joita muuten ei tulisi.mikäli suostun tutkimuspotilaaksi.Tietty suostuin.Muutaman vuoden käveltyä päivittäin otettiin nopeusmittaus juosten kuntoradalla paljonka menee aikaa,kyselyjä tulee joka vuosi,jossa kysytään nykyistä tilaani nautinko elämästä,onko kipuka ym.

• Mikätutkimuksennimi?
        -ra kirjoitti:

on minulla ainakin,tietokonetomografia,luun tiheysmittaus,kaulavaltimon ultraaminen ym-Alussa jo sanottiin jotta tulee monia kokeita joita muuten ei tulisi.mikäli suostun tutkimuspotilaaksi.Tietty suostuin.Muutaman vuoden käveltyä päivittäin otettiin nopeusmittaus juosten kuntoradalla paljonka menee aikaa,kyselyjä tulee joka vuosi,jossa kysytään nykyistä tilaani nautinko elämästä,onko kipuka ym.

Olet harvinainen tutkimuspotilas, jolle tehdään tiuhaan tahtiin tutkimuksia!

• -ra kirjoitti:

En ole tutkimuspotilas, mulla on ns. välitarkastus naistenklinikalla ja tehdään samalla ultraäänitutkimus ja tapaan myös fysioterapeutinkin.
        Sitä ennen katsotaan verikokein noita hormoneitakin, eli mulla on gynekologin tapaaminen nyt.

• selavii

No johan tutkitaan, sun kantsis nyt tosiaankin lopettaa syövällä pelottelu ja pelkääminen.
      En kyllä tänne haluis vuodattaa kaikkea tietoa sairauksistani, sitä varten on hyvät ystävät. Varmaan useimmilla meillä on kaikkea muutakin kremppaa kuin syöpä, joko hoidettu tai parhaillaan hoidot menossa. Miksi, oi miksi sinun, Ira pitää syytää noita koetuloksiasi ja jonotusvalituksiasi tänne. Sinullahan on sitä paitsi aikaa jonottaa.

Työkaverini joutui lääkäripulan takia jonottamaan sairaalan päivystyksessä 4 tuntia,koska piti saada välttämättä sairaslomatodistus työnantajalle. Itsekin olen jonottanut syöpähoitojen aikana 6 tuntia. Silloin se olikin tuskallista. Tsemppiä teille, ketkä joudutte sytojen takia sairaalahoitoon. Sieltä onneksi palaa taas uusin voimin kotiin.

• -ra

Vastaan jos kysytään .Kyllä minäkin olen joutunut Haartmanissa odottamaan monta tuntia.

• -ra

Haartmanissa jouduin vastapiikkiä odottaa monta tuntia,kun marevan arvo oli niin huono.Osaan itse pistää sen vatsaan,kunhan saan reseptin.

• ei oo outoa,kun tie

on todella kumalista että et saa itse hoitaa asiaa,minkäköhän takia?kaikken on syynsä.kerro rehelliseti mikä se on

• -ra

Haartmanista sai Klexane reseptin kotiin viikon ajan pistin vatsaan piikin.Tervarista eivät anna ko,reseptiä.

• 12+12

Se lääke on Marevan ja se arvo on INR, ei ole olemassa mitään Marevan-arvoa.

Ja Marevan on tablettimuodossa......

• asdfasdfasdfadfadfdf

No siis haloo. Onhan Klexanekin olemasaa - ja kuule pistoslääke :D
        Käytetään silloin kun Marevan ei ole riittävän tehokas. Minä olen mm käyttänyt useaan otteeseen useita kuukausia kotona - itse pistin.

• Zaidaduida
        asdfasdfasdfadfadfdf kirjoitti:

No siis haloo. Onhan Klexanekin olemasaa - ja kuule pistoslääke :D
        Käytetään silloin kun Marevan ei ole riittävän tehokas. Minä olen mm käyttänyt useaan otteeseen useita kuukausia kotona - itse pistin.

Aivan, ja myös Fragmin.

• -ra

3,6 oli INR_arvo saa nähdä uskaltaako hammaslääkär i poistaa hampaan?

• IkiMuori

En usko että tuolla inrillä lähtee poistamaan. Monissa toimenpiteissä pidetään rajana 1,5 arvoa. Silloin voidaan turvallisesti ottaa esim koepaloja vaikkapa mahalaukun tähystyksessä

• Nyt on nyt

Kumma juttu, Irahan on uskovainen. Luulin, että uskovaiset luottavat yläkertaan sen verran, etteivät noin hermoilisi vuosia syöpähoitojen jälkeen...

Minä en ole uskossa, mutten kyllä aio syövän uusimista pelätä ja jännittää vuosikausia! Vaikka kasvaimeni oli iso ja gradus III.
      Ensimmäinen kontrolli jännitti kamalasti, mutta sitten olen ollut melko rauhallinen asian suhteen. Kontrolli kontollilta olen ottanut asian rauhallisemmin. Minä, joka olen aika kova stressaamaan muuten. Ei se auta sitten se lapsenuskokaan...

• Modest

Minä minä minä minä. Onko vaikea ymmärtää rttä ihmiset ovat yksilöllisiä ja suhtautuvat eri asioihin eri tavoin. Vaikka olisit uskovainen, se ei tee sinusta mitenkään yli-ihmistä. Ihmeellistä suvaitsemattomuutta!

• -ra

Olen uskossa.Tänään pappi oli taas työpaikallani.Tiistai ovat parjaita silloin meillä on aina hartaus,ja mieli rauhoittuu.Uskon tuon Korkeimman tahtoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe