niin siis toi toinen on ruskeakorkillinen ja toinen vihreä. ja siinä vihreässä on jotain jauhetta sisällä tai jotain. eli kumpaanko se ihan normi virtsatesti pitää ottaa?
klamydia ja tippuri katottiin tosta vihreestä mutta ku en nyt muista että pitääkö pelkkä virtanäytekkin laittaa siihen vai tohon toiseen..?
kumpaan koeputkeen virtsanäyte?
6
5096
Vastaukset
- Besta
Vihreeseen laitetaan virtsanäyte, en ole ruskeaa koskaan nähnytkään.
- 65r6y
mä oon aina ottanu molempiin
- tarkkan saa olla
Jos sinulta pitäisi ottaa virtsanäyte sen varalta, onko sinulla virtsatietulehdusta ja toinen näyte sen varalta, että tiedetään, onko sinulla sukupuolitauteja, niin kannattaa varmistaa laboratoriosta, josta ne putket sait.
Sukupuolitautinäyte otetaan pesemättä. Sitten tehdään alapesu ja otetaan se toinen näyte...
En tiedä, kumpi on kumpi. - --------------------
no siis multa otettiin jo klamydia ja tippuri ja negatiivista näytti, mutta nyt oon jälkikäteen lukenu että sinne purkkiin pitäis saada vaan n. 20 ml sitä alkuvirtsaa, ja mulla tuli melkein se purkki täyteen, eli tuliko näytteestä ns. liian puhdas?
nyt pitäis kuitenki ottaa ihan pelkkä virtsanäyte tulehduksen takia, ja kun en varma oo noista putkista niin vien sen purkin sinne ja kysyn sielä sitten että mihin otetaan.. mutta nyt tosiaan jääny vähän vaivaan toi ensimmäinen testi että pitäiskö se sit viel kattoo uudestaan.. :/- ........
Jos viet purkin labraan ja virtsaamisesta on jo jonkun verran aikaa, näyte ei ilmeisesti enää kelpaa koska se on ollut liian kauan ilman kanssa tekemisissä.
Näyteputkessä on tyhjiö ja tarvittaessa säilytysaine, joten näyteputki säilyy kauemmin. Näyteputken tyhjö varmistuu sillä kun putki painetaan näytepurkin piikkiin ja se imaisee sisälleen tarvittavan määrän.
Näytteen ottotapa (ilman pesua alkuvirtsa tai pestynä keskivirtsa) voi aiheuttaa sen että näytteet joutuu ottamaan eri aikana eri näyteastiaan. Tai sitten pitää olla kaksi näytteenottoastiaa ja pystyy keskeyttämään virtsan tulon alapesun ajaksi.
Yleisemmin useampaankin näyteputkeen otetaan näyte keskivirtsasta, joten silloin kaikki putket täytetään samasta purkista.
- --------------------
okei, no otan siis kaikkiin putkiin (3kpl) siitä purkista niin eiköhän ainakin yks oo oikee.
mutta siis, miten on ton klamydian ja tippurin kans, voiko olla että näyte oli "liian" puhdas sen määrän takia vai miten tarkkaa se on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791