Siru rikkoo tulostimen

Hehkulamppuhuijaus

Hehkulamppuhuijaus ohjelma oli aikas hurjaa katsottavaa. Tämä mielenkiintoinen dokumentti kertoo mm. että tulostimiin on asennettu siru joka lopettaa tulostimen toiminnan tietyn tulostemäärän jälkeen.

Ohjelma näkyy Yle Areenalla 7 päivän ajan:

http://areena.yle.fi/video/1300049115642

Uusinta tulee la 19.3. klo 12.35 TV1.

Nyt pitäisi Kuningaskuluttajan, MOT:in tai minkä vaan mediatahon tehdä tutkivaa journalismia ja selvittää missä tulostimissa noita siruja on. Varmasti nousisi kyseisen ohjelman katsojaluvut pilviin, kun puoli kansaa liimautuisi telkan ääreen. On meinaan tulostin lähes joka kodin hyödyke, eli asiasta pitäisi saada lisää tietoa kuluttajille

11

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raharikas Rohmuri?

      "että tulostimiin on asennettu siru joka lopettaa tulostimen toiminnan tietyn tulostemäärän jälkeen."

      EU-byrokratia tähtää nimenomaan varallisuuden siirtämiseen ihmisiltä kansainväliselle rahalle.

      Tämän todistaa kaikki mm. EU:n rekonstruktio- ja kehityspankin projektit. Tutustu mm. sikalateollisuuden rahoittamiseen pientilallisten kuolemaksi Puolassa...

      Täytyy nyt sitten äänestää EU:sta eroon, koska tämä on viimeinen mahdollisuus pitää ihmisten puolia suurkapitaalia vastaan.

      Jos valtapuolueet pääsevät majoriteettina hallitukseen, ratifioivat he uuden perustuslain jonka kirjaiman mukaan olemme jatkossa pelkkä kunta EU-valtiossa.

    • Niin ja mietitkö miksi? Ehkä käyttäjä ei pitäisi, jos muste valuisi pöydälle. Tuo ongelma on käsittääkseni vain Epsonin printtereissä ja täytyy tulostaa aika lailla, että siihen törmää.

    • epsononpaska

      mulla on epsonin sx105 tulostin ja kun olin tulostanut noin 200 kuvaa niin sitten tuli ongelmat.. jätti tulostuksen kesken ja muuta sekoilua.. huhuhuh just tämä tuli mieleen että joku siru siinä on.. ja kerran samsungin kamera parin vuoden käytön jälkeen rupesi vaan kuluttamaan patterit muutaman kuvan oton jälekeen.. Olen jo pitkään miettinyt tätä siru hommaa.. itse asiassa monesta laitteesta olen kuullut vastaavia juttuja mm canonin video kamerata..

      • Patterisyöpöt

        "ja kerran samsungin kamera parin vuoden käytön jälkeen rupesi vaan kuluttamaan patterit muutaman kuvan oton jälekeen.. Olen jo pitkään miettinyt tätä siru hommaa.. itse asiassa monesta laitteesta olen kuullut vastaavia juttuja mm canonin video kamerata.. "

        Sama juttu kahden Canonin digipokkarin kanssa. Mitenkähän tuon pystyisi selvittämään, että mikä hitto niitä pattereita alkaa syömään, kun akkujen uusiminen ei auta asiaa, niin vian on pakko olla kamerassa.
        Pitäisi saada joku tehokas kuluttajaorganisaatio tutkimaan näitä huijauslaitteita.


    • Näkyy youtubella

      "Ohjelma näkyy Yle Areenalla 7 päivän ajan"

      Ja näkyy edelleen youtubessa:

      http://www.youtube.com/watch?v=9y_YT_DfOkg

    • _jocke_

      Joskus oon jostain lukenut, et joku venäläinen hakkeri on kehittänyt ohjelman jolla tuon tulostimen pystyy nollaamaan, Luultavasti kyseinen kaveri on HP:n paras kaveri tällä hetkellä.

      • sirucomponent

        canon digi iux kamera jumitti tsuumi jäi auki jumiin ei enää palauttanut kameran sisälle. tuli E18 error koodi ois maksanut vähintään 100e huolto .ihan selvä siru huijjaus oli ottanut yht n:300-500 kuvaa.älkää ostako canonia. sama varmaan pätee muihinkin merkkeihin.KUSETUKSENMAKUA PERKELE kamera makso 400e.


    • E18 tulee, kun kameran pudottaa ja objektiivi vaurioituu. Ei siinä ole mitään siroa takana.

      • sirucomponent

        ei muuten oo mun canon tippunut maahan ei kolaustakaan ollut suojakotelossa ei oo kastunut ei saanut pakkasta ym.erittäin hyvin pidetty kamera on vaan täys paska turha kenenkään keksiä tekosyitä .


    • hoohjaa

      VANHA JUTTU. Firmat ovat tahkonneet tämmöisillä (ja muilla) tempuillaan rahaa jo yli 20 vuotta. Tämä siitä seuraa, kun kansa tuijottaa vain Big Brotheria ja muuta höttöä - kannattaisi ehkä joskus seurata, mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.

    • Kappas kun et laula kansainvälistä ja hoe miten yritykset sortavat. Siinä, että yritykset tekevät rahaa ei ole mitään pahaa. Yritys ei voisi tehdä rahaa, jos se ei tekisi tuotteita, joita asiakkaat haluavat ostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe